Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg sinds kort dit topic omdat ik ook een gsx 600f heb en bij deze wil ik mij even kort voorstellen en een fototje van mij en de motor showen.

Ik woon in Arnhem en heb sinds 5 juli mijn rijbewijs gehaald. De suzuki stond al een maand eerder voor de deur te wachten, en na het halen van het rijbewijs en vervangen van de remblokken gelijk mee de weg op gegaan.
Heb inmiddels 450 mijl gereden (Amerikaans model) een kleine 725 km. Rijd veel op de posbank in Arnhem op de dijken langs de waal en Rijn.

Hopelijk zijn er hier nog mensen uit de buurt waar ik eens mee kan afspreken om te gaan toeren.

Aanschouw het geweld:

full


full
 
*O* Welkom! We hebben volgende week een rit vanuit Arnhem over de posbank onder andere zie het topic in 'Waar is wat te doen' ;)

Heb eindelijk mn nieuwe rem-koppelings hendels erop zitten :D Zo mooi glimmend goud ^^ Dus volgende week ff posen haha :P
 
Ik volg sinds kort dit topic omdat ik ook een gsx 600f heb en bij deze wil ik mij even kort voorstellen en een fototje van mij en de motor showen.

Ik woon in Arnhem en heb sinds 5 juli mijn rijbewijs gehaald. De suzuki stond al een maand eerder voor de deur te wachten, en na het halen van het rijbewijs en vervangen van de remblokken gelijk mee de weg op gegaan.
Heb inmiddels 450 mijl gereden (Amerikaans model) een kleine 725 km. Rijd veel op de posbank in Arnhem op de dijken langs de waal en Rijn.

Hopelijk zijn er hier nog mensen uit de buurt waar ik eens mee kan afspreken om te gaan toeren.

Aanschouw het geweld:
Welkom !!!

[afbeelding]

[afbeelding]
Welkom !!! Zoals MiniatuurDisaster reeds aanhaalde - volgende week zondag de 12de!

Ik kom dan voor de tweede keer, (en hopelijk zonder regen, en meer volk :Y )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben alleen kapjes tegengekomen op de bougies, verder niks, ook niks bij de bobines.
Maar hoop hem vandaag weer in elkaar te hebben
Is misschien wat laat, maar was enkele uren later thuis dan gedacht. Steekt je motor al weer ineen? Als je echt geen weet hebt van die rubber flap, dan mankeert die wellicht bij de jouwe, want je kan daar echt niet naast kijken.
full

Dat uitstekende flapje op de foto links onder kan je zelfs zien als je kuipdelen er nog op staan.
Vooraan ligt het bovenop de oliekoeler, en eens op het kleppendeksel ligt dat dubbelgeplooid, zoals ik duidelijker maak door het op te tillen. Die flap zorgt er dus voor dat er geen (of toch zeer weinig) water bij de ontsteking en de bougies kan. Zolang je bij droog weer rijd kan je dat missen, al houd het ook wel veel vuil tegen, maar bij regenweer is het toch handig. Wellicht is het door de vorige eigenaar eens een keertje vergeten terug te plaatsen bij een onderhoud of zo ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is misschien wat laat, maar was enkele uren later thuis dan gedacht. Steekt je motor al weer ineen? Als je echt geen weet hebt van die rubber flap, dan mankeert die wellicht bij de jouwe, want je kan daar echt niet naast kijken.
[afbeelding]
Dat uitstekende flapje op de foto links onder kan je zelfs zien als je kuipdelen er nog op staan.
Vooraan ligt het bovenop de oliekoeler, en eens op het kleppendeksel ligt dat dubbelgeplooid, zoals ik duidelijker maak door het op te tillen. Die flap zorgt er dus voor dat er geen (of toch zeer weinig) water bij de ontsteking en de bougies kan. Zolang je bij droog weer rijd kan je dat missen, al houd het ook wel veel vuil tegen, maar bij regenweer is het toch handig. Wellicht is het door de vorige eigenaar eens een keertje vergeten terug te plaatsen bij een onderhoud of zo ...

En die mis ik dus inderdaad, dan moet ik die dus zsm ergens zien te regelen.
Geen zin om volgend jaar ook weer deze bougies te vervangen, erg goedkoop waren ze niet :P

Verder rijd die op het moment wel weer heerlijk.
die nieuwe bougies hebben veel goed gedaan.
 
Laatst bewerkt:
En die mis ik dus inderdaad, dan moet ik die dus zsm ergens zien te regelen.
Geen zin om volgend jaar ook weer deze bougies te vervangen, erg goedkoop waren ze niet :P

Verder rijd die op het moment wel weer heerlijk.
die nieuwe bougies hebben veel goed gedaan.
En was het nodig om de kleppen bij te stellen? Wat kosten de bougies per stuk? Ik ben drie dagen in Utrecht geweest, en dacht daar naar de motozoom te gaan voor mijn onderhoudsproducten, maar thuis eerst vergeleken op internet tussen Motozoom en Rad (B), en bij de motozoom waren dezelfde bougies idd gevoelig duurder :?
 
En was het nodig om de kleppen bij te stellen? Wat kosten de bougies per stuk? Ik ben drie dagen in Utrecht geweest, en dacht daar naar de motozoom te gaan voor mijn onderhoudsproducten, maar thuis eerst vergeleken op internet tussen Motozoom en Rad (B), en bij de motozoom waren dezelfde bougies idd gevoelig duurder :?

Nee was niet nodig, dus dit was voorlopig het laatste grote onderhoud.
Volgend jaar weer een controle.

Maar ik haal ze bij onze lokalr motorboer, kostte 11 euro per stuk, maar kreeg op de totaalprijs nog 20% korting :P

Wat een klotewerk is het trouwens om dat kleppendeksel eraf te krijgen.
Moesten 1 van de gaskabels ook nog los halen en toen lukte het net toe net aan.
Het terugzetten ervan was ook weer een hel.
Dus wij wilde ook maar even de 2e gaskabel loshalen, dan zou het wel makkelijker gaan.
Komt vriendinlief aan die van mij af en toe moest helpen, deed 1 poging en zat er binnen een minuut op.
En die is echt zo a-technisch als de pest _O- stonden wij even voor lul na 15 minuten kloten _O-
 
Laatst bewerkt:
Nee was niet nodig, dus dit was voorlopig het laatste grote onderhoud.
Volgend jaar weer een controle.

Maar ik haal ze bij onze lokalr motorboer, kostte 11 euro per stuk, maar kreeg op de totaalprijs nog 20% korting :P

Wat een klotewerk is het trouwens om dat kleppendeksel eraf te krijgen.
Moesten 1 van de gaskabels ook nog los halen en toen lukte het net toe net aan.
Het terugzetten ervan was ook weer een hel.
Dus wij wilde ook maar even de 2e gaskabel loshalen, dan zou het wel makkelijker gaan.
Komt vriendinlief aan die van mij af en toe moest helpen, deed 1 poging en zat er binnen een minuut op.
En die is echt zo a-technisch als de pest _O- stonden wij even voor lul na 15 minuten kloten _O-
Dan heb je de bougies aan eenzelfde prijs als ik, behalve dat ik niet die 20% korting had -O- Even ter vergelijking:
full

Ook de olie en oliefilter zijn bij motozoom iets duurder, maar 't zijn vooral de bougies die de prijs uitmaken. Bij het 'winkelwagentje' van Motozoom heb ik wel de verzendkosten doorhaald omdat het uiteraard onjuist zou zijn die mee te nemen in de vergelijking.
 
Dan heb je de bougies aan eenzelfde prijs als ik, behalve dat ik niet die 20% korting had -O- Even ter vergelijking:
[afbeelding]
Ook de olie en oliefilter zijn bij motozoom iets duurder, maar 't zijn vooral de bougies die de prijs uitmaken. Bij het 'winkelwagentje' van Motozoom heb ik wel de verzendkosten doorhaald omdat het uiteraard onjuist zou zijn die mee te nemen in de vergelijking.

Ja ik had nog een oude opvoer carb liggen voor de brommer, daar had de motorboer ook wel intresse in :p
Dus zo 20% korting geregeld, was ik wel erg blij mee.
 
Ja ik had nog een oude opvoer carb liggen voor de brommer, daar had de motorboer ook wel intresse in :p
Dus zo 20% korting geregeld, was ik wel erg blij mee.
20%, dat is zomaar een vijfde ervan af he! Zou er ook blij mee zijn!!!
De tandwiel/ketting set bestel ik wel bij Motozoom. Reden: Bij RAD hebben ze enkel open kettingen, en met O-ringen. En ik wil een gesloten ketting, met X-ringen. De achterbrug moet er dan wel uit, maar dat is goed, kan ik gelijk de gehele achterkant reinigen en nazien/bijwerken/herstellen waar nodig. En weet ik weer lekker wat te doen :Y
 
20%, dat is zomaar een vijfde ervan af he! Zou er ook blij mee zijn!!!
De tandwiel/ketting set bestel ik wel bij Motozoom. Reden: Bij RAD hebben ze enkel open kettingen, en met O-ringen. En ik wil een gesloten ketting, met X-ringen. De achterbrug moet er dan wel uit, maar dat is goed, kan ik gelijk de gehele achterkant reinigen en nazien/bijwerken/herstellen waar nodig. En weet ik weer lekker wat te doen :Y

Ah oke, ja ik ga de rest van het jaar geen groot onderhoud meer doen.
Volgend seizoen even de ketting en kettingwielen vervangen, die zijn al ver op.
En dan ook gelijk maar even de voorvorken een beurt geven.

Kan nu iniedergeval tot de eerste sneeuw gewoon weer lekker rijden.

Tevens even gezocht naar die kap voor over de bobines e.d. maar die is nergens te vinden.
Denk dat ik van de week maar even langs de dealer rijd ervoor, kan ik ook even kijken hoe ze reageren op dat ze mij een motor hebben verkocht met verroeste bougies.....
 
Ah oke, ja ik ga de rest van het jaar geen groot onderhoud meer doen.
Volgend seizoen even de ketting en kettingwielen vervangen, die zijn al ver op.
En dan ook gelijk maar even de voorvorken een beurt geven.

Kan nu iniedergeval tot de eerste sneeuw gewoon weer lekker rijden.

Tevens even gezocht naar die kap voor over de bobines e.d. maar die is nergens te vinden.
Denk dat ik van de week maar even langs de dealer rijd ervoor, kan ik ook even kijken hoe ze reageren op dat ze mij een motor hebben verkocht met verroeste bougies.....
Eu, de kap ligt onder de bobines hoor. Veronderstel dat je het gewoon verkeerd uitdrukte? Nog niet zeker dat die verkoper daarvan wist. Als dat een motor is die hij overgenomen heeft, kan het zijn dat de vorige eigenaar de oorzaak is. Veronderstel dat de flap wel niet onmenselijk veel zal kosten.

Maar ... uw model is toch niet toevallig een USA versie? KATANA ipv GSXF? Mogelijk hebben die dat niet. Die hebben dan weer wel een koelingventilator voor de oliekoeler als ik mij niet vergis, en wellicht diet die omkasting wat bij deze de rubber flap doet, water en vuil tegen houden.

Nu ja, als het om een echte KATANA ging had je 't wel alang geweten, want die werken met mijlentellers ipv km-tellers.

Ik heb bij de mijne wel de koplamp vervangen door een USA-versie koplamp :Y

Zo, nu maar eens mijn kleppen gaan stellen. Heb daar gisteren de tijd niet meer voor gehad, maar wilde wel ver genoeg geraken om foto's te kunnen maken van die flap.
 
Ik volg sinds kort dit topic omdat ik ook een gsx 600f heb en bij deze wil ik mij even kort voorstellen en een fototje van mij en de motor showen.

Ik woon in Arnhem en heb sinds 5 juli mijn rijbewijs gehaald. De suzuki stond al een maand eerder voor de deur te wachten, en na het halen van het rijbewijs en vervangen van de remblokken gelijk mee de weg op gegaan.
Heb inmiddels 450 mijl gereden (Amerikaans model) een kleine 725 km. Rijd veel op de posbank in Arnhem op de dijken langs de waal en Rijn.

Hopelijk zijn er hier nog mensen uit de buurt waar ik eens mee kan afspreken om te gaan toeren.

Aanschouw het geweld:

[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom :W gezellig een Arnhemmer erbij :)
Heb je nog een foto zonder helm O-)

Zoals ik net ook al vermelde in het tour-topic: Zoals het er nu naaruit ziet zal ik de tour 1 of 2 weken moeten opschuiven, ik heb nu al ruim een week niet meer met de motor gereden ivm dat gezeik rond mijn voorband. -O-
Er is nu een nieuwe besteld maar die kan pas na het weekeind eronder gelegd worden omdat de motorzaak gesloten is vanwege vakantie. ;(
 
Eu, de kap ligt onder de bobines hoor. Veronderstel dat je het gewoon verkeerd uitdrukte? Nog niet zeker dat die verkoper daarvan wist. Als dat een motor is die hij overgenomen heeft, kan het zijn dat de vorige eigenaar de oorzaak is. Veronderstel dat de flap wel niet onmenselijk veel zal kosten.

Maar ... uw model is toch niet toevallig een USA versie? KATANA ipv GSXF? Mogelijk hebben die dat niet. Die hebben dan weer wel een koelingventilator voor de oliekoeler als ik mij niet vergis, en wellicht diet die omkasting wat bij deze de rubber flap doet, water en vuil tegen houden.

Nu ja, als het om een echte KATANA ging had je 't wel alang geweten, want die werken met mijlentellers ipv km-tellers.

Ik heb bij de mijne wel de koplamp vervangen door een USA-versie koplamp :Y

Zo, nu maar eens mijn kleppen gaan stellen. Heb daar gisteren de tijd niet meer voor gehad, maar wilde wel ver genoeg geraken om foto's te kunnen maken van die flap.

De bobines zijn eraf geweest, kon anders niet bij het kleppendeksel.
En daar zat niks overheen/onder/op/achter/in/tussen.

Maar heb niet de US versie, draai netjes op km's mee.
Anders heb ik vorige week 200mp/h gedraaid en denk niet dat die dat red _O-

Maar vragen kan sowieso geen kwaad, en wil eigenlijk wel eens weten waarom ze de bougies niet hebben gecheckt.
Zelfs niet toen ik ermee terug kwam omdat die af en toe niet lekker liep, vooral niet in de regen.
Lijkt me toch dat dat het 1e is waar je dan naar gaat kijken of ben ik hier nou zo gek :?
 
De bobines zijn eraf geweest, kon anders niet bij het kleppendeksel.
En daar zat niks overheen/onder/op/achter/in/tussen.

Maar heb niet de US versie, draai netjes op km's mee.
Anders heb ik vorige week 200mp/h gedraaid en denk niet dat die dat red _O-

Maar vragen kan sowieso geen kwaad, en wil eigenlijk wel eens weten waarom ze de bougies niet hebben gecheckt.
Zelfs niet toen ik ermee terug kwam omdat die af en toe niet lekker liep, vooral niet in de regen.
Lijkt me toch dat dat het 1e is waar je dan naar gaat kijken of ben ik hier nou zo gek :?
idd, ze hadden het allemaal weleens kunnen (moeten) checken. De bobines moeten er inderdaad af. De flap zit eronder. Maar, als die mankeert, zit die er idd niet overheen/onder/op/achter/in/tussen enz.
Problemen in de regen? Duidelijk, als die flap ontbreekt !!! Bij mij zit ze er dus wel in, en heb ook lichtjes roestvorming (zeer weinig, en alleen aan de 'zeskant' waar de bougiesleutel op past) aan de bougies, maar in heel kleine mate. Mijn flap is intussen wat verduurd en toont zichtbare barsten, komt dus toch en beetje water (vocht) door, maar in een verwaarloosbare mate. Heb ze dicht gesmeerd met wat silicone, maar tegen dat ie 80.000km heeft toch ook eens zien om een nieuwe flap te bestellen ;)

Dank u voor uw probleem :+ daarmee heb ik mijn flap dus onbewust eens goed bekeken ;)

btw: zal nu toch echt maar is aan mijn kleppen gaan beginnen, heb hem straks nodig om te werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
idd, ze hadden het allemaal weleens kunnen (moeten) checken. De bobines moeten er inderdaad af. De flap zit eronder. Maar, als die mankeert, zit die er idd niet overheen/onder/op/achter/in/tussen enz.
Problemen in de regen? Duidelijk, als die flap ontbreekt !!! Bij mij zit ze er dus wel in, en heb ook lichtjes roestvorming (zeer weinig, en alleen aan de 'zeskant' waar de bougiesleutel op past) aan de bougies, maar in heel kleine mate. Mijn flap is intussen wat verduurd en toont zichtbare barsten, komt dus toch en beetje water (vocht) door, maar in een verwaarloosbare mate. Heb ze dicht gesmeerd met wat silicone, maar tegen dat ie 80.000km heeft toch ook eens zien om een nieuwe flap te bestellen ;)

Dank u voor uw probleem :+ daarmee heb ik mijn flap dus onbewust eens goed bekeken ;)

Als je voor mij een adresje hebt waar je zo een kap kan bestellen, graag.
Geen zin om volgend jaar er weer 4 nieuwe in te hangen omdat ze weer verroest zijn.
 
Bonjour!

Ik ben Sem, 26jaar en heb net mijn motorrijbewijs. Ik heb een gsx600f uit 93 welke de afgelopen 4jaar binnen mijn vriendenkring rondgaat als beginnersfiets. Het rijdt heerlijk :) Het is een goed onderhouden fiets op 1 punt na, de carbs moeten gedaan worden(calibratie?). Bij de lokale motorboer Bruggeman, kost dit geintje €250-€300,-.. Dat is ruim de helft van de aanschafwaarde.. Is het mogelijk om het zelf te doen(ik ben best handig)? Zoja, hoe? Heeft er iemand een how-to-calibratie liggen waar ik gebruik van mag maken?

Bedankt alvast!

Groetjes Sem
 
;( M'n motor liet me in de steek vanmorgen... Motorpak aangetrokken, rugzak achterop, en op naar buiten. Schijfremslot eraf, sleutel in contact, gecheckt of hij in z'n vrij stond en starten maar. Helaas, behalve wat gekuch deed hij niet veel. Misschien met choke erbij: dat werkte. Ben ik net om de hoek valt de motor stil... Ok, maar weer proberen om te starten, zelfs met choke of op PRI werkt het niet. Olie zou nog voldoende moeten zijn, want die heb ik vorige week ververst inclusief oliefilter. Tijdens het checken of er nog voldoende olie inzat donderde ik om. *Note to self: niet je olie checken terwijl je op de motor zit* |(

Kreeg hem met geen mogelijkheid rechtop. Uiteindelijk een voorbijganger gevraagd of hij kon helpen. Uiteindelijke schade: afgebroken knipperlicht en wat schade aan de kap. Tevens een gigantische deuk in mijn ego. -O-

Nu moet ik dus gaan uitvinden waarom hij stilviel. Olie en oliefilter zijn vorige week vervangen. Er is 4 liter ingegaan, meer dus dan aanbevolen in het werkplaatshandboek. Geen olievlek gezien, en ik heb heel de week gereden.
 
Laatst bewerkt:
@luthalia: 10W-40. Warmlopen wil ik nog wel proberen.
@crazy987: Misschien, kan ik ook wel eens bekijken...

Bedankt voor de tips...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan