Alles over motorhanden | deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep


Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)




Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 5.000 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. Een ander geval apart zijn Dunlop banden, die een nog lágere druk kunnen hebben, de constructie is hier geschikt voor. Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.


Overige vragen:
 
Laatst bewerkt:
Pilot Road 2 of 3, maar kwa grip is het net iets minder. Meer grip en langer meegaan zijn nog steeds elkaars tegenovergestelden, je zou zeggen dat mensen dat begrepen ;)

Haha. Na het lezen van mijn eigen reactie heb ik dit ook aangepast.

Is er veel verschil tussen de Pilot Road 2 en 3?
En welke band past beter bij de Pilot Power 2CT?
 
Laatst bewerkt:
Ja. Alleen denk ik dat je mij verkeerd begrijpt, de Conti is de slechtere in de regen.

Woeps, goed begrepen, verkeerd geformuleerd. Begreep idd dat de conti de slechtere in regen was. Maar aangezien ik weinig heb met regen is dat geen probleem. Vandaar mijn gedachte dat als ik toch naar een band ga die slechter is in de regen, de s20 alles weer beter doet dan de conti. Net zo slecht (of slechter) in de regen, alleen iets mindere levensduur.

Dan is nu de vraag of ik die kortere levensduur voor lief wil nemen.

Zo heb ik hem juist toch? :)
 
Ik had na PP2CT de Pilot 3 erop laten zetten. Prima band, ook in de regen. Gaat wat langer mee door het hardere loopvlak, je leverd iets in op de grip. Ik vind de Pilot3 er uitdagend uitzien :p
 
Kom ik weer met mn banden verhaal.
Ik heb nu heel heel wat tests gelezen en ben op het volgende uitgekomen:

Michelin pilot power 2ct = goede grip, gaat redelijk lang mee, erg goed in regen, goedkoop. Ssnel warm
Minpunt: heeft die de neiging om oververhit te raken en je opeens in de steek te laten.

Continental sportattack 2= Goede grip vergelijkbaar met de michelins, gaat nog iets langer mee maar doet het een stuk slechter in de regen, nog goedkoper dan de michelins.
Minpunt: Hardere band dus toch iets mindere grip dan de michelins.

Bridgestone s20= zachte band met meer grip dan de michelins en continental, kortere levenduur, erg goed in de regen. Snel warm, vergelijkbaar met michelins.
Minpunt: Duur(der) en korte levensduur.

pirelli Diablo rosso 2= grip vergelijkbaar met de bridgestone, ook korte levensduur, extreem slecht in regen, kost evenveel als de bridgestone.
Minpunt: korte levensduur, slecht in regen.

Zoals je misschien leest heb ik me een beetje erin verdiept.
Zie ik nog een band over het hoofd? De michelin en conti's vallen toch af denk ik. ben op zoek naar een zachtere band die het niet goed hoeft te doen in de regen. De dunlop sportsmarts vallen ook af, te harde band en ben op zoek naar wat plakkerigers dan de michelins.

Edit: Misschien vergeet ik wel de metzeler spotec m3? of de metzeler racetec interact k3? Of ga ik dan te ver naar een circuitband die toevallig ook op de straat mag?

Misschien hebben anderen hier iets aan of willen gebruikservaringen delen... GRAAG! :]
 
Laatst bewerkt:
Kom ik weer met mn banden verhaal.
Ik heb nu heel heel wat tests gelezen en ben op het volgende uitgekomen:

Michelin pilot power 2ct = goede grip, gaat redelijk lang mee, erg goed in regen, goedkoop. Ssnel warm
Minpunt: heeft die de neiging om oververhit te raken en je opeens in de steek te laten.

Continental sportattack 2= Goede grip vergelijkbaar met de michelins, gaat nog iets langer mee maar doet het een stuk slechter in de regen, nog goedkoper dan de michelins.
Minpunt: Hardere band dus toch iets mindere grip dan de michelins.

Bridgestone s20= zachte band met meer grip dan de michelins en continental, kortere levenduur, erg goed in de regen. Snel warm, vergelijkbaar met michelins.
Minpunt: Duur(der) en korte levensduur.

pirelli Diablo rosso 2= grip vergelijkbaar met de bridgestone, ook korte levensduur, extreem slecht in regen, kost evenveel als de bridgestone.
Minpunt: korte levensduur, slecht in regen.

Zoals je misschien leest heb ik me een beetje erin verdiept.
Zie ik nog een band over het hoofd? De michelin en conti's vallen toch af denk ik. ben op zoek naar een zachtere band die het niet goed hoeft te doen in de regen. De dunlop sportsmarts vallen ook af, te harde band en ben op zoek naar wat plakkerigers dan de michelins.

Edit: Misschien vergeet ik wel de metzeler spotec m3? of de metzeler racetec interact k3? Of ga ik dan te ver naar een circuitband die toevallig ook op de straat mag?

Misschien hebben anderen hier iets aan of willen gebruikservaringen delen... GRAAG! :]

Als je echt denkt grip te kort te komen, kan je met een SportSmart nog wat spelen met de banndenspanning. Mag naar 1,9 bar achter! (trackday advies) De band kan dan meer vervormen en dat zorgt voor meer rubber op de weg.

Wellicht toch nog is heroverwegen? Valt net zoals de S20 en Power Pure (opvolger Power 2ct) in het hypersport segment. En met een erg goede levensduur.

Edit. Pirelli Supercorsa of Dunlop D211 GP Racer, trackday rubber met straat goedkeuring kan ook natuurlijk! Die laatste gaan er bij mij volgende keer onder. *O*
 
Laatst bewerkt:
En nou wil ik niet lullig doen, maar heb je echt griptekort aan pipo's en sportsmarts bij goed weer? In dat geval rij je wel echt serieus door zeg!
Ik heb een set sportsmarts gehad en maar 1x een uitbreker gehad achter, maar dat lag aan het wegdek icm volgas een bocht uitacceleren.

Mijn ervaringen zijn dat moderne sporttoerbanden (BT21/PR2/Z6/RS/etc) al genoeg grip hebben om voetsteuntjes (of knietjes) aan de grond te rijden, dus het nut van sportbanden op de openbare weg zie ik niet zo. Misschien wel als ik een moderne SS had met >150pk trouwens.
 
Laatst bewerkt:
En nou wil ik niet lullig doen, maar heb je echt griptekort aan pipo's en sportsmarts bij goed weer? In dat geval rij je wel echt serieus door zeg!
Ik heb een set sportsmarts gehad en maar 1x een uitbreker gehad achter, maar dat lag aan het wegdek icm volgas een bocht uitacceleren.

Mijn ervaringen zijn dat moderne sporttoerbanden (BT21/PR2/Z6/RS/etc) al genoeg grip hebben om voetsteuntjes (of knietjes) aan de grond te rijden, dus het nut van sportbanden op de openbare weg zie ik niet zo. Misschien wel als ik een moderne SS had met >150pk trouwens.

Deze reactie had ik wel verwacht. En terecht dat je hem geeft. Sportsmarts heb ik geen ervaring mee. Maar heb nu al meerdere malen gehad dat de pipo's idd soms wat griptekort geven. Wat betreft doorrijden... No comment :+

Ik heb geen 150+ pk, maar wel een 120+ pk 600je. Ik geloof er niet in dat de motor bepaald hoeveel kracht er op de band komt te staan. De meeste van de 150+ pk rijders halen er nog geen 80 pk uit met het uitaccelereren van de bocht.

De sporttoerbanden geven zeker genoeg grip voor veel mensen, en hebben dit ook op mijn gsxf600 gedaan toen ik net ging rijden. Het ultieme vertrouwen in mijn pipo's, wat ik in het begin had, is een beetje weg na enkele uitstapjes van de achterband.

Verder een super band.
 
Als je echt denkt grip te kort te komen, kan je met een SportSmart nog wat spelen met de banndenspanning. Mag naar 1,9 bar achter! (trackday advies) De band kan dan meer vervormen en dat zorgt voor meer rubber op de weg.

Wellicht toch nog is heroverwegen? Valt net zoals de S20 en Power Pure (opvolger Power 2ct) in het hypersport segment. En met een erg goede levensduur.

Edit. Pirelli Supercorsa of Dunlop D211 GP Racer, trackday rubber met straat goedkeuring kan ook natuurlijk! Die laatste gaan er bij mij volgende keer onder. *O*

Thnx Ivar, Heb ook nog niet gekeken naar de power pure's. Toch maar weer wat verder lezen over de sportsmarts en pure's.
 
Deze reactie had ik wel verwacht. En terecht dat je hem geeft. Sportsmarts heb ik geen ervaring mee. Maar heb nu al meerdere malen gehad dat de pipo's idd soms wat griptekort geven. Wat betreft doorrijden... No comment :+

Ik heb geen 150+ pk, maar wel een 120+ pk 600je. Ik geloof er niet in dat de motor bepaald hoeveel kracht er op de band komt te staan. De meeste van de 150+ pk rijders halen er nog geen 80 pk uit met het uitaccelereren van de bocht.

De sporttoerbanden geven zeker genoeg grip voor veel mensen, en hebben dit ook op mijn gsxf600 gedaan toen ik net ging rijden. Het ultieme vertrouwen in mijn pipo's, wat ik in het begin had, is een beetje weg na enkele uitstapjes van de achterband.

Verder een super band.
Misschien had ik het over koppel moeten hebben ipv pk's. Een 600 4-in-lijn is liever voor de band dan een 1000cc Vtwin. Dus ik geloof wel degelijk in de invloed van de machine. Gewicht speelt natuurlijk ook een rol (hoe snel de boel opwarmt).

Maar goed, kijk als jij in ieder bocht alles aan de grond rijdt én daarbij maximaal aan het gas hangt, dan zal een pipo misschien tekort schieten :?
Het hangt natuurlijk ook af van hoe je het gashendel opendraait en de rem bedient..
 
Misschien had ik het over koppel moeten hebben ipv pk's. Een 600 4-in-lijn is liever voor de band dan een 1000cc Vtwin. Dus ik geloof wel degelijk in de invloed van de machine. Gewicht speelt natuurlijk ook een rol (hoe snel de boel opwarmt).

Maar goed, kijk als jij in ieder bocht alles aan de grond rijdt én daarbij maximaal aan het gas hangt, dan zal een pipo misschien tekort schieten :?
Het hangt natuurlijk ook af van hoe je het gashendel opendraait en de rem bedient..

Daar geloof ik ook in. Een dikke twin zal meer vragen van de achterband dan bv mijn r6. Om een beeld te geven: ik rijd geen woon werk verkeer, alleen fun kilometers. Geen bebouwde kom (of is uitzondering) veel eifel kilometers dit jaar, en probeer wel inderdaad in elke bocht alles aan de grond te rijden _O-

Als ik het zelf zo zeg klinkt het of heel stoer of heel dwaas. -O- Maar zo is het in mijn geval wel. En ken er meerdere van dit forum die daar nog een schepje bovenop doen.
 
Laatst bewerkt:
Vind het meer een beetje patserig :+


Sportsmart biedt amper minder grip dan de alternatieven, of je dat nu wil geloven of niet, en gaat veel langer mee. Als ze uitstappen (ik heb zo'n koppelhok) is dat héél gecontroleerd en is het meer een beetje driften, pipo's zijn daar aggressiever. Beste van het stel blijft de S20, en als jij het niet erg vind dat die met een paar duizend kilometer ramkaal zijn moet je daar gewoon voor gaan, als dat tussen je oren het beste zit.
 
Laatst bewerkt:
Vind het meer een beetje patserig :+


Sportsmart biedt amper minder grip dan de alternatieven, of je dat nu wil geloven of niet, en gaat veel langer mee. Als ze uitstappen (ik heb zo'n koppelhok) is dat héél gecontroleerd en is het meer een beetje driften, pipo's zijn daar aggressiever. Beste van het stel blijft de S20, en als jij het niet erg vind dat die met een paar duizend kilometer ramkaal zijn moet je daar gewoon voor gaan, als dat tussen je oren het beste zit.

Mooi dat meer mensen toch de sportsmart aanhalen. :Y
Dat is nu juist de reden geweest waarom ik in de eerste instantie de vraag stelde.
Ik ga er serieus over nadenken en wie weet gooi er wel een setje sportsmart onder!
En wat je zegt over het driften, dat is juist waar ik meer naar op zoek ben. Niet ineens pats boem weg. Maar geleidelijk erachter komen dat het bandje niet meer verder wil.
 
Kom ik weer met mn banden verhaal............
De dunlop sportsmarts vallen ook af, te harde band en ben op zoek naar wat plakkerigers dan de michelins.
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Hard heeft (hier) te maken met karkasopbouw, niet met de rubbersamenstelling (compound). De Sportsmart geeft minimaal evenveel grip als de Power 2CT, maar het duurt inderdaad iets langer voordat deze opgewarmd is, en in de regen is hij wat minder (maar niet eens zo veel).
De Michelins zijn plakkerig zat, om grip te kort te komen moet je echt a-sociaal hard rijden (circuitstijl op de openbare weg?), en dat ook nog eens minimaal een kwartier achter elkaar ZONDER van het gas af te gaan. Waar kan dat in NL?
 
Ik heb de Dunlop Sportmax roadsmart ben er erg tevreden over, en het filmpje zegt genoeg.
Echt aso-hard gaan ze niet in dat filmpje, maar dat is dan ook 'slechts' de (sport-toer) Roadsmart en niet de Sportsmart.
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Hard heeft (hier) te maken met karkasopbouw, niet met de rubbersamenstelling (compound). De Sportsmart geeft minimaal evenveel grip als de Power 2CT, maar het duurt inderdaad iets langer voordat deze opgewarmd is, en in de regen is hij wat minder (maar niet eens zo veel).
De Michelins zijn plakkerig zat, om grip te kort te komen moet je echt a-sociaal hard rijden (circuitstijl op de openbare weg?), en dat ook nog eens minimaal een kwartier achter elkaar ZONDER van het gas af te gaan. Waar kan dat in NL?
Dat zou ik ook wel eens willen weten!! :P
 
Laatst bewerkt:
Heb al mijn zoveelste setje Sportsmart eronder , wilde ook de S20 proberen .... maar krijg regelmatig te horen dat je ze kaal kan hebben met 2000 km !!! Als ik op een dag de eifel aan doe zit ik op 800 km uit en thuis , nou dat gaat mij een beetje in de papieren lopen.
De Sportsmartjes hebben bij mij nog geen kick gegeven en ja ook ik ( wij ) zien alle bochten als een circuit bocht :-) Ik blijf voorlopig nog lekker bij de Smartjes ....
 
Heb al mijn zoveelste setje Sportsmart eronder , wilde ook de S20 proberen .... maar krijg regelmatig te horen dat je ze kaal kan hebben met 2000 km !!! Als ik op een dag de eifel aan doe zit ik op 800 km uit en thuis , nou dat gaat mij een beetje in de papieren lopen.
De Sportsmartjes hebben bij mij nog geen kick gegeven en ja ook ik ( wij ) zien alle bochten als een circuit bocht :-) Ik blijf voorlopig nog lekker bij de Smartjes ....

S20 na 4000km moeten vervangen, grip viel tegen. Nu MPP(voor)/MPR3(achter) en erg tevreden mee, geen idee hoelang deze combi meegaat.
 
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Hard heeft (hier) te maken met karkasopbouw, niet met de rubbersamenstelling (compound). De Sportsmart geeft minimaal evenveel grip als de Power 2CT, maar het duurt inderdaad iets langer voordat deze opgewarmd is, en in de regen is hij wat minder (maar niet eens zo veel).
De Michelins zijn plakkerig zat, om grip te kort te komen moet je echt a-sociaal hard rijden (circuitstijl op de openbare weg?), en dat ook nog eens minimaal een kwartier achter elkaar ZONDER van het gas af te gaan. Waar kan dat in NL?

Hehe plekken genoeg, soms je kenteken vergeten helpt ook bij de doorstroming :+

Nee zonder gein, je info heeft me goed op weg geholpen en om te zorgen dat dit niet in een " jij rijd echt niet zo hard" verhaal wordt sluit ik mijn vragen hierbij af.
 
S20 na 4000km moeten vervangen, grip viel tegen. Nu MPP(voor)/MPR3(achter) en erg tevreden mee, geen idee hoelang deze combi meegaat.

zou je dit kunnen verduidelijken? Wat viel er tegen en wanneer / bij welk gebruik?
Reed je bv met een ander type voorband, dit is ook van invloed op het weggedrag.
Ik wil wel eens setje S20 proberen, dus ben geinteresseerd in andermans ervaring.

Voor de geinteresseerden: ik rij nu met een setje Diablo Rosso 2 onder een 1000cc Duc.
In het begin prima grip, ook tijdens circuitdag; erg stabiel wanneer eenmaal in de bocht.
Heb er nu ca 2500km mee gereden (fun / Dolomieten) en duidelijk verschil merkbaar.
Vooral achter teveel (onverwachte) uitstapjes wanneer het gas erop gaat en is ronduit gevaarlijk op natte wegdelen (maar dit laatste was mij bekend).
Dit icm zwaarder insturen, geen fijne band, laatste keer.
(ter vergelijk: heb in Italie met Dragon Supercorsa's in de regen gereden en die gaven me meer vertrouwen dan de Rosso 2 - gleed wel maar gaf dit goed aan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan