Cagiva Mito ONLY Part 3!

Even de cagiva gewogen. 123 kg (halve tank benzine) tegenover 124 kg voor de aprilia rs250
(ook halve tank).
Aprilia staat in racetrim, maar had toch wat meer gewichtsverschil verwacht.

KR1 origineel 123kg, een KR1S 131kg. in racetrim kan daar nog serieus wat van af 8-)
 
Ai, verkeerde rijwielgedeelten verkocht :(
Kr1 blok zit nu onder een rs250 rijwielgedeelte.
Maar rijdt super.
Nu met de mito woon werken om de betrouwbaarheid uit te testen.
 
Woonwerken? Das zonde...
Hebbie geen prius ofzo om dat mee te doen?? _O-~[/quote]

Ik woon/werk meestal met de ktm. Beetje trainen voor de zomeravondcompetitie, start, rijlijnen, ontwijken.... :+

Autos heb ik niets mee
 
Vraagje, de gele Evo had nul prik zaterdag. Niet eens pv check of een controle lampje.
Accu is nog geen jr oud en oplader lampje brand groen
Kan dat groen branden als er accu cel stuk is?
Iemand andere ideeen?
 
Laat ik nou geen multimeter hebben.. _O-
Ow, de zekeringen onder het zadel zijn ok. Weet niet wat er nog meer zit. Heb maar half electrisch schema... _O-

Beetje trainen met woonwerk? Wist niet dat stapvoets rijden tegenwoordig ook al een competitievorm was..Enige wat soms te trainen valt in de spits zijn noodstops. Verder krijg ik er alleen maar vierkante banden van...(zwz geen goed plan, 90km snelweg met een mito dus dat doen we maar ff niet _O- )
 
Laatst bewerkt:
Wat doet de accu na een tijdje laden dan, kan je de motor dan wel starten??
 
Laatst bewerkt:
Laden niet getest. Alleen gister avond lader ff eraan gehangen. Lijkt mij weinig zinvol te laden als oplader nu al (80%+) vol aangeeft.
Woensdag multimeter lenen. Morge ochtend misschien ff accus wisselen met de zwarte evo vd zekerheid.
 
Laden niet getest. Alleen gister avond lader ff eraan gehangen. Lijkt mij weinig zinvol te laden als oplader nu al (80%+) vol aangeeft.
Woensdag multimeter lenen. Morge ochtend misschien ff accus wisselen met de zwarte evo vd zekerheid.

Ja dat accu's wisselen is wel een goed idee en ik zou ook even kijken wat die andere accu aangeeft als die aan de lader zit.
 
Andere zal ook vol aangeven. Zaterdag nog gereden.
Heb ook gehele wiring diagram van het net geplukt. Wel zo handig.
 
Kan maar dit zou ik doen om te kijken of de lader niet toevallig kapot is, je kan ook proberen om de "kapotte" accu te proberen in de andere motor, als die dan ook niet start dan weet je zeker dat het aan de accu ligt.
 
Straks komt iemand met een multimeter. Das handiger denk ik.
De zekeringen onder het zadel zijn heel trouwens.

Edit: tis idd niet de accu. Heb ff omgewisseld.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dan kun je gewoon starten en heb je lampies. Die haalt alleen de vonk weg
(die zet ik nl altijd om as ik compressie meet) ;)
 
Laatst bewerkt:
Oké nou dan is het dat ook niet, het wil wel eens gebeuren dat mensen halve motoren slopen voor een elektrisch problem terwijl de dodemansknop is ingeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Ok resultaten tot dusver. Hoop dat ik duidelijk ben, heb er geen sjoege van:
Accu ook doorgemeten ok
Zekeringen ok ook doorgemeten
Van accu naar zekeringen ok
Massa op/naar het frame: ok

Enige wat we gevonden hebben: als je op de stekker van contactslot (achter zijkapje) meet, dan word de rode draad (aanvoer) onderbroken op moment van op contact zetten (geen spanning meer).
Bij vergelijk met de zwarte: die houd spanning bij op contact zetten.

Maar blijft wel gek dat de stroom áánvoer onderbroken word???
Afijn, líjkt dus zo 123 contactslot te zijn
 
Toch gaan zoeken. Pak je multimeter, die heb je echt nodig, en begin bij de accu. Die heeft wel prik, zeg je.
Controleer of de massa goed doorkomt, overal en daarna start je bij de prik zijde.

Als het dit schema is:
axfimv.jpg


Dan moet je prik hebben vanaf de accu naar de starknop. Hier zit een aftakking naar de zekeringen. Ook hier weer meten of er prik doorheen komt.
Vanaf de zekering gaat er een tak naar de sleutel en een tak naar de spanningsregelaar. Ook hier weer meten, daarna gaat het weer naar de dynamo etc.
Als ik het goed zie, zou de grijze draad prik moeten krijgen vanaf de sleutel.

Het is niet anders, gewoon overal meten of de prik aankomt en of het weer verder gaat. Zo niet dan zit daar de storing. Moeilijker is het niet.

Als dat het niet is, dan kan het maar zo sluiting zijn ergens in je draadboom. Als er ergens een draadje tegen het frame schuurt oid, dan heb je ook vreemde storingen.
Het blijft tenslotte Italiaanse bende :)
Veel plezier met puzzelen.
 
Per ongeluk, opgelost. Zat met contact aan aan wat stekkers links onder tank en kreeg ineens weer pv check en prik. Alle stekkers daar toen losgehaald, bekeken en goed vastgemaakt.
Welke stekker het was, geen idee.
Kennelijk dus ergens net onvoldoende contact > stroomkring onderbroken.
 
Nee die grote was het juist níet die is van contact. Het was 1 vd vele kleine stekkers met maar 1 of 2 draadjes eraan.
Afijn vanmorge weer gewoon rondje gedaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan