Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zelf vind de meeste oefeningen wel goed te doen, alleen de langzame slalom dan. tjah die was wel eventjes oefenen. en de preciesistop.

Maarjah, m'n brommer ervaring had toch wel iets geholpen. jammer dat die nu kapot is anders zou ik daar ook nog is op oefenen =p
 
Ik kreeg destijds ook de tip met langzame slalom om je linkervoet op de schakelpook te zetten, in principe zelfde houding als je rechtervoet. Zeker met mijn maat 48 helpt dat wel omdat met die grote poten het makkelijk gebeurd dat je pion om ligt. Al is dat relatief, want als de slalom lekker gaat raak je niets.

Vandaag weer AVD gedaan, was druk in Breda!! Ging best goed op wat kritiek na, nog maar 2 lessen en mag ik op!
 
Ik kreeg destijds ook de tip met langzame slalom om je linkervoet op de schakelpook te zetten, in principe zelfde houding als je rechtervoet. Zeker met mijn maat 48 helpt dat wel omdat met die grote poten het makkelijk gebeurd dat je pion om ligt. Al is dat relatief, want als de slalom lekker gaat raak je niets.

Vandaag weer AVD gedaan, was druk in Breda!! Ging best goed op wat kritiek na, nog maar 2 lessen en mag ik op!

Ik moet mijn voeten ook wel naar binnen draaien hoor, anders kom ik ook tegen de grond of tegen de pionnen met mijn maat 44.. :P
 
Zo, die is goed met motoren. :)

Het heet Moto Gymkhana, is japans, het opschrift "police moto" is fout, het is geen politie. Als ik mijn A heb, wil ik dat ook gaan doen.
Je ziet wel dat die Gymkhana coureur niet tegenleunt, zoals je leert met de 8 en de halve draai. Hij doet het sneller, en blijft dan gewoon goed op zijn motor zitten. Ik vind zo'n draai eigenlijk ook makkelijker, iets sneller en dan niet tegenleunen. Maar ja, examen is examen, en dan willen ze dat je tegenleunt.
 
Het zou trouwens handig zijn om in de laatste posting van het oude topic, een link naar het nieuwe topic te plaatsen. Anders raken we mensen kwijt, en dat zou zonde zijn, toch?
 
- Simon4all
- Mr Malagi
- Daniel91
- D34M0N
- Jacobse
- Sytze
- dAVEc
- Vrieskist

Vandaag mijn eerste echte les, dus AVB oefeningen gedaan: parkeren van de motor, remmen en terugschakelen naar de 1, stapvoets rijden en langzame slalom. Alles ging voor mijn gevoel wel redelijk, geen pionnen omgereden. Alles moet nu alleen nog soepeler, aldus de instructeur :)

Volgende week weer op de motert.
 
Het zou trouwens handig zijn om in de laatste posting van het oude topic, een link naar het nieuwe topic te plaatsen. Anders raken we mensen kwijt, en dat zou zonde zijn, toch?

Ja, bij wie moet ik zijn? Stuur Martell vanavond wel ff een PB'tje ofzo... Daar dacht ik namelijk ook al aan..

Lijstje met lessers in de OP trouwens een leuk idee?
 
Post hem hier ook ff dan, zet ik hem er vanavond/straks in :P

- Simon4all
- Mr Malagi
- Daniel91
- D34M0N
- Jacobse
- Sytze
- dAVEc
- Vrieskist
- Xtine
 
Zo, aangepast :) Ga straks nog wel ff kijken wat het mooist is qua styling met grote letters etc. maar dat doe ik na mijn werk, kan ik tenminste ongestoord werken.. :P
 
Laatst bewerkt:
@Simon4all (en de andere lessers uiteraard):
Op een ander forum waar ik lid van ben staat van elke lesser deze dingen in de OP:

Eerste rijles
Theorie
AVB
AVD
Rijschool
Lesmotor

Op die manier kan je zien hoelang iemand al bezig is, hoe ver diegene is en waar diegene lest. Wellicht ook iets voor hier, ipv alleen theorie, AVB en AVD? :)
 
Ja, zat ook al aan zoiets te denken, zal het er zo is bijzetten, nu ff aan het eten en zal daarna is ff kijken.. :)
 
Even mijn gegevens, foto komt later een keer.

Eerste rijles: 2 juni 2012
Theorie: 15 augustus 2012
AVB: 22 augustus 2012
AVD: TBA
Rijschool: Erik Wierbos (Huissen)
Lesmotor: Honda CBF 500
 
Gegevens kan ik wel geven natuurlijk:

Eerste rijles: 28 juli 2012
Theorie: -
AVB: -
AVD: -
Rijschool: v/d Weij (Almere)
Lesmotor: Honda CB500
 
Ik les overigens al even niet meer (AVD vorig jaar juni gehaald), je mag mij wel uit de OP halen :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan