The Distinguished Gentleman's Ride - 29 September

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Hawk,

De DGR word gereden in Amsterdam, Wageningen, Nijmegen en 's-Hertogenbosch. Ieder kan de rit zelf invullen qua organisatie, aantal rijders, e.d. We hebben contact met elkaar,maar wachten ook nog op aanvullende info vanuit Oz.
Als je wat vragen hebt, kan je die hier stellen of mij een mailtje sturen. Die kan ik weer doorsturen aan de A'dam guy.

Groet Harry from s'-hertogenbosch
 
Ik ga naar Amsterdam en neem se dslr mee voor mooie plaatjes! Moet nog even kijken hoe ik het doe met het pak!
 
je kan je eventueel bij mij om kleden,ik zit dichtbij amsterdam.

als ik weet waar en hoe laat ik er moet zijn,ben al blij
 
Laatst bewerkt:
'The Distinguished Gentleman's Ride - 30 September.' > 'The Distinguished Gentleman's Ride - 29 September.'
 
Misschien wel netjes om de tekst en de links van de andere post over te nemen?

Bericht van Knier:
De Dinstinguished Gentleman’s Ride (DGR) is een wereldwijd evenement waarbij puike motoren en gedistingeerde dames en heren gecombineerd worden tot een eersteklas belevenis. Op 29 september aanstaande wordt de DGR in 96 steden verspreid over 26 landen gereden. Dit jaar komt de DGR voor het eerst naar Nederland! Amsterdam, Den Bosch, Nijmegen en Wageningen vormen die dag het toneel van dit eminent spektakel.

De DGR richt zich met name op Customs, Cafe Racers, Bobbers, Flat Trackers, Retro’s, Classics en andere “Quirky” motorfietsen, maar in principe is iedere motorrijder welkom. Om deel te nemen moet je wel in de juiste kledij verschijnen. Dit betekent maatpakken, smokings, rokkostuums, galajurken, stropdassen, strikjes, hoge hoeden, wandelstokken, monocles, blazers, pijptabak, enzovoort, kortom alles wat een persoon tot een gedistingeerde verschijning maakt!

Links naar alle Facebook-evenementen zijn als volgt:
Amsterdam THE OFFICIAL DGR 2013 - AMSTERDAM, NETHERLANDS
Den Bosch THE OFFICIAL DGR 2013 - 's-Hertogenbosch, The Netherlands
Nijmegen THE OFFICIAL DGR 2013 - NIJMEGEN, NETHERLANDS
Wageningen THE OFFICIAL DGR 2013 - WAGENINGEN, NETHERLANDS

Meer informatie komt binnenkort beschikbaar via www.gentlemansride.com
full
 
Vier Nederlandse heerschappen kwamen onafhankelijk van elkaar op het idee om de DGR naar Nederland te halen. Nu trekken ze gezamenlijk op aandacht voor dit evenement te zoeken. De vier ritten duren ongeveer 2 à 3 uur en hebben ieder een eigen karakter.

Amsterdam
De Amsterdamse DGR begint op de Nieuwmarkt en voert via Waterlooplein, De Munt, De Dam, Westertoren, Leidscheplein en Museumplein naar Amsterdam Noord in de buurt van het NDSM terrein. Daar kunnen alle brommers en motoren worden tentoongesteld. Een nader te bepalen eindlocatie zal voorzien zijn van diverse alcoholische maar vooral non-alcoholische versnaperingen. DRG rijders van Amsterdam worden geacht er piekfijn uit te zien van top tot velg want er zal aan het einde van de rit een Distinguished Photobooth aanwezig zijn. Daarnaast zal er ook een ‘Best Dressed’ verkiezing zijn.

’s Hertogenbosch
In Noord-Brabant wordt de DGR in de stad van Jheronimus Bosch (’s-Hertogenbosch) gereden. Het start- en eindpunt zal bij Café Reinders zijn, waar culinair genoten kan worden van een Gentleman’s Lunch of Diner, a Jolly Good Tea en andere Exquisite Pleasantries. De Gentleman's Ride zal gereden worden in en rond het centrum van ‘s-Hertogenbosch, en voert langs de historische plaatsen (zoals Sint Jan kathedraal en de Gouden Draak) en de oude vestingmuren. De Bossche DGR is het evenement waarbij iedereen zich de Sean Connery, Paul Weller, Steve McQueen en Alain Delon kan wanen. Zoals Oscar Wilde het al eens (ongeveer) zei: “One should either be a work of art, or ride a work of art.”

Nijmegen
De oudste stad van Nederland zal de Distinguished Ladies en Gentlemen verwelkomen bij de oude Limoskazerne aan de Groesbeeksweg, alwaar zij zich opmaken voor een “paraderondje” door de stad en haar directe omgeving. Landmarks als de beroemde Waalbrug en De Waagh zullen zeker niet ontbreken. Nijmegen zal het toneel zijn van een chique en stijlvol evenement. De motorrijwielen zijn minder belangrijk dan het dragen van correcte kleding. Ter afsluiting (with a cup of tea) van dit aangenaam samenzijn zal er onder andere een 'Most Distinguished' verkiezing plaatsvinden.

Wageningen
De Wageningse DGR voert langs Gelderse dorpen en steden waarbij afwisselend door bossen en rivierenland gereden wordt. Kasteel Doorwerth, het wereldkampioenschap Living Statues in Arnhem en een restaurant aan de Rijn vormen de stopplaatsen van deze rit. Café Daniëls in Wageningen fungeert als start- en finishplaats. Tijdens en na de rit zal er live muziek zijn in dit café, en na terugkeer van de rijders wordt een verkiezing "meest gedistingeerde motor" en "meest gedistingeerde verschijning (Man/Vrouw)" gehouden. Dit laatste is natuurlijk ook open voor niet-motorrijders.

Meer informatie over de individuele ritten is te vinden via facebook of via www.gentlemansride.com.

Dus dames en heren: dress up, look sharp, be dapper and be there!
 
Maar ik begreep dat er vanuit Wageningen een flink stuk gereden wordt, allemaal in Tweed/pak?
 
De rit vanuit Wageningen zal zo'n 2,5 uur (inclusief 3 stops) in beslag nemen. De wegen zijn zo gekozen dat een rustig tempo gereden kan worden. De 60 km/u wordt niet overschreden. Ik heb de route al eens proefgereden en het is goed te doen in pak. In geval van slecht weer wordt de route drastisch ingekort.

Tijdens de rit zal een bezemwagen verzorgd door McMotor and Cars meerijden die eventueel afgevallen motoronderdelen of defecte motoren mee kan nemen naar de finishplaats. En onderweg wordt op verschillende plekken voor koffie (kasteel Doorwerth) en soep (McMotor and Cars) gezorgd .
 
De rit vanuit Wageningen zal zo'n 2,5 uur (inclusief 3 stops) in beslag nemen. De wegen zijn zo gekozen dat een rustig tempo gereden kan worden. De 60 km/u wordt niet overschreden. Ik heb de route al eens proefgereden en het is goed te doen in pak. In geval van slecht weer wordt de route drastisch ingekort.

Tijdens de rit zal een bezemwagen verzorgd door McMotor and Cars meerijden die eventueel afgevallen motoronderdelen of defecte motoren mee kan nemen naar de finishplaats. En onderweg wordt op verschillende plekken voor koffie (kasteel Doorwerth) en soep (McMotor and Cars) gezorgd .


Top! :}
 
Veel succes met de organisatie, Bart! Hoop op een mooie opkomst. Wij komen vast wel even kijken. :W
 
Geweldig leuk de DGR !

Had het al vorig jaar 'ontdekt' op FB dus dit jaar eens mee in Amsterdam ;)

Word vast een leuk cluppie bij elkaar :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan