Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n situatie bijvoorbeeld. Omdat je veel meer acceleratie hebt dan in een auto hoef je minder snel stil te staan, je kunt sneller nog de rotonde pakken en een weg oversteken vanwege die acceleratie. Als motorrijder moet je die kunnen benutten ook tijdens een examen. Dus geen opoe style op examen.

Maar het moet geen gevaar of hinder opleveren!!

Maar ook niet altijd, je moet niet nog ff lekker gaan zitten gassen om net voor die voetganger bij het zebrapad te zijn ofzo... Ze zien liever dat jij goed oplet en die voetganger voorlaat. En 'ff' voor een auto de rotonde opgaan is ook not-done volgensmij hoor...
 
Maar ook niet altijd, je moet niet nog ff lekker gaan zitten gassen om net voor die voetganger bij het zebrapad te zijn ofzo... Ze zien liever dat jij goed oplet en die voetganger voorlaat. En 'ff' voor een auto de rotonde opgaan is ook not-done volgensmij hoor...

Klopt, je moet de ideale middenweg vinden tussen agressief maar niet gevaarlijk en hinderlijk rijden. Het punt is dat je de acceleratie van een motor kunt gebruiken en dus anders rijdt dan met een auto, en ze zien graag dat je goed motor rijdt. Alleen je moet de situatie gewoon goed inschatten.
 
Ik wou iemand inhalen, toen schakelde ik per ongeluk 3 versnellingen terug. Liet ik m'n koppeling ook nog eens schieten. Nou dan weet je het wel. Minstens met 200 km/u op het achterwiel. Natuurlijk uiterst gecontroleerd. Die rot drempels ook in de bebouwde kom :(

Ohhooo! Art. 5!

Opzich heeft het wat; verboden voor te dringen bij een stoplicht met lessen. Kan me goed voorstellen dat lessers worden verrasst tijdens het voordringen en dat vervolgens groen licht wordt gegeven en de auto's beginnen te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, je moet de ideale middenweg vinden tussen agressief maar niet gevaarlijk en hinderlijk rijden. Het punt is dat je de acceleratie van een motor kunt gebruiken en dus anders rijdt dan met een auto, en ze zien graag dat je goed motor rijdt. Alleen je moet de situatie gewoon goed inschatten.

Ja, precies.. En ik heb soms nog wel is moeite met het vinden van die gulden middenweg die het CBR graag wilt zien... :P Je moet idd niet als een halve dooie rijden op de motor nee :P
 
DenizB
Eerste rijles:14 September 2012
Theorie:28 Augustus 2012
AVB: 2 November 2012
AVD: Niet bekend
Lesmotor: Kawasaki ER-5 25KW


Hoop dat ik binnekort mijn AVB haal, endan snel voor me AVD kan en mijn rijbewijs kan halen voor de nieuwe regeling in gaat.
 
DenizB
Eerste rijles:14 September 2012
Theorie:28 Augustus 2012
AVB: 2 November 2012
AVD: Niet bekend
Lesmotor: Kawasaki ER-5 25KW


Hoop dat ik binnekort mijn AVB haal, endan snel voor me AVD kan en mijn rijbewijs kan halen voor de nieuwe regeling in gaat.

Staat erin! :) :W
 
24vjrt2.jpg
:]

morgen met een aanhanger naar de dealer brengen, en dan laten afvoeren |(

Proefrit: HEEERLIJK. wat een beest :] *O*
 
[afbeelding] :]

morgen met een aanhanger naar de dealer brengen, en dan laten afvoeren |(

Proefrit: HEEERLIJK. wat een beest :] *O*

Mooi ding! Dus ook een proefritje gemaakt op een onbegrensde motor? Ik heb dat 2 keer gedaan. Beide keren stond ik na de tijd nog te trillen van de adrenaline :P
 
ik heb nog een vraagje he, ik ga volgende week zaterdag me nieuwe motor kopen maar ik wil ff weten of ik dan de verzekering ook kan bellen na me proefrit om em gelijk te verzekeren ik denk van wel maar ik weet het niet ckr, aangezien ik die motor aardig ver weg moet halen heb ik weinig zin om 2 keer naar die plek toe te rijden met een benzineslurpende bmw :P
 
ik heb nog een vraagje he, ik ga volgende week zaterdag me nieuwe motor kopen maar ik wil ff weten of ik dan de verzekering ook kan bellen na me proefrit om em gelijk te verzekeren ik denk van wel maar ik weet het niet ckr, aangezien ik die motor aardig ver weg moet halen heb ik weinig zin om 2 keer naar die plek toe te rijden met een benzineslurpende bmw :P

Je kan gewoon á la minute een verzekering afsluiten ja :Y
 
Euhhhh......ik zorge er altijd voor dat ik al verzekering had voordat ik de brommer/auto/motor ging halen.
Kwestie van ff bellen met de meldcode en voertuiggegevens en je kan rustig terug rijden met je dikke moped.


ik heb nog een vraagje he, ik ga volgende week zaterdag me nieuwe motor kopen maar ik wil ff weten of ik dan de verzekering ook kan bellen na me proefrit om em gelijk te verzekeren ik denk van wel maar ik weet het niet ckr, aangezien ik die motor aardig ver weg moet halen heb ik weinig zin om 2 keer naar die plek toe te rijden met een benzineslurpende bmw :P
 
Nee, doen we tijdens lessen ook niet, dus op mijn examen zal ik het ook maar niet doen :P Daarna wel als de situatie het toelaat uiteraard :P

Tussen de auto's doorrijden bij stoplicht: ik mag dat ook niet van de instructeur, vind CBR niet goed zij hij. Maar omdat hij aangaf dat je dat met je papiertje geheid gaat doen (hij doet dat ook bijna altijd) hebben we dat wel een paar keer geoefend en als we vaker dan twee keer stil moeten staan dan heeft mijn instructeur vaak ook niet het geduld en rijd hij voor tussen de auto's. Dan is motorrijden ook wel weer heel erg leuk; net als tussen de file door!
 
Tussen de auto's doorrijden bij stoplicht: ik mag dat ook niet van de instructeur, vind CBR niet goed zij hij. Maar omdat hij aangaf dat je dat met je papiertje geheid gaat doen (hij doet dat ook bijna altijd) hebben we dat wel een paar keer geoefend en als we vaker dan twee keer stil moeten staan dan heeft mijn instructeur vaak ook niet het geduld en rijd hij voor tussen de auto's. Dan is motorrijden ook wel weer heel erg leuk; net als tussen de file door!

Mijn instructeur heeft ook aangegeven dat we het tijdens lessen niet doen, maar hij het wel doet tijdens privé ritten m.a.w. niet doen tijdens lessen, daarna wel })
 
Mooi ding! Dus ook een proefritje gemaakt op een onbegrensde motor? Ik heb dat 2 keer gedaan. Beide keren stond ik na de tijd nog te trillen van de adrenaline :P


Jezus wat een beest. *O*

adrenaline voel ik nu nog !


word morgen met een trailer naar een dealer bij mij in de buurt gebracht , eigenaar woont 100km verderop :] :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan