Cagiva Mito ONLY Part 3!

Een paar weken geleden heb ik mijn Mito verkocht.
Ik heb echter nog wat spullen liggen van deze MK2 oftewel een “Eddy Lawson” met van die ronde koplampen uit 1992.
-de originele achter schijf
-de kuiphouder die de kuipruit ondersteunt.
-de beide ronde koplampen.
-de beide zwarte spiegels.
-een nieuw 39 tands JT achter tandwiel.

-een nieuwe ongespoten Tyga rcv211 kont (van Rossie zijn 500cc tweetakt) die op de mito pas te maken is.

Laat maar horen als je iets kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
De mito in goed gezelschap. ;)
full
 
Zo hé die heeft mooi spul in de garage :9~ :} leuke auto ook er achter wat is dat voor iets??
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet nee ;)

Heb de mito tijdelijk bij mn pa gestald ivm een aankomende verhuizing.

Zal binnenkort eens meer foto's maken van die rg ja, machtige machine!!
 
Yep bij de evo en mk iniedergeval wel :+ nauw hier staat alles alweer ff stil..heb dr eigelijk ook niet zn zin meer in.dus als er iemand nog n jawa zoekt O-)
 
Yep Arrow, maar er lekt aardig wat olie daar dus ik dacht dat er wellicht een seal mistte
De seals heb ik toendertijd gekocht vd gele Ev1
 
Blok doet 9.5 bar is niks mis mee, loopt prachtig rond. Olie komt uit aansluiting uitlaat met blok vlg mij. Weet niet of dat alu busje er uberhaupt zit.
Volgens dit plaatje heeft óók de SP525 dezelfde uitlaat seals:
Ripotenziamento

Olie lekken bij aansluiting uitlaat is bij mito's vrij gewoon hoor. De gele Ev zweet daar ook wat.
Het zit nu eenmaal knullig vast met alleen veren.

Kentekenkeuring vd SP stelde geen reet voor trouwens. Alleen framenr én bloknr check.
BPM aangifte doen was 20x meer werk.
 
Laatst bewerkt:
Blok doet 9.5 bar is niks mis mee, loopt prachtig rond. Olie komt uit aansluiting uitlaat met blok vlg mij. Weet niet of dat alu busje er uberhaupt zit.
Volgens dit plaatje heeft óók de SP525 dezelfde uitlaat seals:
Ripotenziamento

Olie lekken bij aansluiting uitlaat is bij mito's vrij gewoon hoor. De gele Ev zweet daar ook wat.
Het zit nu eenmaal knullig vast met alleen veren.

Kentekenkeuring vd SP stelde geen reet voor trouwens. Alleen framenr én bloknr check.
BPM aangifte doen was 20x meer werk.

Ja dan zit het idd wel goed, maar heb jij alleen een demper of fullsystem Arrow uitlaat..?
[img=1000]http://www.pjme.co.uk/acatalog/CAGIVA-MITO-SP-ARROW-FULL-EXHAUST-300DPI.jpg[/img]
Zoals te zien op dit plaatje zie je een busje rechts welke tussen de demper en blok zit,
had destijds mijn monteur gevraagd en deze vertelde mij dat dit gewoon metaal op metaal was met arrow demper..
..origineel is het inderdaad met een pakking er tussen.

En een beetje is niet erg maar dacht dat het veel olie was,
Die van mij heb ik toen gereviseerd en dat moest ook wel. :9

Bij BPM had ik ook problemen, ze waren mijn document kwijt...
moest ik deze opnieuw opsturen en nog 2 week langer wachten :(
 
Ik heb een heel systeem,(want ik heb originele systeem er compleet bij) al weet ik uit mn hoofd niet of de bocht óók Arrow is of gewoon mito. Plaatje is mooi duidelijk, dank.
Tja, wat is veel...het lijkt al snel veel als het warm uitsmeerd en zich gedurende de jaren ophoopt.
Maar aan het blok op zích mankeert niks. Dat loopt zo mooi.
Kán zijn dat voetpakking meezweet. Kan ik zo niet zien. Moet ik de boel eerst schoonmaken en testen.
Is voor later zorg.
BPM aangifte is aangekomen en goedgekeurd. Ff dokken en dan komt kenteken eraan.
 
Laatst bewerkt:
Olie uit je uitlaat lekken?
dan is er iets niet goed in het blok

Dat is redelijk normaal bij een 2takt hij smeert dan misschien wat vet of er wordt te voorzichtig mee omgesprongen af en toe eens lekker doortrekken is best goed voor een 2takt maar dan wel pas als hij goed op temperatuur is.
 
Laatst bewerkt:
Kenteken vd SP is binnen. Beginnend met een cijfer, dat had ik nog niet.
Gelijk vandaag de verzekering geregeld.
Gister plaat besteld, is vandaag klaar als het goed is.
 
Verrek, idd:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=11

Uit Finland??!! Tis geen geld E1850! Komt nog E230 bij natuurlijk en vlg mij is hij níet ontgrensd, tenminste, op de foto's líjkt het nog de originele uitlaat. Dan is hij waarschijnlijk ontgrensd 11kw.
Hoe komen ze erop, Finland??!! Duitsland, belgie ok, of de uk, maar finland??

Afijn, mijn kenteken is binnen, plaat is binnen, bike is verzekerd dus we kunnen! Heb contact gehad met de dealer die hem nieuw geleverd heeft, hij is idd vol vermogen. (kenteken 9kw). Dit wel even vermeld bij de verzekering. Al zijn die niet bijster onder de indruk van 'vol vermogen' ;) Ik heb in elk geval aan mijn meldplicht voldaan.
 
Laatst bewerkt:
Verrek, idd:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=11

Uit Finland??!! Tis geen geld E1850! Komt nog E230 bij natuurlijk en vlg mij is hij níet ontgrensd, tenminste, op de foto's líjkt het nog de originele uitlaat. Dan is hij waarschijnlijk ontgrensd 11kw.
Hoe komen ze erop, Finland??!! Duitsland, belgie ok, of de uk, maar finland??

Afijn, mijn kenteken is binnen, plaat is binnen, bike is verzekerd dus we kunnen! Heb contact gehad met de dealer die hem nieuw geleverd heeft, hij is idd vol vermogen. (kenteken 9kw). Dit wel even vermeld bij de verzekering. Al zijn die niet bijster onder de indruk van 'vol vermogen' ;) Ik heb in elk geval aan mijn meldplicht voldaan.

Gelukkig nieuwjaar allen :)
Weet niet meer hoeveel jij had betaald voor je moto,
maar gelukkig had je een full arrow systeem die dingen alleen al zijn 300-400 euro.
Met standaard uitlaat kan je alsnog ontgrenst 11kw> hebben,
alleen een minder hoge top en acceleratie ivm uitlaat.

Die SP's zijn allemaal begrenst op CDI.
Top dat je kenteken binnen is, lekker binnenkort scheuren dus.
 
Laatst bewerkt:
Volgens die italiaanse site zijn ze (ook) begrensd op uitlaat (vanwege de 2 kats) en carb afstelling (uiteraard).
Ik hecht weinig waarde aan andere uitlaat an sich. Alleen andere (streetlegal) uitlaat levert toch niet veel op bij een 2t. Ik heb ze liefst origineel.
 
After market uitlaten sets leveren juist wel veel op bij een 2takt, bij een RG500 kan dat zomaar 10 pk schelen.
 
Met 2t bedoel ik de mito want daar gaat dit hele topic over, over mito's... B| Wijs mij een (Ekeur)uitlaat die een mito 10pk meer geeft dan, want die zijn er niet.
Een ietepietsje meer hier en daar in de powerband das alles wat je bij een mito krijgt...wat koop je daarvoor???
Is geen E3-400 waard
Een RG500 is een heel ander ding. Geen 1 cilinder, en geen 125cc
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan