Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe lang doen wij hier gemiddeld met de bandjes?
Al eerder gemeld, ik vind de OEM T30 wel snel slijten.
Met de Fazer 1000 en Tiger 1050 deed ik met o.a. Bridgestone en Conti's toch al gauw 9000 tot wel 10.000 km met een achterbandje.
Nu iets meer dan 5000km met de T30 gereden. Als slijtage zo doorzet gaan straks bij reguliere onderhoudsbeurt (6000km) de bandjes al vervangen worden :(

Gaat dat eigenlijk kosten zo'n 6000 km beurtje :?

Pas de 6000 beurt laten doen en was 160 euro kwijt, nieuwe olie en filter.
Banden zijn nog niet versleten.
 
6000 km beurt kun je zelf doen. Alleen inspectie, volgens het instructieboekje. 12000 km Inspectie met oliewissel en filter € 149,=
 
6000 km beurt kun je zelf doen. Alleen inspectie, volgens het instructieboekje. 12000 km Inspectie met oliewissel en filter € 149,=

Dat kan zijn Bertje.
Maar stel dat ik dit dus niet door de dealer laat doen, dus geen stempel van onderhoud in mijn onderhoudsboekje heb, wat als ik om welke voor reden dan ook tussen 6000 en 12000 km aanspraak wil maken op garantie?
Loop ik dan geen risico? :?
 
Dat kan zijn Bertje.
Maar stel dat ik dit dus niet door de dealer laat doen, dus geen stempel van onderhoud in mijn onderhoudsboekje heb, wat als ik om welke voor reden dan ook tussen 6000 en 12000 km aanspraak wil maken op garantie?
Loop ik dan geen risico? :?

6000 beurt is inderdaad alleen inspectie maar bij mij gingen ze ook de olie vervangen en dat vond ik best, nieuwe olie kan geen kwaad.
Je moet het wel door een dealer laten doen voor het stempeltje want kawasaki is nogal streng daarmee.
Vraag & Antwoord
 
:} wat ik dus dacht.
Zolang de motor in de fabrieksgarantie zit, laat ik onderhoud volgens boekje bij de Kawasaki dealer doen.
 
@ Cpt.Screwboot:Heb verleden week mijn banden vervangen,er lagen Pirelli Scorpions op.Heb er 9200km mee gedaan.Heb er nu de michelin pilot road 4 opgelegd.
 
Heb al eerder hier aangegeven dat ik de Bridgestone's T30 voor mijn gevoel verdomd snel slijten. Heb er nu 5500km meegereden Dit zijn de bandjes af fabriek. Je zou bijna denken 2e keus.

Ik zit dus tevens tegen de eerste kleine beurt aan heb voor 2 aankomende weekenden nog een toertocht gepland en ga met Hemelvaartweekend nog met clubje richting Sauerland. Zal je zien kom ik ruim over de 6000km en de bandjes straks op in Sauerland. ;(
Nog klein beetje ruimte in de agenda dus eerste week mei 6000 beurt, die kilometers haal ik zat en meteen nieuwe bandjes besteld.
Geen T30 meer en de Michelin Pilot road heb ik de 1 en 3 gehad en dat vond ik helemaal niets. De 4 schijnt daar entegen wel weer beter te zijn maar ik heb het even gehad met de Michelin.
Continental road attack evo 2 was ook wel fijn. Maar goed ik heb hier al eens een bandentest geplaatst waar men vol lof was van de Pirelli Scorpion trail 2. :}
Dus die gaan we nu proberen. Wordt meteen met kleine beurt gemonteerd, ook nieuw rechterstepje besteld, deze is voor de helft afgebroken. Soms ga je te plat :+
 
Versys Rijders,

Ik stel voor om voor zaterdag 15 April te gaan bij goed weer voor de Versys toertocht.

Als ik goed tel:
Vincent deR
Robse
Kawadirk
Rica
kunnen deze dag.

Voor Joeri999 is deze datum lastig, meer reacties niet gezien (nog).

Zijn er nog Versys rijders die aan willen sluiten? Dan kunnen we een verzamel locatie bepalen.

Ik zag Zoetermeer, Schiphol, Oosten van het land (Overijssel/Gelderland?) onder Rotterdam.


Grt,
Rica

Hey mannen,

Het word tijd om wat concreter te worden. Ik heb sowieso helaas meer plannen die dag dus ik probeer even het een en ander in te plannen en hopelijk er omheen.

Het waar, hoe laat en hoe lang begint dus interessant te worden.
 
Hoi,

ik kijk niet elke week op het forum en zie mezelf staan op de toerlijst ;) ;) Zal er niet bij zijn, hoop op die dag mijn nieuwe zwarte versys te gaan halen bij Premium motors. Hoop voor jullie en voor mezelf dat het weer beter is dan nu verwacht.....

Zal een foto plaatsen als ik hem heb.

groetjes, Dik
 
Mannen, wat concreter voor komend weekeinde 15 april. Denk dat we richting Apeldoorn trekken met: Vincent en Rica, en geen kawadirk dus deze reis :N . Misschien kan Joeri999 toch nog aansluiten? ;)

De vooruitzichten qua weer ca. 10-12 graden en mogelijk regen.

Stel voor via een PB-tje de telefoonnummers uit te wisselen en via (Whats-app?) verder te communiceren. O.A. het hoe laat en hoe lang, waar of als het flink regent wat we doen.

Rica
 
argh, mannen. met pijn in mijn hart ;( , maar ik krijg het niet rond gerekend.

Ik heb 2 verjaardagen en dacht tussendoor nog even aan te kunnen haken.

Het terecht gekozen middelpunt van de rit is voor mij 1:18 minuten snelweg en dezelfde weer terug en dan daar (waar het mooi is overigens :t ) nog een leuk rondje rijden.

Dit gaat me gewoon teveel tijd kosten. En als meer dan de helft snelwegrijden word en ik met een fixed eindtijd zit word het of jagen of een boze vrouw. En van beide beleef ik dan weinig lol en daar gaat bij mij het motorrijden uiteindelijk om.
 
Ik vind het nog steeds een leuk initiatief, misschien ook wel genoeg belangstelling maar opkomst is nou net niet dat.... :N
Lijkt of we met 2 overblijven en als dan het weer ook nog niet mee zit, moeten we misschien een keer een andere datum prikken.
Rica laat even weten waar en hoe laat. Wellicht dat er meer Versys rijders hier zich melden. :]
Maar als gezegd als het bij 2 blijft, overweeg ik om toch thuis te blijven, sorry. '(
 
All,

Tja, ik mag er ook 1:25 minuten voor op de motor zitten. Ik heb geprobeerd de "pijn" een beetje te verdelen voor iedereen qua locatie.

Ik heb ooit 2 toertochten mogen rijden met de Versys club van dit motor forum en heb dat als een geweldig ervaring beleefd (zie eerdere berichten op dit forum hierover). We waren toen met meer leden aanwezig in ieder geval.

@Robse, je hebt het prachtig omschreven: leuk initiatief, genoeg belangstelling maar opkomt.....? Misschien ben ik iets te vroeg geweest dit jaar voor een toertocht op dit motor forum, maar ga genieten van je vrije dag en blijf lekker thuis, dan doe ik dat ook.

Rica.
 
Hi,

Ja, toertocht (ook met 3 of 4) lijkt me super. Zaterdag kan ik inmiddels helaas niet meer... dus ik sluit graag later in de lente aan!

(inmiddels mijn 2-weken-oude zwarte Versys aan het inrijden, WAT een FEEST!)
 
Hoi,

Zaterdagmorgen kwam het kenteken binnen voor mijn nieuwe en kon hem direct halen. Inmiddels 270 km gereden, wat een verschil is dat met het eerste model zeg! De handelbaarheid is verbetert, de koppeling loopt superlicht. Nooit gedacht een versnellingsindicator nuttig te vinden, maar vindt het nu een fijn ding.

Trouwens, als je een goede motorzaak zoekt: heb deze bij Premium motors uit Apeldoorn gehaald. En moet daarvoor meer dan een uur rijden.... De reden hiervoor is dat ik nergens zoveel gastvrijheid, vriendelijkheid, kennis en toegewijde monteurs heb gevonden als hier.
En het is natuurlijk ook een prachtzaak! Echte kawa liefde kan je daar vinden. Nou stop ik anders denken jullie nog dat ik gesponsord wordt...maar de inruilprijs was ook alleszins redelijk. Groetjes,Dick
 
Volgens mij heb ik je daar gezien met je nieuwe motor met complete kofferset en bagster zadel?

Ik stond achter je met mijn versys 650 in dezelfde kleur na mijn 1000 beurt

Als jij het idd was: Mooie fiets hoor, veel plezier ermee!!
 
Ja, klopt. Maar jouw 650 is ook heel mooi, maar voor ons te licht. Wij gaan graag de alpen in en dan is met volledige belading kracht nodig. En, ik rij graag de eerste dag (heel) veel kilometers en wil dan graag niet al te moe aankomen. Leuk dat je reageert en ook heel veel plezier met je Kawa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan