Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
@wouwer:Met mij alles goed.Heb na mijn maxsym nog met een Suzuki dl 1000 gereden.Vanwaar ken je me?Uw naam zegt mij niets ;)
Laat snel iets weten want nu ben ik wel nieuwsgierig _O- :W
 
Laatst bewerkt:
haha ik heb ook met een maxsym 600i sport gereden dus ik ken je van op het maxsym forum toen heete ik sym fan. heb gisteren trouwens met de versys 1000 gaan proef rijden bij mijn dealer was het opendeurdag. en het vrouwtje was direct verkocht over het zit comfort achteraan tegen over bij de 650 dat wat sportiever zit voor haar niet aangenaam. en ben ook wel aangenaam verrast aan het soepele maar toch ook pittige karakter. en het schakelen is hemels dat voel je nog niet eens als je op schakelt wat wel is bij de 650 die bokt direct. maar ik ga toch eerst de 650 verslijten. want die rijd ook wel heel goed. heb morgen trouwens een rit naar de champagne streek gepland :9~ :9 en dat lukt ook aardig met de 650. mvg
 
Laatst bewerkt:
Beste Versys rijders,

Een paar data's voor een "mooie" Versys toerrit.

Bij goed weer en in het weekeinde, door de weeks is ook mogelijk maar weekeinde geniet de voorkeur denk ik :).

Weekeinde van:
1 of 2 April
15 of 16 April
29 of 30 April (Mei vakantie!)
20 of 21 Mei.

De mogelijkheid om ervaringen te delen over de Versys en de verschillen in de model jaren met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Verzamelplaats: Liefst wat centraal afspreken wat voor de meeste mensen redelijkerwijs bereikbaar is, geen Maastricht, Groningen of Enschede maar denk aan omgeving Schiphol, Utrecht, Hilversum o.i.d. Omdat ik niet weet waar jullie Versys rijders zoal vandaan komen uit het land is het niet voor iedereen hetzelfde.

Rit afstand ergens om en nabij de 100 - 200 km, eea afhankelijk van start tijd, eindtijd, gekozen route, weer, etc. :] . Lunchen of een terrasje doen onderweg ergens :Y .


Grt,
Rica

Versys Rijders,

Ik stel voor om voor zaterdag 15 April te gaan bij goed weer voor de Versys toertocht.

Als ik goed tel:
Vincent deR
Robse
Kawadirk
Rica
kunnen deze dag.

Voor Joeri999 is deze datum lastig, meer reacties niet gezien (nog).

Zijn er nog Versys rijders die aan willen sluiten? Dan kunnen we een verzamel locatie bepalen.

Ik zag Zoetermeer, Schiphol, Oosten van het land (Overijssel/Gelderland?) onder Rotterdam.


Grt,
Rica
 
Laatst bewerkt:
@wouwer:Aaaahhh,misterie opgelost _O- _O- _O- Als ik niet volle pot verzekering moest betalen op een 2de moto had ik maxsym gehouden.Vond het fijn rijden erop.De 650 zal wel wendbaarder zijn dan de 1000.Waar ga je op garage?Ik ga volgende week een onderhoud laten doen bij Mertens in Tielt-Winge.Daarna ga ik het zelf doen.Vandaag heb ik nieuwe banden gemonteerd(pilot road 4)Online besteld en in Genk laten opleggen.
 
@wouwer:Aaaahhh,misterie opgelost _O- _O- _O- Als ik niet volle pot verzekering moest betalen op een 2de moto had ik maxsym gehouden.Vond het fijn rijden erop.De 650 zal wel wendbaarder zijn dan de 1000.Waar ga je op garage?Ik ga volgende week een onderhoud laten doen bij Mertens in Tielt-Winge.Daarna ga ik het zelf doen.Vandaag heb ik nieuwe banden gemonteerd(pilot road 4)Online besteld en in Genk laten opleggen.


mertens in tielt-winge is goed om een motor aan te kopen maar voor al de rest kan je daar best wegblijven
 
Versys Rijders,

Ik stel voor om voor zaterdag 15 April te gaan bij goed weer voor de Versys toertocht.

Als ik goed tel:
Vincent deR
Robse
Kawadirk
Rica
kunnen deze dag.

Voor Joeri999 is deze datum lastig, meer reacties niet gezien (nog).

Zijn er nog Versys rijders die aan willen sluiten? Dan kunnen we een verzamel locatie bepalen.

Ik zag Zoetermeer, Schiphol, Oosten van het land (Overijssel/Gelderland?) onder Rotterdam.


Grt,
Rica

Ja hoor, ik ben voor. *O*
Kom uit Hengelo (Ov)
Ergens midden van het land, lijkt me. Dat is voor mij geen Zoetermeer of Schiphol. :?
 
@symke de versys 1000 is naar mijn ervaring even wendbaar als de 650. ik ga op onderhoud bij 2wheels in malle. heb ook de michelin pilot road 4 liggen. en ben er super tevreden van gaan echt lang mee zelfs bij veel stop licht sprintjes. en bij veel autosnelweg km's. ga je echt niet beklagen. grtjs
 
Over het verschil tussen de 1000 en de 650, ik heb ze allebei in de schuur staan en ze rijden inderdaad bijna het zelfde de 650 is echter veel zuiniger.
 
maar met 2 is de 1000 versie zuiniger dan 650 omdat die veeel meer punch heeft en 4cilinders heeft dus die heeft er niks last van ook dubbel zoveel koppel en pk. maar of die nu meer of minder zuinig is de 1000 rijd als een rolls royce :9~ :} :]
 
@edraket:Heb je een slechte ervaring daar gehad?Ik heb hier 5 km van mijn deur ook een kawa dealer maar heb er in het verleden geen goede ervaring mee.Het is daarmee dat ik naar Tielt ga.


@wouwer:Op mijn suzuki v-strom heb ik ook pilot road 4 gehad en zeer tevreden over.Vroeger op mijn bandit heb ik ze ook erop gehad,maar dan de 2 geloof ik.Was toen ook al een goede band.Mijne versys verbruikt tussen 5,6 en 6,1 liter.In mei ga ik met volledige kofferset en tent op zadel weg en ben dan eens benieuwd naar het verbruik.Nu rij ik alleen met topkoffer.
 
ben gisteren naar rheims en epernay geweest was in totaal 800km op 1 dag met 1 tankstop en heb een verbruik van 3,9L met topkoffer. hier nog enkele beelden van mijn baby versys.
full
 
Heel de week hadden we het nog over ongevallen, vandaag word ik de eerste keer in 25 jaar omver gereden....ik nekpijn en mijn vrouw dikke knie en heup en duizenden Euro's schade...maar ik mag niet zeggen dat het de automobilist zijn schuld is, het is twijfelachtig ... — verdrietig.
full
 
@boery: Dat is minder,hopelijk zijt gij en uw vrouw snel hersteld .
Hopelijk kan je snel terug met de moto rijden nu het weer goed begint te worden.Spoedig herstel!!!
 
Beste mede versysrijders, zijn er hier collega's die ervaring hebben met een aftermarket uitlaat icm powercommander? Ik hoor de ervaringen graag. Een uitdraai van de testbank zou helemaal mooi zijn!
 
@boery: Dat is minder,hopelijk zijt gij en uw vrouw snel hersteld .
Hopelijk kan je snel terug met de moto rijden nu het weer goed begint te worden.Spoedig herstel!!!

Thanks Symke! Ik ben deze morgen onder de scanner geweest omdat ik al aan de nek geopereerd ben. Maar het zal wel meevallen. Ik ben wel benieuwd hoeveel schade zal bedragen. Er zat een gat in mijn carterdeksel, linkerframe protector ingedeukt , linkerflank naast benzinetank geschaafd, ruit geschaafd en linkerkoffer geschaafd!
 
~
@edraket:Heb je een slechte ervaring daar gehad?Ik heb hier 5 km van mijn deur ook een kawa dealer maar heb er in het verleden geen goede ervaring mee.Het is daarmee dat ik naar Tielt ga.


ik doe 99% zelf aan mijn motos van banden optrekken tot volledige motorblok revisie en beroepsmatig ben ik pistoolschilder wat me weer ten goede komt voor de kuipen , ik kom er wel regelmatig om onderdelen te kopen . Maar vader en zoon zeggen zelf dat ze niet graag mekaniek doen en er ook niet super goed in zijn .
Ze hebben daar ook een testbank maar ze kunnen er niet goed mee werken helaas.
 
Laatst bewerkt:
@edraket:Aahh op die manier.Ga nu voor een klein onderhoud.Wou eens een keer bij officiele dealer gaan voorals er eens een terugroepactie ofzo zou zijn dat ze mij vinden ;-) .Ik doe normaal onderhoud ook zelf. Grtjs
 
dat cuppen is vaak het resultaat van te zachte banden of een te slappe voor veer afstelling
Slijtage indicatie voor de Pirelli Scorpion: achter doe ik er ca. 8.500 km mee en voor 13.500 km. Achter blijft ie best wel mooi rond. Voor gaat ie naast de slijtage zo erg cuppen dat je hem nu de hele weg hoort zingen.
 
dan bij deze heb je stront mazel want ben al 2 maal staande gehouden en terplaatse mijn niet E keur demper er af mogen halen en inleveren en dus bellen om opgehaald te kunnen worden meteen ook even daar de overheid mogen sponseren wat een niet misselijk bedrag was 500 euro terplaatse aftikken dus hou het wel bij gekeurde en stille dempers
Hoi,hoi, ik woon in het oosten van het land en als ik al een stukkie ga rijden is dat 9 van de 10 keer in Duitsland. En doe dat met de Akra zonder db killer.
Deed dit ook met Yamaha Fazer 1000 met een Laser hotcam zonder E keur, de Triumph Tiger 1050 met Remus powercone beide zonder db killer.
Nooit problemen, niet in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk,Corsica , Italië, Spanje
Er heerst nog al een angstbeeld als het gaat om uitlaat en uitlaatgeluid.
Het gedoe om demper met e keur, met of zonder db killer.
Enig idee hoeveel Duitsers met kabaalpijpen, open uitlaten rond rijden?
Vooralsnog is het zo dat mocht je staande worden gehouden er nog zelden gecontroleerd wordt op je uitlaat.
De reden voor staande houding is veelal snelheid. Maar goed dat kost je bij een overschrijding van 15 km maar liefst € 35,00 á € 40,00.
Ik kan een glimlach niet onderdrukken als ik lees dat men de originele uitlaat gaat monteren omdat men naar Duitsland gaat.
 
dat cuppen is vaak het resultaat van te zachte banden of een te slappe voor veer afstelling

Wel eens gehoord van loopvlak/profiel vervorming tijdens remmen.
Als je een beetje doorrijd komt het wel altijd op de voorrem aan.

Groeten Bertje.
 
En hoe lang doen wij hier gemiddeld met de bandjes?
Al eerder gemeld, ik vind de OEM T30 wel snel slijten.
Met de Fazer 1000 en Tiger 1050 deed ik met o.a. Bridgestone en Conti's toch al gauw 9000 tot wel 10.000 km met een achterbandje.
Nu iets meer dan 5000km met de T30 gereden. Als slijtage zo doorzet gaan straks bij reguliere onderhoudsbeurt (6000km) de bandjes al vervangen worden :(

Gaat dat eigenlijk kosten zo'n 6000 km beurtje :?
 
ja dat heb ik zeker en dan nog is het probleem een te zachte band want hard rijden vraagt om een zachtereband maar hard remmen daarin tegen een hardere band
dat cuppen is vaak het resultaat van te zachte banden of een te slappe voor veer afstelling

Wel eens gehoord van loopvlak/profiel vervorming tijdens remmen.
Als je een beetje doorrijd komt het wel altijd op de voorrem aan.

Groeten Bertje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan