Goedkoop setje banden nodig?

update Nankang banden
1 dag getest op Assen temp 16 gr
banden spanning achter 1.8 en voor 2.4
eerste ronden wat last van instabiliteit bij uit accelereren
maar nadat de siliconenlaag eraf was verdween dit , verrassend veel grip en banden tekenen mooi af , zonder al te veel risico`s naar 2.04 op Assen oude Ruskenhoek
denk dat deze banden 3 a 4 volle dagen mee kunnen , voor ze de kliko in kunnen, een tijd onder de 2 min is ook nog wel mogelijk , onder betere omstandigheden
Let wel dit zijn sportieve straatbanden !!
Al met al ben ik verrast door de grip en stuurgedrag van deze Taiwanezen
Maar het is niet het nivo van Pirelli , maar of je dat nivo op straat nodig hebt .........
voor straat gebruik meer dan voldoende potentieel . Maar zorg wel dat die vieze siliconen laag eraf is , voor je aan het gas gaat en flinke hellingshoek gaat rijden !!!
benieuwd wat ze gaan kosten in de winkel......
 
Altijd wat in voor wat nieuws, hoe is het met de levensduur van die banden ?
M'n pilot en ct2 valt eiiigenlijk een beetje tegen, deze vermoord met teveel
woon / werk kilometers op de snelweg.
tja moeilijk te zeggen , ligt aan je rijstijl , motorvermogen , veel autosnelweg of juist veel binnendoor met veel optrekken
denk een dikke 6 tot 8 duizend met sportief rijden tot 10 duizend met een wat rustiger rijgedrag
 
tja moeilijk te zeggen , ligt aan je rijstijl , motorvermogen , veel autosnelweg of juist veel binnendoor met veel optrekken
denk een dikke 6 tot 8 duizend met sportief rijden tot 10 duizend met een wat rustiger rijgedrag


Dat is bij mij juist weer een *goeie* , rij geen woon werk meer met dat ding omdat ik de vierkante banden zonde vind.

Over die 2CT voór ben ik helemaal niet te spreken, die is totaal vernacheld ( en.. eigenlijk zou een voorband toch wel een tikkie langer mee mogen gaan )

Nu ben ik zéker geen Rossi , maar die had het wel even langer mogen volhouden.

Tot ik eens naar m'n onderhouds-sheet keek, en zag dat deze set er nu bijna 10k onder zit.
Dacht de 15k zeker wel op deze set te halen, maarree... dat gaat hem niet worden.
 
Dat kan je natuurlijk ook over jouw reactie zeggen (en over de mijne)......... :+

De Rodiacs zijn niet slecht, maar nog niet op het niveau van de huidige topmerken. Echter, het kan best wel eens niet zo lang duren als wij nu denken totdat enkele Chinese/Taiwanese/Koreaanse merken ook tot de wereldtop doordringen. Ze zijn er nog niet, maar voor weinig verlangende motorrijders kan het nu ook al best een uitkomst zijn.

Ik las laatst ergens dat Pirelli is overgenomen door een Chinees staatsbedrijf (ChemChina)
Reken er maar op dat de kennis van Pirelli terecht gaat komen in Chinese banden.
 
De Rodiac was verleden jaar vergelijkingstestwinnaar onder de Budget-sport.tourbanden. Ze waren in het droog vergelijkbaar met de toen beste S/T-banden van de grote merken, en in het nat vergelijkbaar met de vorige generatie van diezelfde merken.

Nee, het zijn geen absolute topbanden, maar ze zitten er behoorlijk dichtbij. Bij mij verkopen ze best goed, vooral aan prijsbewuste klanten zoals rijscholen.
 
motorbanden online @ motorbandenmarkt.nl : Motorbanden, voordelige keus, ga kijken en bespaar

Dit betekend dat de band al 4 jaar op de plank ligt? Kan dat kwaad?
Zou op een Firestorm moeten komen. De Michelin Pilot Road die er nu ligt is bijna 2x zo duur...
Nieuwe banden zitten in een siliconen coating, vaak goed verpakt en donker / droog opgeslagen.
Ik zou mij er geen zorgen over maken.

Het wordt een ander verhaal als een band 4 jaar onder een stilstaande motor zit in weer en wind.
 
Nieuwe banden zitten in een siliconen coating, vaak goed verpakt en donker / droog opgeslagen.
Ik zou mij er geen zorgen over maken.

Het wordt een ander verhaal als een band 4 jaar onder een stilstaande motor zit in weer en wind.
Nee, nieuwe banden zitten niet in een siliconen-coating of willekeurig welke coating dan ook.
Vroeger werden de banden in de wax gezet na productie.
Tegenwoordig zit er veel silica in banden waardoor de banden niet meer uit de matrijs willen loskomen. Daarom spuiten ze de matrijs in met een losmiddel (soms op siliconenbasis), en dat losmiddel vermengt zich met de toplaag van de band. Waarschijnlijk bedoel jij dat, maar dat is dus niet bedoeld als conservering.....
Daarnaast zitten banden nooit verpakt af-fabriek. De plastic verpakkingen die je soms ziet komen van de webshop die ze moet versturen.
 
ging even wat fout bij het posten
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan