Goedkoop setje banden nodig?

Heb mensen aan de toonbank gehad die hun geld uitgaven aan hanekammen en oortjes voor aan hun helm, dure slidepads met titanium kopjes voor het vonken, stickers plakplaatjes en alle andere onzin. En als ze dan aan nieuwe banden toe waren, was alles te duur.....pffffff, de nieuwe generatie motorrijders....
 
Heb mensen aan de toonbank gehad die hun geld uitgaven aan hanekammen en oortjes voor aan hun helm, dure slidepads met titanium kopjes voor het vonken, stickers plakplaatjes en alle andere onzin. En als ze dan aan nieuwe banden toe waren, was alles te duur.....pffffff, de nieuwe generatie motorrijders....
:}
 
Toch als het gebrek aan profiel op het midden van de voorband zie heb ik ernstig mijn vragen bij nat weer rijden :O

maar als ik het topic zo lees zou het dus allemaal goed mee moeten vallen ^^ Goed dat mensen het iig durven te proberen, zaterdag gaan er bij mij pilot road 4's onder :P

Tja als je afgaat op uiterlijk ipv kennis, dan moet je vooral banden met veel profiel nemen....
Een motorband is voor waterafvoer maar voor 5% afhankelijk van profiel of groeven, door de ronding van de band "snijden"ze door water heen...

En ja MOTOGP rijders hebben ook natweerbanden, maar dat is voornamelijk om temperatuur in de band te krijgen, daarom zijn die dingen ook na 2 rondjes op droog wegdek helemaal weg
 
Een vriend van mij glibberde met zijn civic rechtdoor in de regen op Nankang, sindsdien een beetje en zure smaak in de mond als ik het hoor. Maar ik lees wel veel positiefs. Zat ze te overwegen voor woon/werk verkeer maar lees dan dat ze niet zo lang meegaan..

Hoe kan jij zoveel km rijden met een achterband ?
Snap ik niks van , dat haal ik alleen als ik de motor op de aanhanger zet. Maar dan doet mijn km teller het niet. :+

Ik rijd met mijn kawa zx6r best zo af en toe met het knietje aan de grond, maar redde met mijn bt-023's nedjes 24k kilometer. Hier zaten zeker redelijk wat snelweg kilometers tussen, en ik was erg onder de indruk over hoe rond de bandjes toch nog bleven. (geen echte loopvlakscheiding of "invalverkanting" op de band. Al waren ze natuurlijk niet nog net zo rond.) Dus op de kawa houd ik gewoon de bt-023's (in mijn hoofd zit dat ze werken, dus daarom geef ik er graag wat aan uit)

Maar de diversion is voor alleen woon/werk verkeer. Daar wil ik met name banden voor die 't altijd doen (liefst ook redelijk in de sneeuw, maar niet specifief) en die ook redelijk wat kilometers kunnen vreten. Als ik het goed begrijp zijn ze daar dus niet ideaal voor? :P
 
Heb mensen aan de toonbank gehad die hun geld uitgaven aan hanekammen en oortjes voor aan hun helm, dure slidepads met titanium kopjes voor het vonken, stickers plakplaatjes en alle andere onzin. En als ze dan aan nieuwe banden toe waren, was alles te duur.....pffffff, de nieuwe generatie motorrijders....


ik rijd dan nog maar net motor maar ik heb liever geode banden en goede remmen dan al die andere gekkigheid.
 
Laatst heb ik banden gekocht Bridgestone S20 Evo totaal met erop leggen en balanceren 295 euro.
Niet duur voor de nieuwste banden. Nog geen 200km gereden flinke bout erin en niet meer kunnen repareren. Dat was wel balen.
 
Ik dacht altijd dat er in Taiwan geen motorfietsen toegelaten waren met een cilinderinhoud van meer dan 350cc......dat vertelde mij een Taiwanese collega namelijk ooit......
Denk ook niet dat die bandjes voor de interne markt bedoeld zijn aangezien michelin ook uit Taiwan komt :+

Maar ik ben tot nu toe zeer te spreken over te nankangs, geven mij meer vertrouwen dan de pr2 die erop lagen.
Heb er nu zo'n 2000 km op zitten en vooralnog ben ik zeer tevreden.
Op dit moment zou ik als volgende set zeker weer voor de nankangs gaan :Y
 
Tja als je afgaat op uiterlijk ipv kennis, dan moet je vooral banden met veel profiel nemen....
Een motorband is voor waterafvoer maar voor 5% afhankelijk van profiel of groeven, door de ronding van de band "snijden"ze door water heen...

En ja MOTOGP rijders hebben ook natweerbanden, maar dat is voornamelijk om temperatuur in de band te krijgen, daarom zijn die dingen ook na 2 rondjes op droog wegdek helemaal weg


Als je de eerste zin weg had gelaten was je reactie zowel informatief als aardig geweest, desalniettemin toch bedankt voor de info want dat het maar 5% was wist ik inderdaad niet :W
 
Denk ook niet dat die bandjes voor de interne markt bedoeld zijn aangezien michelin ook uit Taiwan komt :+

Maar ik ben tot nu toe zeer te spreken over te nankangs, geven mij meer vertrouwen dan de pr2 die erop lagen.
Heb er nu zo'n 2000 km op zitten en vooralnog ben ik zeer tevreden.
Op dit moment zou ik als volgende set zeker weer voor de nankangs gaan :Y

Het probleem is dat Nangkang niet luxe klinkt. Krijg je dan nog wel wat voor je motor als je hem inruilt? })
 
Laatst bewerkt:
beste nankang liefhebbers , binnenkort gaan deze banden weer verkocht worden in Nederland
we zijn begonnen met het testen van o.a de rodiac WF 2 een hypersport band
met dual compound . als er tekortkomingen worden gevonden door ons, worden de banden zo snel mogelijk verbeterd
als ze voldoen komen ze voor de verkoop voor zeer scherpe prijzen op de markt
op de motorbeurs werden er een aantal sets verkocht voor 150 euro
veel gehoorde reactie Nankang .....nooit van gehoord , zal wel niks zijn ......
 
Vertel eens wat meer over die banden dan. Hebben ze ook sport-tourbanden bijvoorbeeld.
Ik heb wel eens een stel Maxxis banden geprobeerd op mijn motor jaren geleden. Het prijsverschil met een paar Michelinbanden was me te klein om daar op te blijven rijden.
Mogelijk komt Nankang er beter uit?
 
Vertel eens wat meer over die banden dan. Hebben ze ook sport-tourbanden bijvoorbeeld.
Ik heb wel eens een stel Maxxis banden geprobeerd op mijn motor jaren geleden. Het prijsverschil met een paar Michelinbanden was me te klein om daar op te blijven rijden.
Mogelijk komt Nankang er beter uit?
de opbouw van de banden (karkas) en compound zijn sterk verbeterd
Er is ook een sportieve tourband in het programma de Rodiac WF-1
in Taiwan is nu een speciale afdeling gebouwd met nieuwe machines om de motorbanden te fabriceren

op de autobandenmarkt zijn ze al een serieuze speler , dat willen ze nu ook op de motormarkt
ze zijn heel gedreven en willen kunnen wedijveren met de hier gevestigde grote merken
maar voor een zeer concurrerende prijs !! wordt vervolgd.......
 
de opbouw van de banden (karkas) en compound zijn sterk verbeterd
Er is ook een sportieve tourband in het programma de Rodiac WF-1
in Taiwan is nu een speciale afdeling gebouwd met nieuwe machines om de motorbanden te fabriceren

op de autobandenmarkt zijn ze al een serieuze speler , dat willen ze nu ook op de motormarkt
ze zijn heel gedreven en willen kunnen wedijveren met de hier gevestigde grote merken
maar voor een zeer concurrerende prijs !! wordt vervolgd.......


Okay gaan we dan merken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan