Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Excusez-moi O-)

Is aangepast... Heb die OP al 100x aangepast ofzo sinds gisterochtend :P Dus dat kon er ook nog wel bij :P Alleen is nu zo'n lap tekst en code, dan sluipt er wel is een foutje in O-)

Als ik ff ga kijken hoeveel tijd ik nog heb voor 12 september, dan heb ik AVB, dan is dat ook redelijk kort dag. Komende woensdag nog les, daarna die week erna ook nog, dan vakantie tot 3 september, dan nog anderhalve week en dan heb ik al examen... :P
 
Laatst bewerkt:
Zal ik je dan maar onder de ex-lessers dumpen?

Zo ja, nog een mooi foto'tje wat ik erbij kan zetten? O-)

Ja is goed ;) Heb wel een foto van mijn motor alleen, zodra ik een actie foto heb zal ik die hier neerzetten..

GroteFoto-VHJT73YF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Done ;) Moet je alleen wel ff goed je plaatje linken.. :P Jouw "plaatje" linkt naar een webpagina, maar heb ik al gefixt voor je in de OP :) ff plaatjeslink van die webpagina op de OP gezet.. :)
 
haha ja ik zag het al, hoopte dat je niet zo snel was en ik het nog kon aanpassen, maar helaas :+
Hoe pas ik het aan? Ik probeer hem ook te uploaden hier op de site, maar krijg telkens een foutmelding dat het bestand te groot is, wat ik ook probeer. Vandaar dat ik via een mijnalbum probeerde.. Gelukt
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks haha.

Ik heb nu nog 1 les gepland staan voor 16 augustus en dat betekent dan dat ik in totaal 7 uren gelest heb voor het AVB examen.

Hoeveel uren hebben jullie dan gehad of ga je volmaken tot je eerste examen? En dan heb ik het voor t gemak maar over uren en niet over rijlessen aangezien de ene rijschool 90 minuten per les hanteerd en mijn rijschool maar 50 minuten per les.
 
haha ja ik zag het al, hoopte dat je niet zo snel was en ik het nog kon aanpassen, maar helaas :+
Hoe pas ik het aan? Ik probeer hem ook te uploaden hier op de site, maar krijg telkens een foutmelding dat het bestand te groot is, wat ik ook probeer. Vandaar dat ik via een mijnalbum probeerde..

De goede foto staat al in de OP :)

Maar iig moet je niet de link uit je adresbalk pakken, maar op het plaatje -> Rechtermuisknop -> afbeeldings URL kopieren en die gebruiken of afbeelding in nieuw tabblad/venster openen en dan die link uit je adresbalk kopieren.. iig degene die eindigt op een extensie die een plaatje weergeeft (.jpg/.png/.gif etc.)

Ik zet mijn foto's op mijn eigen webruimte, dus hoe het uploaden hier gaat weet ik niet.. Als je hem als avatar wil hebben, dan is hij inderdaad te groot.. Als je dat bedoelt, zeg het dan ff, verklein ik hem ff voor je :)
 
Halve draai: probeer naar de pilon te kijken waar je begint, dus erg ver over je schouder. Dat werkte bij mij erg goed. En met je knie tegen de tank de motor omlaag drukken.

Voor AVB heb ik 9 uren gehad en AVD 6 uren. 1 rijles was 1 uur.
 
iemand tips voor de halve draai ?

ik durf het niet :')

Ik denk dat het beste is om dan de oefening te doen met een hele ruime bocht, en die steeds is minder ruim te maken ofzo..? Is dat misschien een idee? Dan kan je een beetje wennen aan wat de motor doet en hoe je moet afschuinen enzo.. Zonder dat je de motor meteen heel schuin moet doen... :)

Wat ik iig leer om hem wel op de goede manier te doen is éérst de motor afschuinen en dan direct kijken waar ik heenwil.. dus zegmaar naar 'achteren'.. Waar je dus uit moet/wilt komen... Dan gaat de rest eigenlijk vanzelf.. :P
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks haha.

Ik heb nu nog 1 les gepland staan voor 16 augustus en dat betekent dan dat ik in totaal 7 uren gelest heb voor het AVB examen.

Hoeveel uren hebben jullie dan gehad of ga je volmaken tot je eerste examen? En dan heb ik het voor t gemak maar over uren en niet over rijlessen aangezien de ene rijschool 90 minuten per les hanteerd en mijn rijschool maar 50 minuten per les.

Ik heb denk ik iets van 15-20 uren lesgehad als ik mijn AVB examen ga doen, maar dat is niet alleen AVB tijd, ik rijdt soms ook al stukken over de weg.. Of dat we bijvoorbeeld AVB oefeningen gaan doen in Zaandam (volgende stad, waar ik ook AVD examen moet doen)..
 
iemand tips voor de halve draai ?




ik durf het niet :')
Tuurlijk durf je wel, misschien niet zo strak nog maar dan pak je hem eerst toch een heel stuk breder? Als je gewoon probeert een steeds kleinere draaicirkel te halen dan ben je er uiteindelijk. Hoef je alleen nog maar je pylonen neer te zetten.

Misschien klinkt het raar maar een beetje oefenen op de fiets(zonder motor) kan volgens mij ook helpen, het is ook een evenwichtsvoertuig met 2 wielen.
 
Tuurlijk durf je wel, misschien niet zo strak nog maar dan pak je hem eerst toch een heel stuk breder? Als je gewoon probeert een steeds kleinere draaicirkel te halen dan ben je er uiteindelijk. Hoef je alleen nog maar je pylonen neer te zetten.

Misschien klinkt het raar maar een beetje oefenen op de fiets(zonder motor) kan volgens mij ook helpen, het is ook een evenwichtsvoertuig met 2 wielen.

:^

Nouja, zoiets zei ik dus ook net haha :P
 
Function update() returned 1 ;)

EDIT: Hadden ze een plekje eerder vrij?

Als ik een android app maak, dan geeft een insert of update het row nummer in de db terug. aangezien jij 0 bent, en ik 1, klopt het dus.

Na het AVB examen zei Fred gelijk "AVD moeten we maar wat eerder doen". En hij kan altijd makkelijk schuiven blijkbaar, met de reserveringen die hij heeft gemaakt. Misschien dat 'ie wat pessimistischer was over andere leerlingen. Is wel handig, dan krijgt iedereen precies wat bij hem of haar past. Mijn lesschema is nu ook ingedikt, ineens drie dagdelen in één week. Handig: eerder rbw, eerder motor, eerder zelf op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Misschien klinkt het raar maar een beetje oefenen op de fiets(zonder motor) kan volgens mij ook helpen, het is ook een evenwichtsvoertuig met 2 wielen.
Dat is helemaal geen raar idee. Ik heb vroeger veel gefietst (wielrennen, wedstrijden), en ik merk dat het evenwichtsgevoel wel een beetje hetzelfde is, en dat de durf om je fiets echt plat te zetten in de bocht, ook hetzelfde is. Je kunt op een fiets het tegenleunen prima leren, lijkt me, maar het is minder erg als je valt, want een fiets hou je wel overeind, een motor niet.
 
Als ik een android app maak, dan geeft een insert of update het row nummer in de db terug. aangezien jij 0 bent, en ik 1, klopt het dus.

Na het AVB examen zei Fred gelijk "AVD moeten we maar wat eerder doen". En hij kan altijd makkelijk schuiven blijkbaar, met de reserveringen die hij heeft gemaakt. Misschien dat 'ie wat pessimistischer was over andere leerlingen. Is wel handig, dan krijgt iedereen precies wat bij hem of haar past. Mijn lesschema is nu ook ingedikt, ineens drie dagdelen in één week. Handig: eerder rbw, eerder motor, eerder zelf op de weg.

Sja, zo had ik er niet eens over nagedacht.. :P 1 is meestal positief en 0 of -1 negatief.. Maargoed, dat maakt ook niet uit :P

Wel makkelijk dat 'ie zo makkelijk kan schuiven... Wou dat die stomme 21 jaar regel er niet was, dan had ik ook allang AVB examen gedaan...
 
Dat is helemaal geen raar idee. Ik heb vroeger veel gefietst (wielrennen, wedstrijden), en ik merk dat het evenwichtsgevoel wel een beetje hetzelfde is, en dat de durf om je fiets echt plat te zetten in de bocht, ook hetzelfde is. Je kunt op een fiets het tegenleunen prima leren, lijkt me, maar het is minder erg als je valt, want een fiets hou je wel overeind, een motor niet.

Nou, ik weet niet, maar de laatste tijd heb ik juist het idee dat ik mijn fiets minder plat durf te gooien :')

Maargoed, ik ben naar bed, morgen eerst ff op de HvA mijn 3 hardcopies + CDROM met digitale versie van mijn afstudeerverslag inleveren en daarna werken...

Updates van de OP dus morgen pas weer.. :P
 
Halve draai: knieën goed tegen de tank drukken! En zo ver mogelijk over je schouder kijken en blijven kijken totdat je weer recht wil.
 
Als ik een android app maak, dan geeft een insert of update het row nummer in de db terug. aangezien jij 0 bent, en ik 1, klopt het dus.
returned de functie niet gewoon een boolean of het gelukt is, electro lijkt me een beetje een low-level opleiding qua programmeren :P
 
Laatst bewerkt:
Sja, zo had ik er niet eens over nagedacht.. :P 1 is meestal positief en 0 of -1 negatief.. Maargoed, dat maakt ook niet uit :P
Het was maar een grapje, Simon, ik ga er niet van uit dat veel mensen hier ervaring hebben met het maken van apps.
Wel makkelijk dat 'ie zo makkelijk kan schuiven... Wou dat die stomme 21 jaar regel er niet was, dan had ik ook allang AVB examen gedaan...
Tsja, die regel is er nu wel. Wees blij dat de 24-jaar regel van volgend jaar niet voor jou geldt.
 
Ik heb nog niet echt veel op de openbare weg gereden maar waarom moet ik niet over putdeksels/lijnen rijden?
Zoals iemand al zegt, het staat in je theorieboekje, omdat zebrapaden en putdeksels glad kunnen zijn. Pijlen ook, daar moet je niet in de lengte overheen rijden, maar een pijl naar links mag je wel tussen de punt en de knik pakken. Ik weet niet wat de AVD regels zeggen, maar als ik over een put of lijn rijd, tettert de instructeur in mijn oor, daar leid ik uit af dat ik het op het AVD beter maar niet kan doen.
 
We gaan erg off topic, maar ik moet dit corrigeren: een van de beste programmeurs die ik ken, en ik ken er heeeel veel, heeft dezelfde opleiding als Simon.
Met low level bedoel ik niet laag qua niveau maar qua programmeertaal laag. Iets als C ipv C# bedoel ik.
Verder on topic: Op een fiets de snelle en langzame slalom oefenen is volgens mij wel te doen.
 
Motorstek
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
Verstuur privébericht

Als iedereen ff dit lijstje kopieërt en zichzelf erbij zet, zet ik dat vanavond na mijn werk ff in de OP. Lijstje met de regelmatige bezoekers hier:

- Simon4all
- Mr Malagi
- Daniel91
- D34M0N
- Jacobse
- Sytze
- ame theorie: gehaald op 10 Juli 2012/ AVB gehaald op 24 Juli 2012/ AVD examen op 28-08-2012

Als de rest dit nou ff aanvult dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan