Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Zet ik mijn gegevens er ook maar bij. Foto zal niet zo veel nut meer hebben, als het mee zit, zit ik nog maar 3 keer op de lesmotor :-)

Eerste rijles: 20 april 2012
Theorie: 3 juli 2012 (gehaald)
AVB: 21 juni 2012 (gehaald)
AVD: 20 augustus 2012
Rijschool: Rijschool Schipperen (Raamsdonksveer)
Lesmotor: Yamaha XJ-6
 
Zet mij er dan ook maar even in::

Tom Groskamp
Eerste rijles: 20 juli 2012
Theorie: -
AVB: gepland 6sept
AVD: -
Rijschool: Jaap Schulz (haarlem)
lesmotor: Kawa er-6n <3
 
Done ;)

We moeten misschien ook maar ff een ex-lessers stukje maken..? (is iedereen op MF dan eigenlijk :+)
 
Eerste rijles: 26 maart 2012
Theorie: 14 juni 2012 (1x)
AVB: 13 juni 2012 (1x)
AVD: 14 augustus 2012 (?)
Rijschool: Rijschool Ton van Spanje (Leeuwarden)
Lesmotor: Honda CB500

Wow ik ben echt al te lang bezig :P
 
Laatst bewerkt:
Ik van mezelf ook niet echt veel, maar instructeur vond het wel leuk om is wat pics te schieten, en ik vind het ook wel grappig hoor :) Kunnen andere hier ook is zien hoe het gaat...

Volgende week waarschijnlijk ook wat filmpjes als t lukt met z'n camera..
 
Eerste rijles: 7 Juli 2012
Theorie: 3 augustus 2012
AVB: 25 Juli 2012
AVD: 14 september 2012
Rijschool: Motorrijschool Ramon (Dronten)
Lesmotor: CBF500

foto heb ik niet :P
 
Wil er ook bij 8-)

Eerste rijles: 12 Mei 2012
Theorie: 21 Mei 2012 (Gehaald)
AVB: 29 Juni 2012 (gehaald)
AVD: Moet nog
Rijschool: Van Vugt (Wognum) (Dichtbij Hoorn)
Lesmotor: Yamaha XJ6
 
Doe je goed. ;)
Ik ben toch wel jaloers op sommige mensen hier die zo snel hun A halen.
Toch is het prima te doen hoor. Ik heb nu elke week 1 of 2 keer les gehad (2 uur achter elkaar, dus 2 of 4 uur per week). AVB heb ik over ruim een week, zo'n drie weken na mijn eerste les, en dan zit je toch al op tien uur. En dat is een gangbare norm voor AVB, er zijn mensen die het in 6 uur doen. Na mijn AVB heb ik precies twee weken voor AVD, dus daar kan ik ook makkelijk de 8 uur voor halen. Met AVD heb ik wel het voordeel dat ik pas ruim een half jaar geleden mijn B heb gehaald: ik weet de examenroutes nog en de kijk-routine zat er gelijk weer in.
 
Ik les maar 1,5 uur per week. ;( Gelukkig nog maar 1 of 2 lesjes voor AVD, dan (hopelijk) mijn A. :9~
 
Ik les maar 1,5 uur per week. ;( Gelukkig nog maar 1 of 2 lesjes voor AVD, dan (hopelijk) mijn A. :9~~
Ik ook. Op een gegeven moment ben ik twee keer per week gaan lessen, omdat ik iedere les tijd nodig had om erin te komen, dus dat schoot niet zo op. Na 2 weken met twee lessen ben ik weer teruggegaan naar 1 keer per week, omdat het er toen wel goed in zat. Alleen jammer dat het dan weer een tijdje duurt totdat het CBR een plekje heeft voor het examen.
 
mag ik ook in de OP?

Eerste rijles: 16-7
Theorie: -
AVB: wordt binnenkort geplanned
AVD: -
Rijschool: van den Wildenberg in Eindhoven
Lesmotor: Honda CBF600
 
Ik ook. Op een gegeven moment ben ik twee keer per week gaan lessen, omdat ik iedere les tijd nodig had om erin te komen, dus dat schoot niet zo op. Na 2 weken met twee lessen ben ik weer teruggegaan naar 1 keer per week, omdat het er toen wel goed in zat. Alleen jammer dat het dan weer een tijdje duurt totdat het CBR een plekje heeft voor het examen.

Dat had ik ook een beetje met AVB. Maar omdat m'n rijschool het best wel druk had viel het niet mee om meer dan 1 les per week te plannen.
Met AVD heb ik ook 2 weken 2 lessen per week gedaan. Omdat AVD wel goed ging ben ik ook terug gegaan naar 1 les per week.
Inderdaad jammer van die lange wachttijd, ik had graag een maandje eerder willen afrijden.
 
Als we toch zulke mooie statistieken maken, zou ik het leuk vinden om te zien hoe groot je rijschool is. De mijne is een zzp'er (is alleen dus), maar ik denk dat er ook rijscholen zijn met tientallen instructeurs?

Mijn instructeur heeft zes motoren, en volgend jaar heeft 'ie er nog een paar bij nodig. Verschillend vermogen, van allemaal twee want je wilt leerlingen samen laten lessen, en dan wat verlaagde versies voor kleinere mensen, voor je het weet heb je een dozijn motoren staan. Een grote rijschool spreidt dat over een aantal instructeurs, die hebben gemiddeld maar iets meer dan twee motoren per instructeur nodig, maar iemand alleen heeft er dus heel veel nodig, en heeft dus hogere kosten. Dat is een nadel van al die verschillende typen vermogens in de nieuwe rijbewijs richtlijn.

Een zzp'er heeft meer motivatie om je snel te laten slagen (als je tenminste een pakket hebt gekocht), want dan is 'ie eerder van je af en heeft 'ie toch z'n geld. In een grote rijschool is dat besef er minder, bij instructeurs, denk ik, en krijg je meer lessen. Ik merk dat tenminste aan mijn instructeur: "nou, kom zaterdagmiddag nog maar twee uurtjes meedoen, dan doe je dinsdag avb en zijn we daar tenminste van af". Ik ben dus wel voor kleine rijscholen :-)
 
@Xtine, bij mij is dat niet zo, het is geen hele grote rijschool maar heeft wel twee instructeurs voor motor. Ze zijn allebei zeer gedreven en hebben echt als doel mij zo snel mogelijk zo veel mogelijk te leren. Zeker nu het wat drukker bij ze is willen ze me niet langer daar hebben dan nodig is. Wel kreeg ik de tip dat ik zolang ik blijf lessen wel de kans krijg meer te leren want ze blijven gewoon door gaan met me nieuwe dingen leren.
Zelf hou ik wel een beetje de vaart erin maar ik heb helaas niet erg veel tijd om te lessen. Ik probeer nu lessen van 2 uur te doen, mede omdat je er dan niet meer in hoeft te komen en je minder "overhead" hebt.
 
Ik ook. Op een gegeven moment ben ik twee keer per week gaan lessen, omdat ik iedere les tijd nodig had om erin te komen, dus dat schoot niet zo op. Na 2 weken met twee lessen ben ik weer teruggegaan naar 1 keer per week, omdat het er toen wel goed in zat. Alleen jammer dat het dan weer een tijdje duurt totdat het CBR een plekje heeft voor het examen.

Ja, ik heb meestal ook 1,5 uur les in de week, maar soms 2 lessen achter elkaar ofzo..
 
@Xtine, bij mij is dat niet zo, het is geen hele grote rijschool maar heeft wel twee instructeurs voor motor.
Kleine rijschool, of althans motor-afdeling dus. En dus beter. Ik ben een beetje bevooroordeeld over "kleine ondernemers", want ik ben zelf ook zzp'er (zelfstandige zonder personeel), in mijn eigen vak.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan