BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Als de Ctek ook uitstekende laders zijn dan gaat mijn voorkeur daar naar uit omdat ik dan niets hoeft te gaan verbouwen.

Weet even de accu spes van mijn motor niet, maar waar op te letten?? Maximaal ampere ?? Maximaal voltage??

Er staat heel wat info bij: CTEK - Startpagina

Ga je 'm alleen voor motoren gebruiken koop je de 0.8, wil je je auto er ook eens aan hangen de 5.0

deze
CTEK - Startpagina

of

CTEK - Startpagina
dus
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch nog steeds het originele accessoire "stopcontact" ? Dat zit meer naar achteren ter hoogte en boven de voetrust van de duopassagier. Er zit een klepje op.

Zie pagina 12, positie 10 van je gebruiksaanwijzing

Daar past de BMW verloopstekker zonder aanpassingen in.

De Ctek aansluiting is wellicht direct op de accu aangesloten buiten de CAN bus om.

Roelof.

Gevonden :)

Wat geniet de voorkeur? De BMW aansluiting? (ik meen betere controle op andere stroomvreters zoals de TT of boardcomputer / alarm) ???

Of direct (dus met Ctek) op de accu?

full
 
Laatst bewerkt:
In de verkoopfolder adviseren zij dit:

Acculader
Microprocessor gestuurde acculader voor natte en onderhoudsvrije
 Volt loodaccu’s. Aansluiting via boordcontactdoos. Adapterkabel voor
direct aansluiten op accupolen inbegrepen.
• BMW Motorrad acculader  V
Bestelnummer:      l Prijs: , €*125,-


Hier spreken ze dus over die twee aansluitingen.

Wat is het best gewenst? Ik neem aan gewoon die enkel op de accu gaat, want zodra de accu vol (genoeg) is dan doet alles het toch??

Ctek is dan de lader die ik moet hebben.

Wat kost zo'n lader eigenlijk?
 
de CTek schroef je zo over op een andere motor in de toekomst, bmw lader weet ik niet.

Ik denk dat ie 3 geld kost. zoiets kan je zelf ook wel googlen ;)
 
Dit vertellen ze over de Ctek XS 0.8 (advertentie op marktplaats, nieuw € 45,- valt best mee)

Beschrijving

CTEK Druppellader, de 6 stappen lader geschikt voor alle motorfietsen,auto's, en nog veel meer waar een accu in zit.

Supersnel uit voorraad geleverd! met Track and Trace code.

Behalve Canbus systeem. (dit zit op de meeste BMW's dan raden we de Optimate 4 aan.)



Wat bedoelen ze hier dan mee? Enkel voor direct (enkel) de accu te laden. (denk ik)
 
De BMW aansluiting gaat via de CAN bus en wordt na ca. 15 minuten stroomloos gemaakt door de CAN bus.
Als je daar een acculader op aansluit, dan moet je een acculader hebben die de CAN bus kan open sturen.

Zoals de Optimate 4 Dual en Ctek zal die functie ook wel hebben, maar ik ken Ctek niet goed genoeg om daar een advies te kunnen geven.
Maar er is niets mis met Ctek en is een van de betere acculaders.

Een belangrijke functie voor motoren is het onderhoud van de accu tijdens de winterperiode (druppelladen) en daarom is het belangrijk dat de capaciteit van de lader is afgestemd op de capaciteit van de accu (12 Ah voor de R1200R(S) LC)

Roelof.
 
Die stekker die je aan je motor hebt hangen zit waarschijnlijk direct aan je accu verbonden. Je hebt in heel dit verhaal niks met canbus te doen.
 
CTEK - Startpagina

Samenvattend; zie ook post van RoyalClub:
De genoemde Ctek kopen en aansluiten op het stekkertje wat reeds gemonteerd is. Bij rechtstreeks aansluiting op de accu, en dat ligt voor de hand, heb je niets te maken met CAN bus

Als tweede mogelijkheid heb je de Optimate 4 Dual en dan met BMW stekker, kun je rechtstreeks aansluiten op het accessoire stopcontact.
Optimae kost je ongeveer EUR 90.

De Ctek oplossing op MP kost je wellicht ca. EUR 45

Keuze lijkt me niet moeilijk meer.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Thx zover. Het wordt me allemaal wel duidelijker.

Dat via die canbus dat hoeft dan niet zo zeer.

Verschil tussen die 0.8 en 5.0 is de mogelijkheden die de 5.0 meer heeft. Maar als ik het goed begrijp dan is de 0.8 (ruim) voldoende om mijn R1200R-LC te voeden tijdens de wintermaanden.
 
CTEK - Startpagina

Samenvattend; zie ook post van RoyalClub:
De genoemde Ctek kopen en aansluiten op het stekkertje wat reeds gemonteerd is. Bij rechtstreeks aansluiting op de accu, en dat ligt voor de hand, heb je niets te maken met CAN bus

Als tweede mogelijkheid heb je de Optimate 4 Dual en dan met BMW stekker, kun je rechtstreeks aansluiten op het accessoire stopcontact.
Optimae kost je ongeveer EUR 90.

De Ctek oplossing op MP kost je wellicht ca. EUR 45

Keuze lijkt me niet moeilijk meer.

Roelof.

Thx :} zo dacht ik er ook over.
 
Ik gebruik al jaren de Ctek en heb op alle motoren een aansluiting gemaakt (rechtstreeks op de accu).
Voordeel: je kan aan de hand van die ledjes zien hoe de lading van je accu erbij staat en die Ctek past op iedere (lood/zuur) accu.
De voormalige BMW dealer hier monteert op alle nieuwe motoren zo'n Ctek laadstekker (direct op de accu).

Vroeger had ik ook Optimate's maar de Ctek bevalt mij veel beter. Mocht je ooit een compleet lege accu hebben dan is een zwaardere Ctek handiger dan die 0.8 uitvoering.
 
Een tip n.av. Rob-z's opmerking. "Helaas geen verwarmde schuur". Tja zou mooi zijn, maar ik los dit op met plaatsing van 2 vochtvreter bakjes onder de motor gedurende de winterperiode. Doek of binnenhoes over de motor en nog nooit vocht, of roestproblemen gehad.

Gert
 
Wat betreft de Ctek, heb de XS 0.8 gehaald. Voldoet prima.

Wat betreft mijn schuur, mijn schuur is van hout en is kurk droog. (genoeg ventilatie) Vochtvreters zijn niet nodig. Mijn gereedschap ligt er al jaren in en is nog als nieuw (terwijl ik het toch zo af en toe een gebruik :+ )
 
Weet iemand het verschil tussen een titanium uitlaat van Akrapovic met een logo van een kleurrijke sticker en de zwarte opdruk?

Of zijn ze gelijk met alleen een andere sticker? (wat betekent de kleurrijke dan en de zwarte sticker dan? )

Verschil tussen deze:

Dit zijn slechts twee voorbeelden (niet het exacte type)

71607718438.jpg


315191093-akrapovic-uitlaat-yamaha-x-max-400-xmax-yp400-majesty.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat de ene een HP demper van bmw zelf is gemaakt door akra voor bmw als fabrieksoptie en die met sticker gewoon van Akra van akra voor een bmw.

HP demper is het logo gelazerd, akra akra heeft een sticker :P
 
Dit bericht kreeg ik binnen:

Het verschil tussen deze uitlaten is dat de stickers op de after sales market verkocht worden en dat de gegrafeerde logo’s exclusief tussen Akrapovič en een bepaald motormerk gaan. Zij mogen deze alleen verkopen.

Straks even sleutelen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb een veaagje ivm wuderlich.

Heeft er iemand ervaring met het kleine stuurkuipje? Is dit een verbetering of niet. Nu heb ik het kleine originele plixie model van bmw zelf erop.
en,wie heeft er ervaring met het vervangzadel voor onze r1200r?
nu heb ik het sportmodel zadel wat eigenlijk best hard is aan de kont bij langere ritten. Is er verschil in hoogte? Nu kom ik heel mooi met beide voeten plat op de grond. Dit zou ik graag behouden,want anders kan ik beter mijn origineel zadel aanpassen met een gel laagje.
MVG
 
Laatst bewerkt:
Vertel eens wat meer.
Ik zie dat je recent van een Tiger 1050 bent afgestapt.
Was dat het toch niet, lijkt me toch ook wel een leuke motor?

Welke R1200R rijd je nu?
Meestal is elke verhoging van een ruitje de oorzaak van meer turbulentie.
Ik rijd model 2007 en heb zowel het sportscherm als het iets grotere scherm.
Ik heb toch voorkeur voor het sportscherm want dat levert veel minder herrie op aan je helm / hoofd.

Ik ken trouwens de Wunderlich vervangschermen niet.
 
Hey damted,
het is geen vervangscherm van wunderlich maar een klein stuurkuipje. Ik heb ondertussen al wat info gevonden op dit forum van iemand met een blauwe r1200r.
De mijne is 2011 model.

Tiger 1050 altijd mooi motorfiets gevonden (nu nog) maar godverdomme, daarmee rijden was voor mij een inspanning en werken ipv genieten, de gas-reaktie is heel fel en zuipen man....OK, veel vermogen is meer verbruiken dat is dan de uitleg...Ik was bij rustiger tempo veel te geforseerd aan het rijden, dat heb ik ondervonden richting Toscane. We rijden altijd gewoon wegen en vermijden de snelweg, mijn vrouw rijdt met een Guzzi V7 stone. Als het vlot gaat is het super met de Tiger. Maar met mijn 1.78m ben ik net iets te klein voor deze motor. De TDM en zelfs de caponord 1000 was beter voor mij.
Wel super fijn motorblok die drie pitter en een verslavend geluid. Was gewoon niet voor mij en die R1200R is gewoon altijd in mijn gedachten gebleven.
Ik heb er geen spijt van, maar ben blij dat ik dan toch de stap gezet heb naar BMW, veel eerder moeten doen...
Motorrijden is voor mij een hobby en niet voor woon-werk verkeer.Ik heb 10 jaar Ducati gereden, eerste een 900ss en op vijf jaar 80.000km dan st2,2 jaar 36.000km,gevolgd door een cagiva elefant15.000km en dan een caponord 1000 (9jaar en 80.000km) tdm 900 3j en 30.000km....toen kwam de tiger 1050....1,5jaar gehad en een mooie 12.000km mee gereden....maar daar miste ik het gemak van de TDM maar die miste de beleving van de italiaanse twin.
Nu met de BMW.....het belevingsgevoel waar ik zo van hou is eindelijk terug en het gemak van de TDM900 is er ook....twee in één dus en dat geeft mij zo een voldoening dat er van mij een BMW embleempje op de tank mag staan :-)Eindelijk is het gevoel en genieten terug dat ik zo fijn vond op mijn 900SS en nu met het gemak van de TDM (beter zelfs) en fijn vermogen en stuur eigenschappen.
de R1200R heb ik van schoonzuster kunnen kopen ,zelf heeft een LC model aangekocht.
Hele uitleg maar zo kan ik eigenlijk verwoorden dat die R1200R een super machine is die alles in zich heeft (en nog meer) wat ik van motorijden verwacht :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan