Max Biaggi Deel II - Gaat The Roman Emperor stoppen?

Mike Imola

MF veteraan
7 jul 2011
1.817
3
WELKOM in het Max Biaggi topic

Nu deel 1 aanbelandt is pagina 105 wordt het hoog tijd voor deeltje 2.

Het World Superbike kampioenschap 2012 zit in de beslissende fase! Wie gaat de kampioen worden? Max Biaggi heeft een geringe voorsprong op Marco Melandri met nog (maar) vier races te gaan. Heel spannende tijden dus voor Max en zijn fans de komende weken.

Ook is het de vraag of dit Max zijn laatste raceseizoen is. Er is nog steeds geen nieuws of hij doorgaat in 2013 al dan niet met Aprilia. Met zijn 41 jaar, 5x wereldkampioen, vader van twee jonge kinderen en carriere vanaf 1991 zou het niet vreemd zijn als The Roman Emperor zijn helm aan de wilgen hangt aan het eind van het seizoen……..

full

full

full



BIO

The Roman Emperor. Mad Max is one of the most entertaining riders on the circuit today with an aggressive riding style that has made him more enemies than friends in the paddock. Max joined the 500 class with Yamaha in 1998 after a string of 250 titles with Italian manufacturer Aprilia. Biaggi’s career in the premier class was defined by his contentious rivalry with Valentino Rossi, with many acrimonious incidents on and off the track. Faced against the popular Rossi, Biaggi developed a villainous persona in Grand Prix, though the Roman was one of the few riders who could vie with The Doctor for Grand Prix victories.

In 2005 Biaggi managed to get himself thrown out of MotoGP when he was black-balled by Honda, his former employer. The subject of numerous 2006 rumors, Biaggi ultimately could not secure a ride for the ’06 season. Mad Max landed on his feet in 2007 with Troy Corser's vacated Suzuki WSB ride.

Max made nice in SBK and saw positive results, which included winning the season opener at Qatar. In his first full season, Biaggi finished third in the championship. But the at the conclusion of the year, the Italian found himself in a familiar spot, out of a ride and with an uncertain future. Mad Max regressed in 2008, finishing seventh

In 2010 Max Biaggi became the first Italian World Superbike Champ in history.
overall for the Sterilgarda Ducati squad after an impressive third-place overall in his SBK rookie season with the factory Suzuki team.

Biaggi raced 2009 aboard the all-new Aprilia RSV4. Doing so the Roman reunited with the marque he enjoyed great championship success with in his 250 Grand Prix glory days, and pushed the Aprilia into the fourth spot in the championship standings.

In 2010 Biaggi's success reached the pinnacle when he led his Aprilia team to the rider and manufacturers championship victory. Mad Max's season included a total of 10 wins and four double victories, allowing him to clench the title a round early.

Following Biaggi’s title success in 2011, the Italian retuned to defend his crown with Aprilia. The Emperor’s season would pale in comparison to his last, however, as Biaggi scored just two wins. By the end of the year Biaggi did manage to collect a total of 12 podiums, which helped him finish third overall in the series.

For 2012 Biaggi is once again teaming with Aprilia to contest another World Superbike title as Marco Melandri’s former crew chief, Aligi Deganello, joins the factory Aprilia-backed effort.

Stats

World Superbike


2012 - ??? with Aprilia
2011 - 3rd with Aprilia
2010 - 1st with Aprilia
2009 - 4th with Aprilia
2008 - 7th with Ducati
2007 - 3rd with Suzuki

MotoGP
2005 - 5th with Honda
2004 -3rd with Honda
2003 - 3rd with Honda
2002 - 2nd with Yamaha
2001 - 2nd with Yamaha
2000 - 3rd with Yamaha
1999 - 4th with Yamaha
1998 - 2nd with Honda

b]
250cc ~[/b]
1997 - 1st with Honda
1996 - 1st with Aprilia
1995 - 1st with Aprilia
1994 - 1st with Aprilia
1993 - 4th with Honda
1992 - 5th with Aprilia

1992
full


1993
full


1994

1995
full


1996
full


1997
full


1998
full


1999
full


2000
full


2001
full


2002
full


2003
full


2004
full


2005
full


2007
full


2008
full


2009
full


2010
full


2011
full


2012
full


WERELDKAMPIOEN SUPERBIKE 2012

full




Max

full
 
Laatst bewerkt:
WELKOM in het Max Biaggi topic
Da's een aardige OP :o })
Nu deel 1 aanbelandt is pagina 105 wordt het hoog tijd voor deeltje 2.

Zoals in deel I gemeld, het gaat niet om het aantal pagina's (dat hangt af van je instellingen..) maar het aantal posts, namelijk 2500 ;)

Het World Superbike kampioenschap 2012 zit in de beslissende fase! Wie gaat de kampioen worden? Max Biaggi heeft een geringe voorsprong op Marco Melandri met nog (maar) vier races te gaan. Heel spannende tijden dus voor Max en zijn fans de komende weken.

Ook is het de vraag of dit Max zijn laatste raceseizoen is. Er is nog steeds geen nieuws of hij doorgaat in 2013 al dan niet met Aprilia. Met zijn 41 jaar, 5x wereldkampioen, vader van twee jonge kinderen en carriere vanaf 1991 zou het niet vreemd zijn als The Roman Emperor zijn helm aan de wilgen hangt aan het eind van het seizoen……..
Max heeft zelf aangegeven door te zullen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic, alleen jammer dat we nu dus een fantopic hebben die een paar jaar mee zal gaan met als titel dat hij misschien wel gaat stoppen. :?
 
Da's een aardige OP :o })Zoals in deel I gemeld, het gaat niet om het aantal pagina's (dat hangt af van je instellingen..) maar het aantal posts, namelijk 2500 ;)Max heeft zelf aangegeven door te zullen gaan.

Ik heb nog steeds niks officieel gehoord vanuit Aprilia of een ander raceteam dus Max wil misschien wel verder.....maar wil Aprilia wel verder met Max??? Ducati heeft hij al aangegeven niet naar toe te willen gaan dan blijft er weinig competitief over in SBK.
Plus mocht hij de wereldtitel pakken is dat misschien wel reden om toch te stoppen.
 
:^ ..de titel "deel II" was idd genoeg geweest..maar goed, hoe kers ? :+

Sorry jongens idd niet goed over nagedacht, kan Topicnaam nog veranderd worden, ik zie het niet zo snel en het is mijn eerste topic start hier op MF.

Aan de andere kant misschien extra motivatie voor de Max fans om zoveel mogelijk te posten in dit topic!
 
Ik heb nog steeds niks officieel gehoord vanuit Aprilia of een ander raceteam dus Max wil misschien wel verder.....maar wil Aprilia wel verder met Max??? Ducati heeft hij al aangegeven niet naar toe te willen gaan dan blijft er weinig competitief over in SBK.
Plus mocht hij de wereldtitel pakken is dat misschien wel reden om toch te stoppen.
Heeft Aprilia nog steeds niet gebeld..nou ja! :?

:+

Het is idd wel afhankelijk van wat Aprilia gaat doen, Max zegt daar over:

"I'd like to finish my career with them (Aprilia)," Biaggi told Gazzetta dello Sport.

"It's the mutual respect and affection that ties me to them. You can't forget that we won four World Championships together, but there are a lot variables in play, but the economic aspect isn't that important."

"I haven't even thought of stopping even a second, continuing is an absolute certainty and Ducati is definitely not in my plans."

"If I continue to race an Italian marque it will be Aprilia."

We zullen dus even moeten afwachten..
 
Laatst bewerkt:
Als hij doorgaat op een Italiaans merk, dan Aprilia... hij sluit dus BMW en de Jappen niet uit.
Realistisch gezien blijft alleen Kawasaki over, want Max gaat echt niet op een minderwaardige fiets racen. Yamaha, Honda en Suzuki hebben geen winnend pakket. BMW is al voorzien van rijders.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Massimiliano al aangeeft is het leuk om de foto's van Max door de jaren heen te zien.

Hebben jullie nog een favouriete kleurstelling waar Max mee heeft gereden? Ik vind zelf de Chesterfield Aprilia in combinatie met zijn 1996 helmdesign erg fraai.

full
 
Als hij doorgaat op een Italiaans merk, dan Aprilia... hij sluit dus BMW en de Jappen niet uit.
Realistisch gezien blijft alleen Kawasaki over, want Max gaat echt niet op een minderwaardige fiets racen. Yamaha, Honda en Suzuki hebben geen winnend pakket. BMW is al voorzien van rijders.

Kawasaki zat ik ook aan te denken. Toch als Ducati met een goed bod komt en bijv. met een volwaardig Fabrieksteam zou hij het dan weigeren....ik vraag het me af.

Kawa heeft hij nog niet op gereden. Dus dat zou wel interessant zijn. Was hij in 2006 al niet bezig om bij Kawasaki MotoGP team een zitje te regelen?
 
De Panigale schijnt een draak te zijn. Checa wil er volgend seizoen niet op racen....

Toch kan ik me dat moeilijk voorstellen. Bayliss heeft ontzettend veel testwerk verricht met de Panigale dus de basis zou toch goed moeten zijn zou je zeggen. In de Superstock doet de Panigale het best wel goed maar ze overvleugelen de BMW S1000rr en ZX-10R echter niet compleet dus werk aan de winkel voor Ducati Corse!
 
Ik verzoek nogmaals om een wijziging van de titel. Rossi-fans lachen zich kapot als zelfs de Biaggi-fans zich afvragen of hij gaat stoppen in de titel van hun fan-topic.
 
Topictitel kan alleen worden aangepast door modjes. Kan wel even duren.

Geen ruzie maken ;)


Checa werd ook aan Kawa gelinkt toch?

is alweer een tijdje geleden. Als ze slim zijn laten ze snel Baz een contract tekenen. Groot (letterlijk) talent!
 
Laatst bewerkt:
Ik verzoek nogmaals om een wijziging van de titel. Rossi-fans lachen zich kapot als zelfs de Biaggi-fans zich afvragen of hij gaat stoppen in de titel van hun fan-topic.

Wat de Rossi fans vinden interesseert me al helemaal niet. Bij Rossi Topic staat er ook Stay or Leave in de titel terwijl inmiddels we weten dat het Leave is. Realiteit is wel dat zij veel eerder een nieuw deel hebben gezien het aantal posts in dat topic.

Dus keep on posting ;)
 
Topictitel kan alleen worden aangepast door modjes. Kan wel even duren.

Geen ruzie maken ;)is alweer een tijdje geleden. Als ze slim zijn laten ze snel Baz een contract tekenen. Groot (letterlijk) talent!

Baz doet het goed dus Kawa kan beter met hem in zee gaan dan Checa of Biaggi contracteren. Checa blijft gewoon bij Ducati en Biaggi bij Aprilia. Of samen in een team, like the old days!

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan