Suzuki SV1000S valt uit, stroom weg

Sprookjesvis

MF'er
31 jul 2008
127
0
Tilburg
Facebook
Hoi,

Ik heb een Suzuki SV1000S met ong 35.000 op de klok.

Het bizarre is dat 'ie sinds gister (koude start) na 1 kilometer rijden uitvalt, en dus ook het dashboard. De motor geeft gewoon geen stroom meer. Als ik even wacht dan gaat het dashboard weer aan en na een paar minuten start ie weer. Alles lijkt weer prima te werken, maar wederom, na een heel klein stukje valt ie weer uit.

Ik dacht zelf de (gel)accu (aangezien de stroom gewoon uitvalt, het lijkt niet motorisch) maar dan zou 'ie daarna niet meer zo makkelijk starten lijkt me? Of spanningsregelaar?

Ik heb het gevoel dat er een elektrisch component te warm word en dat daardoor de motor uitvalt. Dus dat 'ie uitvalt doordat de stroomvoorziening stopt.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Ik heb een Suzuki SV1000S met ong 35.000 op de klok.

Het bizarre is dat 'ie sinds gister (koude start) na 1 kilometer rijden uitvalt, en dus ook het dashboard. De motor geeft gewoon geen stroom meer. Als ik even wacht dan gaat het dashboard weer aan en na een paar minuten start ie weer. Alles lijkt weer prima te werken, maar wederom, na een heel klein stukje valt ie weer uit.

Ik dacht zelf de (gel)accu (aangezien de stroom gewoon uitvalt, het lijkt niet motorisch) maar dan zou 'ie daarna niet meer zo makkelijk starten lijkt me? Of spanningsregelaar?

Ik heb het gevoel dat er een elektrisch component te warm word en dat daardoor de motor uitvalt. Dus dat 'ie uitvalt doordat de stroomvoorziening stopt.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!



wat voor accu heb je erin zitten?
 
Gewoon een Gelaccu (merk weet ik niet uit mn hoofd) die het al 2,5 jaar prima doet (of deed)..
Kan het daar aan liggen?


meet je accu eens met contact uit, op de accupolen
moet rond de 13,5 volt zijn. \\ [heeft je motor lang stilgestaan dan rond de 12,5]

meet hem dan eens met stationair lopen en dan moet de spanning al wat oplopen.

geef nog wat meer gas tot 6Krpm en de meting mag niet meer gaan bedragen dan 14,7/14,8 volt.




is dat laatste goed dan laad de accu goed bij en kan je de SR wegstrepen.

Test/meet de accu dan terwijl je het contact aanzet en je dimlicht+ claxon bv.
daarna tegelijkertijd proberen te starten,

mocht je claxon/licht tijdens de startpoging [helemaal] wegvallen dan kan je er wel van uitgaan dat de accu zwak is,

lees; beste tijd heeft gehad. ;)
 
Oke dank voor de reacties, ik ga het z.s.m. proberen (motor staat nu bij mn vader).

De motor start nu prima, stuk rijden, valt uit -> 4 seconden wachten en hij start weer. Valt nu willekeurig uit en start na enkele seconden weer vrolijk.. Als 'ie loopt dan loopt 'ie prima.
 
ik heb vandaag de dag precies t zelfde probleem, alleen een sv650. ik kan het verder echt niet vinden en zit nu 30km van huis -.- een paar mf'ers die ik ken zeiden dat ik alles na moest trekken kwa kabels. daar ligt t niet aan, ik zit nu te twijfelen tussen de spannings regelaar of het contact slot. ( t enige andere probleem bij mij was dat hij dus, tijdens het rijden uitviel en ook helemaal niet meer aangaat, als ik t contactslot omdraai gebeurd en niets, nada, noppes. )
 
Hoofdzekering vervangen, ik denk oh, hij doet t prima. Dus ik in alle rep en roer de motoraanhanger afbellen. zie ik opeens rook vanaf de kont vandaan komen, alles losgetrokken, bleek de spanningsregelaar lekker aan het doorbranden te gaan. Weet iemand een of die universeel zijn voor alle motoren? anders koop ik de originele gewoon voor 80,- ;)
 
971390_10200697522594709_20433916_n.jpg
 
heb al 2 x keer bij 2 verschillende Sv650 gehad dat de kabelboom die in de linker kant van de topkuip loopt vol stond met water in het isloatie en die stekkers Geloof paar verschillende kleuren. Daarvan de contacten ook aangetast waren.
 
Ik heb een yamaha xj400, met hetzelfde probleem. Soms (onvoorspelbaar) valt opeens alles uit. Alle zekeringen zijn in orde en de accu is ook prima. (alles doorgemeten)
Het probleem lijkt te zitten tussen de stekker achter de koplamp en de zekeringen. De (rode) draad geeft geen spanning meer.
Het vreemde is dat na een beetje gewurm en gedoe (of misschien gewoon tijd?) doet die het gewoon weer. Dit duurt 5 a 10 minuten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan