gpz 900 "stealth"

hij word sowieso niet 18" breed :). wil deze winter eerst het blok horen lopen en de electra aanpakken. en dan gaan we verder.
 
Vergeet ook niet dat zo'n extreem project gewoon klauwen met geld kost,ook al probeer ik het betaalbaar(relatief begrip ja :+ ) te houden.
Zo ziet dat er dan uit,de 20mm massief rond word tegen de binnenkant van het stelblok gelast en er zit een M10 imbusbout door.Krijgt uiteraard nog heel wat hefboomkrachten te verwerken maar zo moet het goed komen.Zo kan ik er optisch mee leven. O-)
full
 
Ok, groot gelijk heb je!

ik dacht eigenlijk dat als je zo`n velg breder liet maken dat hij dan standaard ook groter in omtrek werd.
 
Vergeet ook niet dat zo'n extreem project gewoon klauwen met geld kost,ook al probeer ik het betaalbaar(relatief begrip ja :+ ) te houden.
Zo ziet dat er dan uit,de 20mm massief rond word tegen de binnenkant van het stelblok gelast en er zit een M10 imbusbout door.Krijgt uiteraard nog heel wat hefboomkrachten te verwerken maar zo moet het goed komen.Zo kan ik er optisch mee leven. O-)
[afbeelding]

Zou toch moeten kunnen zo, strak opgelost!
 
had het anders in mijn hoofd, maar dit is mooier. en mooier is meestal beter.


Nee,mooier is niet altijd beter,maar probeer wel uiteraard een compromie te vinden. :Y
Zo zie het aan de binnenkant er dan uit.Moet sterk zat zijn en optisch verantwoord lijkt mij. *O*
full
 
Vergeet ook niet dat zo'n extreem project gewoon klauwen met geld kost,ook al probeer ik het betaalbaar(relatief begrip ja :+ ) te houden.
Zo ziet dat er dan uit,de 20mm massief rond word tegen de binnenkant van het stelblok gelast en er zit een M10 imbusbout door.Krijgt uiteraard nog heel wat hefboomkrachten te verwerken maar zo moet het goed komen.Zo kan ik er optisch mee leven. O-)
[afbeelding]

Zou de 2 stukken stad nog met elkaar verbinden met een tussenplaatje. Waardoor er minder kans ontstaat op torderen.
 
Dan zou er een driehoekigplaatje naar boven moeten,want daar komt de trekkracht op bij remmen.Word het weer niet mooier op. :X
 
Of een rond buisje schuin naar boven? Ook niet mooier, maar past wel bij het concept, vraag me sowieso af of zo`n mega velg wel met een standaard klauw is af te remmen, maar de meeste rijders gebruiken hun achterrem nauwelijks natuurlijk....
 
Precies,zo issut maar net.Het is goed zo.

Zo moet het rempompje er maar op,valt die wat weg in de massa.
full
 
Nee,mooier is niet altijd beter,maar probeer wel uiteraard een compromie te vinden. :Y
Zo zie het aan de binnenkant er dan uit.Moet sterk zat zijn en optisch verantwoord lijkt mij. *O* [afbeelding]

Aan dit steuntje zou ik 2 plaatjes maken één aan het eind en één waar het weer rond word en daar de plaat waar de klauw op zit tussen laten schuiven dan kan ie nooit naar links of rechts weg schuiven.
 
Moet een cleane fiets worden en zo weinig mogelijk steuntje en beugeltje troep.
De jiffy willen we onder het blok hebben(veel mooier dan onder de brug),er is absoluut geen sterke bevest.punten onder het blok waar netjes een jiffy aan kan hangen.Jiffy komt op het originele sterke punt maar gaat wel naar voren scharnieren.(ophanging aanpassen dus)Kijken of hij straks ook netjes blijft staan,ik denk het wel. O-)
Hij moet ook nog verlengd worden trouwens.
full
 
Moet een cleane fiets worden en zo weinig mogelijk steuntje en beugeltje troep.
De jiffy willen we onder het blok hebben(veel mooier dan onder de brug),er is absoluut geen sterke bevest.punten onder het blok waar netjes een jiffy aan kan hangen.Jiffy komt op het originele sterke punt maar gaat wel naar voren scharnieren.(ophanging aanpassen dus)Kijken of hij straks ook netjes blijft staan,ik denk het wel. O-)
Hij moet ook nog verlengd worden trouwens.[afbeelding]

Nu roep ik toch wel even : ga functioneel en clean niet door elkaar lopen halen.
En wat betreft stand van pedaal en remcilinder zo laten staan is wel zo prettig voor de achterrem omdat je nu nooit de maximale druk in het systeem kunt krijgen door de hoek waaronder ze staan.
En de jiffystand naar voren nooit vergeten , valpartij gegarandeerd om dat ie niet in kan klappen.(dus goeie beveiliging erop zetten)
 
Komt goed. :+
Langere jiffy zit er op en de stop zit nu aan de andere kant,nou nog de veer e.d.nog.Valt mooi onder het blok zo. *O*

Kreeg de oorspronkelijke eigenaar van jouw SV1000 vanmiddag ook nog op de senseo,die lange.Heeft nu een zxr1200 waar die ook al van alles aan heeft veranderd.(Handige knaap! :} )
full
 
Laatst bewerkt:
Je zit er wat vreemd tegen aan te kijken(net of die direct omvalt :) ) nou de jiffy in een andere hoek staat maar werkt prima en nou is die wel mooi onder het blok weggewerkt. *O*
full
 
Zijn toch wel prachtige projecten om te maken hoor,lekker extreem. *O*
Vind dit een mooie hoek. O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Links rijden went ook zomaar ja,paar keer naar Engeland geweest met het blik.Kom je terug,moet je weer wennen aan rechts rijden. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan