Hoe kan een band zo erg kapot gaan

Lucas75

MF'er
20 okt 2006
125
4
Groningen
Ik weet niet waar ik doorheen gereden ben, maar de band was in een paar seconden helemaal aan gort, de band was nog in goede staat.. het is een pilot power 2ct 190/50/17

Foto-YLVBTFBJ.jpg


Foto-4JTIZVXE.jpg


Foto-HLSTJARI.jpg


Foto-ECQIV8CK.jpg


:?
 
Netjes! Metaal scherven ofzo? Zit er nog wat in de band??

Maar goed, wij helpen jouw niet. Je bent een crimineel. Gevlucht voor de politie!

spee_002.jpg


Schermafbeelding-2012-01-11-om-12.08.41-480x301.png


















:')
 
Laatst bewerkt:
Als ik dat zo zie zou ik denken dat het een fabricage fout zou zijn. Helemaal als jij er zelf altijd normaal mee hebt gereden. Maare, band ging plat en jij bent direct gestopt of heb je er nog mee doorgereden?
 
Als ik dat zo zie zou ik denken dat het een fabricage fout zou zijn. Helemaal als jij er zelf altijd normaal mee hebt gereden. Maare, band ging plat en jij bent direct gestopt of heb je er nog mee doorgereden?

motor begon te wiebelen, gas los bij ~130 a140 km/h op de linkerstrook van de A7 naar rechts gegaan toen begon ie te slingeren, meteen de vluchtstrook op.. toen was de band helemaal plat en een flinke rubberlucht..

Heb de foto's ook al naar het servicecenter van Michelin gestuurd...
 
Laatst bewerkt:
Misschien gewoon een ouderwetse klapband?

Dat is meestal door wrijving in het karkas van de band en kan verschillende oorzaken hebben.

Is maar een idee hoor, ik kan het verkeerd hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien gewoon een ouderwetse klapband?

Dat is meestal door wrijving in het karkas van de band en kan verschillende oorzaken hebben.

Is maar een idee hoor, ik kan het verkeerd hebben.

Klapband die rondom knalt?

edit/

En lekke band met 130 zonder dat je het door hebt kan ook dit resultaat geven. We hebben allemaal wel eens banden resten langs de snelweg zien liggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan