Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Versys is ook van 2016. Geen probleem met schakelen. Heb dikke Sidi Adventure laarzen dus schop hem zo in de versnelling :+

Ik sluit mij aan bij bovenstaande en heb ook een 2016 model

Ik heb zelf laarzen van TCX maat 45 en totaal geen probleem met schakelen, in vergelijk met een ZZR1400 (voorganger) die dan dus wel in de versnelling klapte. Met name de eerste versnelling, daar staan kawa's om bekend.
De versys daarin tegen schakelt voor mij als een naaimachine.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij opvalt is dat bij gebrek aan kennis/kunde/zelfwerkzaamheid en het weinig of niet raadplegen van een instructieboekje (RFM) tegelijk een dealer aan de paal genageld wordt. Die andere dealer had een mooi verhaal maar technisch is er niets aan de motor veranderd en dan is ie in eenen plots wel goed?

Succes ermee.
 
Maar een opmerking van een hele andere orde dan:

Ik denk dat het alweer 2 jaar, of misschien 3 jaar, geleden is geweest maar er was ooit een Versys toerrit. Zijn er nog Versys rijders van dit Forum die interesse hebben? Uit ervaring weet ik dat het heel erg leuk is in ieder geval. Nu het voorjaar alweer lonkt..... :]


Rica.

Ik hoop komende woensdag mijn Versys 1000 te bestellen bij de dealer. Met een beetje mazzel rij ik dan over niet te veel tijd ook met een big grin on my face rond. En houd ik me van harte aanbevolen voor zo'n toerrit!

Dat lijkt me geweldig.

Joeri
 
Beste Versys rijders,

Een paar data's voor een "mooie" Versys toerrit.

Bij goed weer en in het weekeinde, door de weeks is ook mogelijk maar weekeinde geniet de voorkeur denk ik :).

Weekeinde van:
1 of 2 April
15 of 16 April
29 of 30 April (Mei vakantie!)
20 of 21 Mei.

De mogelijkheid om ervaringen te delen over de Versys en de verschillen in de model jaren met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Verzamelplaats: Liefst wat centraal afspreken wat voor de meeste mensen redelijkerwijs bereikbaar is, geen Maastricht, Groningen of Enschede maar denk aan omgeving Schiphol, Utrecht, Hilversum o.i.d. Omdat ik niet weet waar jullie Versys rijders zoal vandaan komen uit het land is het niet voor iedereen hetzelfde.

Rit afstand ergens om en nabij de 100 - 200 km, eea afhankelijk van start tijd, eindtijd, gekozen route, weer, etc. :] . Lunchen of een terrasje doen onderweg ergens :Y .


Grt,
Rica
 
Lijkt me leuk. Al kan ik niet alle data....20 21 mei zeker niet.
Midden van het land, iets van Apeldoorn of Amersfoort?
Laat iedere Versysrijder zijn voorkeur hier maar eens melden.
 
Als het ff kan ben ik van de partij, maar moet wel heel regelmatig op zaterdag werken. Andere vraag, wie heeft ervaring met een andere pijp onder de versys? Kan die er zomaar onder of moet er ook iets aangepast worden aan de inspuiting?
Hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes, Dik
 
Hey Dirk, ik heb de kawa akrapovic gemonteerd. Dat hoef je niet echt voor het geluid te doen maar zeker voor de looks (althans dat is mijn mening) :9~
Volgens mij is het niet nodig een andere tune of setup te laden zolang je de katalysator er onder laat zitten.

Nog ff oproepje voor mede Versysrijders; kom op laat even weten of je geïnteresseerd bent in een meeting, toertochtje. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de akrapovic en ik vond het eigenlijk een hele stap beter dan de standaard uitlaat. (wel 2012 model dus weet niet of dat uitmaakt) met de db killer eruit, dat wel. Maar das kwestie van schroefje, die gaat er in dld ook gewoon weer even in als ik naar de eifel ga.

Bij alleen einddemper geen veranderingen nodig. Let er wel op dat je bij de meeste vervangingsdempers gewicht gaat besparen want hij is erg looiig die standaard uitlaat, maar niet altijd pk's gaat winnen. (en soms zelfs verliezen)

En mocht je naar Duitsland willen je er een neemt met een e-keur. Of je standaard uitlaat in je topkoffer meeneemt ;) Risico op aanhouding zal misschien wel loslopen, maar niets vervelender dan dat zoiets je toerrit vergald.

Over toerrijders gesproken:

Onder voorbehoud van plannen van de rest van de family:

De weekenden van:
1 of 2 April
15 of 16 April
20 of 21 Mei.

Kan ik vooralsnog. Om maar meteen een plaatspeiling te doen ik kom uit Zoetermeer.
 
Hoi,hoi, ik woon in het oosten van het land en als ik al een stukkie ga rijden is dat 9 van de 10 keer in Duitsland. En doe dat met de Akra zonder db killer.
Deed dit ook met Yamaha Fazer 1000 met een Laser hotcam zonder E keur, de Triumph Tiger 1050 met Remus powercone beide zonder db killer.
Nooit problemen, niet in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk,Corsica , Italië, Spanje
Er heerst nog al een angstbeeld als het gaat om uitlaat en uitlaatgeluid.
Het gedoe om demper met e keur, met of zonder db killer.
Enig idee hoeveel Duitsers met kabaalpijpen, open uitlaten rond rijden?
Vooralsnog is het zo dat mocht je staande worden gehouden er nog zelden gecontroleerd wordt op je uitlaat.
De reden voor staande houding is veelal snelheid. Maar goed dat kost je bij een overschrijding van 15 km maar liefst € 35,00 á € 40,00.
Ik kan een glimlach niet onderdrukken als ik lees dat men de originele uitlaat gaat monteren omdat men naar Duitsland gaat.
 
Laatst bewerkt:
Verhalen uit eerste hand ervaring zijn de beste Robse! (ik heb ze alleen via via van horen zeggen)

Zoals gezegd misschien valt het allemaal mee (of jij hebt mazzel:-))


Geeft mij gerust gevoel, en das uiteindelijk bevorderlijk voor mijn plezier. Iedereen mag daarin zijn eigen keuze maken. Maar maak hem wel bewust.

En wou dat ik niet eerst 200km hoefde te rijden waar jij 9 van de 10 keer komt. Zoveel leuker rijden daar. (randstad is wat dat betreft beetje kansloos op een dijkje hier en daar na)
 
En op die dijken mag je dan dikwijls in het weekend niet rijden... Woon ook onder de rook van Rotterdam, herken dat probleem. Ga denk ik voor een Akra met losse db-killer, kan ik nog eens wat herrie maken als het mij uitkomt. Jammer dat ze zo duur zijn, de goedkoopste die ik kon vinden is 580 euro. ( dank jullie wel voor de reactie's)
 
Dirk, probeer eerst eens hier en daar te luisteren naar het geluid.
Ik rij met de Akra zonder db killer klinkt leuk, donker maar beschaafd.
Maar voor mij gaat het in eerste instantie om de looks. De originele pijp vind ik er niet uitzien.
 
Wat mij opvalt is dat bij gebrek aan kennis/kunde/zelfwerkzaamheid en het weinig of niet raadplegen van een instructieboekje (RFM) tegelijk een dealer aan de paal genageld wordt. Die andere dealer had een mooi verhaal maar technisch is er niets aan de motor veranderd en dan is ie in eenen plots wel goed?

Succes ermee.

Ik denk dat je mijn verhaal bedoelt.

Jij weet half nog niet wat ik bij die dealer (waarvan ik niet de naam heb genoemd) heb meegemaakt.
Dus wie nagel ik dan aan de schandpaal?
Ik voel dat die nu wel goed schakelt en als je dat niet gelooft vind ik ook best.
Ik zet mijn verhaal hier neer omdat het een forum is en andere er misschien ook wat aan hebben en omdat er op MF nou eenmaal over motoren word geschreven.

Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Nog even terugkomen op de uitlaten kwestie.
Er is hierover een topic gaande waarbij al duidelijk wordt vermeld dat E keur zowel in Nederland als Duitsland geen verplichting meer is. Dit heeft vooral te maken met Europese wetgeving.
Spit (lees) onderstaande topic eens door.

E-keur laten graveren?
 
Hoi, iedereen nog tevreden over zijn Versys? Ik zeker wel! Maar heb een vraag, zijn er mensen die probleempje hebben met de originele koffers die niet meer helemaal vast zitten op de motor? Het is precies dat er teveel speling gekomen is..Links heb ik dit opgelost met enkele lagen Speedtape er op te leggen maar voor topkoffer is de speling wel erg groot! En maakt hij lawaai bij de minste drempel.. En heeft er al iemand led verlichting gestoken want het verschil met de stralers is wel erg groot
 
Hoi, super tevreden met de Versys. Ik heb de originele koffers, echter geen topkoffer. Maar hier geen problemen met de bevestiging. Zitten super strak.
Ik heb de ook de kawasaki stralers, en dat is reeds led. :Y
 
Is er niemand toevallig die een zwarte versys 1000 heeft van bouwjaar 2014 en de kapjes wil wisselen in de groene kawa kleur?
De kans is natuurlijk klein dat er iemand die lelijke kleur wil _O-
 
Laatst bewerkt:
Hoi, super tevreden met de Versys. Ik heb de originele koffers, echter geen topkoffer. Maar hier geen problemen met de bevestiging. Zitten super strak.
Ik heb de ook de kawasaki stralers, en dat is reeds led. :Y


Ja Robse, en het zou nog mooier zijn mochten alle lichten led worden! Maar ik weet niet als die mogelijk is want het zijn andere aansluitingen niet?
 
@boery ik heb ook de givi v47 topkoffer wel niet origineel van Kawasaki maar heb die al enkele jaren (3 tal jaar) en die zit nog steeds super strak. zou mss toch maar eens langs de dealer gaan en is informeren of dat wel normaal is.

@symke007 hey erwin hoe gaat het met je? lang niets meer gehoord van jou. amaai jij bent wel serieus veranderd van de maxsym naar de versys 1000 :9~ :t heb de versys 650 maar ga ook wel ooit naar de versys 1000 gaan. maar voorlopig voldoet de 650 voor mij uitstekend. als je is wilt gaan toeren mag je me altijd een pb sturen. grtjs
 
Laatst bewerkt:
Beste Versys rijders,

Een paar data's voor een "mooie" Versys toerrit.

Bij goed weer en in het weekeinde, door de weeks is ook mogelijk maar weekeinde geniet de voorkeur denk ik :).

Weekeinde van:
1 of 2 April
15 of 16 April
29 of 30 April (Mei vakantie!)
20 of 21 Mei.

De mogelijkheid om ervaringen te delen over de Versys en de verschillen in de model jaren met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Verzamelplaats: Liefst wat centraal afspreken wat voor de meeste mensen redelijkerwijs bereikbaar is, geen Maastricht, Groningen of Enschede maar denk aan omgeving Schiphol, Utrecht, Hilversum o.i.d. Omdat ik niet weet waar jullie Versys rijders zoal vandaan komen uit het land is het niet voor iedereen hetzelfde.

Rit afstand ergens om en nabij de 100 - 200 km, eea afhankelijk van start tijd, eindtijd, gekozen route, weer, etc. :] . Lunchen of een terrasje doen onderweg ergens :Y .


Grt,
Rica

Ik heb dit weekend een route gereden met mijn ouwe Fazerclub waar ik nog steeds lid van ben. Start in Arnhem einde in Hoenderloo. Geweldige rit. :} Iets om met Versysrijders te doen? Of niet centraal genoeg..... :] alhoewel de Versys is gemaakt om kilometers te vreten. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan