Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan me voor de rest ook ff niet meer herinneren waar die mythe vandaan komt/kwam, wie o wie weet waar het nou vandaan kwam? :P
 
Geen idee maar dit gevonden bij een simpele google-opdracht.

Een banaan bevat de volgende natuurlijke rustgevers:

de stof tryptofaan, een eiwit dat je lichaam omzet naar serotonine, deze stof ontspant, verbetert je stemming en geeft je een goed gevoel.
vitamine B6, deze reguleert de bloedsuikerhoogte, deze heeft een direct effect op je stemmingen.
veel kalium, de tegenhanger van natrium (zout) en is dus perfect voor het verbeteren van je bloeddruk. En helpt de hartslag te verbeteren
magnesium en andere B-vitamines (behalve B12), deze kalmeren samen de zenuwen.
en verder heeft de banaan nog een maagbeschermend effect, het is een basisch stukje fruit en neutraliseert zo het maagzuur dat kan ontstaan bij stress.

Bananen bevatten overigens naast drie natuurlijke suikers (sucrose, fructose en glucose) ook nog vezels die de suikers afremmen waardoor het effect op de suikerspiegel minder is dan brood of gekookte aardappelen/rijst . Een beetje vitamine A en C, eiwitten en de mineralen ijzer, koper, calcium, zink en fosfor. In een banaan zitten geen vetten of zout. (Per 100 gr 90 Kcal., 20 gr Kh en 3 gr vezels).

http://eet.inaandacht.nl/examenvrees-eet-bananen/

Maar waar het nou begonnen is :?
 
Volgens mij uit het vorige deeltje, ergens :P

*knip, stuk over bananen* iemand was me net voor :D
 
Laatst bewerkt:
Net weer 2 uur les gehad, maar de remproeven blijven lastig voor mij :j De rest gaat me redelijk gemakkelijk af, halve draai en 8tje moeten lukken net als de langzame slalom.

Telkens rem ik te hard of net te zacht, waardoor het niet echt vloeiend verloopd.

Morgen 07:30 op naar het avb examen en goed mijn best doen *O* Gelukkig ben ik niet erg zenuwachtig, dus slapen moet gewoon lukken zonder slaappillen _O-

En de bananen liggen al klaar, samen met een gebakken eitje.

Ik vond de precisiestop de lastigste remopdracht. Dit omdat je naast goed uit te kiemen hoe hard je moet remmen, ook nog aan het eind van je remweg terug moet schakelen.
De noodstop is gewoon in een keer keihard inknijpen (je gaat niet zo snel over de kop, als je daar bang voor bent, al helemaal niet als je ook je achterrem gebruikt).

Stopproef is hard remmen, maar niet zo hard dat je ABS mee gaat werken. En natuurlijk direct terugschakelen.

Op het AVB-examen ging mijn precisiestop de eerste keer fout. Toen ik hem overdeed had ik hem in zijn 2. Ik weet niet of de examinator dit door had, want hij liep weg en toen heb ik hem zo soepel mogelijk in zijn 1 gezet, zodat het niet te veel zou opvallen :X

Ik weet nog steeds niet of hij hem nou goed of fout had gerekend :+
 
Vandaag helaas gezakt voor AVD. Erg vreemd want ik heb gewoon een goede rit gereden. De examinator vond dat ik verder vooruit moest kijken (naar de borden) zodat ik eerder kon voorsorteren naar de juiste baan. Ik bedoel, het kan altijd beter, maar naar mijn gevoel ging dit echter gewoon goed/veilig. Mijn instructeur was het er ook niet mee eens en liep halverwege het gesprek weg! Ik ben toch nog even blijven zitten om de uitleg te horen en nog met hem discussieerd, maar dat heeft toch geen zin. Nu is het erg balen dat ik gezakt ben, maar nog extra zuur omdat ik voor mezelf (en mijn instructeur) gewoon een goeie rit heb gereden. Volgende examen ingepland voor 31 oktober. Eerst nog even paar weken op vakantie, en dan nog een paar lessen plannen voor examen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer joh. Hoe kunnen ze eigenlijk beoordelen of je goed vooruit kijkt? Lijkt me vrij lastig in te schatten van achteren.
 
Blijkbaar vond de examinator dat ik te laat keuzes maakte om de juiste baan/afslag te nemen. Naar mijn idee viel dat dus wel mee. Ik woon in Utrecht en rij in Amsterdam, dus ik heb de borden echt nodig, weet niet alles uit mijn hoofd. Het was ook de enige kritiek die hij had, en blijkbaar kan je er op zakken? Zwaar frustrerend, maar het valt weinig aan te doen... Mijn instructuur wilde nog een klacht indienen omdat deze man wel vaker "niet correct" is, maar ook daar schiet ik persoonlijk niks mee op. Moet nu weer paar lesjes volgen en opnieuw examen doen, zonde van het geld vooral :(
 
Blijkbaar vond de examinator dat ik te laat keuzes maakte om de juiste baan/afslag te nemen. Naar mijn idee viel dat dus wel mee. Ik woon in Utrecht en rij in Amsterdam, dus ik heb de borden echt nodig, weet niet alles uit mijn hoofd. Het was ook de enige kritiek die hij had, en blijkbaar kan je er op zakken? Zwaar frustrerend, maar het valt weinig aan te doen... Mijn instructuur wilde nog een klacht indienen omdat deze man wel vaker "niet correct" is, maar ook daar schiet ik persoonlijk niks mee op. Moet nu weer paar lesjes volgen en opnieuw examen doen, zonde van het geld vooral :(

Bluh eikels zijn het soms ook bij het CBR. En het verschilt zo wie je hebt etc...succes ermee, echt heel zuur dit!
 
Protest lijkt me niet slim, dan heeft je rijschool voortaan een probleem met deze examinator. En vooruitkijken is subjectief, want hoe ver moet je kijken? Als je ergens bekend bent, dan weet je mijlen van te voren waar je moet rijden, maar als je de situatie niet kent, dan zie je het soms te laat. Dat is wel een nadeel van ergens rijden waar je niet woont. Aan de andere kant, je instructeur zou je alle gebruikelijke examenroutes wel hebben moeten laten rijden.
Kop op, en volgende keer slaag je met vlag en wimpel!
 
Heb ik dan weer als voordeel bij, dat ik daar 2 jaar geleden ook met de auto heb afgereden, dus ik de meeste plekjes al wel gezien heb... Ik moet afrijden in Zaandam, maargoed, in die 2 jaar zijn daar ook wel wat dingen veranderd aan de weg uiteraard...

Iig wel balen, altijd vervelend op iets subjectiefs te moeten zakken... -O-
 
Shit, een 2de AVDer gezakt in korte tijd. Spijtig gasten, ik denk dat je gewoon een chille examinator moet hebben.

Ik heb verder geen idee of vrolijk met de examinator een 1ste gesprek aangaan wat kan schelen? Met AVB heb ik een slijmerige compliment over de examinator's auto te geven, maar kreeg niet verder dan een in examenlijsten-geconcentreerde; dankjewel...
 
Shit, een 2de AVDer gezakt in korte tijd. Spijtig gasten, ik denk dat je gewoon een chille examinator moet hebben.

Ik heb verder geen idee of vrolijk met de examinator een 1ste gesprek aangaan wat kan schelen? Met AVB heb ik een slijmerige compliment over de examinator's auto te geven, maar kreeg niet verder dan een in examenlijsten-geconcentreerde; dankjewel...

Wat is er fout gegaan?

Het is aan te raden om gewoon kalm met de examinator te praten, slijmen helpt niet echt.
Kijk ook wat voor gesprek je instructeur begint met de examinator, als hij interesse heeft in motoren kun je misschien nog wat zeggen over je lesmotor...
 
Shit, een 2de AVDer gezakt in korte tijd. Spijtig gasten, ik denk dat je gewoon een chille examinator moet hebben.

Ik heb verder geen idee of vrolijk met de examinator een 1ste gesprek aangaan wat kan schelen? Met AVB heb ik een slijmerige compliment over de examinator's auto te geven, maar kreeg niet verder dan een in examenlijsten-geconcentreerde; dankjewel...

Ik zou in ieder geval lekker zelfverzekerd zitten, niet onderuitgezakt en ongeïnteresseerd. De eerste indruk is onbewust best belangrijk (denk ik :P ).

Net even de dealer gebeld. M'n motor gaat donderdag pas op de testbank, dus dan kan ik hem pas vrijdag of zaterdag ophalen '(
 
Ohnee, ik ben niet gezakt. Ik moet pas de 13e. Hierboven is iemand gezakt en enkele pagina's terug geloof ik.

Nee joh, ik ga absoluut niet slijmen. Zoals de meeste, heb ik ook een volledig motorpak. Een dure ook nog, dus de examinator kan i.i.g. zien dat ik veel geïnvesteerd heb. Een eigen pak geeft ook een beter indruk, zei m'n instructeur. Ik vind het geheel logisch.

AVD examen voelt toch behoorlijk anders dan B-examen. Dan heb je geen examinator naast je om tegen te lullen, want dat helpt echt. Je vergeet zo dat je op examen bent, bent relaxed en je kan nog leuke gesprekken hebben, waardoor de examinator je sympathiek kan vinden.
 
Ohnee, ik ben niet gezakt. Ik moet pas de 13e. Hierboven is iemand gezakt en enkele pagina's terug geloof ik.

Nee joh, ik ga absoluut niet slijmen. Zoals de meeste, heb ik ook een volledig motorpak. Een dure ook nog, dus de examinator kan i.i.g. zien dat ik veel geïnvesteerd heb. Een eigen pak geeft ook een beter indruk, zei m'n instructeur. Ik vind het geheel logisch.

AVD examen voelt toch behoorlijk anders dan B-examen. Dan heb je geen examinator naast je om tegen te lullen, want dat helpt echt. Je vergeet zo dat je op examen bent, bent relaxed en je kan nog leuke gesprekken hebben, waardoor de examinator je sympathiek kan vinden.

Dat vond ik juist super irritant. De hele tijd word je afgeleid door die gast. Terwijl op de motor je echt een heerlijk rustig ritje maakt, zonder gezeik aan je kop.
 
Aan de andere kant kun je niet worden afgeleid door onzingesprekken met de examinator.

Ik hoop trouwens niet dat je op het AVD examen de motor aan het eind achteruit het parkeervak in moet zetten. Er zit namelijk een goot tussen de weg en het parkeervak, waar ik die motor haast niet doorheen krijg. Dus ik hoop dat je hem ook lopend mag parkeren, of gewoon vooruit :)
 
Ohnee, ik ben niet gezakt. Ik moet pas de 13e. Hierboven is iemand gezakt en enkele pagina's terug geloof ik.

Nee joh, ik ga absoluut niet slijmen. Zoals de meeste, heb ik ook een volledig motorpak. Een dure ook nog, dus de examinator kan i.i.g. zien dat ik veel geïnvesteerd heb. Een eigen pak geeft ook een beter indruk, zei m'n instructeur. Ik vind het geheel logisch.
...
Werkt helaas niet altijd want heb ook een volledig eigen pak en helm. Daarnaast gewoon relax gesprekje in het begin over het mooie weer etc.. Trouwens nu ik er over nadenk, de motorles begon al met allerlei vragen over de motor zelf (bravok). Gelukkig had mijn instructeur er nog wat over verteld, maar echt lekker begin van de les vond ik het niet. Allemaal "lastige" vragen over de remmen, olie, etc.. Had ik niet echt verwacht eigenlijk.
 
Ik hoop trouwens niet dat je op het AVD examen de motor aan het eind achteruit het parkeervak in moet zetten. Er zit namelijk een goot tussen de weg en het parkeervak, waar ik die motor haast niet doorheen krijg. Dus ik hoop dat je hem ook lopend mag parkeren, of gewoon vooruit :)
Ik moest van de instructeur toen we aankwamen de motor er achteruit in zetten zodat ik makkelijk weg kon rijden, en bij terugkomst moest ik 'm vooruit er in zetten, want dat is makkelijker. En zo heb ik het gedaan. Geen complicaties creeren waar ze niet nodig zijn, toch?
 
Als ze bij terugkomst niks zeggen over hoe je het moet parkeren, maakt het niks uit hoor. Althans, dat lijkt me het meest logische wijze. Zou onwijs lomp zijn als je je motor laat flikker met inparkeren bij terugkomst.
 
Tijdens mijn AVD mocht ik zelf bepalen waar ik de motor parkeerde aan het eind van de rit.

Gewoon rechtuit parkeren, niet moeilijk gaan doen met lopen als het niet hoeft.
 
Gelukkig :) Zal misschien aan mij liggen, maar ik heb soms echt moeite om dat ding overeind te houden.
 
Als ik afstap heb ik vaak het gevoel alsof die wilt vallen en lopen inparkeren als ik aan mijn stuur draai om hem recht in te krijgen gaat die soms schuin naar mijn kant toe, waar ik soms kracht moet zetten om hem niet meer schuiner te laten gaan.
 
Volgens mij uit het vorige deeltje, ergens :P

*knip, stuk over bananen* iemand was me net voor :D
Die mythe circuleert al langer op MF. ;)

Blijkbaar vond de examinator dat ik te laat keuzes maakte om de juiste baan/afslag te nemen. Naar mijn idee viel dat dus wel mee. Ik woon in Utrecht en rij in Amsterdam, dus ik heb de borden echt nodig, weet niet alles uit mijn hoofd. Het was ook de enige kritiek die hij had, en blijkbaar kan je er op zakken? Zwaar frustrerend, maar het valt weinig aan te doen... Mijn instructuur wilde nog een klacht indienen omdat deze man wel vaker "niet correct" is, maar ook daar schiet ik persoonlijk niks mee op. Moet nu weer paar lesjes volgen en opnieuw examen doen, zonde van het geld vooral :(
Vervelend voor je. Soms kun je helaas pech hebben met een examinator.

Heb ik dan weer als voordeel bij, dat ik daar 2 jaar geleden ook met de auto heb afgereden, dus ik de meeste plekjes al wel gezien heb... Ik moet afrijden in Zaandam, maargoed, in die 2 jaar zijn daar ook wel wat dingen veranderd aan de weg uiteraard...

Iig wel balen, altijd vervelend op iets subjectiefs te moeten zakken... -O-
Dat heb ik ook gelukkig. En met lessen rijden we ook in het examengebied.
 
Gelukkig :) Zal misschien aan mij liggen, maar ik heb soms echt moeite om dat ding overeind te houden.
ik ging vandaag weg bij een klant, moest de motor op het tuinpaadje omkeren, en ging 'ie bijna omver. had de grootste moeite om 'm overeind te houden. Een vriend van me suggereerde gisteravond om een keer te oefenen om 'm in je eentje overeind te krijgen als 'ie gevallen is. Dan leg je'm heel voorzichtig neer, op een kratje met dekens en zo, dat 'ie niet beschadigd, en probeer je hoe je'm overeind krijgt. Want dat moet je wel kunnen als je ergens op een verlaten landweggetje je motor late kukelen. En hij zei dat je in Japan alleen een motor mag rijden die je zelf overeind kunt krijgen. Dus geen zware motoren voor kleine Japanners.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan