Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor in de winter een verhoogde ruit van givi niet de airflow. Maar gwn een verhoogde ruit bij RAD gekocht voor 83€. 1 nadeel verbruik gaat wel iets hoger.
 
Heb een mra op mijn Tiger 1050 gehad. Maar spoiler er afgehaald en dopjes in de 4 gaatjes gedrukt. Beviel me veel beter zonder die spoiler.
 
Wij hebben de Caberg Duke en gisteren ging mijn hoofd toch echt te veel heen en weer, beetje oncontroleerbaar zeg maar. Aangezien dit mijn derde jaar is met de Caberg lijkt mij een ruitje een beter keuze. Maar ik kan bar weinig vinden over de Puig ruiten, blijkbaar heeft iedereen met een Versys een MRA met spoiler en ik wil die spoiler niet.

[afbeelding]

MRA heeft ze ook zonder spoiler.
Met die spoiler heb je wel meer stelmogelijkheden
 
Sorry voor de wat vertraagde reactie maar k'was even op vakantie (Noorwegen).

Allereerste Wouwer, begrijp niet hoe je dat verbruik kunt meten, moet zo minimaal zijn. We hebben in Nederland geen gedresseerde wind of regen. Als het verbruik al iets omhoog gaat in de winter komt dat naar alle waarschijnlijkheid door de winter additieven in je brandstof. Een paar gram additieven op een kilo brandstof is toch iets minder bruikbare energie in die zelfde kilo.

Rik, heb al twee jaar zo'n Puig ruit er op zitten. ben 1,81 cm en heb een Nolan N44EVO op m'n hoofd. Hij staat niet in de hoogste stand ca. 2,5 tot 3 cm. lager. Heb, na 26.000 km. weinig klachten en ben er zeer tevreden over.
Alles bij elkaar moet je je wel realiseren dat je op de motor zit en dus in weer en wind. Enig alternatief is een koekblik....
 
Rik, heb al twee jaar zo'n Puig ruit er op zitten. ben 1,81 cm en heb een Nolan N44EVO op m'n hoofd. Hij staat niet in de hoogste stand ca. 2,5 tot 3 cm. lager. Heb, na 26.000 km. weinig klachten en ben er zeer tevreden over.

Klinkt goed, ik ga voor een Puig ruit als ik last blijf houden.

Alles bij elkaar moet je je wel realiseren dat je op de motor zit en dus in weer en wind. Enig alternatief is een koekblik....

Grappenmaker, ik kom van een Naked af met een klein Puig tourruitje en dat ging veel beter.

2zivamu.jpg
 
full

Sinds kort ook de Puig ruit erop gezet. ik heb een Nolan N90-2 systeemhelm en ben 1.80m en heb weinig last van turbulentie en dergelijke, tot dusver volstaat bij mij de laagste stand. en ik vindt het persoonlijk ook heel mooi staan.
 
Laatst bewerkt:
In de auto ben ik nogal gewend geraakt aan mijn cruise control. Zijn er speciaal voor de motor ook elektrische cruise systemen beschikbaar?
 
Vanmorgen voor het eerst kennis gemaakt met de KTRC op mijn Versys. Blijkbaar waren de klinkers waar ik op stond een beetje vochtig of glad van algen of zo toen ik optrok om weg te rijden. Best wel een vreemd om dat mee te maken, er ging een lampje branden op het dashboard om het te melden, verder weinig gemerkt.

Ik heb hem standaard op 2 staan en de power op F.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de auto ben ik nogal gewend geraakt aan mijn cruise control. Zijn er speciaal voor de motor ook elektrische cruise systemen beschikbaar?

Die is er wel, maar redelijk aan de prijs:

Kawasaki KLZ1000 Versys from 2015 (New product featuring our compact electric servo)

anders kom je aan zoiets:

Kaoko Cruise control voor Kawasaki Versys 1000 (2016)

Daarvan zijn er ook nog andere merken.

Ik heb trouwens geen ervaring met beide. Is nog wel iets wat op het lijstje staat. Ik hoor dus graag je ervaringen ;)
 
Die is er wel, maar redelijk aan de prijs:

Kawasaki KLZ1000 Versys from 2015 (New product featuring our compact electric servo)

anders kom je aan zoiets:

Kaoko Cruise control voor Kawasaki Versys 1000 (2016)

Daarvan zijn er ook nog andere merken.

Ik heb trouwens geen ervaring met beide. Is nog wel iets wat op het lijstje staat. Ik hoor dus graag je ervaringen ;)


De MCCruise had ik idd ook gezien. Maar om nu bijna €700 af te tikken lijkt me wat overdreven. Er moeten er toch meer zijn lijkt me. Of zelf maar een auto-cruise ombouwen. Wellicht een optie. Het mechanische alternatief ...daar heb ik ,wellicht geheel onterecht, geen fijn gevoel bij.
 
In de auto ben ik nogal gewend geraakt aan mijn cruise control. Zijn er speciaal voor de motor ook elektrische cruise systemen beschikbaar?

De enige reden waarom ik cruise control in een auto nuttig vind is omdat je anders je voet in een constante en onnatuurlijke positie moet houden. Op een motor is dit niet zo, dus ik heb het nut nooit begrepen? Ja, je kunt dan af en toe even je stuur loslaten, maarja. :P
 
De enige reden waarom ik cruise control in een auto nuttig vind is omdat je anders je voet in een constante en onnatuurlijke positie moet houden. Op een motor is dit niet zo, dus ik heb het nut nooit begrepen? Ja, je kunt dan af en toe even je stuur loslaten, maarja. :P


een betaalbare alternatief
full
 
21 mei besteld bij SW-Motech, directe doorverwijzing naar Splash Design en die verwees door naar een de dealer. Omdat ik klant ben bij Motozoom dacht ik dan bestel ik hem toch daar, was geen probleem zeiden ze. Achteraf ging van alles mis wat er mis kan gaan, resultaat na 2 maanden geduld...

2dsnwis.jpg


Als het morgen wat minder warm is haal ik die RAM Mount nog even van het stuur. ;)
 
Het valt me op dat de motortemp van mijn Versys op de snelweg niet boven de 70gr uitkomt. Ik ben nog niet zo heel bekend met mijn motort, maar is dit een bekend verschijnsel van de Versys? Thermostaat defect? Of...
 
Het valt me op dat de motortemp van mijn Versys op de snelweg niet boven de 70gr uitkomt. Ik ben nog niet zo heel bekend met mijn motort, maar is dit een bekend verschijnsel van de Versys? Thermostaat defect? Of...

Hmmm, ik zit deze dagen meestal wel ergens rond de 85 graden bij 130 km/u. Bij een stoplicht kan het zomaar oplopen tot 100 graden. Dat is dus wel een fors verschil, los van welke fiets klopt en welke niet ;-).
 
Hmmm, ik zit deze dagen meestal wel ergens rond de 85 graden bij 130 km/u. Bij een stoplicht kan het zomaar oplopen tot 100 graden. Dat is dus wel een fors verschil, los van welke fiets klopt en welke niet ;-).

:Y meer dan 100 graden heb ik al gezien als je bij een brug moet wachten.
 
ekj2p5.jpg


Hebben jullie dit ook (roestvorming op remschijven voor) op de 1000 ?
 
Zit dat er echt in of er op?

Nog geen tijd gehad om even met wat staalwol er over heen te gaan, het lijkt oppervlakkig.
Persoonlijk ben ik geen fan van dit soort roest, en ben het ook niet eerder tegengekomen.


Vanmiddag in Abcoude centrum dikke file, temperatuur liep op tot 106 graden. :Y

PS. staalwol verwijderd de (vlieg)roest maar het zit er in mijn ogen wel in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het ook, meer oppervlakte corrosie dan echt zorgwekkend volgens mij.

Met wel toegeven dat ik niet veel in de regen rijd en hij wel binnen staat.

Net weer 2 weken eifel achter de rug, zie er beetje tegenop weer in Nederland te gaan rijden.... Kurvenheimwee :-)
 
Ik heb het ook, meer oppervlakte corrosie dan echt zorgwekkend volgens mij.

Met wel toegeven dat ik niet veel in de regen rijd en hij wel binnen staat.

Ik ben dit nog niet eerder tegengekomen op een nieuwe motorfiets, ook niet op mijn vorige motoren.
Bij navraag bij de dealer blijkt ook dat ze er niets mee willen doen, best wel jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan