Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Faalmomentje van mij zojuist.
Vriendin en ik komen samen op de motor thuis, dus denk keer hem even om.
Leg ik hem heel deftig op zijn kant neer.
Kon hem gelukkig houden met 1 voet dus als het goed is geen schade :P
 
Iemand al ervaring met het uit elkaar halen van voorvorkpoten. Fe oliekeerringen laten de olie eruit komen, moet ze dus vervangen, en de olie in de vorkpoten ook. Maar dat heb ik nog nooit gedaan, een vorkpoot uit elkaar halen.

De balhoofdlagers ga ik dan ook meteen vervangen, want dat dood punt wordt met de dag erger. Dat weet ik dan weer wel hoe het moet.
 
Wel met een 400E
Dat was eigenlijk de voorpoten eraf draaien, daarna de olie eruit laten lopen, wat keren inveren.
Daarna kon je hem uit elkaar schroeven vanuit de onderkant, ringetje (o-ring :?) eraf en daarna de keeringen.
En dan met wat kracht hem uit elkaar trekken.

Zoiets was het geloof ik.
 
Bedankt voor je reactie, dat is duidelijk.. Doe je dat omdat het erg lastig is? Of omdat je zelf niet kan sleutelen(klinkt heel slecht, maar zo bedoel ik heb echt niet)? Hoeveel kost zo'n carb beurt bij jou garage? Bij mij vragen ze namelijk 250-300€...
 
Wat wil je laten doen? uit elkaar trekken en ultrasoon laten reinigen (dit zou inderdaad dan zo rond jouw prijs komen)

Of alles netjes laten afstellen. (synchroon en mengsel) dit kost mij ergens tussen de 50 a 70 euro afhankelijk hoe lang ze ermee bezig zijn
 
Hey Dave,

Ik wil het inderdaad netjes af laten stellen. Jou special price van 50 a 70eu, kan dat ook voor mij gelden? Zoja, waar kan ik dat laten doen?
 
MWS in almere. Fijne vent heeft veel verstand van wat die doet. En hij doet het goed en anders niet.
Hij heeft wel hogere uur tarieven dan reguliere motorzaken maar goed wat ik al aangaf hij doet het goed en anders n.....
Tevens vind ik het fijn dat ik bij al zijn werkzaamheden er gewoon bij mag blijven,vragen stellen en eventueel zelf klussen(materiaal moet je dan wel bij hem afnemen)

Maar vind jouw prijs dan wel extreem hoog. Moet beter kunnen ook bij jouw in de buurt. Enige is wel dat ik hem zonder kappen erheen breng. Dan hoeft hij hem alleen nog op de bank te zetten en de tank eraf te halen. Kuip werk demonterenen weer monteren kost natuurlijk tijd en geld.

Vraag eens wat het kost als je dit zelf doet.
 
Ja die zit er nog in. Oliefilter lekt ook niet. Ik kan geen enkele plek vinden waar olie uit zou kunnen zijn gaan lekken. Ik heb nu de olie weer gevuld, en er ligt een absorberende doek onder. Mijn motor staat normaal op een stukje gras, dus dan zie je niks.
begrijpt iets niet heeft altijd olie ingezetten na het vernieuwe en oliefilter weer bijgevuld en ineens mist je 4 liter olie

zal hem eens op ze bok zetten met een teltje eronder en kijken waar het blijf
 
Daar was de absorberende doek voor :) Het zit er nu een hele middag in, en er is niks te vinden. Vermoed dat het onder het rijden gebeurd. Helaas kan ik niet rijden, want ik mis een knipperlicht :P
 
Bedankt voor je reactie, dat is duidelijk.. Doe je dat omdat het erg lastig is? Of omdat je zelf niet kan sleutelen(klinkt heel slecht, maar zo bedoel ik heb echt niet)? Hoeveel kost zo'n carb beurt bij jou garage? Bij mij vragen ze namelijk 250-300€...

Ik kan best een stukje sleutelen, maar sommige dingen laat ik liever aan de profs over. Dit plus het feit dat ik geen sleutelruimte heb. Al het sleutelwerk moet ik aan straat doen.
 
ik probeer zo veel mogelijk zelf
olie
remblokken plus in inhoud
bougie
olie filter
enz enz

Foto-7QO73GXO.jpg


want die is wel makelijk
 
Laatst bewerkt:
Iemand al ervaring met het uit elkaar halen van voorvorkpoten. Fe oliekeerringen laten de olie eruit komen, moet ze dus vervangen, en de olie in de vorkpoten ook. Maar dat heb ik nog nooit gedaan, een vorkpoot uit elkaar halen.

De balhoofdlagers ga ik dan ook meteen vervangen, want dat dood punt wordt met de dag erger. Dat weet ik dan weer wel hoe het moet.

Zoals crazy987 al zei, eerst de poten demonteren onder aan je olieplug eruit en je olie eruit laten lopen. Paar keer in en uit- veren zodat de overige olie eruit loopt. Dan even de stofdeksel eraf halen. Dit zijn die rubberringen waar de binnenpoot de buitenpoot ingaat. Zitten hier wat scheurtjes in bestel deze dan even nieuw. Kosten bij Motozoom geloof iets van 14,- .Vervolgens de bout boven bij de voorvorkpoten losdraaien en vanaf boven alles demonteren en eruit halen. Als je de vork op z'n kop houd vallen de veren etc eruit. Dan alle buiten onderin loshalen en de buitenpoot stevig vasthouden en dan met krachtige rukken de binnenpoot eruit halen. De keerringen zijn nu te zien en kun je eruit halen. Let goed op de koperen ring die erin zit dat die niet beschadigd en let goed op bij het monteren dat je de koperenring in de goede volgorde terug doet anders heb je een probleem!! Succes!
 
Zoals crazy987 al zei, eerst de poten demonteren onder aan je olieplug eruit en je olie eruit laten lopen. Paar keer in en uit- veren zodat de overige olie eruit loopt. Dan even de stofdeksel eraf halen. Dit zijn die rubberringen waar de binnenpoot de buitenpoot ingaat. Zitten hier wat scheurtjes in bestel deze dan even nieuw. Kosten bij Motozoom geloof iets van 14,- .Vervolgens de bout boven bij de voorvorkpoten losdraaien en vanaf boven alles demonteren en eruit halen. Als je de vork op z'n kop houd vallen de veren etc eruit. Dan alle buiten onderin loshalen en de buitenpoot stevig vasthouden en dan met krachtige rukken de binnenpoot eruit halen. De keerringen zijn nu te zien en kun je eruit halen. Let goed op de koperen ring die erin zit dat die niet beschadigd en let goed op bij het monteren dat je de koperenring in de goede volgorde terug doet anders heb je een probleem!! Succes!
Thanks voor de uitleg ;) zowel die van u als die van crazy987 :Y

Dan denk ik maar dat ik het eens ga proberen, anders leer ik het niet he. Zou mij ook ineens andere veren willen steken, maar dat verdomde "ministerie van financiën" weer he O-)

Zal wel moeten wachten tot volgende week, want dan ben ik enkele dagen vrij (de rest van de maand erg druk), want ga ineens mijn balhoofdlager mee vervangen. Dood punt wordt met de dag erger :X
 
Ga zondag naar de Eifel ga daar deze route rijden.

Iemand zin om mee te :]
Is vanaf mij 150km heen route is 275km en dan nog terug
Kleine 600km 8-)
 
Ga zondag naar de Eifel ga daar deze route rijden.

Iemand zin om mee te :]
Is vanaf mij 150km heen route is 275km en dan nog terug
Kleine 600km 8-)
Had best wel mee willen gaan, is niet zo erg ver voor mij, maar dor het opschuiven van het GSXF ritje ga ik er dit weekeinde gebruik van maken om mijn voorvork keerringen en balhoofdlagers te vervangen. Demping is reeds zo goed als nul. En bij tragere snelheden is rechtdoor rijden lastig door het dood punt in mijn lagers B|
 
blech, achterbandje toch lichtjes lek.
0.1bar verloren in 4 dagen tijd.

Dat gaat plakken worden.....
Is het nog een vrij goede band? Want als hij al redelijk dicht bij zijn slijtagepunt zit kan je hem evengoed vernieuwen.
 
Ligt er +/- 3k op :+
Dat is nog nagelnieuw! Sorry voor de woordspeling :+
Nee, dan kan je hem beter laten herstellen. Als het op het centrale loopvlak is, is het al bij al nog zo erg niet, maar als het meer op een der zijkanten is, moet het echt wel proffesioneel hersteld worden, want anders komt je bochtenligging in gevaar B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan