Kawasaki Z 900 Bakker Project

bulldog spirit

MF veteraan
27 feb 2006
3.137
0
huissen
Probeer deze fiets weer te herstellen,en in 2013 mee te rijden op Spa Francorchamps met de Bikersclassics.

Groeten Ivo. 8-)
full
 
Wat ik nog had liggen en ga gebruiken is het volgende een setje GSXR wielen van een 1100
bouwjaar 1986 compleet met voorvork en remklauwen,dit moet er als eerste in komen maar eerst zaterdag een weekje op vakantie en dan aan de slag! 8-)
 
Nog een piccie zit nog een beetje te klooien met de grootte van de fotos kan ze niet direct plaatsen moeten eerst verkleint worden.
full
 
Vandaag even bezig geweest met het 18 inch achterwiel,past redelijk moet alleen een busje draaien en d ketting terugbouwen naar 530 was 630.
full
 
Ik
ben er achter gekomen dat het orgineel een endurance fiets is de accu zit namelijk voor in de tank,het is een orgineel handgeklopte alu tank.
Wat ik het verder nog van weet is dat er nog 1 in nederland is die staat bij hammer motorsport in steenwijk die hebben hem geloof ik al 32 jaar in bezit.
In totaal heeft bakker er 5 van gebouwd wat mij verteld is waaar de andere 3 zijn is onbekend waarschijnlijk al gesloopt.Wat ik er nog wel van weet is dat er met deze fietsen oa de 24 uur van Luik gereden is,het bouwjaar is 1975 in 79 is er een kenteken op gekomen dus het kan goed zijn er dat er voor die tijd mee geraced is.

Gr Ivo 8-)
 
Kijk, die verhalen maken hem weer bijzonder.
Tank vind ik lelijk, maar omdat ie erop hoort moet ie blijven. :Y
Neem aan dat die usd vork ook omgeruild word?

Heb je een voorbeeld foto van vroegah, hoedie toen was zeg maar?
 
Hallo Ivo,

Misschien is het een oude endurance racer van Johan van de Wal? die reed in die jaren met de kawasaki gifkikker.
Voor zover ik weet had hij de accu ook voor in de tank gemonteerd.
Hoor graag meer details van je.
Ik kan aan Johan ook informatie vragen als je wil.

gr,

Wout.
 
Hallo Ivo,

Misschien is het een oude endurance racer van Johan van de Wal? die reed in die jaren met de kawasaki gifkikker.
Voor zover ik weet had hij de accu ook voor in de tank gemonteerd.
Hoor graag meer details van je.
Ik kan aan Johan ook informatie vragen als je wil.

gr,

Wout.

hoi Wout!
zou mooi zijn als het een ex vd wal is
maaruh...waarom zou je een accu voor in de tank monteren.?
accu's zijn zwaar..(zeker in die tijd) dus ik kan me voorstellen dat het wellicht beter zou zijn om dat gewicht laag in de fiets te plaatsen

cheers!
 
Daar is ie al!!

Gefeliciteerd Ivo en welkom bij de club ;) er zijn hier wel een paar Bakker projectjes te vinden (wij zijn allemaal erg langzaam met bouwen wellicht dat jij het gemiddelde tempo wat omhoog kunt brengen :P )

Tolkamer naar Huissen is ook maar een klein stukkie.
Ik ga m volgen. Deze Bakker was wel een beetje verprutst, subframe nog origineel :X ? Die Duc kont vond ik nix.
Tank is een raar ding maar indien orgineel (daar lijkt het wel op :9~ ) dan heb je een heel bijzondere uitvoering :Y

succes met de ver/herbouw (en als het een Ex JvdWal is dan is Wout nu stik jaloers _O- )

:W


(grapje Wout)
 
Laatst bewerkt:
en hier is het "gat" voor de accu beter te zien :Y

ik zal je topic niet verder vervuilen nu :W

full
 
Laatst bewerkt:
Ik
ben er achter gekomen dat het orgineel een endurance fiets is de accu zit namelijk voor in de tank,het is een orgineel handgeklopte alu tank.
Wat ik het verder nog van weet is dat er nog 1 in nederland is die staat bij hammer motorsport in steenwijk die hebben hem geloof ik al 32 jaar in bezit.
In totaal heeft bakker er 5 van gebouwd wat mij verteld is waaar de andere 3 zijn is onbekend waarschijnlijk al gesloopt.Wat ik er nog wel van weet is dat er met deze fietsen oa de 24 uur van Luik gereden is,het bouwjaar is 1975 in 79 is er een kenteken op gekomen dus het kan goed zijn er dat er voor die tijd mee geraced is.

Gr Ivo 8-)

Heb ook nog zo een tank liggen , alleen zonder accubak gat.
Komt ook van een bakker kawa racer.
Welkom bij de club ;) :)
 
Bij een Honda Bol d'or zijn de onderste buizen een 'must'. De carters zijn niet stijf genoeg om alleen voor en achter op te hangen. Een van de redenen van het breken van krukassen tijdens de Endurance wedstrijden. Volgens mij zaten deze buizen er bij de originele Gifkikker niet onder. Voor de weg uitvoering wel in verband met montage zijstandaard.
 
Bij een Honda Bol d'or zijn de onderste buizen een 'must'. De carters zijn niet stijf genoeg om alleen voor en achter op te hangen. Een van de redenen van het breken van krukassen tijdens de Endurance wedstrijden. Volgens mij zaten deze buizen er bij de originele Gifkikker niet onder. Voor de weg uitvoering wel in verband met montage zijstandaard.


klinkt logisch, daar ook het Johan v d Wal team daar "last" van had las ik.
 
Bij een Honda Bol d'or zijn de onderste buizen een 'must'. De carters zijn niet stijf genoeg om alleen voor en achter op te hangen. Een van de redenen van het breken van krukassen tijdens de Endurance wedstrijden. Volgens mij zaten deze buizen er bij de originele Gifkikker niet onder. Voor de weg uitvoering wel in verband met montage zijstandaard.

oke duidelijk :}

viel me gewoon op nog geen andere bakker gezien met de onderste buizen vandaar.

blijf trouwens jaloers, ding stond hier 1 km van huis maar geen centjes ;(
 
hey ivo

mooi man dat je deze fiets gaat opknappen
bakker zit waarschijnlijk toch in de familie!!! :) :) :)

gr herbert (oud klasgenoot)
 
Leuk al die reacties,ben net terug van een weekje vakantie dus volgende week weer verder
met de bakker,en herbert hoe gaat ie leuk om weer wat van je te horen.
Zodra er weer wat veranderd volgen er wat fotootjes,en volgends mij zijn de onderste framebuizen orgineel,dat is tenminste door nico bakker verteld aan de vorige eigenaar.

Gr Ivo. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan