Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank om mee te denken, misschien ook nog even wachten op eindejaarverrassingen . Nieuwe GTR , facelift Yam tracer 900 , opvolger honda crosstourer,... O-)

Hahaha, er zit altijd wat nieuws, mooiers en duurders in de pijplijn :-)

Zeker als je nu gewoon nog tevreden kan rijden (heerlijk toertje gedaan gisteren) is er geen haast bij. En het proefrijden is minstens zo leuk! Zeker als de klik er wel is (of de bevestiging dat wat je hebt nog steeds verdomd goed is)
 
hebben jullie de versys 650 special edition al gezien ?
wat is die prachtig met die decoratie op de zijkant . ik hoop dat ze die versie volgend jaar ook maken voor de 1000 :} :} :}
:P
 
hebben jullie de versys 650 special edition al gezien ?
wat is die prachtig met die decoratie op de zijkant . ik hoop dat ze die versie volgend jaar ook maken voor de 1000 :} :} :}
:P

Jazeker, ik had hem bijna gekocht in maart maar ben toch voor de 1000 gegaan.

p5bu8.jpg

Ik had een offerte voor deze inclusief het Tourer+ pakket.
 
Inmiddels mag ik me ook een trotse eigenaar noemen van een Versys 1000, in 2015 afgeleverd. 18000 km, dus net ingelopen ;)

Redelijk vol met opties:
- Handkappen
- Handvatverwarming
- Kofferset
- Navisteun
- Valbeugels
- Extra verlichting
- Snavelspatbord
- OSCO kettingsmeersysteem
- Akrapovic "Carbon" uitlaat, (DB killer eruitgehaald)

Ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt.



full
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en veel veilig kilometers met je Versys. *O*
Stop de DB-Killer maar weer terug. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
... en je hebt er ook een mooi Givi-schermpje op zitten zie ik. Zo zie je maar, ook die gen1-Versys kan er retegoed uitzien. Mooie machine!!
 
Mooie kleur,mooier dan mijn kawa groen.Eendesnuit vind ik ook mooi.Heb je een foto van de zijkant zodat ik de eendesnuit eens langs die kant kant zien.Grtjs
 
Facelift Tracer 900? Heb ik iets gemist?

Ha, werd je nog niet ingelicht :) ?

Is een veronderstelling ; MT09 , de naked versie, kwam jaar eerder uit en kreeg
vorig jaar een face-lift. Zou mogelijks bij Tracer-zusje ook zo KUNNEN zijn.

Reden om nog eventjes kat uit de boom te kijken...
 
Ha, werd je nog niet ingelicht :) ?

Is een veronderstelling ; MT09 , de naked versie, kwam jaar eerder uit en kreeg
vorig jaar een face-lift. Zou mogelijks bij Tracer-zusje ook zo KUNNEN zijn.

Reden om nog eventjes kat uit de boom te kijken...

Hm, zou kunnen inderdaad. Dit jaar wordt het voorlopig geen motor voor mij in ieder geval, helaas '( . Misschien volgend jaar, hopelijk, en het zou leuk wezen als er wat meer keuze is tegen die tijd voor mij :Y
 
Vandaag een leuke rit gemaakt van 200km, op de terugweg een stuk A1 gereden. Omdat op sommige stukken A1 130km toegestaan is 140km p/u gereden en kreeg direct hevige turbulentie op mijn helm, afgezakt naar 125/130 en het was weg.

Als ik mijn standaard scherm hoger zet krijg ik diezelfde turbulentie al bij 80/100km p/u.

1) Ik ben 1.84 - wie heeft tips ?
2) Puig heeft hogere ruitjes met deflector, is dat wat ?

puig_touring_windscreen_kawasaki_versys100020122015_detail.jpg
 
Waarom wordt de oorzaak altijd bij ruit cq.scherm gezocht? Mijn ervaring is dat, hoe gek ook klinkt, de turbulentie zelfs kan verschillen bij type helm.
 
Vandaag een leuke rit gemaakt van 200km, op de terugweg een stuk A1 gereden. Omdat op sommige stukken A1 130km toegestaan is 140km p/u gereden en kreeg direct hevige turbulentie op mijn helm, afgezakt naar 125/130 en het was weg.

Als ik mijn standaard scherm hoger zet krijg ik diezelfde turbulentie al bij 80/100km p/u.

1) Ik ben 1.84 - wie heeft tips ?
2) Puig heeft hogere ruitjes met deflector, is dat wat ?

[afbeelding]

Ik heb een MRA ruit erop zitten en kan er makkelijk 150 mee rijden zonder echt erge turbulentie op de helm. Je bent wel ff bezig om de goede positie te vinden maar ik vind het 10x beter dan de standaard ruit.
 
Waarom wordt de oorzaak altijd bij ruit cq.scherm gezocht? Mijn ervaring is dat, hoe gek ook klinkt, de turbulentie zelfs kan verschillen bij type helm.

Is waar en heb ik aan gedacht maar een scherm is goedkoper dan een nieuwe helm.
Als het aan mij ligt koop ik ook geen andere ruit maar soms kan je niet anders.

Ik heb een MRA ruit erop zitten en kan er makkelijk 150 mee rijden zonder echt erge turbulentie op de helm. Je bent wel ff bezig om de goede positie te vinden maar ik vind het 10x beter dan de standaard ruit.

Bedankt voor de tip.
 
Hoi,

Gisteren heb ik de ketting wat bijgesteld. Het viel me op dat de markeringen mbt het uitlijnen L en R niet geheel gelijk stonden. Links (kettingzijde) stond op 1,5 streep vanaf de voorkant van de motor gezien, terwijl rechts op bijna 3 strepen stond vanaf de voorkant gezien. Moet dit L en R absoluut gelijk staan? Of kan het zijn dat er bewust is gekozen om het zo in te stellen?

Mvg, Peter
 
Hoi,

Gisteren heb ik de ketting wat bijgesteld. Het viel me op dat de markeringen mbt het uitlijnen L en R niet geheel gelijk stonden. Links (kettingzijde) stond op 1,5 streep vanaf de voorkant van de motor gezien, terwijl rechts op bijna 3 strepen stond vanaf de voorkant gezien. Moet dit L en R absoluut gelijk staan? Of kan het zijn dat er bewust is gekozen om het zo in te stellen?

Mvg, Peter


Lijkt me niet de bedoeling, houd ze maar zoveel mogelijk gelijk.
 
Als ik mijn ketting moet spannen dan span ik een dun koordje om mijn ketting uit te lijnen werkt 100% juist. En dan zie ik ook dat er wat verschil op zit aan wederzijdse kanten. Is toch belangrijk dat de ketting redelijk recht loopt om vervroegde slijtage te voor komen
 
Lijkt me niet de bedoeling, houd ze maar zoveel mogelijk gelijk.

Is het niet zo dat als je achterwiel 'scheef' staat, je dat merkt in je stuur: dat moet je scheef houden als je rechtuit wilt rijden?

Als je stuur recht staat bij rechtuit rijden, dan staat je achterwiel dus ook recht. Ongeacht de markeringen.

"Ik heb weleens ergens gelezen" dat die markeringen bij de V1K niet altijd helemaal de waarheid vertellen...
 
Als ik mijn ketting moet spannen dan span ik een dun koordje om mijn ketting uit te lijnen werkt 100% juist. En dan zie ik ook dat er wat verschil op zit aan wederzijdse kanten. Is toch belangrijk dat de ketting redelijk recht loopt om vervroegde slijtage te voor komen


Je kan ook meten met een schuifmaat dan weet je het ook zeker...

Is het niet zo dat als je achterwiel 'scheef' staat, je dat merkt in je stuur: dat moet je scheef houden als je rechtuit wilt rijden?

Als je stuur recht staat bij rechtuit rijden, dan staat je achterwiel dus ook recht. Ongeacht de markeringen.

"Ik heb weleens ergens gelezen" dat die markeringen bij de V1K niet altijd helemaal de waarheid vertellen...

Ja ik heb ook altijd geloofd dat als een wiel scheef staat dat de motor naar een kant trekt.
 
Je kan ook meten met een schuifmaat dan weet je het ook zeker...Ja ik heb ook altijd geloofd dat als een wiel scheef staat dat de motor naar een kant trekt.

Vanaf welk punt kan ik dan het beste meten met de schuifmaat?
 
Laatst bewerkt:
Nog maar even terug komen op ruitje/helm. Ik heb altijd met Schubert gereden. Toen ik aan nwe helm toe was wilde ik wel weer Schubert maar die dingen worden als maar prijziger. Heb nu tourmax van caberg en eerste wat me opviel was veel minder geklapper aan de kop. Zou je niet verwachten. Tourmax is systeemhelm met zonneklep. Oke minder stil maar daar heb je goede oordoppen voor. En maar €235,00 kijk dan kan ik na 3 of 4 jaar ding wegdoen (wat je met Schubert niet zal doen)en in zelfde prijsklasse weer wat anders kopen. Alhoewel ik wel geloof dat kwaliteit zijn prijs heeft.
O,ja ik heb wel een originele ruit maar de smoke versie en die is al hoger dan de standaard ruit.
 
Laatst bewerkt:
Nog maar even terug komen op ruitje/helm. Ik heb altijd met Schubert gereden. Toen ik aan nwe helm toe was wilde ik wel weer Schubert maar die dingen worden als maar prijziger. Heb nu tourmax van caberg en eerste wat me opviel was veel minder geklapper aan de kop. Zou je niet verwachten. Tourmax is systeemhelm met zonneklep. Oke minder stil maar daar heb je goede oordoppen voor. En maar €235,00 kijk dan kan ik na 3 of 4 jaar ding wegdoen (wat je met Schubert niet zal doen)en in zelfde prijsklasse weer wat anders kopen. Alhoewel ik wel geloof dat kwaliteit zijn prijs heeft.
O,ja ik heb wel een originele ruit maar de smoke versie en die is al hoger dan de standaard ruit.

Wij hebben de Caberg Duke en gisteren ging mijn hoofd toch echt te veel heen en weer, beetje oncontroleerbaar zeg maar. Aangezien dit mijn derde jaar is met de Caberg lijkt mij een ruitje een beter keuze. Maar ik kan bar weinig vinden over de Puig ruiten, blijkbaar heeft iedereen met een Versys een MRA met spoiler en ik wil die spoiler niet.

j9mznp.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan