Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha ik zie een Fokker hier :)

Ben een beetje non-actief hier geweest (niet dat ik heel erg actief was) met mijn verhuizing en werk. Ook niet echt de kans gehad om motor te rijden, omdat ik niet wist waar ik deze bij mijn nieuwe huis kwijt kon. Gelukkig heb ik een plekje gevonden, en na gister de olie + oliefilter te hebben vervangen rijdt hij weer als een zonnetje :)
 
Toen ik voor de proefrit kwam lag er nog een andere voorband onder, die heb ik voor de aankoop laten vervangen, dus dat zat bij de aankoopprijs in.
toen ik hem ophaalde was de band vervangen en duidelijk te zien dat deze ongebruikt was (haren en strepen erop)
Als beginner let ik verder niet op de leeftijd van de band, tot ik ga kijken waarom mijn soes raar rijd.
nieuws
nieuw bandje en ?????
 
nieuws
nieuw bandje en ?????

Ze proberen me alsnog een oor aan te naaien, willen niet toegeven dat ze fout zitten met de verkoop van een motor met een band uit 2003.
Toen ik aangaf dat ik het niet vond kloppen en dat ze het hadden moeten melden vroeg hij de sleutel van de soes, om te kijken wat de kilometerstand nu is. Ik heb er sinds aankoop bijna 7000 km mee gereden, en nadat hij dat gezien had zei hij dat de band tussen de 7000 en 10.000 km mee gaat.
Het trillen wat ik merk is het begin van het cuppen van de voorband. Volgens hem zou dat aan mijn rijstijl liggen dat de band nu al begint te cuppen.
Hij beweerde ook dat hij nooit een band erop zou leggen die niet meer goed is en dat de scheurtjes die ik in het profiel zie helemaal geen droogscheurtjes zijn.

Al met al merkte hij wel dat hij bij mij niet verder kwam met die smoesjes en dat ik het er niet bij zou laten zitten. Toen kwam hij met een voorstel: Nieuwe MPR-3 voorband volgens hem zou de prijs van een MPR-3 € 275 excl. montage zijn, deze wilde hij dan aan mij verkopen voor € 170,- incl. montage. :X

Bullshit want was er al achter gekomen dat hij absurde prijzen berekend voor de banden. Heb dus ook gezegd dat ik over het voorstel na zou denken.

Via http://www.banden-pneus-online.nl/ staan ze te koop voor € 114,20 :+
Bij een andere garage in de buurt kan ik voor € 156 all inclusive dezelfde voorband krijgen, dat is incl montage, ventiel, verwijderingsbijdrage oude band etc.
 
~
Het trillen wat ik merk is het begin van het cuppen van de voorband. Volgens hem zou dat aan mijn rijstijl liggen dat de band nu al begint te cuppen.
.

Al quote]
cuppen kom dat de spanning te laag is
en ik rij met een band 3 a 40000km

ik betaal 128 euro incl
 
Laatst bewerkt:
\
Het trillen wat ik merk is het begin van het cuppen van de voorband. Volgens hem zou dat aan mijn rijstijl liggen dat de band nu al begint te cuppen.
.

Al quote]
cuppen kom dat de spanning te laag is
en ik rij met een band 3 a 4000 km

ik betaal 128 euro incl
Is dat niet wat weinig? Met mijn vorige banden heb ik bijna 18.000km gehaald, en rijd niet als een bompa hoor ;)
 
Ze proberen me alsnog een oor aan te naaien,
Nieuwe MPR-3 voorband volgens hem zou de prijs van een MPR-3 € 275 excl. montage zijn, deze wilde hij dan aan mij verkopen voor € 170,- incl. montage. :X
Voor die prijs heb je een voor- èn achterband
full
 
\
Het trillen wat ik merk is het begin van het cuppen van de voorband. Volgens hem zou dat aan mijn rijstijl liggen dat de band nu al begint te cuppen.
.

Al quote]
cuppen kom dat de spanning te laag is
en ik rij met een band 3 a 40000km

ik betaal 128 euro incl

Bandenspanning is meermaals gecontroleerd en die is gewoon 2.5 voor.
Hij beweerde dat het aan mijn rijstel zou liggen, vind ik knap aangezien hij me nog nooit heeft zien rijden en ik juist van veel anderen hoor dat ik netjes rij.
 
Volgens mij ga ik heel veel geluk hebben met mijn band.
Hangt nu al 2 dagen op 2.45, dus wellicht is de schroef er niet helemaal doorheen gegaan, maar dat ga ik morgen wel zien
 
Ze proberen me alsnog een oor aan te naaien, willen niet toegeven dat ze fout zitten met de verkoop van een motor met een band uit 2003.
Toen ik aangaf dat ik het niet vond kloppen en dat ze het hadden moeten melden vroeg hij de sleutel van de soes, om te kijken wat de kilometerstand nu is. Ik heb er sinds aankoop bijna 7000 km mee gereden, en nadat hij dat gezien had zei hij dat de band tussen de 7000 en 10.000 km mee gaat.
Het trillen wat ik merk is het begin van het cuppen van de voorband. Volgens hem zou dat aan mijn rijstijl liggen dat de band nu al begint te cuppen.
Hij beweerde ook dat hij nooit een band erop zou leggen die niet meer goed is en dat de scheurtjes die ik in het profiel zie helemaal geen droogscheurtjes zijn.

Al met al merkte hij wel dat hij bij mij niet verder kwam met die smoesjes en dat ik het er niet bij zou laten zitten. Toen kwam hij met een voorstel: Nieuwe MPR-3 voorband volgens hem zou de prijs van een MPR-3 € 275 excl. montage zijn, deze wilde hij dan aan mij verkopen voor € 170,- incl. montage. :X

Bullshit want was er al achter gekomen dat hij absurde prijzen berekend voor de banden. Heb dus ook gezegd dat ik over het voorstel na zou denken.

Via http://www.banden-pneus-online.nl/ staan ze te koop voor € 114,20 :+
Bij een andere garage in de buurt kan ik voor € 156 all inclusive dezelfde voorband krijgen, dat is incl montage, ventiel, verwijderingsbijdrage oude band etc.

Ook de laatste keer dat je daar ben geweest neem ik aan :?
Persoonlijk zou ik geen vertrouwen in zo'n zaak meer hebben en mijn heil ergens anders zoeken.
 
hebben jullie stalen banden oid? Ben altijd blij als ik na 8000 km nog niet het canvas van de band zie
 
jij rijd netjes veel te hard. Ik rijd alleen maar lomp :Y

Gisteren nog bijna mijn motor onderuit geremd. Mocht er 60 dus ik haalde in met 180. Zag ik dat ze aan het flitsen waren dus ik tijdens het inhalen met bijna blokkerende remmen weer netjes geremd.

maarja ik kan ook gewoon niet rijden dat scheelt. Hoef ik ook geen excus te bedenken
 
Tja, wat die kilometers betreft per bandenset - ik weet niet hoeveel deze het gaan uithouden. Zullen zeker wel de 10.000km voorbijgaan, maar dan ?

Ook zal mijn verbruik wellicht een beetje toenemen. Nee hoor, er scheelt niks aan men motor, maar sinds ik die MPR3 banden heb steken, gaat het er beetje bij beetje steeds wat sportiever aan toe O-)
 
Even een vraagje, ik ben nu bezig met mijn kleppen, 1e eigen beurt nadat ik hem had gekocht.
Maar de boegies zijn dus aardig geroest, 4 nieuwe dus.
Echter stond er dus ook water in de vakken.
Nu was er laatst iemand die wat zei over een kap die eroverheen ging.
Wat was dat precies?
 
Even een vraagje, ik ben nu bezig met mijn kleppen, 1e eigen beurt nadat ik hem had gekocht.
Maar de boegies zijn dus aardig geroest, 4 nieuwe dus.
Echter stond er dus ook water in de vakken.
Nu was er laatst iemand die wat zei over een kap die eroverheen ging.
Wat was dat precies?
Dat is een rubber flap die vooraan over je kleppendeksel ligt om net te vermijden dat daar water terrecht komt. Vanbuiten weet ik niet zo precies hoe die steekt, maar vandaag of morgen moet ik mijn groot onderhoud ook uitvoeren (70.000km), en zal dan trachten enkele foto's te nemen (als ik het niet vergeet natuurlijk :+ )
 
Dat is een rubber flap die vooraan over je kleppendeksel ligt om net te vermijden dat daar water terrecht komt. Vanbuiten weet ik niet zo precies hoe die steekt, maar vandaag of morgen moet ik mijn groot onderhoud ook uitvoeren (70.000km), en zal dan trachten enkele foto's te nemen (als ik het niet vergeet natuurlijk :+ )

ik ben alleen kapjes tegengekomen op de bougies, verder niks, ook niks bij de bobines.
Maar hoop hem vandaag weer in elkaar te hebben
 
Water in je bougie gaten hoort niet te blijven staan. Er zitten gaatjes die dit weer horen af te voeren. Deze komen uit net boven je uitlaat bochten. Deze even doorprikken. Van die flap vorige topic even nazoeken. Anders even wachten tot ik weer thuis ben. Vanaf de telefoon en een beperkte wifi in croatie gaat het wat lastig.
 
vandaag ff stukje wezen rijden om een rit op papier te zetten

kwam langs motoport zie ik daar een mooi fffje

Foto-RM3X6R7D.jpg



Foto-8CRSL7K8.jpg
 
Laatst bewerkt:
vandaag ff stukje wezen rijden om een rit op papier te zetten

kwam langs motoport zie ik daar een mooi fffje

[afbeelding]


[afbeelding]
idd, heel mooi F'je :9~
En nog een model met puntachterlicht, die vind ik nog het mooiste.

Heb je ook de vraagprijs gezien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
idd, heel mooi F'je :9~
En nog een model met puntachterlicht, die vind ik nog het mooiste.

Heb je ook de vraagprijs gezien?


Mezelf gequote - nog ni goe wakker precies :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan