Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoon hoe de vering is
Zeer interessant :Y
Moat overigens mijn oliekeerringen van de voorvork vervangen. Jammer dat ik nu het geld er niet voor heb, want zou mij anders ook meteen progressieve veren besteld hebben :/
 
Ruim 600 kilometer gereden, maar wat is het bij de Eifel super rijden. Was mijn eerste keer met de motor.
 
Ruim 600 kilometer gereden, maar wat is het bij de Eifel super rijden. Was mijn eerste keer met de motor.
Zou er ook eens met de motor willen gaan rijden. Met de fiets heb ik het al eens gedaan, en dacht toen al van dat wil ik met de motor ook eens doen :Y
 
Waar halen jullie de achterlichtlampjes voor een oud model vandaan? Mijn lampjes gaan ongeveer 1000 km. mee en dan zijn ze al weer stuk. En ze gaan natuurlijk altijd kapot op het meest ongunstige moment.
 
Huh? Spanning wel in orde?
Ik heb ze nog nooit hoeven vervangen. Heb zelf 20k op de teller erbij gezet ...
Vraag ik mij ook af. Terwijl hij op stationair draait de spanning eens meten, en dan lichtjes het toerental verhogen. Normaal mag die niet te ver boven de 14V uitkomen. Als dat wel gebeurt, is de spanningsbegrenzer op de alternator om zeep.
 
Waar halen jullie de achterlichtlampjes voor een oud model vandaan? Mijn lampjes gaan ongeveer 1000 km. mee en dan zijn ze al weer stuk. En ze gaan natuurlijk altijd kapot op het meest ongunstige moment.
gewoon in de winkel motorzaak autohandel benzine station
 
Heeft iemand hier enig idee waarom mij gsx uit '97 in een week tijd 4 liter motorolie heeft verbruikt? Ik heb het inmiddels weer bijgevuld, en bij stilstand blijft het zitten, dus geen lek rond filter en aftapplug. Als ik de motor start (kan niet rijden, want mis een knipperlicht) dan zie ik ook niks verdwijnen.
 
Heeft iemand hier enig idee waarom mij gsx uit '97 in een week tijd 4 liter motorolie heeft verbruikt? Ik heb het inmiddels weer bijgevuld, en bij stilstand blijft het zitten, dus geen lek rond filter en aftapplug. Als ik de motor start (kan niet rijden, want mis een knipperlicht) dan zie ik ook niks verdwijnen.

verkeerd afgesteld?
 
verkeerd afgesteld?

Dat zou je denken, maar voordat ik de motorolie en filter heb vervangen deed hij dat niet. En aan de olie die eruit kwam te zien zat dat er al een tijdje in. Ik probeer binnenkort zodra ik m'n knipperlicht heb eens een stuk te rijden zodat hij goed warm wordt en dan kijken of ik ergens een lek zie. Mocht ik het niet kunnen oplossen, dan wordt het toch een garage opzoeken.
 
Dat zou je denken, maar voordat ik de motorolie en filter heb vervangen deed hij dat niet. En aan de olie die eruit kwam te zien zat dat er al een tijdje in. Ik probeer binnenkort zodra ik m'n knipperlicht heb eens een stuk te rijden zodat hij goed warm wordt en dan kijken of ik ergens een lek zie. Mocht ik het niet kunnen oplossen, dan wordt het toch een garage opzoeken.

Olie kan er maar op twee manieren uit; lekken of verbranden. Als je geen plas olie ziet liggen dan moet het ergens verbrand zijn. Maar 4 liter moet je wel zien aan de rookwolken achter je.

Pas wel op met rijden. Als die olie lekt dan is de kans groot dat het op je achterwiel komt. Overigens is een knipperlicht niet verplicht. Hand uitsteken mag ook
 
Hoe kom je daarbij? Als ze erop zitten moeten ze ook werken. Jouw verhaal geld alleen voor oude motoren voor een bepaald bouwjaar. Dacht ergens rond 1980
dus als ik rij en ik ben een stuk ver weg en me knipperlicht gaat kapot moet ik naar huis lopen

onderweg zie ik ook veel verkeersdeelnemens met nieuwe auto die ook niet werken of was de auto te duur en kon dat bedrag er net niet meer bij voor die knippers

Dit staat beschreven in de Regeling Voertuigen:


Artikel 3.4.41

Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 16 juni 1999, moeten zijn voorzien van:

•grote lichten, dimlichten,
•stadslichten,
•richtingaanwijzers,
•achterlichten,
•remlichten,
•een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat en
•niet-driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG.
Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 oktober 1995 doch voor 17 juni 1999 moeten zijn voorzien van:

•grote lichten en dimlichten, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG of richtlijn 76/761/EEG
•stadslichten die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG
•richtingaanwijzers die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG of richtlijn 76/759/EEG
•achterlichten die voldoen aan het bepaalde inrichtlijn 97/24/EG
•remlichten die voldoen aan het bepaalde inrichtlijn 97/24/EG
•een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat, die voldoet aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG
•niet-driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG.
Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 december 1994 doch voor 1 november 1995, moeten zijn voorzien van:

•een groot licht en een dimlicht, die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG of richtlijn 76/761/EEG
•richtingaanwijzers die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG of richtlijn 76/759/EEG
•een achterlicht dat voldoet aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG
•een remlicht dat voldoet aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG
•een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat, die voldoet aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG:
•een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig, die voldoet aan het bepaalde in richtlijn 76/757/EEG.
 
Laatst bewerkt:
dus als ik rij en ik ben een stuk ver weg en me knipperlicht gaat kapot moet ik naar huis lopen

In theorie wel ja. Op dat moment voldoet het voertuig niet meer aan het regelement en ben je dus in overtreding. In de praktijk is het weer wat anders! ;)

[
onderweg zie ik ook veel verkeersdeelnemens met nieuwe auto die ook niet werken of was de auto te duur en kon dat bedrag er net niet meer bij voor die knippers

Is ook er irritant ja maar daar ging het niet om. Je beweerde dat het MAG om je hand te gebruiken om richting aan te geven. Dat is dus niet het geval bij "moderne "fietsen

Begrijp me niet verkeerd hoor ik zou ook voor een test ritje ook even een stukkie rijden zonder een knipperlicht als dat zo uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
In theorie wel ja. Op dat moment voldoet het voertuig niet meer aan het regelement en ben je dus in overtreding. In de praktijk is het weer wat anders! ;)Is ook er irritant ja maar daar ging het niet om. Je beweerde dat het MAG om je hand te gebruiken om richting aan te geven. Dat is dus niet het geval bij "moderne "fietsen

Begrijp me niet verkeerd hoor ik zou ook voor een test ritje ook even een stukkie rijden zonder een knipperlicht als dat zo uitkomt.
nee ik zou ook gewoon rijden en als me vriend me aanhoud zeg ging net kapot

mijn knipper zitten in me achterlicht mag ook niet moet 15 cm van af je achterlicht zitten maar oom agent nooit wat gezegd

Foto-MCI68DB7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraag: de bout in het uitgaande tandwiel as van een gsx f 600 '97 moet die zorgen dat de moer er niet afloopt of hoort hij echt tegen de moer te klemmen?

Verhaal achter de vraag:

Wel godsakkes! Knipperlichtje kapot van aftermarket setje op mn ouwe gsx f, heel dar ding uit elkaar gehaald en jahoor eindelijk kwam hij eruit. EVEN de ketting in vette, ik hoor het vtw rammele als ik draai? Ik gok het er niet op en trek alles open. Jahoor tandwiel los op het as! Borging zat vast maar de moer kon een paar slagen draaien. Alles los, oke goede volgorde er terug op. Tandwiel,bussen, as schoonmaken en loctite erop, moer kneiterhard erop. Borg bout in het as schoonmaken enzo. Loctite en hoppa. Toch eens even kijken hoe dar eigenlijk kan, breekt die bout af!!! Fijn als mensen ook altijd de bout met de goede hardheid erin zetten... Dat word morgen boren en tappen
 
Hoe kom je daarbij? Als ze erop zitten moeten ze ook werken. Jouw verhaal geld alleen voor oude motoren voor een bepaald bouwjaar. Dacht ergens rond 1980

Zoals je onderbuurman postte vanaf 1999. Eerst model ging het toch om? Die werden gemaakt tot 1998. Dus geen knipperlicht nodig. Eerst lezen dan piepen zou ik zeggen.
 
Zoals je onderbuurman postte vanaf 1999. Eerst model ging het toch om? Die werden gemaakt tot 1998. Dus geen knipperlicht nodig. Eerst lezen dan piepen zou ik zeggen.

Als ze erop zitten moeten ze nog steeds werken.

Enige wat die kan doen is ze tijdenlijk totaal verwijderen dan mag het wel weer.
Maar dat is meer werk dan die gene die stuk is fiksen

Ja wetten zijn soms raar.
 
Dag mede GSX-F rijders :W

Ik zal me hier ook even netjes melden, nadat ik m'n verhaal net heb gedaan in:
HellNo zal zich ook eens voorstellen

Op naar m'n volgende zondagsrit...met een fijne 30+ graden...maar altijd met volledige motoruitrustig :Y

Eigenlijk had ik vandaag fijn met de motor naar m'n werk willen gaan...maarre...ik was het een beetje vergeten :$
Uit gewoonte en met m'n gedachten ergens anders uit automatisme in de auto gestapt, dus dan maar vanavond op m'n gemak een kilometer of 100 rijden :]
 
Dag mede GSX-F rijders :W

Ik zal me hier ook even netjes melden, nadat ik m'n verhaal net heb gedaan in:
HellNo zal zich ook eens voorstellen

Op naar m'n volgende zondagsrit...met een fijne 30+ graden...maar altijd met volledige motoruitrustig :Y

Eigenlijk had ik vandaag fijn met de motor naar m'n werk willen gaan...maarre...ik was het een beetje vergeten :$
Uit gewoonte en met m'n gedachten ergens anders uit automatisme in de auto gestapt, dus dan maar vanavond op m'n gemak een kilometer of 100 rijden :]

Welkom zusje van soesje :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan