Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb trouwens net de pro oiler besteld. Hopelijk volgende week binnen en dan eens met de dealer bespreken om het te installeren...
 
Zit nu met net 2000 op de teller de laatste 1500 op gemiddeld 1 op 16,8. Niet verkeerd, en met wisselende belasting. Komt ook wel redelijk overeen met test die ik gelezen heb.

Ik heb trouwens ook een witte (kwam ik gisteren na het wassen achter)

@marofthymen, gefeliciteerd, ik heb ook naar die motor zitten kijken. Stond destijds nog bij de koffiecorner op een verhoogdblok. Kreeg ook wel een goed gevoel bij goedhart, en goeie verhalen over gehoord.

Hebben jullie overigens ook weleens dat hij niet helemaal lekker wil terugschakelen bij meerdere versnellingen tegelijk ( bij aanrijden stoplicht bijvoorbeeld) heb het nu al een paar keer gehad. Niets ernstigs maar optrekken in een andere dan 1e versnelling vergt net ff wat ander koppelwerk......werd bijna gevaarlijk toen ik kruispunt wilde oversteken en bokte en bijna afsloeg. Bleek ik zijn 2 te staan, maar verder als dat kon ik voor ik aankwam niet naar beneden.
 
Nou ik heb hem hoor! *O* kleine V ingeruild voor grote V!

Weliswaar onthaalt door de weergoden met een wolkbreuk in de buurt van A'dam net, maar zelfs toen zat ik met een smile op mijn gezicht op de 1000. Hoop hier heel wat jaren plezier van te hebben.
 
Ben vandaag even wezen knutselen. De Versys is nu voorzien van een middenbok, 12V plug (€17.99 bij Motozoom in plaats van €95 bij Kawasaki) en een houder voor mijn Garmin Nüvi. Ik zit nog te twijfelen over een hoger ruitje, wat zijn jullie ervaringen met een hoger ruitje?

2013-05-30150624.jpg


2013-05-30150650.jpg


2013-05-30150644.jpg
 
Hoger ruitje heb ik gekocht bij RAD. Was toen in actie ongeveer 65 EUR. Ik denk dat die nu rond de 90 EUR staat. Wel leuk om niet heel de tijd in de windruis te zitten.
 
Ah ja op de verpakking staat dat je er maximum 100 km/h mee mag rijden. Maar heb er al enkele keren 170 mee gereden zonder problemen.
 
Ben vandaag even wezen knutselen. De Versys is nu voorzien van een middenbok, 12V plug (€17.99 bij Motozoom in plaats van €95 bij Kawasaki) en een houder voor mijn Garmin Nüvi. Ik zit nog te twijfelen over een hoger ruitje, wat zijn jullie ervaringen met een hoger ruitje?

Ziet er goed uit! Heb zelf ook nog een 12v socket liggen, nog tips voor de inbouw?

Ik heb mijn standaard ruitje vervangen door een mra xcreen en moet zeggen bevalt me prima! Maar ik denk dat ieder iets hoger of breder scherm al goed verschil maakt. Watvoor helm je draagt en hoe lang je bent zal vast ook invloed hebben op hoe je de standaard ruit ervaart. De reden voor mij om voor een x-creen te gaan was dat hij door zijn verstelmogelijkheid in ieder geval op mijn lengte afgesteld kon worden. Kostte dan ook wel een bekkie meer als het ruitje van RAD, dus als die voor jouw lengte goed is dan zou je daar net zulke goede resultaten mee kunnen hebben voor minder geld. Er zijn er zoveel op de markt, maar uitproberen is er vaak niet bij :?
 
Ziet er goed uit! Heb zelf ook nog een 12v socket liggen, nog tips voor de inbouw?
Thnx! Tips, euhm, het is op zich een heel simpel klusje. De kap eraf krijgen en weer monteren is het moeilijkst. :P Gebruik echter wel van die stekkertjes (rechts op de foto, KLIK) omdat de kabeltjes op de motor nogal kort zijn. Je hebt een mannetje en een vrouwtje nodig.
 
Hoe is het mogelijk dat de hier aanwezige eigenaren van een versys vol lof zijn over hun speeltje en dat hij met een test in motoplus op de achtste plaats terecht komt. Voor mij is het nr. 1
 
Thnx! Tips, euhm, het is op zich een heel simpel klusje. De kap eraf krijgen en weer monteren is het moeilijkst. :P Gebruik echter wel van die stekkertjes (rechts op de foto, KLIK) omdat de kabeltjes op de motor nogal kort zijn. Je hebt een mannetje en een vrouwtje nodig.


Top! Ik vroeg me inderdaad al af welke connectoren er in de kabelboom zouden zitten. Voor de kappen nog ff de werplaatshandleiding raadplegen.

En de test in motorrad die volgens mij de tests verzorgt voor motoplus samen met de tiger en multistrada positioneert hij zich er mooi tussenin.

http://m.motorradonline.de/vergleic...rad-punktewertung-testergebnis/449461?seite=6

Ik heb de test in motoplus zelf niet gelezen, maar als echte all-road zal hij het vast wel van de gs'en, explorers en tenere's afleggen. Maar op de weg..... :P
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het mogelijk dat de hier aanwezige eigenaren van een versys vol lof zijn over hun speeltje en dat hij met een test in motoplus op de achtste plaats terecht komt. Voor mij is het nr. 1
Dat ligt waarschijnlijk aan de manier van beoordelen. Als je op zoek bent naar de 'beste' allroad komt al snel de BMW R1200GS als maatstaaf naar voren. Vervolgens worden de andere motoren vergeleken met deze machine. Dan is het niet meer dan logisch dat de Versys het aflegt tegen de "concurentie". De Versys 1000 is in mijn ogen geen echte allroad, maar meer een wegmotor met de looks van een allroad. En als je een wegmotor gaat beoordelen op allroad capaciteiten weet je zeker dat de score niet al te hoog zal zijn. Maar dat betekend niet dat de Versys een slechte motor is, maar meer dat de beoordelaar verkeerd bezig is.

Verder vind ik de Versys zo geweldig omdat hij een heerlijke vier-in-lijn heeft. Als je als allroad-tester 2 cilinders gewent bent, is die vier-in-lijn al snel een minpunt. Dit zegt weer meer over de beoordelaar dan over de motor.

Verder heb je nog prijs/kwaliteit verhouding. In de door VincetdeR genoemde test komt de Versys 2e achter de Duc, maar is de Versys qua prijs/kwaliteit verhouding de beste.

De Versys 1000 is gewoon een goede motor, voor een schappelijke prijs, zonder al te veel accessoires (à la GS), die gewoon net even anders is dan de rest. Ik heb de mijne nu een ruime week en heb er al dik 1500km mee gereden, zowel touren, snelweg als door de stad en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Ik ga nog vele jaren met veel plezier op mijn Versys rijden, ongeacht wat MotoPlus of wie dan ook over de Versys denkt. Ik vind het een geweldige motor, de rest weet gewoon niet wat ze missen. :]
 
Dat ligt waarschijnlijk aan de manier van beoordelen. Als je op zoek bent naar de 'beste' allroad komt al snel de BMW R1200GS als maatstaaf naar voren. Vervolgens worden de andere motoren vergeleken met deze machine. Dan is het niet meer dan logisch dat de Versys het aflegt tegen de "concurentie". De Versys 1000 is in mijn ogen geen echte allroad, maar meer een wegmotor met de looks van een allroad. En als je een wegmotor gaat beoordelen op allroad capaciteiten weet je zeker dat de score niet al te hoog zal zijn. Maar dat betekend niet dat de Versys een slechte motor is, maar meer dat de beoordelaar verkeerd bezig is.

Verder vind ik de Versys zo geweldig omdat hij een heerlijke vier-in-lijn heeft. Als je als allroad-tester 2 cilinders gewent bent, is die vier-in-lijn al snel een minpunt. Dit zegt weer meer over de beoordelaar dan over de motor.

Verder heb je nog prijs/kwaliteit verhouding. In de door VincetdeR genoemde test komt de Versys 2e achter de Duc, maar is de Versys qua prijs/kwaliteit verhouding de beste.

De Versys 1000 is gewoon een goede motor, voor een schappelijke prijs, zonder al te veel accessoires (à la GS), die gewoon net even anders is dan de rest. Ik heb de mijne nu een ruime week en heb er al dik 1500km mee gereden, zowel touren, snelweg als door de stad en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Ik ga nog vele jaren met veel plezier op mijn Versys rijden, ongeacht wat MotoPlus of wie dan ook over de Versys denkt. Ik vind het een geweldige motor, de rest weet gewoon niet wat ze missen. :]


:) :) :) :) :) :)
 
Dat ligt waarschijnlijk aan de manier van beoordelen. Als je op zoek bent naar de 'beste' allroad komt al snel de BMW R1200GS als maatstaaf naar voren. Vervolgens worden de andere motoren vergeleken met deze machine. Dan is het niet meer dan logisch dat de Versys het aflegt tegen de "concurentie". De Versys 1000 is in mijn ogen geen echte allroad, maar meer een wegmotor met de looks van een allroad. En als je een wegmotor gaat beoordelen op allroad capaciteiten weet je zeker dat de score niet al te hoog zal zijn. Maar dat betekend niet dat de Versys een slechte motor is, maar meer dat de beoordelaar verkeerd bezig is.

Verder vind ik de Versys zo geweldig omdat hij een heerlijke vier-in-lijn heeft. Als je als allroad-tester 2 cilinders gewent bent, is die vier-in-lijn al snel een minpunt. Dit zegt weer meer over de beoordelaar dan over de motor.

Verder heb je nog prijs/kwaliteit verhouding. In de door VincetdeR genoemde test komt de Versys 2e achter de Duc, maar is de Versys qua prijs/kwaliteit verhouding de beste.

De Versys 1000 is gewoon een goede motor, voor een schappelijke prijs, zonder al te veel accessoires (à la GS), die gewoon net even anders is dan de rest. Ik heb de mijne nu een ruime week en heb er al dik 1500km mee gereden, zowel touren, snelweg als door de stad en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Ik ga nog vele jaren met veel plezier op mijn Versys rijden, ongeacht wat MotoPlus of wie dan ook over de Versys denkt. Ik vind het een geweldige motor, de rest weet gewoon niet wat ze missen. :]

Well said brother... *O* :] *O*
 
Helemaal mee eens..... als je hebt gereden ben je verkocht.

En had ik wat verder gelezen in de test bleek dat hij opgedeeld was in 19 en 17 inch, en dus de conclusie van motoplus op een pagina verder stond :)

http://m.motorradonline.de/verglei...r-1050-sport-zwischenbilanz/ 449461?seite=7

Sorry krijg de link op een of andere manier ff niet werkend...
 
Laatst bewerkt:
Ik lees eigenlijk bijna alle motorbladen, kijk op de meeste motorsites en kijk alle review filmpjes op youtube en de Versys 1000 is er altijd erg goed afgekomen.

Ook nu weer als je de conclusie leest in de laatste Motoplus over de Versys komt één ding weer duidelijk naar voren, dat het een echte stuurfiets is, op het zeer sportieve af. Super strak, fantastisch gevoel in het voorwiel, lichtvoetig en comfortabel. En het blok is krachtig, soepel, gretig toerendraaiend en presteert in elke situatie. Wat wil je nou nog meer? 8-)
 
Overigens heb ik over de eerste kleine 500 kilometer 1:18,7 gereden. Das binnendoor en snelweg kilometers, met nadruk op snel ;) Vind dat een prima score.
 
Vandaag had ik hetzelfde als al eerder gemeld door jullie. Had nog één blokje benzine en bij nog 80km te gaan volgens boordcomputer begon ie al te knipperen.. erg vroeg. Maar goed, vind het verbruik alleszins meevallen, nu 1 op 19,1.
Inmiddels al bijna de eerste 1000km gereden. Alleen woon-werk helaas, nog weinig pret kilometers.
Overigens vandaag met windkracht 6 a 7 op de fiets gereden. Lekker is anders natuurlijk maar dat hoefde ik met de kleine Versys niet te proberen! :N
 
25 juni is het zover...
Eerste onderhoud voor de Versys op 12 000 km. Ben benieuwd...
Nieuwe banden eronder, pro oiler installeren en klein onderhoud.

Zal wel een half vermogen kosten... Ik hou jullie op de hoogte van de details.
 
Ben benieuwd zois, hoop dat het meevalt. Half vermogenk? powermode was toch 70% ;)

Welk rubber gaat eronder?

Met 2000 op mijn klok en 2500 op de motor, mijn kilometers op 16,9 and rising. Helemaal niet verkeerd, geen 800cc BMW of 650 vstrom waardes, maar ik ben tevreden.
 
25 juni is het zover...
Eerste onderhoud voor de Versys op 12 000 km. Ben benieuwd...
Nieuwe banden eronder, pro oiler installeren en klein onderhoud.

Zal wel een half vermogen kosten... Ik hou jullie op de hoogte van de details.


Kom ik wel een heel aantal op tekort
 
Er gaan Dunlops onder... Die roadsmarts ofzoiets...

De grap rond de powermode snap ik wel... Maar even een eigenaardigheidje. Ik rijd nu steeds op 100% want die is blijkbaar zuiniger dan 70%...
 
Ja ik begreep ook al zowiets, heb hem inderdaad ook op full staan. Zou alleen bij extreme regen of gladheid overwegen hem om te zetten. Verder gewoon lekker volle bak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan