Cagiva Mito ONLY Part 3!

Hallo allemaal,
Ik zit zo te tobben om het kapje van het [originele] luchtfilter goed erop te krijgen. Ik bedoel dan dat gebogen losse stukje. Als ik het eerst boven doe dan schiet onder eruit en andersom. En ik heb al zoveel geduld...... O-)
Hoe doen jullie dat? {en nou niet zeggen luchtfilterhuis vervangen natuurlijk.....} _O-
:W :W Rob
 
bedoel je dat soort van tuutje?was dat nauw ook van rubber?,dan kan je proberen het iets te verhitten(bv in warmwater leggen)zodat het dan weer wat soepeler word,anders heb ik er denk nog wel ergens 1 liggen ;)
 
idd een goede föhn werkt ook.

Momenteel heb ik mn blokje in elkaar en deze is probleemloos gestart. De koppelingsplaten waren echter verkleefd en zo kon ik dus bepaalde dingen niet afstellen, totdat mn blokje eens eens keer opgewarmd was geweest.

Nu ben ik met twee problemen blijven zitten:
1: Ik kan niet schakelen en ik ben vrij zeker dat de schakelvork goed op de trommel ligt
2: ik meen iets te horen piepen

Herkent iemand dit probleem voordat ik de carterpan er weer af leg?? Of kan dit b.v. aan de gewijzigde positie v/d versnellingspook liggen?
 
Laatst bewerkt:
Ooooooooooh, dat luchtfilter huis, klínkt érg bekend ja, dat gedonder..
Heb beide mito's vd week opgeladen met de acculader. Durf er nog niet mee te rijden, lijkt er nml op dat ik in een soort 'pech-periode' zit. Alles wat ik aanraak, gaat stuk..
Ik rij nu dan ook met en eeeehhh....mini...
 
Laatst bewerkt:
Toch maar eens proberen niet met verwarmen daar had ik nog niet aan gedacht :) Vorige week nog lekker gereden op vrijdag. Ik eerst maar even geen pak aan gedaan. Ik dacht: straks starttie niet. Pff start dat ding in een keer... _O- Zelfs de Duc die ik erna ook maar ff uitliet deed het meteen. Zulke dagen moet je koesteren.....Zit ik zeker in mijn alles blijft het doen periode...Moet je wat lenen Yana?
Zal blij zijn als het weer voorjaar wordt, al die blaadjes...
:W :W :W Grt Rob
 
Wel goed weer vandaag voormito snelheids record..windje méédan. Wel ff lift vragen voor de terugweg..Mijne staan al tijdje stil. Te druk met de auto etc.
 
idd een goede föhn werkt ook.

Momenteel heb ik mn blokje in elkaar en deze is probleemloos gestart. De koppelingsplaten waren echter verkleefd en zo kon ik dus bepaalde dingen niet afstellen, totdat mn blokje eens eens keer opgewarmd was geweest.

Nu ben ik met twee problemen blijven zitten:
1: Ik kan niet schakelen en ik ben vrij zeker dat de schakelvork goed op de trommel ligt
2: ik meen iets te horen piepen

Herkent iemand dit probleem voordat ik de carterpan er weer af leg?? Of kan dit b.v. aan de gewijzigde positie v/d versnellingspook liggen?
heb je verder alles weer gemonteerd hoe het zat?ook de afstands plaatjes van de trommel?.
zat er wel een carter pakking tussen toen je het blok demonteerde?want nu had je alleen vloeibare pakking gebruikt toch?dat zou ook kunnen schelen,dan zou je ff alle carterbouten een beetje moeten loshalen,en het dan nog eens proberen.
 
voor de mito liefhebbers een dellorto vhsb34 met spruitstuk en 2 x membraam met goede platen alles in goede staat ook nog een 160cc polini cilinder die opnieuw gesealed moet worden bieden mag fotos :

ook nog een carbon jolly moto demper in goede staat






anders mailen op dpparts.nl apie gmail punt com
 
Laatst bewerkt:
het lijkt mij wel mooi om een achterbrug en een vork van een 748/916 erop te hebben :9~ en dan natuurlijk nog een wat sneller blokje ;)
ik geloof dat de ts van deeltje 2 met zoiets bezig was,maar die is ineens van t forum verdwenen?

ff opgezocht :9~
MauriceRD in "Cagiva Mito ONLY (part 2)"
 
Laatst bewerkt:
heb je verder alles weer gemonteerd hoe het zat?ook de afstands plaatjes van de trommel?.
zat er wel een carter pakking tussen toen je het blok demonteerde?want nu had je alleen vloeibare pakking gebruikt toch?dat zou ook kunnen schelen,dan zou je ff alle carterbouten een beetje moeten loshalen,en het dan nog eens proberen.

Jah, er zat inderdaad een papierenpakking, maar zo weinig marge lijkt mij persoonlijk absurd. Eerlijk gezegd heb ik nauwelijks onderdelen los gehaald bij demontage. Alles bleef bijna compleet in de R carter-helft achter bij het splitsen. Ik heb eigenlijke geen idee of de gear-selector-vork goed gerplaats is (maar we hebben de foto's). Verder lijkt mij het controleren v/d neutraalsensor misschien ook handig, ik weet niet of het pennetje goed ingezakt is :X. Maja alle tandwielen kun draaien, want we heb in de 1e versnelling er mee kunnen rijden
 
Jah, er zat inderdaad een papierenpakking, maar zo weinig marge lijkt mij persoonlijk absurd. Eerlijk gezegd heb ik nauwelijks onderdelen los gehaald bij demontage. Alles bleef bijna compleet in de R carter-helft achter bij het splitsen. Ik heb eigenlijke geen idee of de gear-selector-vork goed gerplaats is (maar we hebben de foto's). Verder lijkt mij het controleren v/d neutraalsensor misschien ook handig, ik weet niet of het pennetje goed ingezakt is :X. Maja alle tandwielen kun draaien, want we heb in de 1e versnelling er mee kunnen rijden
ik heb hier ook nog een gesplete blokje liggen waar alles nog op z'n plek zit,maar ik weet niet of je dan goed de positie van de vorken kan zien?
 
Volgens mij is er nog niet veel aan gedaan, je kan het hem zelf vragen hij is te vinden op het forum van de RDclub
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zelf wel geïnteresseerd in een Mito. Op MP staat een mooie rooie. Kent iemand deze brommer?

Of weet iemand anders een rode te staan die te koop is?

Alvast bedankt.

Gert
 
hoi,die rode staat wel al een tijdje te koop,komt volgens mij nog bij 125cc.nl(bestaat niet meer) vandaan,ik vind m zelf wel erg prijzig.
voor evo's in nl moet je wat gedult hebben,worden niet zo vaak aangeboden.in belgie/duitsland zie je ze wat meer
 
voor evo's in nl moet je wat gedult hebben,worden niet zo vaak aangeboden.in belgie/duitsland zie je ze wat meer
Gezien, maar dat kost zo ongeveer net zoveel als hier en dan moet je haar eerst opgaan halen en nog een kenteken regelen. Tenminste, diegenen die ik gezien heb. Overigens wil ik een rode en geen nieuwe. Die koplampen van het laatste model ben ik niet echt van gecharmeerd.

Hmm, misschien maar eens een bezoekje gaan brengen daar in Drachten. Anders wacht ik gewoon een poosje, ik heb geen haast.
 
Duitsland heeft VEEL goedkopere mito's dan hier! Enige nadeel van dui of belgie is dat ze vaak begrensd zijn.
Kenteken stelt niks voor, kost E30 ofzo, het is EU.

Afijn, heb zelf de mito's maar weer buiten gerold, banden opgepompt, ketting gesmeerd, zijstandaard gesmeerd (klapten slowmotion in met die kou!)en electriek getest: zwarte ok, bij gele mis ik achterlicht en knipperli re voor..Afijn, dr is altijd wel wát! De PV's klinken als een dooie startmotor met dit weer, maar afijn, ze werkten! Ik had eerst ook geen remlicht vóór, dat bleek weer die stekker te zijn vd remlichtschakelaar aan de hendel, die zat los.
Heb nu dus gewoon wél op beide achterlichten remlicht 2x, maar geen achterlicht?!
Knipperlicht is LED dus zal geen kapotte lamp zijn..:(
Als Blade vd lader komt, gaan de mito's eraan.
 
haha grappig ik heb de mijne gister ook ff buiten gezet :P ff laten draaien,rook(te) weer lekker :+ kheb wel weer zin om te rijden,maar niet met dit weer :N
mischien slecht contakt van je knippers?
verder ben ik nu eerst met het sradje van vrouwlief bezig,heeft te weinig comressie in 1 cill,dus blokje kan open,is wel iets meer werk als die 4 boutjes van de mito :+

loukysrad1001.jpg

loukysrad1003.jpg

loukysrad1004.jpg

t blok alleen weegt al bijna net zoveel als m'n mito _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb de stekkers al aangeduwd, niks, zal wel draadbreuk zijn ofzo.
achterlicht ook zoiets denk, of losse stekker. Wel gek dat ik wel remlicht heb
 
blok naar de schroot brengen en er een 500cc 4 cilinder 2takt blok inbouwen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan