akoestisch signaal voor knipperlichten

la taupe

MF'er
23 mei 2012
204
0
Hallo,

Vaak vergeet ik (als beginneling) mijn knipperlichten uit te doen.... daarom mijn vraag of ik voor mijn Honda Integra een akoestisch waarschuwingssysteempje kan bekomen ergens ? Het zou mij veel helpen om veiliger te rijden.
 
Je kunt je dat aanleren,hoor. Over je schouder kijken, aanzetten, bocht om en meteen weer uitzetten. Moet een automatisme worden.
 
Laatst bewerkt:
Ouwe schuurmachine uit elkaar halen, aansluiten op je knipperlichten en in je zadel stoppen.

Je kan er ook 2 in je zadel bouwen, nog een extra in de buddy die je met een apart knopje aan kan zetten. Voor als je vriendin mee gaat.
 
Ja ja ....
tot je het eens vergeet.
het is wel het beste om het aan te leren.
er zijn lampjes waar ook buzzer in zit.
maar een piepertje parallel over je lampjes kan gewoon.

let wel je buzzer vermogen beinvloed je knipper frequentie.
dus je toeter is geen goed idee.
staat niet alleen raar qua geluid maar ook rare knipperfreq/ geluid.

iig succes
 
Hallo,

Vaak vergeet ik (als beginneling) mijn knipperlichten uit te doen.... daarom mijn vraag of ik voor mijn Honda Integra een akoestisch waarschuwingssysteempje kan bekomen ergens ? Het zou mij veel helpen om veiliger te rijden.


1 buzzertje op 12v, en die 12v zet je parallel op je knippersignaal vanaf je knipperrelais,
[pak dat +12v signaal nog voor de schakelaar op]
de min gelijk aan het frame. [massa]

klaar! :]


die dingen verkopen ze bij de halfords, je weet wel als je je licht laat branden van de auto.

wat zou het kosten? 5 euri? O-)
 
Laatst bewerkt:
Druk dat knipperlicht gewoon uit zonder zoemer/pieper/electrische schokken. ( :+ )
Het hoort bij je bewustzijn van het rijden.
Motorrijden vraagt meer concentratie dan autorijden. :W
 
Die dingen zijn echt zooo irritant :P Gewoon aanwennen, het is geen doodzonde als je het een keer vergeet.
Nee? Heb t met rijles zien gebeuren, meisje voor me had knipperlicht naar rechts vergeten uit te zetten, wij reden op een voorrangsweg, er komt een auto van rechts, en die drukt m dr zo voor omdat ie dacht dat ze rechts af zou gaan.
 
Nee? Heb t met rijles zien gebeuren, meisje voor me had knipperlicht naar rechts vergeten uit te zetten, wij reden op een voorrangsweg, er komt een auto van rechts, en die drukt m dr zo voor omdat ie dacht dat ze rechts af zou gaan.

:^

Hartklep verdikking momentjes...

Mijn pa heeft het ook eens gehad, had toen ook zo'n pieper erop gezet. Die was wel handig, we konden het al horen als hij aan de andere kant van het dorp afsloeg. De pannen kunnen op tafel :P
 
1 buzzertje op 12v, en die 12v zet je parallel op je knippersignaal vanaf je knipperrelais,
[pak dat +12v signaal nog voor de schakelaar op]
de min gelijk aan het frame. [massa]

klaar! :]


die dingen verkopen ze bij de halfords, je weet wel gaat piepen als je je licht laat branden van de auto.

wat zou het kosten, 5 euri? O-)


:^


meest goedkope simpele oplossing, en werkt meteen voor je hele knipperlichtsysteem.
hoef je niet bij elk apart lampje een buzzer erbij te zetten. :') 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan