Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is nog nagelnieuw! Sorry voor de woordspeling :+
Nee, dan kan je hem beter laten herstellen. Als het op het centrale loopvlak is, is het al bij al nog zo erg niet, maar als het meer op een der zijkanten is, moet het echt wel proffesioneel hersteld worden, want anders komt je bochtenligging in gevaar B|

Zit wel een beetje in de rand, maar zit in een afwaterings-streep.
Dus geen risico, tot ik op slicks rijd :+
 
bandenspanningsmeter.
Maar hij is ook aan het zwalken.
Balhoofd zit geen speling op, maar ga morgen toch naar de dealer dus vraag het daar wel ff.....
 
bandenspanningsmeter.
Maar hij is ook aan het zwalken.
Balhoofd zit geen speling op, maar ga morgen toch naar de dealer dus vraag het daar wel ff.....
A ja natuurlijk, met wat anders :? :+

En zit er geen dood punt in de balhoofdlager?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekkage met de carburateurs is opgelost. Carburateurs waren niet lek maar de brandstofslang er naar toe. De slang was lek op de aansluiting tussen carburateurs nrs. 2 en 3...
 
Lekkage met de carburateurs is opgelost. Carburateurs waren niet lek maar de brandstofslang er naar toe. De slang was lek op de aansluiting tussen carburateurs nrs. 2 en 3...
In principe wordt aangeraden die om de twee jaar te vervangen, maar dat wordt zo goed als nooit gedaan. Zelf kijk ik het gewoon na bij elk groot onderhoud, de tank moet er dan immers toch af. Zijn ze verduurd of zo, dan vervang ik ze, maar is tot nog toe niet nodig geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In principe wordt aangeraden die om de twee jaar te vervangen, maar dat wordt zo goed als nooit gedaan. Zelf kijk ik het gewoon na bij elk groot onderhoud, de tank moet er dan immers toch af. Zijn ze verduurd of zo, dan vervang ik ze, maar is tot nog toe niet nodig geweest.

ja ze zeggen zo wel

nu 100660 op de teller nog nooit een kabel of slang vervangen

na 80000 km en eerste nieuwe olie erin
 
ja ze zeggen zo wel

nu 100660 op de teller nog nooit een kabel of slang vervangen

na 80000 km en eerste nieuwe olie erin
Begrijp ik dat goed? Eerste oliewissel pas na 80.000 km ???
Dus in werkelijkheid heeft die er 100660, maar geeft toch maar 00660 aan?
Mijne bijna aan 71.000km, en ook nog niks vervangen van kabels en slangetjes enzo ... .
 
In principe wordt aangeraden die om de twee jaar te vervangen, maar dat wordt zo goed als nooit gedaan. Zelf kijk ik het gewoon na bij elk groot onderhoud, de tank moet er dan immers toch af. Zijn ze verduurd of zo, dan vervang ik ze, maar is tot nog toe niet nodig geweest.


Slangen waren al eens vervangen. Er zat in de slang een haarspeld gaatje in. Weinig aan te doen...
 
Idd, en dat is al genoeg om te lekken - nu ja, 't is maar een kleine kost he (dacht ik toch?)

Monteur heeft het eerst in de carburateurs gezocht (wat logisch is) en heeft daar wat tijd voor nodig gehad. Tevens heeft hij wat afdichtringen vervangen. 2 uur werk en wat onderdelen.
 
Monteur heeft het eerst in de carburateurs gezocht (wat logisch is) en heeft daar wat tijd voor nodig gehad. Tevens heeft hij wat afdichtringen vervangen. 2 uur werk en wat onderdelen.
In dat geval waren de werkuren duurder dan de onderdelen denk ik? Daarom blij dat ik het zelf kan doen :Y En heb er nog eens sleutelplezier aan ook.
 
Nou, vandaag even naar de dealer geweest, volgens hun kwam het zwalken door de ketting die aan de ene kant verder versleten is dan aan de andere kant.

Vertrouwde het niet helemaal, dus even langs onze lokale monteur gereden, volgens hem komt het daar niet door, ook geen speling op de achterbrug.
Dat gaat dus weer even zoeken worden.
 
Nou, vandaag even naar de dealer geweest, volgens hun kwam het zwalken door de ketting die aan de ene kant verder versleten is dan aan de andere kant.

Vertrouwde het niet helemaal, dus even langs onze lokale monteur gereden, volgens hem komt het daar niet door, ook geen speling op de achterbrug.
Dat gaat dus weer even zoeken worden.
Raar verhaal. Het kan wel dat een ketting naar zijn einde toe ongelijk begint te slijten (merk je wel als je de kettingspanning controleert), maar dat ie daardoor gaat zwalken ??? Heb ik ook nog nooit gehoord :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan