Running Lights

6 mei 2012
49
0
Goeieavond allen,

Ik heb een vraagje, ik heb een honda varadero uit '99. En nou wil ik graag de knipperlichten voor continu laten branden, maar wel dat ze gaan knipperen als ik als ik de knipperlicht schakelaar aanzet... Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet fabriceren?

Alvast bedankt,
G Mike
 
Ik dacht dat dat nog steeds verboden was in Nederland: die running lights.
Had ze vorig jaar op m'n Magna branden maar daar kwam nogal wat commentaar op in de vorm van: verboden, meteen loskoppelen.
 
Eén van m'n FZ's had het ook (Amerikaanse uitvoering). Na verkoop reed de koper achter me aan naar het postkantoor. Vond het er zo verwarrend uitzien in de spiegels dat ik het 3e kabeltje heb losgetrokken. Als ie toch graag running lights wil dan moest ie ze zelf maar weer aansluiten op eigen verantwoording.

In NL verwacht men (m.n. automobilisten) geen running lights. Als ze iets oranje zien denken ze dat je afslaat en draaien voor je neus de weg op. Er zullen ook situaties zijn dat het wel veiliger is, maar imho kunnen juist die situaties dat het nadeel heeft ook de relatief gevaarlijke zijn.
 
Ik heb een ingevoerde V-Max waar ze opzitten. Ik vond ze nix. Heb ze eraf gehaald en andere knippers erop gezet.
Meer voor Goldwings en zo.
Op mijn kentekenbewijs wel een vermelding van:
Afwijkende koplamp(en) toegestaan op basis van art.30 van de invoeringswet WVW 1994.
Dus ik kan ze legaal er weer op zetten.
Maar ze zullen bij wet verboden zijn, als jij ze er op zet.
Alleen voor vrachtwagens geld het niet schijnbaar. :+
 
Ik heb een ingevoerde V-Max waar ze opzitten. Ik vond ze nix. Heb ze eraf gehaald en andere knippers erop gezet.
Meer voor Goldwings en zo.
Op mijn kentekenbewijs wel een vermelding van:
Afwijkende koplamp(en) toegestaan op basis van art.30 van de invoeringswet WVW 1994.
Dus ik kan ze legaal er weer op zetten.
Maar ze zullen bij wet verboden zijn, als jij ze er op zet.
Alleen voor vrachtwagens geld het niet schijnbaar. :+

Ik heb ze op mijn V-Max gewoon aangesloten gelaten, juist voor de veiligheid.
Bij twijfel stoppen de meeste mensen, een soort omgekeerde psychologie zeg maar....

Bij de xj700 heb ik ze voor de keuring moeten afkoppelen, anders gaat het niet goed....
 
Bij de VFR V-tec van Honda zitten er gewoon duplo lampjes in de RAW dus een beetje anders aansluiten is voldoende.. misschien is dat bij de Varadaro ook wel zo.
 
Ik ga een kijken of zo'n duplo lampje in kan, lijkt me inderdaad wel wat ja:) Maar kan ik ook de massa van de knipperlicht, via de plus van de koplampen laten lopen? Heb ik ook een keer iets over gehoord... Maar sowieso al bedankt voor de reacties:):P
 
Ik ga een kijken of zo'n duplo lampje in kan, lijkt me inderdaad wel wat ja:) Maar kan ik ook de massa van de knipperlicht, via de plus van de koplampen laten lopen? Heb ik ook een keer iets over gehoord... Maar sowieso al bedankt voor de reacties:):P
Dan moet je wel de fittingen vervangen voor duplopitten 21/5 watt
 
Hey Hallo,

Ik weet, een late reactie, maar het is me gelukt met de lampjes.

Aangezien de Honda al standaard 21/5 W wetspace lampjes vóór heeft, was het gewoon een plus regelen en klaar, ik heb hem op een aparte schakelaar gezet, zodat ik ook zonder kan rijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan