Circuitracer voor lange mensen....

joepp

MF'er
2 mei 2012
91
0
Leiden
Hoi,

Al enige jaren loop ik een beetje te klooien op het circuit met een Duc 996. Nu is mij erg diplomatiek te kennen gegeven dat ik eigenlijk iets te lang ben voor deze fiets en erg loop te worstelen met dit ding. Ik ben 2,06 meter dus ik snap niet helemaal waar dit idee vandaan komt? Volgens mij is een beetje italiaan ook wel rond de twee meter. Dat kan je b.v. prima zien op de Olympische Spelen bij het Volleybal.

Ik heb (nog even als extra info) het zitje een cm of 2/3 naar achter geplaatst en de voetsteunen een cm of twee lager maar na een min of 20 krijg ik behoorlijk last van mijn armen en benen en rug (en eigenlijk alles dus)

Afijn wat nu? Volgens mij kan je een Duc 999 een beetje aanpassen door de hele tank/zit een paar cm naar achter te plaatsen. Ook werd een Suzuki GSX 1000 aangeraden. Dit zou ook een wat grotere fiets moeten zijn.

Dus dan nu eindelijk de echte vraag: wie is rond de 2 meter en rijdt op iets racerachtigs? En op wat dan?

Alvast bedankt.

M.v.g.
Joep
 
Laatst bewerkt:
Ask ChrisjeMol, dies ook 2.04m, rijdt zonder problemen op een 06 R1.
Laatste keer ging hij op mijn zx6r 08 zitten en zei dat hij daar eignelijk ook goed op zat.
 
Op zoiets rijd een maat van me Joep.
Die is ook rond de 2 meter.

IMG_2852.JPG


Buiten dit om denk ik dat een 4 cilinder japanner ook wat minder onderhoudsgevoelig is ten opzichte van een 2 cilinder italiaan.

Misschien iets stoms, maar probeer tijdens een zac dag eens een rondje te lopen over het paddock om te kijken of er nog meer van die uit de kluiten gewassen beren zoals jij ( :P ) rondlopen met een ander soort fiets en probeer er desnoods even op te zitten. :)

Succes in iedergeval!
Gr Joey
 
Ask ChrisjeMol, dies ook 2.04m, rijdt zonder problemen op een 06 R1.
Laatste keer ging hij op mijn zx6r 08 zitten en zei dat hij daar eignelijk ook goed op zat.

idd heb ik een R1 04-06 model en gaat prima!! ben 2.02 dus niet echt klein en gaat best
laatst ook op een R6 2008 gezeten en daar had ik wonderbaarlijk genoeg niet minder plek dan op de R1!!
ga gewoon eens her en der ergens op zitten in een showroom of vraag je concullega's of je ff op hin bike mag zitten
 
Bedankt, maar wat is dit? Ik herken iets japans en een viercilinder verwacht ik maar wat is het?

Op zoiets rijd een maat van me Joep.
Die is ook rond de 2 meter.

[afbeelding]

Buiten dit om denk ik dat een 4 cilinder japanner ook wat minder onderhoudsgevoelig is ten opzichte van een 2 cilinder italiaan.

Misschien iets stoms, maar probeer tijdens een zac dag eens een rondje te lopen over het paddock om te kijken of er nog meer van die uit de kluiten gewassen beren zoals jij ( :P ) rondlopen met een ander soort fiets en probeer er desnoods even op te zitten. :)

Succes in iedergeval!
Gr Joey
 
idd heb ik een R1 04-06 model en gaat prima!! ben 2.02 dus niet echt klein en gaat best
laatst ook op een R6 2008 gezeten en daar had ik wonderbaarlijk genoeg niet minder plek dan op de R1!!
ga gewoon eens her en der ergens op zitten in een showroom of vraag je concullega's of je ff op hin bike mag zitten

Bedankt, ik ga maandag wel even passen hier en daar (als er tenminste tijd is tussen het verwisselen van de gewone en regenbanden.

Kan je op zo'n ding dan ver genoeg naar achter? Dat lijkt een van de voornaamste problemen te zijn. En natuurlijk dat je je moeilijk klem kan zetten met je been tegen de tank.

Gr,
Joep
 
Mmm, ik heb er een keer op gepast maar vond hem niet erg groot. Ken je iemand van een meter of 2 die er op rijdt en iets kan zeggen?

Thanks,
Joep

Ik ben 1.86 en rij op een 2004 Aprilia RSV, de oudere types hebben meer ruimte dan vanaf 2004.
heb voetsteunen naar achteren en nu bezig om het zitje te verhogen.
 
maandag kan je gerust eens op de R1 07 08 komen zitten , deze kan eventueel zelfs in de verkoop.

Volledig full race spec opgebouwd.

Startnr 116 in de rood wit zwart kleurstelling (santanderkleuren SBK haga/corser)

grtz erwin
 
maandag kan je gerust eens op de R1 07 08 komen zitten , deze kan eventueel zelfs in de verkoop.

Volledig full race spec opgebouwd.

Startnr 116 in de rood wit zwart kleurstelling (santanderkleuren SBK haga/corser)

grtz erwin

Hoi,

Ik kom wel even passen maandag. Bedankt. Je moet natuurlijk niet te vaak zeggen dat hij in de verkoop gaat. We zouden eens het idee kunnen krijgen dat je er vanaf moet :-)

Gr,
Joep
 
Mijn R1 in circuittrim komt te koop wegens terug eens zin in iets nieuws.

R1 met 2 zwarte en 1 rode sleutel incl belgische papieren
JVP polyester kuipwerk voorzien van replyca spuitwerk in de santanderkleuren
robby moto verstelbare voetsteunen
akrapovic volledige racelijn
valblokken op frame
diablo protectie op achterbrug
stalen remleidingen
RCS brembo rempomp
YEC koppakking
YEC kabelboom
YEC ecu
YEC nokkenassen
YEC inlaatkelken
Quickshifter
net nieuwe 520 raceketting met nieuwe tandwielen
alle originele stukken aanwezig (kuipwerk,voetsteunen,volledige uitlaatlijn,kabelboom,ecu
........)
vraagprijs 7500€ of elk aanneembaar bod



steeds onderhoud gehad bij oficiele yamaha dealer , motorblok en versnellingsbak complete
revisie gehad eind vorig seizoen in 2012 zullen er slechts 6 racedagen mee gereden worden
(jammer genoeg zelfs geen enkele dag vrijrijden)


optie extra set wielenoriginele compleet met tandwieldrager en remschijven 550€
extra set carbon BST wielen compleet met tandwieldrager en remschijven 850€
polyester tankcover in santander kleuren 150€

opties worden pas verkocht indien EERST de motor verkocht is

foto's volgen
 
Hieronder de foto's:




Deze afbeelding is 640 bij 425 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


Deze afbeelding is 640 bij 480 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.
 
@ thyboracing, Je wil er echt vanaf zeker ?? :P

Joep je mag desnoods ook weleens proberen op mijn 2006 fireblade te zitten hoor. Al denk ik dat die te klein is voor je.

Die 2003 gsx-r staat ook in me garage maar is een beetje aan brokken en mist 1 step nu. (wel zitbaar) Om eventueel een idee te krijgen. de gsx heeft wel een veel ruimere zit tov mijn eigen blade.

En nee ze worden niet verkocht ;)
(Als je het nog niet door had, ik ben Joey ex tester bij BVM ;) )
 
Hey Joep , je mag ook wel even mijn kawa (zx636-2005) komen passen maandag (heeft ook een vrij ruime zit )

Groet Theo
 
ik ben dan wel geen 2 mtr, maar heb wel een soes gixx 1000 circuitmotor te koop staan. mocht je interesse hebben.

suzuki zijn vaak wat groter is mijn ervaring
 
Terug
Bovenaan Onderaan