Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoeveel voor AVB? Ik heb met AVB ook wel wat op de weg gereden, maar toen niet echt veel voor AVD gedaan... Ach, ik ga ervanuit dat ik het gewoon ga halen, in de stad rijden gaat al beter... En snelweg moet ook wel goed gaan komen, heb nog iets van 6 uur les staan, moet gewoon later opschakelen :P
 
wil niks zeggen hoeveel avd les je hebt gehad de ene pikt het sneller op dan de ander, ik heb het ook met 15 avd lessen gedaan en had nog nooit op een gemotoriseerde 2 wieler gereden dus ik vind het wel netjes, dus simon haalt em volgende week maandag ook wel :)
 
Sommige hebben hier AVD lessen van 1 uur. Ik had 1,5 en vond het soms te weinig. Wel knap dat mensen met zo'n 10 - 15 lessen van 1 uur AVD lessen het goed doen.
Ik heb ook lessen van 1,5 uur. Een uur lijkt mij ook te kort. Ik vind 1,5 uur wel lang genoeg. Zeker de eerste paar lessen, toen was ik na de les aardig moe.
 
Zo'n 20. Dus ik heb best wat lessen gehad. Maar ik was ook 6 maanden tussenuit geweest. Daarnaast is zvm auto-ervaring lekker meegenomen op AVD, iets wat ik dus niet had. Dus had meer lessen nodig voor anticipatie, kijkgedrag, ver kijken, afstand, etc.
 
Mwah, auto ervaring is niet alleen maar voordelig met AVD, je gaat sneller ergens te dicht opzitten en je schakelt eerder op :+

Maar, inderdaad, het komt je ook wel ten goede, want je kent een hoop situaties al, en je kent ook al een hoop practische dingen... En ook kan je al een beetje zien wat mensen gaan doen, bijvoorbeeld bij het wisselen van rijstrook, gaan mensen vaak al een beetje naar die kant van hun rijstrook, dat kan je ook helpen (een ongeluk te voorkomen)..
 
Laatst bewerkt:
nja ik had me met autorijden dus aangeleerd om laat de straten pas in te kijken, en deed dat dus ook met me eerste examen en dus gezakt op niet ver genoeg vooruit kijken, dus tja het kan in je voordeel werken dat je al wat weg ervaring hebt maar meestal leer je jezelf verkeerde dingen aan en dan werkt het juist weer in je nadeel. ik ging met me examen ook snelweg op ik trok em gerust door tot 8000 toeren en ging dan pas schakelen, ik keek in de spiegel en zag dat de examinator me niet bij kon houden dus dat vond ik wel lachen.

die examinatoren moeten bij een examen echt hun best doen om je bij te kunnen houden dat vinden ze namelijk mooi, als je je als een oud vrouwtje op de motor gedraagt dan zak je omdat je je nog niet gemakkelijk genoeg voelt int verkeer.
 
Mwah, auto ervaring is niet alleen maar voordelig met AVD, je gaat sneller ergens te dicht opzitten en je schakelt eerder op :+

Maar, inderdaad, het komt je ook wel ten goede, want je kent een hoop situaties al, en je kent ook al een hoop practische dingen... En ook kan je al een beetje zien wat mensen gaan doen, bijvoorbeeld bij het wisselen van rijstrook, gaan mensen vaak al een beetje naar die kant van hun rijstrook, dat kan je ook helpen (een ongeluk te voorkomen)..
En het is ook zo dat de meeste mensen een andere rijgewoontes hebben gekregen dan dat het CBR wil zien, bv niet een groot deel van de invoegstrook gebruiken bij invoegen.
Maar in de auto kun je je ook weer aanleren om als een motor te denken. Zo gebruik ik oa momenteel bijna alleen mijn buitenspiegels en houd ik meer afstand.
 
En het is ook zo dat de meeste mensen een andere rijgewoontes hebben gekregen dan dat het CBR wil zien, bv niet een groot deel van de invoegstrook gebruiken bij invoegen.
Maar in de auto kun je je ook weer aanleren om als een motor te denken. Zo gebruik ik oa momenteel bijna alleen mijn buitenspiegels en houd ik meer afstand.

Mwah, met mijn auto heb ik vaak de hele invoegstrook nodig :+ _O-

Maar, merk ook wel dat je beetje anders in de auto gaat rijden idd... Veel dingen waar je met de motor op moet letten, zie ik nu ook in de auto.. Grind/troep etc.
 
Laatst in de regen betrapte ik mezelf erop om in de auto tussen de lijnen van een zebrapad te willen sturen :+
 
Daar heb ik gelukkig geen last van, of iig niet bewust van :+ _O-

Ik mag morgen om 9:00 uur iig weer rijden :]
 
Nou, AVD les van de rijschooleigenaar gehad. Was weer bijna vergeten hoe streng hij was. _O- Wel op een leuke manier gelukkig. Voornaamste commentaar was hoe ik afsloeg. Kijken gaat goed, daarna duidelijk positie op de weg innemen (beetje links of beetje rechts). Dan éérst remmen, dan pas koppeling in, een voor een terug schakelen en 5 a 10 meter voor de bocht mooi insturen. Ik hou de koppeling al tijdens het remmen ingedrukt en laat pas weer los zodra ik de bocht instuur: mag niet :+

Rotondes gingen ook aardig. Moet wel nóg eerder snelheid maken als ik de rotonde uit ga en later schakelen (damn you, B-rijbewijs). Verder: aniticiperen op fietsers. Inhalen om vervolgens op diezelfde fietser te moeten wachten bij het afslaan is niet handig. :P

Ik merk nu dat ik geen auto ben. :+ Je kunt makkelijker ergens langs, mensen denken makkelijker langs jou te kunnen en vooral: ik kan me veel sneller ergens tussen voegen en veel sneller optrekken.

Morgen mag ik weer. :]
 
Klinkt goed allemaal :)

Ik heb volgens mij 9,5 uur AVD gehad. Dus het moet prima te doen zijn ;)

Net is met kentekenplaathouder afgebroken op de snelweg :( Ging ineens iemand in z'n koekblik naast me rijden, raampje open, schreeuwen en wijzen. Dus ik ga iets langzamer rijden en doe m'n vizier open. "Hij valt er bijna af, het bungelt daar wat!!". Ik dacht echt waar heeft die gast het over. :? Dus ik aan de kant, hang't m'n kenteken nog aan 2 draadjes van de knipperlichten |(
 
Klinkt goed allemaal :)

Ik heb volgens mij 9,5 uur AVD gehad. Dus het moet prima te doen zijn ;)

Net is met kentekenplaathouder afgebroken op de snelweg :( Ging ineens iemand in z'n koekblik naast me rijden, raampje open, schreeuwen en wijzen. Dus ik ga iets langzamer rijden en doe m'n vizier open. "Hij valt er bijna af, het bungelt daar wat!!". Ik dacht echt waar heeft die gast het over. :? Dus ik aan de kant, hang't m'n kenteken nog aan 2 draadjes van de knipperlichten |(

Hmm... Da's minder... effe over een hobbeltje gereden, en het wiel net ff de houder geraakt ofzo?
 
Ik merk nu dat ik geen auto ben. :+ Je kunt makkelijker ergens langs, mensen denken makkelijker langs jou te kunnen en vooral: ik kan me veel sneller ergens tussen voegen en veel sneller optrekken.

Morgen mag ik weer. :]

leuk he motorrijden, zo had ik dus laatste keer met lessen dat ik ingehaald werd door een hele mooie audi, alleen 300 meter verderop stoplichten 2 banen voor rechtdoor en die audi gaat netjes op de rechterbaan staan dus ik ga vlug op de linkerbaan staan. alleen na de kruising is het wel bijna gelijk ritsen de linkerbaan moet dan invoegen op de rechterbaan, dus krijg van me instructeur te horen moet je wel zorgen dat je sneller weg bent he, dus gewacht op groen en ik schiet er vandoor met de andere leerling en me instructeur achter me aan vliegend :P alle 3 die audi voorbij ik had me toch een lol, mja zit die audi daarna bij me instructeur bijna op de achterband haha.

oh ja en waar les je dan trouwens in welke stad?
 
Laatst bewerkt:
Hmm... Da's minder... effe over een hobbeltje gereden, en het wiel net ff de houder geraakt ofzo?

Geen idee. Zou ook best kunnen door de wind. Want ik heb even een paar minuten niet op m'n teller gekeken O-) M'n vader laat morgen een nieuwe houder maken op z'n werk. :)
 
Daar moet 'ie echt wel tegenkunnen hoor :+

De standaard taartschep wel. Maar ik weet niet of deze homemade houder genoeg was.

8x1ysn.jpg
 
Mwah, met mijn auto heb ik vaak de hele invoegstrook nodig :+ _O-

Maar, merk ook wel dat je beetje anders in de auto gaat rijden idd... Veel dingen waar je met de motor op moet letten, zie ik nu ook in de auto.. Grind/troep etc.
Dat heb ik ook, vooral op de fiets. Ik heb mezelf ook aangeleerd om op de fiets ook zoveel mogelijk putdeksels en wegbelijning enzo te ontwijken.

Klinkt goed allemaal :)

Ik heb volgens mij 9,5 uur AVD gehad. Dus het moet prima te doen zijn ;)

Net is met kentekenplaathouder afgebroken op de snelweg :( Ging ineens iemand in z'n koekblik naast me rijden, raampje open, schreeuwen en wijzen. Dus ik ga iets langzamer rijden en doe m'n vizier open. "Hij valt er bijna af, het bungelt daar wat!!". Ik dacht echt waar heeft die gast het over. :? Dus ik aan de kant, hang't m'n kenteken nog aan 2 draadjes van de knipperlichten |(
Vervelend voor je, maar fijn dat die niet helemaal losgegaan was.
Ging je te ver achterover bij een wheelie? :+

woeiii, AVB is binnen sinds vanochtend! *O*

Leuk die zenuwen, daar worden de prestaties niet beter op, maar het is toch goed gekomen. *D
Gefeliciteerd! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan