Cagiva Mito ONLY Part 3!

Zwarte mito net weer opgepikt. Naar huis gereden. *O*
Monteur die eran gewerkt had, (en proefgereden) was er helemaal weg van. Of ik hem niet wou verkopen.
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeg nie!! :N
Probleem was zoas verwacht verstopte carb (en wat ander klein spul, geen idee wat)
.

Afijn, laaaaaaaaaaaaang gelee dak met de zwarte gereden heb. 2 puntjes heeftie nog:
1 koud looptie hoog stationair (zonder choke) 3000 tpm. Pas astie wat basistemperatuur krijgt, zakt dat naar normaal. Te veel lucht? Zo ja, hoe op te lossen? (welke schroef en welke knt op draaien) betreft Dellorto dacht ik

2 toereteller heeft af en toe zn eigen leven. Doet het dán wel, dan niet
 
Laatst bewerkt:
Je toereteller werkt elektronisch.misch slecht contackt?gewoon alle verbindingen ff heen en weer of ff loshalen.delorto heeft geloof ik maar 2 schroeven.grote voor stationair.kleine voor lucht.hoort standaart 1.5 slag open geloof ik.is t handigste om zonder kuip en dan gewoon rijden,en telkens stukje minder of meer geven
 
Afgelopen woensdag 1e échte rit gemaakt met de zwarte. Voelde gelijk vertrouwd!
Had wel wat problemen met schakelen. Ging zwaar koud.
Heeftie al tijd al wel wát gehad. Met gearoil light is het nog veel erger dan met 10W40 motorolie.
Wat zou dit kunnen zijn? Uiteraard zit deze bakolie er al jaren in maar hij heeft de laatste 3 jr eigelijk niet gereden.
Koppeling?
 
Mischien dan toch wel slim de bakolie te ververse.
Koppeling zelf lijkt me sterk.of hij moet 'tandjes knarsen'met schakele?
Bij mn jawa moet ik trouwens andersom schakele kwam ik achter _O-
 
Gekke is dat de gele er geen last van heeft. Dat is ook 10W40.
Het afstellen vd pookhoogte heeft wel iets geholpen btw. Maar voel nog steeds duidelijk verschil warm-koud.
Kan dat hoge stationair koud ook liggen aan te hoge idle speed?
Die vd zwarte is warm rond de 1700-1900. Die vd gele ligt lager, rond de 13-1500.
Kan dat het probleem ook zijn?
Wat is normale idle speed hot?
 
Laatst bewerkt:
Stationair zo rond de 1200geloof ik.
Maar het ene mito blok is de andere niet he ;) geloof dat je breil int verleden ook op t circuit heeft gezien?mischien dat deze net wat meer slijtage heeft.zilang er geen rare geluiden uit komen zou ik me geen zorge maken.gewoon lekker scheure :]
 
Heb eindelijk de carbon infills gemonteerd op de gele mito:


Maar missch staan ze beter op de zwarte.
Afijn weer ff fijn 30km ritje gedaan!
Na de rit ff olie bijgevuld. Nou had ik zowat volle tank. Gevolg: boel liep wat over via tankdop.
Ook hoop gepruttel.
Is dat omdat de ontluchting dichtig zit? Of omdat er benzine in is gekomen?
Waar zit dat ontluchtingsgat? Zie zo gauw alleen gat int scharnier. Dat zal um nie weze
 
Volgens mij zit je ontluchting bij je sleutelgat.maar hier mag geloof ik niks uitlekken.zit met rubbers als een soort overdruk ventiel.mischien dat de rubbere seal van je tankdop zelf niet goed afsluit?kijk ook gelijk je overloop na,of die niet verstopt zit.

De jawa staat ook weer stil :o electra probleempjes |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook wel eens gehad, komt inderdaad alleen voor met een te volle tank, dus volgende keer ff wat minder er in doen, of gelijk even een stukje knallen dan is het ook opgelost ;)
 
Ik had net 30km gereden, dus max vol zattie niet meer.
Overloop is ok, dat merk ik asik knoei met aftanken.
Tank afsluitrubber is knetterhard na 17jr maar wel heel.
Moet ze eigelijk eens vervangen.

btw, kun je zó 102 benzine in een mito gooien? dwz zonder afstellen carb ofzo?
heb mogelijkheid het keer te proberen nl
Vlg mij is nu óók ultimate srt vpower geworden met schoonmaakspul erin (Active)
was al zo (vlg dat verhaal) maar is nu meer/verbeterd.
gebruik nu excellium

jawa elektriek problemen??? heeft zo'n jawa zoveel elektriek dan?
klopt breil heeft circuit gereden. loopt echter asun trein, beter dan de gele.
bedoel je carb slijtage? zuiger was vlg mij zn 1e of 2e, cilinder is origineel vlg mij
ok, 1200, dan is 1900 wel wat gortig
 
Laatst bewerkt:
Ok tnx.
Welke coolant gebruiken jullie? Bij de automaterialenzaak een hele selectie maar met codes en al en diverse kleurtjes...
Wat erin zit is in elk geval blauw, niet roze.
Maar verder...'gewone'kvs zoas vroegah is er niet meer..
 
Laatst bewerkt:
Maakt verder niet zoveel uit zo lang het maar geschikt is voor aluminium en dat is volgens mij elke koelvloeistof bijna tegenwoordig wel maar goed ik zou het wel even zeker willen weten.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een adresje voor nieuwe tankcap seals?
OEM heeft ze niet, ebay ook niet

'Gewone htk kvs' gevonden. Stond ergens anders in de shop. Gewoon blauwe Kroon.
 
Zijn die seals van een duc niet hetzelfde?
De jawa nogsteeds nie in orde '( heb een laadprobleem.stroom verdeler al vervangen(was ook kaduuk)maar dynamo blijf te weinig stoom geven.vd week maar even laten doormeten..
 
Hallo , ik ben nieuw in de Cagiva wereld en heb onlangs een gedemonteerde Mito gekocht . Kan je aan het chassisnummer zien welke versie het is ? Idem voor het motornummer.
Zoek een antwoord op deze vragen om de juiste technische info te vinden op het web.
chassis ZCG8P00ABXV001170
Motor nummer BG9300307
thank you :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan