Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteravond gezellig zitten kletsen met een oude vriend die al 40+ jaar motor rijdt. Hij vertelde dat hij op diverse VRO cursussen heeft geleerd om hard te remmen in de bocht. Maar op rijles leer je dat je nooit moet remmen in de bocht. Mijn vraag is of een aantal mensen aan hun instructeur willen vragen
1. waarom mag je niet remmen in de bocht?
2. waarom leer je voor het rijexamen niet hoe je veilig kan remmen in de bocht?

Wat mijn vriend vertelde is dat de motor bij remmen in de bocht overeind komt, en dat je dus als je toch remt, je motor heel erg omlaag moet drukken, maar dat je dan veilig in de bocht een noodstop kan maken. Niet vergeten om als je bijna stilstaat te stoppen met duwen, anders val je om als je stilstaat.

M'n instructeur zei altijd dat je voorwiel makkelijk wegglijdt. Natuurlijk zonder enige argumentatie. ;) Dit is trouwens een leuk en informatief filmpje, volgens mij wordt het wel ergens uitgelegd. In ieder geval genoeg tips & tricks.

http://www.youtube.com/watch?v=ZKpnJvqBe-s
 
Dat is zeker een interessant film(pje). Vond alleen het tweede deel een beetje langdradig worden.
 
Gefelciteerd AVB geslaagden!!
Bij beginnen nu net de zenuwen toe te slaan, morgenochtend 10 vertrek ik van de rijschool, zodra ik het weet zal ik meteen updaten !!
 
Gefeliciteerd Malagi en Nessie! *O*

Ehm, gewoon midden op de rijstrook rijden?

:+


Als er een auto voor je rijdt, precies achter de bestuurder gaan rijden. Als er geen auto voor je rijdt, denken dat je zo breed bent als een auto en op de plek rijden waar je als bestuurder van een auto zou zitten. Zo heeft mijn instructeur het aan mij uitgelegd. Je moet dus altijd links van het midden rijden.
Juist ook doen als er tegemoetkomende auto's aankomen,
aangezien alle ruimte die je geeft door naar links te gaan, de auto zal nemen.
Resultaat, niet alleen aan de linkerkant een auto vlakbij, ook aan de andere kant de berm dichtbij.

Bedankt jongens! moet goed komen zo. :)
 
ik heb snel een filmpje opgezocht, van iemand die flink zijn voorrem inknijpt in een bocht:

*slik* Ik hoop wel dat het een normale spijkerbroek was, want als het een kevlar is vrees ik dat ik bij een glijpartij hetzelfde zal krijgen ... Heb verder geen kniebescherming, het is enkel tegen schaafwonden (OP foto van mij).
 
Laatst bewerkt:
*slik* Ik hoop wel dat het een normale spijkerbroek was, want als het een kevlar is vrees ik dat ik bij een glijpartij hetzelfde zal krijgen ... Heb verder geen kniebescherming, het is enkel tegen schaafwonden (OP foto van mij).

oeps, misschien had ik een waarschuwing moeten plaatsen mbt de inhoud :P

Ik geloof dat die kerel een gewone spijkerbroek aanhad en geen kevlar. Maar wat ik wel hat gehoord dat er ook nog aardig wat verschil zit in die kevlar spijkerbroeken zelf.
Laatst een filmpje gezien van een test dat ze die kevlar broeken testen. Hangend achter een auto liet een persoon zich bij flinke snelheid vallen, en de broek hield het aardig moet ik zeggen. Maar volgens mij waren deze dan ook wel wat meer aan de prijs ;)
 
oeps, misschien had ik een waarschuwing moeten plaatsen mbt de inhoud :P

Ik geloof dat die kerel een gewone spijkerbroek aanhad en geen kevlar. Maar wat ik wel hat gehoord dat er ook nog aardig wat verschil zit in die kevlar spijkerbroeken zelf.
Laatst een filmpje gezien van een test dat ze die kevlar broeken testen. Hangend achter een auto liet een persoon zich bij flinke snelheid vallen, en de broek hield het aardig moet ik zeggen. Maar volgens mij waren deze dan ook wel wat meer aan de prijs ;)

WAAROM!?
 
Is gewoon product test. Je kan moeilijk iets wat tegen schaafwonden gelijk in de markt zetten zonder het uit te testen :P

Mja, heb E-squad. Is een prima merk, dus dat zal wel goed zijn. Je hebt ze ook voor 300 - 400 euro, maar de mijne was net geen 200 en dat vind ik meer dan zat wat betreft een spijkerbroek.
 
Laatst bewerkt:
Is gewoon product test. Je kan moeilijk iets wat tegen schaafwonden gelijk in de markt zetten zonder het uit te testen :P

Mja, heb E-squad. Is een prima merk, dus dat zal wel goed zijn. Je hebt ze ook voor 300 - 400 euro, maar de mijne was net geen 200 en dat vind ik meer dan zat wat betreft een spijkerbroek.

ik bedoel meer, waarom laten mensen zich er uit gooien? je heb ook dummys enzo, ballistische gel, varkenspoten die je in de broek kan stoppen.
Kan me totaal niet voorstellen dat iemand zich vrijwillig uit een auto laat gooien om te checken of je broek wel écht veilig is :+
 
hier het filmpje welke ik bedoelde:
(bij 1.10 zie je die kerel achter de auto hangen)

over die ehbo kit, bij kleine ritjes heb ik die eigenlijk niet mee. Ik heb er wel eentje en die zit in mn tanktas, past inderdaad niet onder het zadel ofzo. En die tanktas gaat alleen bij wat grotere tochtjes.
 
Laatst bewerkt:
hier het filmpje welke ik bedoelde:
(bij 1.10 zie je die kerel achter de auto hangen)

over die ehbo kit, bij kleine ritjes heb ik die eigenlijk niet mee. Ik heb er wel eentje en die zit in mn tanktas, past inderdaad niet onder het zadel ofzo. En die tanktas gaat alleen bij wat grotere tochtjes.

kan me leukere hobbies voorstellen, maarja, als het betaalt ^^
 
*O* *O* Gefeliciteerd! Hoeveel fouten had je?

Eentje, net de laatste pilon van de langzame slalom omgeketst (was dus al poging 2). Het was de eerste keer dat de precisiestop goed ging en verder heb ik vooral de pilonnen van andere oefeningen omgetikt _O- De oefeningen waren daar zo dicht op elkaar gezet, dat ik bij het naar de start van een oefening rijdend steeds een kegeltje van een andere oefening mee nam. Toch een beetje last van de zenuwen.

Leverde overigens wel wat hilariteit op het terrein op :+
 
Gefeliciteerd!!!

Maar ja deze keer dus niet onderuit gegaan. Dus dat scheelt alweer. (dat was jij toch die onderuit ging bij de noodstop?)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan