Hardtail dragstyle project

Op 1 foto hierboven zie je dat de balhoofdspen met een kleine hoek is aangepast.
Dan kan je de T-stuk-onderplaat dus standaard houden.

De kroonplaat moet hier echter nog wel op aangepast worden.

Greetz, Q
Je snap m'n vraag niet Q.
Ik ga zo of morgen wel met paint aan de gang (heb jou teken kwaliteiten niet)
 
Ik snap wel hoe de naloop wordt gemaakt.
Mijn vraag gaat over iets anders, wordt vervolgd..... ;)
Ik snap wat je bedoelt.
Door de onderste plaat gaan ze gewoon recht, want deze hele plaat is onder een hoek van 6o gezet, maar door de bovenste zullen ze straks onder 96o gaan ipv 90o. de plaat wordt hiervoor nog aangepast.

@TS: Zover mij bekend mogen voor de keuring de lassen totaal niet bewerkt zijn, ook niet geslepen. J
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de T-plaat, deze is standaard gelaten. De bovenste kroonplaat zit net als anders recht over de vorkpoten geschoven. Het gat in de kroonplaat waar de balhoofdas doorgaat zal dan id aangepast moeten worden.

Het niet mogen slijpen van de lassen bij de RDW zal denk ik niet zo zwart wit gezien worden. Tijdens de keuring van mijn zelfbouw auto moest het frame ook onbehandeld en blank gezien worden. Dus geen verf enzo om hun ervan te overtuigen dat het om een zelfgebouwd frame gaat. En natuurlijk om een indruk van het laswerk te krijgen. Het is ook niet de bedoeling om alle lassen vlak te slijpen. Zelf als ik een frame af las werk ik deze het liefst direct af, zeker als die nog in de lasmal staat. Dan heb je er later ook het minste werk aan en als het resultaat niet helemaal naar zin is kan het nog even hersteld worden. Net zo makkelijk en minder kans op krom trekken. :P
 
Wat betreft de T-plaat, deze is standaard gelaten. De bovenste kroonplaat zit net als anders recht over de vorkpoten geschoven. Het gat in de kroonplaat waar de balhoofdas doorgaat zal dan id aangepast moeten worden.

Het niet mogen slijpen van de lassen bij de RDW zal denk ik niet zo zwart wit gezien worden. Tijdens de keuring van mijn zelfbouw auto moest het frame ook onbehandeld en blank gezien worden. Dus geen verf enzo om hun ervan te overtuigen dat het om een zelfgebouwd frame gaat. En natuurlijk om een indruk van het laswerk te krijgen. Het is ook niet de bedoeling om alle lassen vlak te slijpen. Zelf als ik een frame af las werk ik deze het liefst direct af, zeker als die nog in de lasmal staat. Dan heb je er later ook het minste werk aan en als het resultaat niet helemaal naar zin is kan het nog even hersteld worden. Net zo makkelijk en minder kans op krom trekken. :P
Net ff gespiekt op de RDW site en daar staat (zo snel ik kon zien) niks over slijpen idd. :$
 
Afgelopen zaterdag maar eens een motorblok opgehaald. Wilde graag een HD blok maar gezien de prijzen die ervoor gevraagd worden toch maar voor iets japans gekozen. Nu in het bezit van een Kawasaki VN800 Vulcan blok uit 96 En wonderbaarlijk past het nog wel aardig in het frame.
full



Ben alleen bang dat ik iets moet gaan verzinnen voor het oliefilter dat iets te dicht bij het frame buis komt. Eens uitzoeken of er ook passende filter zijn die iets minder lang zijn.
full


Ben nog opzoek naar een goede carburateur voor dit blok! :P
 
Laatst bewerkt:
Ja er zijn olifilters te koop die een stuk minder uitsteken. Die ervaring is opgedaan met de Honda VF jes met oliemodificatie waarbij er een adopterplaat moet worden gemonteerd. Dus er is best wat platters te koop.
 
Laatst bewerkt:
Alweer een beetje opgeschoten deze week. Het motorblok zit op z’n plek, motorsteunen zitten erin. Door een beetje te schuiven met het blok genoeg ruimte weten te maken om het oliefilter te kunnen demonteren. En ook nog even een zijstandaard gemaakt.
full


full
 
gaaf projekt , dat frame is echt prachtig :9~

je krijgt wel een hele lange ketting zo , ga je nog iets van een spanner ertussen zetten?

Dat moet ik ter zijne tijd nog even bekijken. Maar verwacht dat het wel goed zal gaan. Er rijden wel meer hardtails rond met soortgelijke tandwiel afstanden. De hartafstand tussen de 2 tandwielen is ongeveer 75 cm volgens mij niet overdreven veel langer dan "standaard" :9
 
Dat moet ik ter zijne tijd nog even bekijken. Maar verwacht dat het wel goed zal gaan. Er rijden wel meer hardtails rond met soortgelijke tandwiel afstanden. De hartafstand tussen de 2 tandwielen is ongeveer 75 cm volgens mij niet overdreven veel langer dan "standaard" :9

Standaard is volgens mij wel wat korter? Dit op basis van fotos off corse. Ik ken er een hoop die een soortgelijk project hebben met bv een xs en die hebben allemaal een soort van spanner. De ketting slaat best snel vandaar, beetje strak in de kast en je hebt al snel stukken? En dat zou zonde wezen.
 
Afgelopen weekend even de houder voor de accu en spanningsregelaar afgemaakt. Ketting passend gemaakt en alvast iets van de koeler afgeslepen zodat deze onder het zitje past.
Standaard is volgens mij wel wat korter? Dit op basis van fotos off corse. Ik ken er een hoop die een soortgelijk project hebben met bv een xs en die hebben allemaal een soort van spanner. De ketting slaat best snel vandaar, beetje strak in de kast en je hebt al snel stukken? En dat zou zonde wezen.
Dat is een punt van aandacht. Als je nog een mooi voorbeeld heb voor zo'n spanner. Let me see! Is eigenlijk niet eens zo'n heel gek idee om het slaan van de ketting een beetje tegen te gaan.
full
 
is een meelopende arm niet een beter idee als een tegenlopende arm? Zo probeert de ketting 'n continue "om te klappen"

Das wel een puntje, langer armpje veertje andersom en klaar. Kant en klare spanners voor weinig geld. ALG moto. Onderdelen voor chineese quads. Op een Bashan 200s-7 zitten bv veel onderdelen welke de zelfbouwert goed kan gebruiken. Alles is los te bestellen.

succes
 
Ziet er goed uit.. ben alleen benieuwd wat voor tank je erop wilt gaan maken want daar is niet veel ruimte meer voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan