Motogp| Moto2 | Moto3 | Sillyseason 2013

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
Luis Salom weg uit team van Roelof Waninge



MOTORSPORT - De Spaanse motorcoureur Luis Salom rijdt volgend seizoen niet meer voor het team van Roelof Waninge uit Dwingeloo.

De 21-jarige coureur staat na dertien wedstrijden op de derde plaats in de stand om het wereldkampioenschap. Hierdoor staat hij volop in de belangstelling van grote teams. Ook de 17-jarige Brad Binder uit Zuid Afrika komt volgend jaar niet meer uit voor de Drentse teambaas.

Inmiddels hebben twaalf rijders zich gemeld bij Roelof Waninge voor volgend seizoen. Volgend weekend tijdens de Grand Prix van Aragon in Spanje hoopt Waninge twee nieuwe contracten te kunnen sluiten.
 
Met Deroue die naar het Spaans Open gaat hebben we enkel nog Iwema als enige serieuze Nederlandse kandidaat, of zal Waninge voor 2 buitenlandse rijders kiezen?
 
Met Deroue die naar het Spaans Open gaat hebben we enkel nog Iwema als enige serieuze Nederlandse kandidaat, of zal Waninge voor 2 buitenlandse rijders kiezen?

Is dat al zeker dan? Ben bang dat hij daar helemaal uit de spotlights verdwijnt. Zie hem dan nog liever een jaar RBR rijden op de moto3 KTM.
 
Iwema zou best weleens interresant kunnen zijn ......alstie Gamma meeneemt.

Het zitje bij RW was qua geld vorig jaar te ver gegrepen voor Casper, met Gamma zou dit inderdaad wel eens beter kunnen uitpakken. Laten we het hopen :Y

Misschien wel 2 Nederlanders :]
 
Het zitje bij RW was qua geld vorig jaar te ver gegrepen voor Casper, met Gamma zou dit inderdaad wel eens beter kunnen uitpakken. Laten we het hopen :Y

Misschien wel 2 Nederlanders :]


Ik denk niet een nederlander.

Luis Salom gaat naar moto2 volgend jaar.

Ik vind het wel jammer dat Scot derou (nog) niet naar moto3 gaat overigens!
 
Ik denk niet een nederlander.

Luis Salom gaat naar moto2 volgend jaar.

Ik vind het wel jammer dat Scot derou (nog) niet naar moto3 gaat overigens!

Hoop dat Salom een plekje kan vinden in de Moto2, Team Zwitserland houd er na dit seizoen mee op.
 
MotoGP Silly Season 2013 is al bijna voorbij, in ieder geval voor wat betreft de fabrieksmotoren. De CRT-fietsen, daar kan nog vanalles verschuiven. Getekende contracten voor de fabrieksmachines in 2013:

Jorge Lorenzo - Factory Yamaha rider until end of 2014.
Valentino Rossi - Factory Yamaha until the end of 2014.

Dani Pedrosa - Repsol Honda rider until the end of 2014.
Marc Marquez - Repsol Honda rider until the end of 2014.

Nicky Hayden - Ducati Team until the end of 2013.
Andrea Dovizioso - Ducati Team until the end of 2014.

Cal Crutchlow - Tech 3 Yamaha until the end of 2013.
Bradley Smith - Tech 3 Yamaha until the end of 2014.

Ben Spies - Pramac Ducati until the end of 2013.
Andrea Iannone - Pramac Ducati until the end of 2013.

Stefan Bradl - LCR Honda until the end of 2013.

NOG TE BEPALEN - Gresini Honda
 
MotoGP Silly Season 2013 is al bijna voorbij, in ieder geval voor wat betreft de fabrieksmotoren. De CRT-fietsen, daar kan nog vanalles verschuiven. Getekende contracten voor de fabrieksmachines in 2013:

Jorge Lorenzo - Factory Yamaha rider until end of 2014.
Valentino Rossi - Factory Yamaha until the end of 2014.

Dani Pedrosa - Repsol Honda rider until the end of 2014.
Marc Marquez - Repsol Honda rider until the end of 2014.

Nicky Hayden - Ducati Team until the end of 2013.
Andrea Dovizioso - Ducati Team until the end of 2014.

Cal Crutchlow - Tech 3 Yamaha until the end of 2013.
Bradley Smith - Tech 3 Yamaha until the end of 2014.

Ben Spies - Pramac Ducati until the end of 2013.
Andrea Iannone - Pramac Ducati until the end of 2013.

Stefan Bradl - LCR Honda until the end of 2013.

NOG TE BEPALEN - Gresini Honda

Scott Redding - Gresini Honda

althans dat zou ik wel leuk vinden *O*
 
Met Deroue die naar het Spaans Open gaat hebben we enkel nog Iwema als enige serieuze Nederlandse kandidaat, of zal Waninge voor 2 buitenlandse rijders kiezen?

Ik denk niet dat hij voor Iwema zal gaan. Boekt te weinig progressie en de resultaten zijn er ook niet.
 
Scott Redding - Gresini Honda

althans dat zou ik wel leuk vinden *O*

Zou ik ook wel interessant vinden, hoewel ik denk dat Bautista nog een jaartje blijven mag. En ook dat vind ik niet erg. Redding is trouwens wel pissig dat zijn gewicht hem parten speelt in de Moto2, dus misschien moet-ie er dan maar serieus werk van maken om toch die Gresini in te pikken...
 
Zou ik ook wel interessant vinden, hoewel ik denk dat Bautista nog een jaartje blijven mag. En ook dat vind ik niet erg. Redding is trouwens wel pissig dat zijn gewicht hem parten speelt in de Moto2, dus misschien moet-ie er dan maar serieus werk van maken om toch die Gresini in te pikken...

is er geen mogelijkheid dat Gresini met 2 fietsen gaat rijden? (zoiets meen ik gehoord te hebben) Bautista moet idd ook zeker op een prototype fiets blijven alleen die was ik effe vergeten.
 
is er geen mogelijkheid dat Gresini met 2 fietsen gaat rijden? (zoiets meen ik gehoord te hebben) Bautista moet idd ook zeker op een prototype fiets blijven alleen die was ik effe vergeten.

Gresini rijdt al met twee fietsen: Pirro rijdt op Gresini's CRT-motor. Er is volgens mij een regel die aangeeft hoeveel fabrieksfietsen er geleverd mogen worden, maar dat weet ik niet zeker.
 
Kreeg net een mailtje van iemand die mij wist te vertellen dat de kans zo goed als nul is dat er een Nederlander bij RW komt te rijden.
 
Kreeg net een mailtje van iemand die mij wist te vertellen dat de kans zo goed als nul is dat er een Nederlander bij RW komt te rijden.

-O-

Ik dacht dat dat juist een wens was van Roelof Waaningen om NL talent binnen te halen in zijn team.....

Ik ik hem was wou ik het wel proberen met Scott Deroue :Y
 
Volgens de site GPone blijft Alvaro Bautista bij Gresini in 2013.
Rea blijft in WSBK.
 
Jakub Kornfeil naar RW Racing

Jakub Kornfeil rijdt volgend jaar voor RW Racing, het Moto3-team van Roelof Waninge. Dat maakte de teambaas uit Dwingeloo vandaag bekend.

De 19-jarige Tsjech is de vervanger van Luis Salom, die na dit seizoen vertrekt bij het Drentse raceteam. Kornfeil rijdt sinds 2009 in de 125cc, de voorloper van de Moto3-klasse. Kornfeil staat op dit moment vijftiende in de WK-stand, met 58 punten. Tijdens de Grote Prijs van Aragon werd hij vandaag elfde.

Naast Salom, die vandaag zijn tweede zege van het jaar behaalde, vertrekt ook Brad Binder bij RW Racing. Wie zijn opvolger wordt is nog niet bekend.
 
hmmmm Kornfeil laat op de moto3 wel meer zien dan op de 125cc alleen ik weet niet of het een (gelijk)waardige opvolger is voor Salom.

Ik ben benieuwd wie er dan naast Kornfeil komt te rijden. Hopelijk een nederlander zoals Scott Deroue :Y
 
Kogel is door de kerk ........http://www.circuitoftheamericas.com/media-center/





full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan