Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is veel leuks te vinden :)

Had mijn CBR voor 1400 euro, dus een leuke motor hoeft niet duur te zijn.. :)
 
Ga je toch gewoon halen? ;)

Laten we het hopen Simon :P
Nog een weekje en dan heb ik die hopelijk binnen, dan kan ik als het goed is de rest van de examens best snel achter elkaar doen..

Gewoon gek van die theorie want auto had ik 0 fout.. Op 1 of andere manier leg ik hier denk ik meer druk op door de ''tijdsdruk'' van januari 2013. Hierover zou ik me eigenlijk geen zorgen moeten maken .. Als ik het nu niet haal dan even een cursus bij de rijschool denk ik ;)
 
Gewoon goed je boek lezen, zorg dat je een hoop van die oefenexamens maakt en kijk wat je fout doet..

Op het examen, GOED en rustig de vraag lezen en rustig blijven..
 
Ik ook maar eens, :P

Heb mn theorie al op zak, 6 fouten... , avb ook, a.s. woensdag heb ik mn "proefexamen".
Degene die dan het best van de 2 rijdt, mag dan als eerste afrijden. met een beetje mazzel, heb ik deze maand mijn A'tje dus al.

Mag eindelijk mn fzs de schuur uit :]

Eerste rijles: 10-05-2012
Theorie: ja
AVB: ja
AVD: -
Rijschool: Safety (houten)
Lesmotor: Honda CBf600
 
Laatst bewerkt:
Laten we het hopen Simon :P
Nog een weekje en dan heb ik die hopelijk binnen, dan kan ik als het goed is de rest van de examens best snel achter elkaar doen..

Gewoon gek van die theorie want auto had ik 0 fout.. Op 1 of andere manier leg ik hier denk ik meer druk op door de ''tijdsdruk'' van januari 2013. Hierover zou ik me eigenlijk geen zorgen moeten maken .. Als ik het nu niet haal dan even een cursus bij de rijschool denk ik ;)
Het kan ook een kwestie van pech zijn. Ik heb mijn autotheorie ook in één keer gehaald (al had ik niet zo'n mooie score als jou ;) ), maar bij de motor faalde ik de eerste keer, terwijl ik wel veel heb geleerd en veel oefenexamens heb gedaan.
Afgelopen weekend had ik een oefenexamen uit het Verjo boek die ik geleend heb gedaan, had ik voor m'n eerste poging moeten doen, een paar vragen die ik fout had stonden (bijna) letterlijk tussen de oefenvragen. |(
 
Thanks...

Vind ik ook erg mooi.

Wil met iets vergelijkbaars beginnen, maar ook niet al te veel uitgeven voor een eerste fiets.


welk type is het?

ik rij op iets heel vergelijkbaars, kan alleen die nakeds niet uit elkaar houden
(alleen van de groene weet ik dat 90% kawa is :+ )
 
Ik ook maar eens, :P

Heb mn theorie al op zak, 6 fouten... , avb ook, a.s. woensdag heb ik mn "proefexamen".
Degene die dan het best van de 2 rijdt, mag dan als eerste afrijden. met een beetje mazzel, heb ik deze maand mijn A'tje dus al.

Mag eindelijk mn fzs de schuur uit :]

Eerste rijles: 10-05-2012
Theorie: ja
AVB: ja
AVD: -
Rijschool: Safety (houten)
Lesmotor: Honda CBf600

Staat erin! :)
 
Voor de belangstellende. Wie nog zijn theorie moet halen heb ik nog 6 online theorie examens in de aanbieding. Van de site theorie-leren.nl . Ik heb van de week me theo gehaald dus ik gebruik ze niet meer. Laat maar weten dan stuur ik een PB met inlog naam en ww!
 
Voor de belangstellende. Wie nog zijn theorie moet halen heb ik nog 6 online theorie examens in de aanbieding. Van de site theorie-leren.nl . Ik heb van de week me theo gehaald dus ik gebruik ze niet meer. Laat maar weten dan stuur ik een PB met inlog naam en ww!

Heel verdomde graag!
Ben zoveel mogelijk theorieexamens uit mn hoofd aan het leren.

GEFELICITEERD btw! *D
 
vrijdag de 27e mijn avb gehaald. Was even zenuwachtig omdat ik moest wachtten. ( wij waren de eerste ) maar nadat de langzame slalom in 1 x goed ging was de spanning weg en heb alles nestjes verreden.

Behalve de vertragingsoefening, die vond die niet zo netjes.

Woensdag avd aanvragen en lekker rijden, ik was die pionnen helemaal zat haha
 
vrijdag de 27e mijn avb gehaald. Was even zenuwachtig omdat ik moest wachtten. ( wij waren de eerste ) maar nadat de langzame slalom in 1 x goed ging was de spanning weg en heb alles nestjes verreden.

Behalve de vertragingsoefening, die vond die niet zo netjes.

Woensdag avd aanvragen en lekker rijden, ik was die pionnen helemaal zat haha


Gefeliciteerd *O*
 
Ik ook :P, maar helaas, écht nog niet op gereden... Kenteken is geschorst, dus je rijdt met een rode vlag op je kenteken rond, dus is dan niet echt slim om de weg op te gaan... Ik heb dan altijd weer de 'mazzel' dat ze net een routine controle staan te doen ergens ofzo.. :P

Geen verzekering, geschorst kenteken en geen rijbewijs wordt een beetje een dure grap, dus ja, ik ga de gok niet wagen...

Maar als ik mijn instructeur moet geloven rijdt 'ie goed hoor :) Dus ja, ik zelf kan het je nog niet vertellen, maar iedereen zegt dat die CBR600F'jes goed rijden, dus daar ga ik maar vanuit.. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ook :P, maar helaas, écht nog niet op gereden... Kenteken is geschorst, dus je rijdt met een rode vlag op je kenteken rond, dus is dan niet echt slim om de weg op te gaan... Ik heb dan altijd weer de 'mazzel' dat ze net een routine controle staan te doen ergens ofzo.. :P

Geen verzekering, geschorst kenteken en geen rijbewijs wordt een beetje een dure grap, dus ja, ik ga de gok niet wagen...

Maar als ik mijn instructeur moet geloven rijdt 'ie goed hoor :) Dus ja, ik zelf kan het je nog niet vertellen, maar iedereen zegt dat die CBR600F'jes goed rijden, dus daar ga ik maar vanuit.. :P

Tis een japanner, die rijden bijna allemaal goed toch?
 
hmm en je hebt er vast al stiekem op gereden. Is het ook wat? Rijd ie ook echt nog heel goed, of is het toch wel naar de prijs? Merk je duidelijk het verschil met de vaak begrensde lesmotoren?

ben ff nieuwschierig naar? ;)

Ik neem aan dat een 600cc ook wel begrensd moet zijn voor een licht rbw, en anders rijd hij ook vast wel op de onbegrensde motoren van zn rijschool als ie voor zwaar gaat.

Alsnog ga ik er gewoon vanuit dat je eigen motor een stuk lekkerder rijdt, al is het maar om het idee ^^
 
Ik neem aan dat een 600cc ook wel begrensd moet zijn voor een licht rbw, en anders rijd hij ook vast wel op de onbegrensde motoren van zn rijschool als ie voor zwaar gaat.

Alsnog ga ik er gewoon vanuit dat je eigen motor een stuk lekkerder rijdt, al is het maar om het idee ^^
oo was mij even ontschoten dat hij voor lichte rijbewijs leste. Maar ik moet zeggen dat ik nog niet echt onder de indruk ben van de motoren van mijn eigen rijschool. Ik les zelf zwaar, maar tot dusver een keer 120 +- 120 gereden, en ik merkte toen dat ik em flink moest uitmelken! Kan aan mijn ervaring gebrek liggen hoor.

Maar als ik soms zie hoe snel zo een 600 gaat, dan denk ik gelijk" dat heb ik nog niet gehad''

het is wel een naked bike, zoals bijna alle lesmotoren!
 
Vandaag mij tweede les bij mijn tijdelijke rijschool gehad. Vrijdag nog een keer, en dan volgende week dinsdag weer bij VDR in Hoofddorp. Ondanks dat het vandaag al mijn 9e les was deed ik vandaag voor het eerst pas de Noodstop. Ik vroeg me al af waarom die zo weinig aandacht kreeg, maar uiteindelijk snapte ik wel waarom. Het is veruit de makkelijkste van de 3. Je hoeft er niet teveel bij na te denken. Verstand op 0, en rem er goed op. Geen rekening hoeven houden met ABS, terugschakelen hoeft niet, en voeten mogen op de grond hoe het uitkomt. Heerlijk.

Ook de preciesiestop ging goed. De stopproef tja..houdt niet over. Soms ok, soms slordig. Vooral het voorkomen van de ABS is lastig.

Langzame slalom begint er op te lijken. Gaat steeds lekkerder. Al met al een redelijke lesdag gehad.
 
Hoppa! Theorie gehaalt met 3 fout: )

Avb heb ik ook al
Paar lesjes avd en even een datum prikken.

Ik kom steeds dichter bij dat roze pasje: )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan