Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraagje aan jullie, heb namelijk de indruk dat er versys rijders zijn die beter geinformeerd zijn dan ik.

Moet de versys volgend jaar ook niet voldoen aan euro4? En komt er dan een update? Wordt bv de electronica gelijk aan de 1000SX?

Las wel dat afleveringskosten niet meer berekend mogen worden en ze daarom iets duurder zullen zijn, maar dat is niet zo belangrijk. Linksom of rechtsom, er moet toch betaald worden.

Groetjes, Dik
 
Beste Dik,

Ook een nieuw geregistreerde Versys moet volgend jaar voldoen aan de Euro 4 norm. Voor nog niet geregistreerde nieuwe 2016 voorraad motoren bij dealer en/of importeur komt een overgangsregeling.

In 2017 nieuw geïmporteerde motoren met in 2017 aangevraagde kentekens moeten dan aan de Euro 4 norm voldoen.

Voor reeds geleverde/geregistreerde motoren komt er geen update/aanpassingen. (bestaande type goedkeuring)

Als je hoopt op een mogelijke aanpassing middels mapping ala 1000SX kun je rustig verder blijven hopen.
Denk dat dit technisch niet succesvol zal zijn omdat beide modellen niet overeen komen. Dat begint al boven de zuiger met verschil in de compressie verhouding. Daarnaast vermoed ik dat er ook een duidelijk verschil in ademhaling, kleptiming en inspuiting zal zitten en dat is allemaal niet op te lossen middels een update van je mapping.

Omtrent de afleveringskosten, dat gaat allemaal in de rijklaarprijs. gelukkig komt er eindelijk een einde aan de warboel van bijkomende kosten voor transport, wel of geen volle tank, leges voor een kenteken, 0 beurt, 1000km beurt in de afleveringskosten enz. enz.

Groeten Bertje.
 
Ik heb vandaag de gipro ds aangesloten.
Gewoon stekker inpluggen en het werkt.
Met koppeling ingehouden en in 1ste zetten duid hem ook aan
zonder te rijden.Hij doet wat hem moet doen en ikke tevreden vd investering :-)
 
Ik heb vandaag de gipro ds aangesloten.
Gewoon stekker inpluggen en het werkt.
Met koppeling ingehouden en in 1ste zetten duid hem ook aan
zonder te rijden.Hij doet wat hem moet doen en ikke tevreden vd investering :-)

Dat is mooi! Ook al rijdend doet ie het naar wens?
Ik weet niet beter dat je hem op toeren in moet stellen om de juiste versnelling op je display te krijgen.
 
Dat is mooi! Ook al rijdend doet ie het naar wens?
Ik weet niet beter dat je hem op toeren in moet stellen om de juiste versnelling op je display te krijgen.

Volgens mij was deze speciaal voor de Versys 1000, hoef je niet in te leren.
 
Dankjewel Bertje,

Was er nieuwsgierig naar. Heb nu een versys oud model en overweeg een nieuwe. Wil ook graag proefrijden op de 1000sx, vind die namelijk gruwelijk mooi en denk dat de sportieve inborst van deze mij wat beter kunnen passen dan de versys.... (ben dat gevoel van die 3-cilinders nog niet kwijt ook al ben ik zelf van bouwjaar'55) Maar mijn meisje waardeert het comfort van de versys zo dat ik dan misschien nog wel de kleur mag kiezen, maar zeker niet het model.. :) :)

Groetjes, Dik
 
Dankjewel Bertje,

Was er nieuwsgierig naar. Heb nu een versys oud model en overweeg een nieuwe. Wil ook graag proefrijden op de 1000sx, vind die namelijk gruwelijk mooi en denk dat de sportieve inborst van deze mij wat beter kunnen passen dan de versys.... (ben dat gevoel van die 3-cilinders nog niet kwijt ook al ben ik zelf van bouwjaar'55) Maar mijn meisje waardeert het comfort van de versys zo dat ik dan misschien nog wel de kleur mag kiezen, maar zeker niet het model.. :) :)

Groetjes, Dik


pantoffelheld _O-
 
full

full

Handvatverwarming,versnellingsindicator,gps houder en osco gemonteerd op de versys en uitgebreid getest :-)
 
Al tijdje stil hier. Vast allemaal aan het poetsen. :9~ Dus Kees laat eens weten hoe poetsmiddel bevalt. Wat is resultaat?

Iemand nog een tipje voor uitgedroogd vliegend volk dat ik ben vergeten te verwijderen na laatste toerrit in lekker weer?

En weer wat nieuws om te poetsen. De standaard uitlaat heeft plaatsgemaakt voor een sloveens lichtgewicht. Had verwacht dat het zelfs zonder de killer weinig akoestisch zou brengen. Maar is echt geweldig! Geen spijt van!

Iemand toevallig nog een custom oplossing voor het hitteschild? Vind de akrapovic carbon beetje aan de prijs.
 
Iemand nog een tipje voor uitgedroogd vliegend volk dat ik ben vergeten te verwijderen na laatste toerrit in lekker weer?

En weer wat nieuws om te poetsen. De standaard uitlaat heeft plaatsgemaakt voor een sloveens lichtgewicht. Had verwacht dat het zelfs zonder de killer weinig akoestisch zou brengen. Maar is echt geweldig! Geen spijt van!

Iemand toevallig nog een custom oplossing voor het hitteschild? Vind de akrapovic carbon beetje aan de prijs.

Voor het verwijderen van de uitgeharde kadavers leg ik veelal een stuk keukenrol tegen de ruit, kuip, koplamp en spuit deze met plantenspuit oid in met water. 5 minuten laten weken/intrekken en je veegt het er van af.
Ik zelf heb de Akra uitlaat met carbon hitte schild. Inderdaad duur ding waarbij ik me zelfs afvraag of ik deze wel had moeten bestellen. Ik kom never nooit met de laars op die plek tegen het hitte schild dus ook niet tegen de uitlaat zelf.....
 
Al tijdje stil hier. Vast allemaal aan het poetsen. :9~ Dus Kees laat eens weten hoe poetsmiddel bevalt. Wat is resultaat?

Ha die Rob. Spul is wel binnen, meer heb momenteel weinig tijd. Heb ff een klein stukje geprobeerd, maar lijkt goed te werken. Waar ik normaal met Nevr Dull me een ongeluk poets, gaat dit beter. Wordt vervolgd... :Y
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor een vriend van me, hij wil op zijn versys 1000 uit 2013 zijkoffers van givi monteren. Hij zit te denken aan de v35 koffer, de vraag is alleen of en hoe ver deze koffers uitsteken ten opzichte van je stuur?

Thx!
 
Als ik me niet vergis zijn dit de standaard koffers die Kawa ook levert. En deze steken niet uit. Mede door het behoorlijk brede stuur.
 
Zijn idd de v35 koffers die ze op de Versys 650 / 1000 leverde op de modellen voor < 2014. Steken niet zoveel uit, wel opletten met file rijden en paaltjes. Koffers zijn goed waterdicht en gaat redelijk wat in (35 liter). Nadeel is dat ze naar de zijkant opengaan en je ze tegen moet houden bij openmaken aan de motor (anders gaan de plastic touwtjes eraan).
 
Er mogen ook volgens gewichtsopgave maar 3 sokken en 2 onderbroeken in en je mag niet harder meer als 130 :-)
 
Heeft iemand ervaring met de E360 en de V35?

Ik zit te twijfelen tussen die 2.
Grote voordeel van de E360 is de inhoud. De koffers worden voornamelijk gebruikt tijdens motorvakanties van ca 10 dagen tot 2 weken. Dan zijn de grotere koffers zeker handig.

De V35 hangt volgens mij wat lager wat beter is als de vriendin mee rijd. En de V35 ziet er een stuk mooier uit (wat uiteraard mee telt).

Wat zijn jullie meningen hierover?
 
Als je wat langer weg gaat en je wilt wat meer meenemen, kijk eens op sw.motech.de Misschien niet zo sierlijk maar wel zo effectief. (2x45li)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan