Cagiva Mito ONLY Part 3!

Ja bij de Mito moet ie echt dicht, heb een gehad dat de gehele tankinhoud onder de motor lag. Wel regelmatig (bij geen gebruik in de winter carb. laten vollopen) anders lekt dat ding in het voorjaar. En ja dan die benzinekraan van de RS: kan hem niet vinden HAHA volgens mij zit ie er niet op. 2007 model "Lorenzo replica" Bier OK
 
Kranen staan bij mijn mitos al 6-8jr open
Hoeven niet dicht. Als kraan lekt moet je die gewoon fixen ;)
Heb nog bij geen enkele moto de kraan dicht gedaan
Bij de SP staat hij ook open
En áls hij lekt; tis geen auto; meer dan 12L kan het nooit wezen ;)
Tis volgens mij een dellorto ding dat slechtere starten. Mikuni all the way :t
Mbt carb alleen vol laten staan in de winter; dat geeft weer sludge erin en mogelijk verstoppingen igv gewone benzine met die milieutroep erin
 
Laatst bewerkt:
Het is slecht voor de vlotternaalden en vaak starten ze slechter met de kraan open zeker als het een gewone kraan is, bij een vacuumkraan maakt het niks uit.
Als je kranen toch altijd open staan hoef je er weinig aan te fixen.....lekken of niet maakt dan geen bal uit.
Tis maar 12 liter maar als dat allemaal je uitlaat inloopt wil je niet weten wat er gebeurd...voorkomen is beter dan genezen zeggen ze dan.
Ik meen me te herinneren dat jij vaak problemen hebt om ze te starten na de winterstop ;)
 
Laatst bewerkt:
Alleen met Dell ortos dat zegt dus genoeg. Dan ligt het dus niet aan het open laten vd kranen. Dan zou de mikuni het ook moeten hebben. De zwarte start altijd slecht. Al staat hij maar 3/4 wk stil.
De zwarte krijgt te veel lucht das bekend. Anders zou hij net zo 'slecht' starten als de SP.
Mikuni start nog het best
 
Laatst bewerkt:
is een Planet ombouwen naar een Mito plug & play (maw, gewoon opvijzen zonder dat er dingen aangepast moeten worden ) ?
 
Kranen dicht heb ik bij de zwarte en de gele al eens geprobeerd volgens mij. Helaas zonder resultaat. Tenminste, niet sneller starten.

Geloof niet dat er technisch (blok) verschil zit tussen Planet en Mito EV. Frame ook niet. Wel natuurlijk al het plaatwerk, zithouding, overbrenging en ontbreken van toerenteller. Uitlaat is ook anders evenals koplamp en voorspatbord, spiegelophanging etcetc. Dus al met al best een rotklus denk ik. Of je moet er een mito sloper naast hebben. Maar Planets zijn best zeldzaam, itt mitos. Dus als je een Planet hebt, zou ik hem zo laten. Evt Mito erbij kopen of deze Planet verkopen en mito terugkopen
 
Laatst bewerkt:
Geloof niet dat er technisch (blok) verschil zit tussen Planet en Mito EV. Frame ook niet. Wel natuurlijk al het plaatwerk, zithouding, overbrenging en ontbreken van toerenteller. Uitlaat is ook anders evenals koplamp en voorspatbord, spiegelophanging etcetc. Dus al met al best een rotklus denk ik. Of je moet er een mito sloper naast hebben. Maar Planets zijn best zeldzaam, itt mitos. Dus als je een Planet hebt, zou ik hem zo laten. Evt Mito erbij kopen of deze Planet verkopen en mito terugkopen

kan van beide niet komplete "projecten" kopen, alleen Planet heeft blok. Mito verkoopt veel gemakkelijker , zou dus een Mito ineen willen steken en verkopen en dan gratis (of nog beter met winst) de Planet overhouden waarmee we weer eens een projectje kunnen starten 8-)
 
Als iemand nog een topsnelheid record wil zetten? Now is your chance!
(wel ff aanhanger regelen vd terugweg) _O-
 
Laatst bewerkt:
Gister de gele mito EV weer angezwengeld na de winterstop. 2x starten, lopen. (had misschien ook wel in 1x gestart, maar had besloten 1e keer zonder choke wat rond te pompen). Ondanks dattie zeiknat was vd condens, tellers beslagen..# trots! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Voor de geïnteresseerden: bij de sam en bij de bot mag je met het eerste type mito deelnemen aan de klassieke racedemo's.
 
Dacht ff geleden een rondje te doen (weer inrijden vd gele mito want die had problemen gekregen door scheur in de uitlaat vlak na de cilinder(doorgeroest), misschien stukje roest mee erin gezogen wie weet), niet dus. Geen stroom. Ik had al vaker zoiets gehad, maar als ik dan aan die dunne gele spaghetti slierten onder de tank friemelde had en hield ik weer stroom. Deze keer niet. Dacht eerst dat de accu los had gezeten, want na die erin/eruit had ik ineens weer stroom.. Maar met remmen met de achterrem viel de stroom echter weer uit. Uiteindelijk bleek het een kabel uit de kabelboom die (nagenoeg) door was. Tja, dat heb je met die dunne ital spaghetti electriek ;)
Gefixt inmiddels en het was fijn hem weer in de straat te horen. :) Op naar het volgende seizoen.:]
 
vorig WE kwam ik deze advertentie tegen :

Te koop : Mito 125 motorblok, 55euro

ik een berichtje gestuurd : die 55 euro, is dat een typ-fout ?
antwoord : neen, moet hier weg.
ik : ok, kan ik vandaag komen ? Heb je nog Cagiva onderdelen ?
antwoord : later in de namiddag geen probleem. (over andere onderdelen zei hij niets)

ik naar daar. zie achter het blok een uitlaat en radiator liggen en vraag of dat ook niet van een Mito is ?
antwoord : Jaja, krijg je er allemaal bij ...

Nogmaals gevraagd of hij zeker was van die 55 euro ... jaja :Y

Was iemand met een depanneur bedrijf die gerust de waarde kent van auto's en moto's (stonden een stuk of 6 moto's onder stofdoeken, had een mooie verzameling oude Golf GTI's , wat oudere mini's , ... staan. Had van 't WE opgekuisd om plaats te maken, en Cagiva blok was van een vriend maar het moest nu weg.

Ik had 70 euro bij, hij had geen wisselgeld. ik : laat maar, ga er maar ene drinken ;)

dus voor 70 euro had ik dit mee naar huis :

Mito.JPG


*O**O**O**O**O**O**O**O*

blok zit los, geen beschadiging in cylinder te zien via uitlaatpoort .

zit nu met 3 aankopen aan 970 euro voor : een Mito zonder blok , een complete Planet in dozen, nog een Mito frame met subframe en alles wat daar zoal aan hangt en nu wat op de foto staat 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan