Deel 8!
Welkom bij het enige echte Kawasaki Ninja 250 R Topic Deel 8!
De sportfiets in lichte uitvoering.
Een handig, leuk, informatief en vooral heel gezellig topic vol met handige tips en vol behulpzame ninja rijders!
Aankomende meetings
Pre-zomer mini meeting! 21 april
Verzamelen
We maken gebruik van 2 verzamelpunten.
1e verzamelpunt
Het 1e punt is voor de Nederlanders en is Tankstation Meelakkers onder Eindhoven. Zie de afbeelding hieronder: (met dank aan marianne

)
De coördinaten van dit tankstation zijn:
51.404436, 5.537125
Deze coördinaten kun je invullen in Google maps of je navigatie voor een duidelijk beeld.
Je dient hier om
07:15 te zijn! Ik wil uiterlijk om
07:30 wegrijden zodat we ook nog even kunnen rusten bij het 2de verzamelpunt. Als je te laat dreigt te komen sms, bel of whattsapp mij even zodat we kunnen wachten. (mijn telefoonnummer vind je in de lijst die je via een Privébericht zult ontvangen)
Als je onverhoopt niet meer komt laat mij het dan ook weten, anders staan we voor jan lul te wachten!
2de verzamelpunt:
Het 2de punt is het algemene verzamelpunt. Hier zullen de belgen (en eventueel ook Nederlanders) verzamelen. Vanaf hier zal de route dus ook beginnen.
Dit verzamelpunt is een tankstation aan de E40 waar ik de naam niet van kan vinden.. Het bevindt zich onder Leuven en oostelijk van knooppunt Leuven (E314 met de E40) Dit tankstation heeft de volgende coördinaten:
50.852921, 4.656857
Let erop dat je aan de juiste kant van snelweg staat! Pak het tankstation aan de ZUIDELIJKE kant van de snelweg. (Dus de rijbaan van west naar oost)!
Hier dien je om
8:45 te zijn zodat we rond
09:00 kunnen wegrijden. Als je aankomt gooi meteen je tank vol zodat we de volgende tankstops gelijk kunnen nemen. Rij daarna door naar de (auto)parkeerplaats waar de rest zal staan. (als jij als eerste bent mag je een mooi plekje uitkiezen bij een picknicktafel oid)
Ook hier mij tijdig laten weten as je laat of niet meer komt. Doe dit wel via Sms of bellen, dus geen whatsapp! Dit omdat ik in het buitenland geen internet meer heb.
De route:
de route in google maps:
deel 1:
http://goo.gl/maps/LlWrx
deel 2:
http://goo.gl/maps/H54E1
De route is ongeveer 400KM lang en zal ongeveer 9 uur duren (ruim genomen en inclusief pauzes) Als we op tijd vertrekken zijn we dus om 18:00 bij de mcdonalds in Fléron. Vanaf hier is het 1 uur en 20 minuten terug naar eindhoven
Zoals gezegd beginnen we met de route bij een tankstation op de E40 bij Leuven. Hierna volgt er een klein stukje snelweg tot Hannut waar de echte bochten beginnen. Na 1,5 uur sturen komen we bij het eerste rustpunt:
Circuit Spa-francorchamps!
Op die dag is er als het goed is een trackday. Ik weet niet zeker of we ergens (gratis) op het circuit kunnen kijken maar dat zien we dan wel.
Hierna gaan we weer verder met een rit van ca. 2,5 uur. (als dit voor iemand te lang is kunnen we natuurlijk altijd even stoppen.) Deze route leid ons naar een dorpje die centraal stond in het Ardennenoffensief in de oorlog, Bastogne. De mensen die de geweldige serie Band of Brothers gezien hebben zullen dit ongetwijfeld kennen.
Op het Generaal MC auliffe plein zijn er zat terrasjes waar we even lekker kunnen uitrusten. Op dit plein staat ook een Sherman tank tentoongesteld
4 minuten rijden van het plein is ook het Mémorial du Mardasson. Ik zou hier graag even willen kijken maar dit kunnen we dan besluiten.
Daarna rijden we langs Foy (ook bekend van Band of Brothers) en gaat de route weer verder. Deze route duurt ook 2,5 uur die ons uiteindelijk leid naar ons eindpunt: Fléron. Hier zullen we rond
18:00 aankomen. Ik heb deze plaats gekozen omdat deze dichtbij de snelweg ligt en hier de enige mcdonalds in de buurt ligt
Hier kunnen we dus eten en daarna helaas beginnen met de terugreis.
Checklist om mee te nemen:
• Rijbewijs, identiteitskaart, verzekeringsbewijs, kentekenbewijs
• pinpas, cash geld,
• Motorkleding (handschoenen, motorvest, -broek en -laarzen, helm)
• Eventueel: sjaal, knee-sliders, helder vizier, oortjes, Reflectievest
• Aan te raden: regenpak (zelfs al regent het niet, het helpt ontzettend tegen kou en wind.)
• Rugzak en/of tanktas en/of tas vastgebonden achterop met je spullen in
• Mobiele telefoon (indien je verloren gereden bent o.i.d.)
• Eventueel: Navigatie, coyote, wegenkaart
• Eventueel: video- en/of fotocamera
• Drank en eten voor onderweg
• Kettingspray
• Eventueel: Allerlei sleutels voor je motor (ketting aanspannen, iets herstellen...)
• Eventueel: schijfremslot, kettingslot
• Ochtend-, middag- en avondeten hoef je niet mee te nemen. We stoppen sowieso ergens om te eten.
Te controleren vooraf:
• Heb je nog onderhoud te goed?
• Lichtcontrole
• De banden? (staat, druk, nagels...)
• Ketting? (aangespannen, gesmeerd...)
• Remblokken?
• Zit alles nog goed vast?
• Optioneel: DB-killer in de uitlaat
Afspraken:
• Nederlanders, hou rekening met de slechtere wegen in België. Vooral in de beboste gebieden kunnen er gaten in de weg zitten, rotzooi op de weg liggen enz.
• Op de rechte wegen(snelweg, autowegen e.d.) rijden we in baksteenformatie. Alhoewel je met deze formatie dichter op elkaar kan rijden hou altijd nog voldoende afstand!
• Op de bochtige wegen nemen we meer afstand van elkaar. Zo kan iedereen in zijn eigen tempo rijden en word je dus ook niet opgejaagd. Hij kan zo bepalen hoe hij het liefst de bocht wil nemen (uitwijken en bocht induiken of meteen bocht induiken of...). Houd ook rekening met hard remmen en eventuele noodstops!
• Respecteer de tragere rijders. Jaag mensen niet op!! Incidenteel inhalen mag maar doe dit alleen als het ook veilig kan! Maak jezelf dan eerst kenbaar in de spiegel van de persoon die je wilt inhalen (in combinatie met het knipperlicht) zodat deze er ook rekening mee kan houden.
• Bij het inhalen van automobilisten e.d. zorg je altijd dat je voor jezelf goed kan zien of het veilig is!! Volg nooit de persoon die gaat inhalen zonder zelf te beoordelen of het veilig is/kan!
• Rij zoals je zelf veilig vindt en je makkelijk bij voelt.
• Volg nooit het tempo van de rijder voor je als hij boven je comfortzone rijd! Kies bij elke bocht de snelheid die je zelf comfortabel en veilig vind!
• Als iemand tijdens de rit vindt dat het te veel wordt of niet meer verder durft, laat dit gerust weten. Dan korten we de route in of rijden we meteen richting huiswaarts.
• Ik, als voorrijder, zal de rijder achter me tijdig waarschuwen voor gevaren (flitspalen, zand op de weg, enz) door het ‘’rustig rijden gebaar’’ te gebruiken (de vlakke hand op- en neer bewegen). Eventueel wijs ik ook naar het gevaar. Het is de bedoeling dat de rest deze gebaren ook maakt voor de rijder achter hem/haar! Zo komt niemand voor verassingen te staan.
• Aangezien we met een redelijke grote groep rijden stel ik voor om de volgende rijtechniek te gebruiken: Ik zal tijdig aangeven als we ergens afslaan, dit maak ik uiteraard duidelijk door het knipperlicht te gebruiken. Ik wacht tot ik zie dat de rijder achter me ook het knipperlicht aanzet (het teken dat hij het dus begrepen heeft). Deze rijder wacht weer tot de persoon achter hem/haar het knipperlicht aanzet enz. Zo weet iedereen hoe we rijden.
• Uiteraard wachten we diverse malen op elkaar zodat we niet te ver verspreid raken.
Deelnemers:
• Marc (marc92)
• Carsten (Xullripper)
• Frank (seyenthe)
• David (Dr55)
• Ricardo (Ricardo-010)
• Jim (jimmeh)
• Nicholas (NBFB)
• Robin (fungus)
• Steiner (Snake_Plissken)
• Olivier (geen MF)
• Bruno (geen MF)
Vragen of opmerkingen kunnen altijd in het topic gezet worden of je kan me bereiken via een PB
Heb er zin in!
Aankomende Circuitdagen
De gelukkige Ninja 250 R eigenaren
blackwid0w
Bouwjaar:
Eigenaar sinds: 2012
Specs: Duoseat Cover - Monster sticker set - Rim Striping - MGP Slip-on
beloved_kitty
Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs: Duoseat Cover - Monster sticker set - Rim Striping
debelg
Bouwjaar: 2008
Eigenaar sinds:
Specs: Rim Striping - Stickers verwijderd
Dr55
Bouwjaar:-
Eigenaar sinds: -
Specs: Rim Striping
JZK
Eigenaar sinds: 2009
Specs: Duoseat Cover
KBZLL
Bouwjaar: '09
Eigenaar sinds: '11
Specs: originele krassen op het kuipwerk , kleine knipperlichten voor en achter, groene stripings
Marc92
Bouwjaar 2009
Eigenaar sinds 2012
Spec: Duoseat cover , Leo Vince Slip-on II Carbon , Targa kentekenhouder , Targa knipperlichten achter & donkere bubbleruit
Marianne87
Bouwjaar 2009
Eigenaar sinds 2011
Spec: Rimstriping
Motorcontje
Bouwjaar:2008
Eigenaar sinds:2011
Specs:Laser uitlaat, seat cover, rim stripes
Mystical
Bouwjaar: 2009
Eigenaar sinds: Juli 2009
Specs: Duoseat Cover
PD01
Specs: Duozitcover, R&G crash protectors, Scorpion uitlaat, Kawasaki rearend bobbins.
Tankpad, Gipro Gear indicator
Reatjuh
Specs: Duoseat Cover - Donker ruitje – Tankpad
Ricardo-010 Youtube Kanaal
Bouwjaar: 2010
Eigenaar sinds: 2011
Specs: Leo Vince Slip-on II Carbon , Goodridge brake lines RVS , K&N air filter , GIPRO gear indicator, Monster Energy Tankpad, Puig windscreen, Rimstriping & Seat Cover.
Rasha
Eigenares sinds: augustus 2011
Specs:
sidderaal
Bouwjaar:
Eigenaar sinds:
Specs: Duoseat Cover - Rim Striping - Superpole uitlaat - Airbrush op kappen
Stukje
Eigenaar sinds: 2008
Specs: Duoseat Cover - Rim Striping - Yoshimura TRC Slip-On -
Twister
Bouwjaar: 200
Specs: Takkoni demper, witte rimstriping op het achterwiel.
XullrippeR
Eigenaar sinds: 2010 (nieuw aangekocht);
Specs: Duoseat cover , Kawasaki K Racing Tankpad , rimstriping & TomTom Urban Rider Europe
02thered
Bouwjaar: 2011
Eigenaar sinds: 2011
Specs: Duoseat cover - Danmoto uitlaat - rim striping
Snake_Plissken
Bouwjaar: 2011
Specs: Tankpad
Fungus
Specs: Valdoppen
Seyenthe
Bouwjaar:2011
Eigenaar sinds:2012
Specs:
Full Leovince evo II Carbon Exhaust
Power Comander V
Puig kuipruit
Puig Crashpads
Ligitech Kentekenplaat houder
Led achterlicht met geintergreerde knipperlichten
Paddock Bobbins Achter
Race Gaas Tussen kappen
Stale RVS remleidingen voor
Extra remsysteem van Brembo ivm Aanpassing voor mijn letsel.
Rim Striping
K&N air Filter
extra's:
Tomtom Rider urben Pro
Contour Camera
q2 & G9 Scala Rider
Oud Nina 250R eigenaren
( maar natuurlijk nog steeds welkom !! )
Papsico
_Dave_
tbuffing
robinebert
_Shifter_
mvlaren
Koen85
nvdl026
JorgLee
Lil_Jon
Michielj
MacRappy
makker66
Kiela
AussieXspecial
Furygan
g-nome
lupus90
Lucie
Knudde
Technische Hulp en handige links
Onderhoud
Olie vervangen
Smeren een afstellen van de koppelingskabel
Kleppen checken
Kleppen stellen ( voor gevorderden )
Banden wisselen
Tandwielen wisselen
Kuipwerk
Verwijderen van het kuipwerk
Verwijderen van de tank
Uitlaat
Vervangings uitlaten en dempers
How to 06-07 GSXR uitlaat modificatie
Remmen
Installeren van een ZX-6R Hoofd-remcilinder
Verplaatsen van het achterste remreservoir
Zadel
Zadel aanpassen
Installeren van een Corbin zadel
Installeren van een custom zadelhoes
Frame en vering
Installeren van framesliders (zal per type verschillen, maar redelijk overeenkomen)
Installeren van een voorkant verlaginskit
Bijrijder voetsteunen verplaatsen
Installeren van een aftermarket kentekenhouder
Aftermarket onderdelen
Aftermarket onderdelen lijst ( niet allemaal in NL te verkrijgen !!)
Werkplaatshandboek voor de Ninja 250R in PDF
Stuur Ricardo-010 even een PB'tje met emailadres en dan stuurt hij je hem per email.
( PB Ricardo-010 )
Nog ik of het motor-forum is op welke manier dan ook verandwoordelijk voor het toebrengen van schade aan de motor door gebruik van deze how-to's.
Nogmaals op eigen risico !!
Veel plezier in het topic en hou de glimmende zijde boven !!!
Wees lief voor elkaar !!
De geschiedenis
Wil je jou naam tussen de lijst hebben staan of staat deze er nog niet tussen.
Stuur dan even een PB Marc92 naar mij of plaats het in het topic.
Graag met:
- Foto van de motor met bereider ( natuurlijk in je mooiste pak).
- Vermelding van bouwjaar en eigenaar sinds.
- Eventuele modificaties !!
Deze zal ik dan plaatsen zo spoedig mogelijk plaatsen in de OP
Fouten voorbehouden.
Start post word gedurende het topic nog aangepast.
Laatst gewijzigde datum is meest recente update!!
Opmerking / Vragen / Klachten ?? PB Marc92
Foto`s van meetings