Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder theorie of rijbewijs B is het lastig lessen. Je moet dat tijdens de les op de openbare weg bij je hebben.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook alleen avb alleen gelest. helaas dus snel theorie halen, kan ik op voor avb, en avd lessen!

Eigenlijk mag je dan ook niet eens AVB lessen volgen, als dat op openbaar terrein is, wordt best wel moeilijk/idioot over gedaan :+
 
Eigenlijk mag je dan ook niet eens AVB lessen volgen, als dat op openbaar terrein is, wordt best wel moeilijk/idioot over gedaan :+
Ook niet zo raar, je mag gewoon niet zonder kennis van theorie de openbare weg op met zo'n verantwoordelijkheid. Ik moet een heel stuk door eindhoven rijden voor ik bij het oefenterrein ben. Een andere rijschool die heeft een eigen terrein waar ze de motoren hebben staan. Hier hoeven de motoren dus geen kenteken te hebben en jij geen theorie. Wel raar dat deze mensen dan wel theorie moeten hebben voor hun avb examen. CBR maakt namelijk gebruik van hun terrein.
 
Net bevestiging gehad, AVB is geboekt op 03-10-12 , wordt verzocht door CBR om het volgende mee te nemen...

bla bla....
en bla bla..
EN : een geldig theoriecertificaat

uhh ... moet toch echt zorgen dat ik die haal over 2 weken.. anders kon het nog wel eens erg krap worden..

gelukkig gaat het met de oefen examens goed, heb CD en boek van Verjo, app van CBR, en doe nog wat proef examens online ( traffictrainer vind ik persoonlijk erg goed) en gaat allemaal lekker .

nu het officieel geboekt is , ook maar meteen in de Op .

@Simon4all

Tjiddel

Theorie : 17-09-12
AVB: 03-10-12
AVD: nog niet geboekt.
lesmotor : (nog geen idee, eerste les op 17-09-12)
Rijschool: Istha ( Den Helder / Schagen )

Zou je mij dit nog ff kunnen PB'en? Dan zet ik hem in de OP van het volgende topic.. Wat nog dicht zit.. :P
 
Eerste rijles: 28-8-2012
Theorie: ✓ (1 fout)
AVB: 14 september 2012
AVD: Onbekend!
Rijschool: Tilstra (Leeuwarden)
Lesmotor: Honda CBF500

Nog 1 blok van 4 uurtjes les volgende week, en dan voor AVB :D

Zou je mij dit ff kunnen PB'en? dan zet ik het in de nieuwe OP van het volgende deel :)
 
Zo, LED knippertjes zitten erop *O*

uit.jpg


Zijn nog mooi fel ook! :)

aan.jpg


Zo was het tot vanmiddag, lompe grote oranje lampen :P

MF-sticker.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag AVD gehad.. Jammer genoeg gezakt omdat ik 1x bij een 3baansweg naar rechts vanaf de middelste baan links uit kwam.. Onbewust want ik daht echt dat ik op de linkerbaan stond voorgesorteerd.

Dit was mijn enige fout op heel het examen. Verder een goede rit gereden maar dit was een CRUCIALE fout volgens de examinator.. Nu ff een nieuwe datum plannen *zucht*
 
Ziet er strak uit :) Komen er voor ook kleintjes?

Ik heb voor en achter kleine ledjes, vind ik zelf heel mooi staan. :Y

Nee, voorlopig niet, zitten bij mij in de kuip verwerkt, dus dat vervangt minder makkelijk... Misschien als ik is een betaalbaar, fel, passend setje tegenkom, anders niet..
 
Vandaag AVD gehad.. Jammer genoeg gezakt omdat ik 1x bij een 3baansweg naar rechts vanaf de middelste baan links uit kwam.. Onbewust want ik daht echt dat ik op de linkerbaan stond voorgesorteerd.

Dit was mijn enige fout op heel het examen. Verder een goede rit gereden maar dit was een CRUCIALE fout volgens de examinator.. Nu ff een nieuwe datum plannen *zucht*

Jammer zeg -O- Ik ben voor m'n autorijbewijs om precies dezelfde reden gezakt.
Niet meer over na denken, snel nog even lessen en dan haal je het gewoon :)
 
Mooie knipperlichten Simon. Heb je de voorzijde ook gedaan? En knipperen ze nu wel op normale snelheid?

Nee, wegens bovenstaande reden, knipperlichten zitten aan de voorkant in de kuip, waardoor je deze niet 123 kan vervangen..

Ze knipperen nu wel op normale snelheid, moest er alleen wel 2x voor terug naar Hein Gericke.. Ene weerstand van eerste setje was 12 ohm (goed) andere 105 ohm (slecht), dus ik terug, slim als ik ben neem ik mijn multimeter mee :P Dus ik kom daar, krijg een ander setje, meet ze door, allebei 105 ohm... Word ik nou gek? Was die van 105 ohm goed? Dus ik ff berekend, nee, ze moeten toch 12 ohm oid zijn.. iig geen 100.. Dus ik NOG een keer aan die vrouw vragen voor een ander setje.. Dus maken setje 3 open, die wel allebei 12 ohm weerstand, dus die meegenomen en gemonteerd.. :)
 
Vandaag AVD gehad.. Jammer genoeg gezakt omdat ik 1x bij een 3baansweg naar rechts vanaf de middelste baan links uit kwam.. Onbewust want ik daht echt dat ik op de linkerbaan stond voorgesorteerd.

Dit was mijn enige fout op heel het examen. Verder een goede rit gereden maar dit was een CRUCIALE fout volgens de examinator.. Nu ff een nieuwe datum plannen *zucht*

Jammer -O- Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld..? Je reed op de middelste baan van een 3-baans weg, kreeg een bocht naar rechts en kwam op de linkerbaan uit?
 
Als dat het enige is wat je moet voorkomen om te slagen... ;)

De algemene indruk is gewoon belangrijk. Lekker zelfverzekerd vlot rijden en echt rijden zoals je 'in het echt' ook zou doen (nou ja, dan zonder de wheelies) dus als je een onorthodoxe keuze moet maken voor je eigen veiligheid: gewoon doen. Daar gaat het juist om!
Is de algemene indruk goed, dan wordt een foutje je wel vergeven.
 
Nee, voorlopig niet, zitten bij mij in de kuip verwerkt, dus dat vervangt minder makkelijk... Misschien als ik is een betaalbaar, fel, passend setje tegenkom, anders niet..

Zijn dat niet deze?

honda_cbr_600_f_1997_2.jpg


Of zitten deze nog helemaal in de kuip verwerkt?
 
Jammer -O- Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld..? Je reed op de middelste baan van een 3-baans weg, kreeg een bocht naar rechts en kwam op de linkerbaan uit?

Ik denk dat ik het wel snap;
3 voorsorteerstroken voor rechtsaf, jij stond op de middelste. En na de bocht kwam je niet op de middelste uit, maar op de linker. Toch?
Ja, daar kan je iemand lelijk mee afsnijden. Vooral omdat je het niet in de gaten had en dus waarschijnlijk ook geen richting naar links aangaf (ivm wisselen van strook) of over je linker schouder keek.

Wel sneu om zo te zakken. Zoiets is mij weleens in de les gebeurd en sindsdien kijk ik heel goed hoeveel voorsorteerstroken er zijn en waar ik uit moet komen.
 
De algemene indruk is gewoon belangrijk. Lekker zelfverzekerd vlot rijden en echt rijden zoals je 'in het echt' ook zou doen (nou ja, dan zonder de wheelies) dus als je een onorthodoxe keuze moet maken voor je eigen veiligheid: gewoon doen. Daar gaat het juist om!
Is de algemene indruk goed, dan wordt een foutje je wel vergeven.

Dat is volgens mij ook het belangrijkst :Y Ik heb met m'n AVD 1 redelijk grote fout gemaakt, maar goed opgelost. We reden op een buitenweggetje waar je 60 mocht. Dus ik rij lekker rond de 65. Na een paar leuke bochten kwam er onverwacht een hele scherpe bocht (beetje verstopt achter het hoge gras). Ik had maar heel even de tijd om af te remmen, dus met een gangetje van 50 die bocht gemaakt. Voor mijn gevoel ben ik ongelofelijk schuin gegaan (zal wel meevallen :P ). De examinator vond het wel leuk gedaan :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan