Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
morgen middag om kwart voor 1 tot kwart voor 2 nog ff rijles, en dan om 2 uur moment van de waarheid, heb vandaag met de truck en bmw al ff alle fouten uit me systeem gehaald :) en dan morgen maar zien hoe het gaat, nu eerst nog ff lekker biertje naar binnen toe werken.
 
morgen middag om kwart voor 1 tot kwart voor 2 nog ff rijles, en dan om 2 uur moment van de waarheid, heb vandaag met de truck en bmw al ff alle fouten uit me systeem gehaald :) en dan morgen maar zien hoe het gaat, nu eerst nog ff lekker biertje naar binnen toe werken.

Veel succes morgen.
 
Zo, morgen is ook mijn proefdoop. Mijn eerste les :D
Nou ja, ik heb wel al een proefles gehad, een maand geleden. Maar nu gaat t er eindelijk van komen. Ik heb er zin an! Ik ben benieuwd hoe ik het er van af ga brengen.

Oh en ik zal alles doen zonder banaan. Helaas allergisch voor :(
 
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.

Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?

Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.
 
Morgen afrijden. Moet ik nu als (les)motorrijden altijd links staan bij twee rijstroken voor rechtdoor bij het stoplicht? Heb deze situatie nog nooit mee gemaakt maar links lijkt mij vrij logisch.

Tweede vraag. Je staat op een tweebaansweg en je wilt links afslaan. Gaan jullie dan rechts op de weg stil staan om linksaf te slaan of een beetje tegen de linkerkant aan? Van mijn instructeur moet ik op het midden blijven staan zodat er geen auto's links kunnen die mij kunnen raken. Wat is juist?

Zenuwen beginnen een beetje te komen maar als ik gewoon rij dan moet het makkelijk lukken morgen.

Ja links gaan staan, tenzij rechts vrij is. Dus als er niks staat moet je rechts gaan staan.

Binnen de bebouwde kom moet je goed links voorsorteren, zodat auto's je in kunnen halen.
Buiten de bebouwde kom wil je dit absoluut NIET, want dan komen ze je met 80, misschien wel 100 voorbij scheuren. Buiten de bebouwde kom moet je dus gewoon je plek verdedigen en in het midden blijven rijden als je afslaat.

Binnen b.b.k. dus zo veel mogelijk rechts of links voorsorteren maar daarbij natuurlijk geen regels overtreden en andere bestuurders niet in gevaar brengen (bv. fietsers die rechtdoor gaan, terwijl jij afslaat etc).

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt. Zo heb ik het geleerd in ieder geval.

Succes met je examen, komt wel goed! :]
 
Duidelijk uitgelegd alleen maakt mijn rijschool geen verschil. Binnen de bebouwde kom kan je ook worden aangereden daarom in het midden blijven. Maar komt vast wel goed. Morgen eerst nog een uurtje rijden en dan AVD
 
aaah ziezo net wakker, om 12:00 naar assen toe daar de 2 wieler aanslingeren, en dan mijn allerbeste beentje voorzetten :) ik voel me relaxed vandaag en niet zo opgefokt als de laatste keer dat ik rijles had dus hoop dat het vandaag helemaal goed gaat komen. iemand nog last minute advies?.
 
Heeft iemand ook wel eens de vraag gehad tijdens zijn theorie: Moet een motor met zijspan een gevaren driehoek bij zich hebben?

Anwb cdrom zegt nee niet verplicht.

Proef examens van die link van pagina 5 zeggen dat het Wel verplicht is.

Iemand die vraag gehad bij het CBR?
 
Heeft iemand ook wel eens de vraag gehad tijdens zijn theorie: Moet een motor met zijspan een gevaren driehoek bij zich hebben?

Anwb cdrom zegt nee niet verplicht.

Proef examens van die link van pagina 5 zeggen dat het Wel verplicht is.

Iemand die vraag gehad bij het CBR?
Ik heb die vraag niet gehad.
Over gekke details gesproken, ik had wel een vraag over bordjes achterop een vrachtwagen en aanhanger vrachtwagen (die had ik fout dus :P)
 
Heeft iemand ook wel eens de vraag gehad tijdens zijn theorie: Moet een motor met zijspan een gevaren driehoek bij zich hebben?

Anwb cdrom zegt nee niet verplicht.

Proef examens van die link van pagina 5 zeggen dat het Wel verplicht is.

Iemand die vraag gehad bij het CBR?

Als ik het goed heb, dan is een gevarendriehoek verplicht voor alles op meer dan 2 wielen. Dus met zijspan wel, zonder zijspan niet. De vraag zat niet in m'n theorie-examen van afgelopen week.

En over die ANWB-proefexamens, ik vond ze bijzonder vervelend, met name de vraagstellingen en situaties die je voorgeschoteld krijgt en af en toe zelfs dubbelzinnig.
Ik zou persoonlijk eerder de examens van VEKABEST aanraden, daar heb ik achteraf het meeste aan gehad. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
ziezo, ik ben der klaar voor, zo nog ff banaantje eten :) en dan op naar assen, ik weet niet waarom ik nerveus ben ik rijd al 5 jaar in luxe wagen en 4 jaar op vrachtwagen, mja het is en blijft een examen wish me luck :)
 
Ik rij nu met oordopjes en ik moet zeggen, dat scheelt heel veel. Zonder dopjes kom ik thuis met suizende oren, maar dat heb ik nu niet meer.
 
Ik heb die vraag niet gehad.
Over gekke details gesproken, ik had wel een vraag over bordjes achterop een vrachtwagen en aanhanger vrachtwagen (die had ik fout dus :P)

Die vraag heb ik ook voor mijn autotheorie, tijdens theorieles toen, fout... Ik dacht dat je maar 1 bord had, maar je hebt er dus 2, welke ook allebei verschillend zijn.. :P Ene is voor op een vrachtwagen, de andere voor op de oplegger...

Deze dus:
markeringen-op-vrachtwagens-en-zware-aanhangers-2.jpg


20100225155653
 
Ik rij nu met oordopjes en ik moet zeggen, dat scheelt heel veel. Zonder dopjes kom ik thuis met suizende oren, maar dat heb ik nu niet meer.

Ik ga ook nog een setje oordopjes kopen voordat ik mijn papiertje heb.. Heb al beetje last van een suis in mijn oren heb ik 't idee, dus dat wil ik niet erger maken/laten worden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan