Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoel je met 'handmatig' naast de motor lopend? Dan is ie inderdaad wel zwaar, maar voor mijn gevoel niet direct zwaarder dan andere motoren. Het gewicht zit vrij laag bij de Versys1000, dat helpt.

Wat betreft die 1,84: ja, het is en blijft een forse fiets. Ikzelf ben 1,92 en heb nul problemen met het formaat, en zo heel veel schelen we niet. Zal ook afhangen van je beenlengte: kun je met je voeten voldoende bij de grond, zodat je achteruit kunt lopen met de motorfiets tussen je benen. Daar kom je alleen achter door er bij een dealer op te gaan zitten!
 
Bedoel je met 'handmatig' naast de motor lopend? Dan is ie inderdaad wel zwaar, maar voor mijn gevoel niet direct zwaarder dan andere motoren. Het gewicht zit vrij laag bij de Versys1000, dat helpt.

Wat betreft die 1,84: ja, het is en blijft een forse fiets. Ikzelf ben 1,92 en heb nul problemen met het formaat, en zo heel veel schelen we niet. Zal ook afhangen van je beenlengte: kun je met je voeten voldoende bij de grond, zodat je achteruit kunt lopen met de motorfiets tussen je benen. Daar kom je alleen achter door er bij een dealer op te gaan zitten!

Beide dus, naast de motor lopen maar vaker er op zitten en via de benenwagen bv. achteruit. Ik heb er op gezeten en ik dans op de tenen in mijn laarzen, mijn binnenbeen lengte (van vloer tot lies) is ook 84cm, het gaat dus maar net.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou zeggen gewoon een keer gaan uitproberen en je zal zien dat hij lichter manoeuvreert dan de bandit 1250. heb ook met een bandit 1250 allez was eigenlijk een (Suzuki GSX1250FA (TE) (2011)) gaan proef rijden en vond die verschrikkelijk zwaar sturen (bedoel ouderwets sturen). nu de bandit is wel koppel rijker rijden 37000 toeren en al volledig koppel ter beschikking hebben das echt lekker schakel lui rijden met de suz. nu de versys 1000 is ook wel behoorlijk sterk onderin. nu ja quasi zit hoogte is de versys met zijn 840 mm beduidend hoger tegen over de 805 mm in de hoogste verstelbare stand van het zadel van de bandit. maar ik zou gwn een keer proef rijden en testen dan voel je dat het beste aan of het goed zit. je kan mss ook eens informeren of dat het in optionele gel zadel lager is dan het originele zadel. mvg
 
ik zou zeggen gewoon een keer gaan uitproberen en je zal zien dat hij lichter manoeuvreert dan de bandit 1250. heb ook met een bandit 1250 allez was eigenlijk een (Suzuki GSX1250FA (TE) (2011)) gaan proef rijden en vond die verschrikkelijk zwaar sturen (bedoel ouderwets sturen). nu de bandit is wel koppel rijker rijden 37000 toeren en al volledig koppel ter beschikking hebben das echt lekker schakel lui rijden met de suz. nu de versys 1000 is ook wel behoorlijk sterk onderin. nu ja quasi zit hoogte is de versys met zijn 840 mm beduidend hoger tegen over de 805 mm in de hoogste verstelbare stand van het zadel van de bandit. maar ik zou gwn een keer proef rijden en testen dan voel je dat het beste aan of het goed zit. je kan mss ook eens informeren of dat het in optionele gel zadel lager is dan het originele zadel. mvg

Wat is jouw lengte ? Misschien een goed idee om eens naar dat gel zadel te vragen, thx voor de tip.
 
Hallo Rick,

Ik ben 1,76 en behalve met het achteruit duwen terwijl ik op de motor zit, (iemand nog een cursus teen-krachttraining liggen?) is het prima te doen.

En dan voornamelijk tegen bijvoorbeeld de wegverkanting in is lastiger, op vlak terrein lukt het prima.

De oplossing is altijd naast de motor duwen ipv erop. (meestal luiheid dat ik blijf zitten)

Qua handling aan de hand zou je significant voordeel moeten hebben van jouw ervaring ten opzichte van mijn wellicht lagere leeftijd:-)

Denk er wel aan dat het stuur en spiegels serieus breed zijn als doorgangen je pad beperken.

Verder kwestie van rechtop houden en niet afschuinen tijdens kort draaien aan de hand. Ik heb tot nu toe nog geen echte momentjes gehad waarbij het kritisch werd.

Als je verlagen overweegt kun je naast het zadel (waarbij ik vermoed dat het gel zadel niet lager zal zijn) ook een andere achterveer link overwegen of een hyperpro veeraanpassing (bij nieuwe veer kun je opgeven of je de fiets wil verlagen en met hoeveel) voor de voorkant zou je eventueel de vorkpoot iets door de kroonplaat kunnen laten steken, het gaat om centimeters maar dat is vaak net genoeg.

Maar een bezoekje aan de dealer zal uitkomst bieden. Let wel op, alleen aan de hand proefrijden in de showroom, als je buiten een echte proefrit gaat maken ben je verkocht :-)
 
Hallo Rick,

Als de motorhandling in en om het huis het probleem is zou je ook een motormover kunnen overwegen. Rijdend merk je weinig van het gewicht van de Versys is mijn ervaring. Ook bij lage snelheid is de motor makkelijk te controleren. Veel succes met je overweging.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik me aansluiten bij de Kawasaki Versys 1000 rijders club hier op het forum ?

Ik ben zojuist terug van mijn 2e bezoek aan Goedhart Motoren in Bodegraven en kon het niet laten om een nieuwe Versys 1000 te kopen, hij is grijs met zwart, model 2016 met 1000 euro korting. Deze kleurstelling beviel mij prima omdat het de motor slanker doet lijken en een geïntegreerde gear indicator is leuk maar is mij geen 1000 euro waard. :P

Ik kan redelijk goed bij de vloer komen met mijn voeten dus manoeuvreren (zittend achteruit lopen) zal niet veel problemen geven. Hij loopt inderdaad erg soepel en is makkelijk op de bok te trekken en er weer af te gooien, ik vind hem dus opvallend makkelijk (prettig) hanteerbaar.

Nog een weekje wachten en dan gaan we los, iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen...jullie hadden gelijk over de Versys 1000.
 
zo doe ik het ook direct doorbijten en niet blijven twijfelen. ik ga je alvast een dikke proficiat wensen met je toch echt wel fantastische aankoop. nu bij jullie zijn de motoren wel iets duurder als hier hé maar met die 1000€ zal het nu wel de prijs van hier zijn denk ik toch. grtjs
 
Rik, ik ben zelf maar 1m71! Mijn vorige motor was een oudere GTR 1000, dat was pas zwaar (330kg!) om te maneuvreren...Daarom zocht ik een lichtere en handelbare motor en dat was precies wat de Versys is!! Héél gemakkelijk achteruit in de garage te rijden bij mij..Omdat Ik zo klein ben heb ik wel moeten leren afstappen met de ene voet op het voetsteun en de andere er over zwaaien. Want er blijven opzitten lukt alleen als de baan vlak is want ik deed het eens in Frankrijk op een klein heuveltje maar...kon niet meer met mijn voet aan de grond, daar lagen mijn vrouw en ik er!!
Succes, het zal je wel lukken met jou lengte :-)

ps ben zelf ook al 50 hoor..
 
Rik, ik ben zelf maar 1m71! Mijn vorige motor was een oudere GTR 1000, dat was pas zwaar (330kg!) om te maneuvreren...Daarom zocht ik een lichtere en handelbare motor en dat was precies wat de Versys is!! Héél gemakkelijk achteruit in de garage te rijden bij mij..Omdat Ik zo klein ben heb ik wel moeten leren afstappen met de ene voet op het voetsteun en de andere er over zwaaien. Want er blijven opzitten lukt alleen als de baan vlak is want ik deed het eens in Frankrijk op een klein heuveltje maar...kon niet meer met mijn voet aan de grond, daar lagen mijn vrouw en ik er!!
Succes, het zal je wel lukken met jou lengte :-)

ps ben zelf ook al 50 hoor..

Bedankt voor je leuke reactie, ennuh het leven begint pas bij 50, vooral met een Versys onder je kont. :+

28w189l.jpg

Dit moet hem zijn volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rick gefeliciteerd met je motor!
Veel veilige en geweldige kilometers. Als ik de uitvoering van je motor zie zit die € 1000,00 echt niet alleen in de gear indicator. :X
 
Rick gefeliciteerd met je motor!
Veel veilige en geweldige kilometers. Als ik de uitvoering van je motor zie zit die € 1000,00 echt niet alleen in de gear indicator. :X

Ik heb hem gekocht met 2 zijkoffers, handkappen en middenbok <=> Tourer Edition.
Dat het er (nog) niet op zit zal te maken hebben met zijn opslag, wat mis je dan ?
 
Als je de tourer edite hebt weet ik niet beter dat de accessoires al af fabriek gemonteerd zitten.
Althans volgens mijn eigen dealer en een dealer waar ik een proefrit heb gemaakt.
Dus inclusief de jouw genoemde koffers,handkappen en middenbok. Maar ook tankpads, binnentassen, gearindicator, led mistlampen.
Zelf heb ik daar bij nog een smoke ruit, wheelstriping, radiatorcover en akrapovic alles kawasaki een Osco kettingsmeersysteem en jiffy verbreder. Maar goed het blijft een fijne motor dus heb je een zeer goede keuze gemaakt.
 
Nou Rik, we weten het allemaal,dat een paar kilo meer of minder het meest voelbaar is bij het manoeuvreren. Rij je één keer dan beleef je met zo'n Versys 1000 het avontuur van je leven en merk je er niets van. Jouw eigenschappen deel ik: 180 cm. 93 kg 800 maanden jong en een slechte knie maar nog zeer levenslustig.
Na bijna een halve eeuw en 17 verschillende motoren rij ik, nu ik wat meer tijd heb, gemiddeld nog zo'n 15.000km per jaar. Deze zomer Zwartewoud, Beieren en Roemenië.
Ik zoek bij het parkeren graag een plekje waar ik niet hoef te draaien of te keren en waar ik makkelijk af kan stappen. Op en afstappen doe ik, vanwege die knie, altijd op de jiffy, gaat al jaren goed als je de voorrem maar inknijpt. Ik heb ook wel lichtere motoren gehad (KTM 1190 zo'n cultbike) die lichter is maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het gewichtsverschil met manoeuvreren nooit als bezwaarlijk heb ervaren.
Waar je wel op moet letten is de breedte van het stuur want de Versys met handkappen kan niet door onze schuurdeur van 95 cm. Daarom moet ik via de kanteldeur en hem ook in de schuur keren.

Hoop dat je wat aan m'n ervaringen hebt,

Groeten Bertje.
 
Als je de tourer edite hebt weet ik niet beter dat de accessoires al af fabriek gemonteerd zitten.
Althans volgens mijn eigen dealer en een dealer waar ik een proefrit heb gemaakt.
Dus inclusief de jouw genoemde koffers,handkappen en middenbok. Maar ook tankpads, binnentassen, gearindicator, led mistlampen.
Zelf heb ik daar bij nog een smoke ruit, wheelstriping, radiatorcover en akrapovic alles kawasaki een Osco kettingsmeersysteem en jiffy verbreder. Maar goed het blijft een fijne motor dus heb je een zeer goede keuze gemaakt.

Maak je geen zorgen, alles is erbij en hij staat nog in opslag. Het is een 2016 model en die heeft standaard geen gear indicator, mistlampen, zijreflectoren en de Euro-4 emissie en geluid eisen zoals de huidige 2017 modellen dat wel hebben, kenteken wordt wel 2017. Ik heb de foto via de website van Goedhart Motoren gepikt en hier neer gezet, de grijs met zwarte kleurstelling is wel de juiste. Als ik hem volgende week zaterdag in huis heb maak ik wel een paar foto's om te showen hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, denk dat ik de clou snap. De Tourer editie die ik heb dus die van 2016 heeft de Gearindicator rechts in het kuipdeel zitten. De 2017 heeft hem in de display in je dashboard zal ik dus maar zeggen.
 
Nou Rik, we weten het allemaal,dat een paar kilo meer of minder het meest voelbaar is bij het manoeuvreren. Rij je één keer dan beleef je met zo'n Versys 1000 het avontuur van je leven en merk je er niets van. Jouw eigenschappen deel ik: 180 cm. 93 kg 800 maanden jong en een slechte knie maar nog zeer levenslustig.
Na bijna een halve eeuw en 17 verschillende motoren rij ik, nu ik wat meer tijd heb, gemiddeld nog zo'n 15.000km per jaar. Deze zomer Zwartewoud, Beieren en Roemenië.
Ik zoek bij het parkeren graag een plekje waar ik niet hoef te draaien of te keren en waar ik makkelijk af kan stappen. Op en afstappen doe ik, vanwege die knie, altijd op de jiffy, gaat al jaren goed als je de voorrem maar inknijpt. Ik heb ook wel lichtere motoren gehad (KTM 1190 zo'n cultbike) die lichter is maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het gewichtsverschil met manoeuvreren nooit als bezwaarlijk heb ervaren.
Waar je wel op moet letten is de breedte van het stuur want de Versys met handkappen kan niet door onze schuurdeur van 95 cm. Daarom moet ik via de kanteldeur en hem ook in de schuur keren.

Hoop dat je wat aan m'n ervaringen hebt,

Groeten Bertje.

Zeker heb ik wat aan je ervaringen, hoe meer tevreden rijders ik tegenkom hoe meer ik de grote brommer zal gaan waarderen. Inderdaad de breedte is voor mij ook een probleem, ik moet onze tuinpoort gaan aanpassen en naar binnen word ook nog een probleem, onze schuurdeur is maar 80cm, misschien gaat dat lukken met eerst de ene kant schuin erin en dan de andere kant op dezelfde manier, ga ik wel een keer proberen omdat ik hem in de winter wel binnen wil hebben staan. Hoe breed is de Versys bij de kuipdelen eigenlijk ?

Aha, denk dat ik de clou snap. De Tourer editie die ik heb dus die van 2016 heeft de Gearindicator rechts in het kuipdeel zitten. De 2017 heeft hem in de display in je dashboard zal ik dus maar zeggen.

Ja dat klopt helemaal, leuk zo'n gear indicator maar alleen in een ver verleden eens met zo'n ding op de brommer gereden, een Suzuki 380GT.
 
Welkom bij de club Rik, ga je geen spijt van krijgen!

En goedhart, prima tent. Kom je uit die regio?

Betreffende het brede stuur, mocht je nu gaan pendelen om de schuur in te komen staat dit wel haaks op de angst hem te laten vallen ;-)

Ik heb mijn zeer beperkte schuurtje van 2 bij 3 meter (buitenmaat) moeten voorzien van een klein extra deurtje naast de originele deur.

Hiervoor heb ik het kozijn verlengt en van plaatmateraal een deur van 30 cm breed gemaakt met grendels boven en onder. Deze gaat alleen open als de motor erin of eruit moet.

Kun je wel een foto sturen voor inspiratie als je wil ;-)

Laat je hem buiten staan adviseer ik wel een goede hoes. Mijn gevoel is dat hij niet optimaal weerstand kan bieden tegen de elementen ;-)
 
Welkom bij de club Rik, ga je geen spijt van krijgen!

En goedhart, prima tent. Kom je uit die regio?

Betreffende het brede stuur, mocht je nu gaan pendelen om de schuur in te komen staat dit wel haaks op de angst hem te laten vallen ;-)

Ik heb mijn zeer beperkte schuurtje van 2 bij 3 meter (buitenmaat) moeten voorzien van een klein extra deurtje naast de originele deur.

Hiervoor heb ik het kozijn verlengt en van plaatmateraal een deur van 30 cm breed gemaakt met grendels boven en onder. Deze gaat alleen open als de motor erin of eruit moet.

Kun je wel een foto sturen voor inspiratie als je wil ;-)

Laat je hem buiten staan adviseer ik wel een goede hoes. Mijn gevoel is dat hij niet optimaal weerstand kan bieden tegen de elementen ;-)

Ja op ongeveer een 1/2 uurtje rijden van Bodegraven, het groene hart. Ik ben met je eens als je moet gaan kantelen de kans op vallen groot is, daarom wilde ik graag weten hoe het met het gewicht gesteld was. Gelukkig zit het gewicht van de Versys laag zoals iemand hier vertelde waardoor ik goede hoop heb dat het wel lukt en ja ik heb een prima hoes.

Een foto is natuurlijk altijd welkom alhoewel ik zelf niet mag gaan zagen in een kozijn, ik zit in een huurhuis met een aangebouwd schuurtje en een deur van 80cm breed.

Even aan het plakken en knippen geweest met gevonden foto's, zo zou hij moeten zijn bij afleveren..

2n8xaw2.jpg

28w189l.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lukt me vast thuis wel.
Op mijn Tiger 1050 had ik het beter voor elkaar.
Daar had ik een verlengde kettingbeschermer deze was van SW Motech en van metaal.
Hier had ik aan de onderzijde een alu buisje ingekit alwaar het slangetje van de Osco doorheen liep.
Kortom je zag niets van het slangetje.

De kettingbeschermer van de Versys 1000 is van kunststof en daar valt niets aan vast te kitten.
Gevolg is dat ik het slangetje over de kettingbeschermer heb moeten leiden.
Persoonlijk vind ik het niet zo mooi maar heb het slangetje in zwart en dan valt het veel minder op.
Het Osco reservoir had ik op de Tiger achter de duo voetsteun gemonteerd met een zelfgemaakt beugeltje.
Op de Versys 1000 heb ik ook een beugeltje gemaakt echter deze met Tie-rips vastgezet, en zit precies gelijk aan de stelknop van de achterveer maar dan aan de andere kant van het frame.
De kettingbeschermer van de Versys heb ik trouwens wel verlengd. 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan