ZX-12R and friends topic "Deel 8"

full

full

full


Na 7 jaar zonder 12 terug éne aangeschaft.
Heb ze tweemaal verkocht met veel spijt
Nu is het éne om te houden :]
 
Ha Kriske, de juiste beslissing!
Vanuit België kan je je 20 augustus ook wel aansluiten bij ons toerke.
Kan je het gelijk even showen en testen!
 
Inderdaad lang geleden maar ik miste toch steeds een 12.
Ik weet niet of ik hem klaar krijg tegen 20 augustus.
Ben bezig met haar in orde te zetten.
Radiale rempomp er opgezet.
Kleppen heb ik dit weekend geregeld en injectiegesynchroniseerd.
Nu bezig met inbouwen slipper koppeling , komt een andere schokdemper op, pc5 en auto tune zijn besteld, ook radiale remklauwen wil ik er op en ook voorvork olie vervangen.
Zie nu wel dat ze ooit eens op linkerkant heeft gelegen.
Als zij flanken naast elkaar leg zie ik kleur verschil maar is enkel cosmetische schade 😊
 
Goed bezig Kriske,
Tja de 12 heeft bij ons veel los gemaakt en een goede indruk achter gelaten.
Nou misschien tot de 20e.

:W Zagetta
 
Ja dit is ongelofelijk, al redelijk wat motoren gehad maar toch bleef mijn hart bij de 12 ;-)

Rij jij ook nog steeds met een 12?

Ik wil deze 12 wel eens gebruiken op grote circuits, vandaar deze ombouw. :]

Goed bezig Kriske,
Tja de 12 heeft bij ons veel los gemaakt en een goede indruk achter gelaten.
Nou misschien tot de 20e.

:W Zagetta
 
Inderdaad is een import van 2008.
78kw .
In België waren ze vroeger allemaal 72kw
Eens op bank en zal wel goed zijn 😊
 
Is nog begrensd , heb vorige eigenaar gecontacteerd en die zei dat hij aan 108pk kwam.
Nu ff in de kawa dealer cursus van zx12r gezocht en daar staat dat ik een draadje moet door knippen.
Heb deze nu door geknipt maar door weersomstandigheden nog niet kunnen testen.
Klimt precies wel sneller in toeren als ik hem op bokje laat draaien, dus ik hoop dat hij nu vrij is.
Eens ik pc5 en auto tune heb en gemonteerd is zal ik wel eens een run op bank doen.
Ik had op een van de papieren gelezen dat hij op 133kw stond maar als ik nu op het pasje kijk dat ik ontvangen heb staat 78kw.
Had al gezegd tegen mijn kameraad dat de 12 wat lui aan voelde en daarom kleppen enz gecheckt.
Maar probleem zat daar niet.
Ik ging er vanuit dat alle motoren, zeker van die leeftijd al vrij gezet waren maar nee dus _O-

Ik heb deze motor als het goed is op Marktplaats zien staan
en was er ook naar gëintresseerd voor erbij. Maar zag dat het een import was
en op het kenteken begrensd is naar een 106PK motor.

Maar mooi ding veel plezier ermee. :]
 
Is nog begrensd , heb vorige eigenaar gecontacteerd en die zei dat hij aan 108pk kwam.
Nu ff in de kawa dealer cursus van zx12r gezocht en daar staat dat ik een draadje moet door knippen.
Heb deze nu door geknipt maar door weersomstandigheden nog niet kunnen testen.
Klimt precies wel sneller in toeren als ik hem op bokje laat draaien, dus ik hoop dat hij nu vrij is.
Eens ik pc5 en auto tune heb en gemonteerd is zal ik wel eens een run op bank doen.
Ik had op een van de papieren gelezen dat hij op 133kw stond maar als ik nu op het pasje kijk dat ik ontvangen heb staat 78kw.
Had al gezegd tegen mijn kameraad dat de 12 wat lui aan voelde en daarom kleppen enz gecheckt.
Maar probleem zat daar niet.
Ik ging er vanuit dat alle motoren, zeker van die leeftijd al vrij gezet waren maar nee dus _O-


Ik vond de vorige eigenaar er heel vreemd over doen vandaar dat ik hem uiteindelijk niet gekocht heb.
De ene keer zei hij dat ie begrensd was en de andere keer weer onbegrensd.
Ik kwam erachter door kentekencheck en toen ik hem daarmee confronteerde heeft hij de
foto van zijn kenteken van MP verwijderd. Maar het is qua uiterlijk wel een mooie motor.

Ik had even opgezocht over de begrenzing en op onderstaande link staat beschreven hoe hij is begrensd.

Ninja ZX12R Full Power / débridage du modèle français

Misschien heeft u er wat aan.
 
Is inderdaad deze lus die ik door geknip
Stond in dealer cursus precies beschreven
Alvast bedankt om
Mee te denken😊

Ik vond de vorige eigenaar er heel vreemd over doen vandaar dat ik hem uiteindelijk niet gekocht heb.
De ene keer zei hij dat ie begrensd was en de andere keer weer onbegrensd.
Ik kwam erachter door kentekencheck en toen ik hem daarmee confronteerde heeft hij de
foto van zijn kenteken van MP verwijderd. Maar het is qua uiterlijk wel een mooie motor.

Ik had even opgezocht over de begrenzing en op onderstaande link staat beschreven hoe hij is begrensd.

Ninja ZX12R Full Power / débridage du modèle français

Misschien heeft u er wat aan.
 
Is er soms iemand met een 12 model 2000?
Graag had ik de cdi nummer gehad.
Ik wil zeker zijn dat de volledig vrij is.
Ik heb nu nummer 21175-1073 op cdi. Ik vond Eem Belgische 12 met zelfde cdi en is full power
Volgens frame is het een Duitser .
Alvast bedankt
 
Is er soms iemand met een 12 model 2000?
Graag had ik de cdi nummer gehad.
Ik wil zeker zijn dat de volledig vrij is.
Ik heb nu nummer 21175-1073 op cdi. Ik vond Eem Belgische 12 met zelfde cdi en is full power
Volgens frame is het een Duitser .
Alvast bedankt

In dit topic heeft Speeddevil zelfde begrensde motor als jou gehad. Als ik het goed gevolgd heb ligt het niet aan de CDI. De begrenzing kan alleen door het draadje en de 4 ringen.
 
Ok bedankt voor het antwoord
Daarom dat hij loom reageerde in hoge toeren zonder die ringen maar met draadje nog aangesloten
 
Wat is jullie ervaring met olie verbruik van een ZX12? Ik heb in ~4000km toch wel bijna 2 liter verbruikt.

En is er meer info over 20 augustus? Waar is het bijvoorbeeld?
 
Hallo RMK,

2 liter op 4000km vind ik erg veel en heeft ook te maken met je kilometer stand en nog een aantal zaken.
De plaats waar we ons verzamelen is nog niet bekend en zal zeker centraal zijn in Nederland omdat we uit alle windhoeken komen. Ik zal vast de namen noteren zodat we er een beetje idee van krijgen wie er komen. Dus wie mee wilt komen roept u maar.
1- Zagetta
2- Hishikawa
3- Stefan
4- ?


P.s als het slecht weer wordt dan gaat het over natuurlijk en spreken we een andere datum af.
 
Laatst bewerkt:
Plaats om af te spreken is A-C de Meern langs de A12. Meerndijk 59, 3454HP. Is in de buurt van Utrecht dus centraal voor iedereen.

:W Zagetta
 
Tja kijk tegenwoordig niet zo veel meer op dit forum, maar zou dus wel moeten. :9

Natuurlijk zijn wij er ook bij ; 1 Zaggetta
2 Hishikawa
3 stefan
4 Lawson 12
5 Suraka
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van zulk hoog :( olie verbruik is wel, dat je bij tanken er gelijk een 1 litertje olie bij kan vullen. _O- :W
 
Even kijken of ik vrij kan krijgen die zaterdag, dan zal ik er waarschijnlijk ook bij zijn. Lijkt me wel leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan