Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je de bougies aan eenzelfde prijs als ik, behalve dat ik niet die 20% korting had -O- Even ter vergelijking:
[afbeelding]
Ook de olie en oliefilter zijn bij motozoom iets duurder, maar 't zijn vooral de bougies die de prijs uitmaken. Bij het 'winkelwagentje' van Motozoom heb ik wel de verzendkosten doorhaald omdat het uiteraard onjuist zou zijn die mee te nemen in de vergelijking.
dat is hetzelfde motozon of Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
is ook verschil
en alles wat bij motozoon is komt van louis


voorbeeld suzuki spiegelverbreder bij motozoom art 70021103 voor 59.95
bi louis art 10029103 voor 49.95 is toch weer 10 euro benzine
 
Laatst bewerkt:
Bonjour!

Ik ben Sem, 26jaar en heb net mijn motorrijbewijs. Ik heb een gsx600f uit 93 welke de afgelopen 4jaar binnen mijn vriendenkring rondgaat als beginnersfiets. Het rijdt heerlijk :) Het is een goed onderhouden fiets op 1 punt na, de carbs moeten gedaan worden(calibratie?). Bij de lokale motorboer Bruggeman, kost dit geintje €250-€300,-.. Dat is ruim de helft van de aanschafwaarde.. Is het mogelijk om het zelf te doen(ik ben best handig)? Zoja, hoe? Heeft er iemand een how-to-calibratie liggen waar ik gebruik van mag maken?

Bedankt alvast!

Groetjes Sem
welkom%2031.gif
 
;( M'n motor liet me in de steek vanmorgen... Motorpak aangetrokken, rugzak achterop, en op naar buiten. Schijfremslot eraf, sleutel in contact, gecheckt of hij in z'n vrij stond en starten maar. Helaas, behalve wat gekuch deed hij niet veel. Misschien met choke erbij: dat werkte. Ben ik net om de hoek valt de motor stil... Ok, maar weer proberen om te starten, zelfs met choke of op PRI werkt het niet. Olie zou nog voldoende moeten zijn, want die heb ik vorige week ververst inclusief oliefilter. Tijdens het checken of er nog voldoende olie inzat donderde ik om. *Note to self: niet je olie checken terwijl je op de motor zit* |(

Kreeg hem met geen mogelijkheid rechtop. Uiteindelijk een voorbijganger gevraagd of hij kon helpen. Uiteindelijke schade: afgebroken knipperlicht en wat schade aan de kap. Tevens een gigantische deuk in mijn ego. -O-

Nu moet ik dus gaan uitvinden waarom hij stilviel. Olie en oliefilter zijn vorige week vervangen. Er is 4 liter ingegaan, meer dus dan aanbevolen in het werkplaatshandboek. Geen olievlek gezien, en ik heb heel de week gereden.
Is dat niet wat te veel? Weet niet hoeveel er volgens de technische fiche bij de jouwe in moet, maar bij de mijne is dat 3,3L, incl oliefilter. Ik doe er 3,7L in (omdat ik bij het olie aflaten hem lang laat uitlekken). Er wordt wel eens gezegd dat te veel olie niet erg is, in tegenstelling tot te weinig. Maar toch wel. Gaat ie niet meteen kapot van, maar je krijgt dan overdruk.

Bij auto's is dat toch zo, dat als je te lang met overdruk te maken hebt, alles gewoon stilvalt, een soort beveiliging. Maar het zou mij anderzijds verbazen dat uw (en ook mijn model zelfs), zulke veiligheid ingebouwd hebben. Trouwens, dan had het olielampje moeten branden.

Maar zoals crazy987 al aanhaalde, is het niet de brandstoffilter?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bonjour!

Ik ben Sem, 26jaar en heb net mijn motorrijbewijs. Ik heb een gsx600f uit 93 welke de afgelopen 4jaar binnen mijn vriendenkring rondgaat als beginnersfiets. Het rijdt heerlijk :) Het is een goed onderhouden fiets op 1 punt na, de carbs moeten gedaan worden(calibratie?). Bij de lokale motorboer Bruggeman, kost dit geintje €250-€300,-.. Dat is ruim de helft van de aanschafwaarde.. Is het mogelijk om het zelf te doen(ik ben best handig)? Zoja, hoe? Heeft er iemand een how-to-calibratie liggen waar ik gebruik van mag maken?

Bedankt alvast!

Groetjes Sem
Welkom in dit steeds groter aantal leden tellende GSXF topic :W
 
Is dat niet wat te veel? Weet niet hoeveel er volgens de technische fiche bij de jouwe in moet, maar bij de mijne is dat 3,3L, incl oliefilter. Ik doe er 3,7L in (omdat ik bij het olie aflaten hem lang laat uitlekken). Er wordt wel eens gezegd dat te veel olie niet erg is, in tegenstelling tot te weinig. Maar toch wel. Gaat ie niet meteen kapot van, maar je krijgt dan overdruk.

Bij auto's is dat toch zo, dat als je te lang met overdruk te maken hebt, alles gewoon stilvalt, een soort beveiliging. Maar het zou mij anderzijds verbazen dat uw (en ook mijn model zelfs), zulke veiligheid ingebouwd hebben. Trouwens, dan had het olielampje moeten branden.

Maar zoals crazy987 al aanhaalde, is het niet de brandstoffilter?
inderdaad 3.3 liter meer hoeft er niet in

ff aanduwen in ze twee voor dat je accu leeg staat
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet wat te veel? Weet niet hoeveel er volgens de technische fiche bij de jouwe in moet, maar bij de mijne is dat 3,3L, incl oliefilter. Ik doe er 3,7L in (omdat ik bij het olie aflaten hem lang laat uitlekken). Er wordt wel eens gezegd dat te veel olie niet erg is, in tegenstelling tot te weinig. Maar toch wel. Gaat ie niet meteen kapot van, maar je krijgt dan overdruk.

Bij auto's is dat toch zo, dat als je te lang met overdruk te maken hebt, alles gewoon stilvalt, een soort beveiliging. Maar het zou mij anderzijds verbazen dat uw (en ook mijn model zelfs), zulke veiligheid ingebouwd hebben. Trouwens, dan had het olielampje moeten branden.

Maar zoals crazy987 al aanhaalde, is het niet de brandstoffilter?

In het technische fiche staat 3.8 met oliefilter vervanging, maar toen ik na 5 minuten wachten op het peilglas nog steeds halverwege stond heb ik de rest er ook bijgestopt. Neem aan dat het niet aan die 0.2 liter ligt?
 
inderdaad 3.3 liter meer hoeft er niet in

ff aanduwen in ze twee voor dat je accu leeg staat

Was het aanduwen op mij gericht? Dan zou hij de eerste keer toch ook niet moeten starten als de accu leeg zou zijn?

Edit: Zag zojuist bij thuiskomst dat de hele carter leeg is. Er zit dus geen druppel motorolie meer in... :N Gok dat dat het probleem is, maar hoe dat nou weer komt weet ik niet... Dat moet ik morgen maar onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Was het aanduwen op mij gericht? Dan zou hij de eerste keer toch ook niet moeten starten als de accu leeg zou zijn?

Edit: Zag zojuist bij thuiskomst dat de hele carter leeg is. Er zit dus geen druppel motorolie meer in... :N Gok dat dat het probleem is, maar hoe dat nou weer komt weet ik niet... Dat moet ik morgen maar onderzoeken.
dan vraag ik me af heb je in je slaap olie bijgevult
als jij nergens olie op de grond vind waar heb je dan die 4 liter ingegooid

|(

Kontroleren van het oliepeil.
Zorg, voor het controleren van het oliepeil, de onderstaande procedure;

1. Start de motor en laat deze enkele minuten warmdraaien;

2. Zet de motor af en wacht circa één minuut;

3. Hou de motorfiets verticaal en kontroleer het oliepeil door het kijkglas voor het motorololiepeil.

Let op!!
Het motoroliepeil dient zich ten allertijde tussen de "L" en "F" niveau-streepjes in het kijkglas te bevinden terwijl de motorfiets recht op staat. Gebruik de motorfiets nooit wanneer het oliepeil zich niet tussen de "L"en "F" niveau-streepjes in het kijkglas bevindt.
 
Laatst bewerkt:
Nou, m'n buurman en vader stonden erbij toen ik de olie vulde, daarnaast heb ik ook de olie afgetapt en het oliefilter gewisseld. Dus dat het erin gegaan is weet ik. Vraag is alleen waar het gebleven is :P

Ik gok dat het toch gelekt heeft. Ik zie alleen niet waar precies.
 
Nou, m'n buurman en vader stonden erbij toen ik de olie vulde, daarnaast heb ik ook de olie afgetapt en het oliefilter gewisseld. Dus dat het erin gegaan is weet ik. Vraag is alleen waar het gebleven is :P

Ik gok dat het toch gelekt heeft. Ik zie alleen niet waar precies.

erbij toen ik de olie vulde, daarnaast heb ik ook de olie afgetapt en het oliefilter gewisseld.

heb je eerst olie bijgevuld en toen je oliefilter vernieuwd
 
Ik heb vandaag bij mijn groot onderhoud ook een serieus probleem gehad, ook met starten.

Bougies vervangen, kleppen geregeld, enz. Olie en filter had ik gisteren al vervangen.

Nadat alles terug netjes in elkaar stond, bobines, kleppendeksel enz... wilde ik hem even laten testdraaien. Kreeg hem niet gestart. Dacht, a ja, de carbu's zullen wel wat leeggelopen zijn, nog enkele keren demareren en 't lukt wel. Nog niks. Even alles nakijken:
- bougiekoppen er goed opgeduwd? Check
- fichkes op de bobines? check
- bougiekabels niet losgekomen van de bobines? check

Opnieuw proberen, drie keer demareren, weer niks. dus alles nog is nakijken:
- bougiekoppen er goed opgeduwd? Check
- fichkes op de bobines? check
- bougiekabels niet losgekomen van de bobines? check

Nogmaals proberen, na drie keer demareren, batterij te plat geraakt. Dus lader aansluiten. En dan nadenken "wat voor nuttigs kan ik intussen doen tot de batt weer een beetje bijgeladen is?"
"ik weet het, de tank intussen er weer opzetten ... " :? :X |(
 
Morgen check ik of ik nog een aftapplug heb of dat hij er uit is gevallen O-)

erbij toen ik de olie vulde, daarnaast heb ik ook de olie afgetapt en het oliefilter gewisseld.

heb je eerst olie bijgevuld en toen je oliefilter vernieuwd

Nee grapjas :+ Eerst olie afgetapt, toen een poging gedaan om de oliefilter los te krijgen, die gestaakt toen het ging plenzen. Terwijl het regende een nieuwe afdichtring gehaald (ja die er uiteindelijk ook tussengezet). Uiteindelijk is het me gelukt om de oliefilter los te krijgen. Vervolgens een beetje nieuwe olie op de ring van de nieuwe oliefilter gesmeerd en aangedraaid. Vervolgens nog twee hele slagen zoals in het handboek geschreven staat. Daarna plug, met nieuwe afdichtring, erop gedraaid en met een ratel weer aangedraaid omdat ik geen momentsleutel had. Dat is dus een punt waarop ik denk dat het mis kan zijn gegaan. Daarna de olie bijgevuld.
 
Ik snap hem ook niet, en ik ben toch echt Nederlands. Misschien een dialect? Overigens: ik heb ook problemen, dus no worries :)
Ik draai die olieplug er altijd gewoon op met een rateldinges. Heb geen momentsleutel. Als je die goed genoeg aandraaid blijft ie zitten hoor.

Je moet gewoon zorgen dat je een kwartslag voor het breken stopt met aandraaien :+

En dat dichtingsringetje - elke keer als ik onderhoudsproducten ga halen, vergeet ik dat mee te nemen. Gevolg, heb gisteren voor de 8ste maal het huidige ringetje herbruikt :$
Tot nog toe geen problemen mee. Maar de volgende keer ga ik het toch maar eens mee vervangen (ale ja, dat zei ik de vorige keer ook, en de keer daarvoor, en de keer daarvoor, ... ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan