Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pfff, D34MON: balen!!! Ik heb nog voor je geduimd. Maar niet opgeven, hoofd hoog houden en blij zijn dat je niet met die nieuwe regeling zit.

Mijn les vanmiddag was ook drie keer niks. Het ging niet slecht, maar was vaak gewoon 'onhandig' (niet inhalen, terwijl het wel handig was, wel inhalen, terwijl het niet zo handig was... Vervolgens te langzaam de afrit en te snel de bocht door). Aan het begin van de les aangetikt (en daardoor omgedonderd) door medelesser en daarna mezelf niet lekker kunnen herpakken. Toch maar een extra les op maandag: dinsdag MOET ik het halen want ik ben blut. :p
 
Baal stevig weer gezakt voor theorie, nu woensdag weer. Het is echt lastig veel vragen welke niet in me boek zijn behandeld. Zit te denken een klacht in te dienen? In onze laatste groep +20 man waren er maar 6 geslaagd. Dit gaat nergens meer over.

Maar goed goede moed houden en zorgen dat ik het voor 14 dec heb. Mijn examen avd kon nog geruild worden met iemand anders anders had het me 200 euro gekost ( kan maar een maal trouwens)

Maar goed Simon,

4 Dec theorie
14 Dec avd

Balen, ken het gevoel! Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook 2x gezakt voordat ik hem binnen had. Zag het zeker na 2e keer niet meer zitten maar toen kreeg ik een paar tips om online te oefenen. Ik had de eerste 2 examens geoefend adhv het anwb boek+cdrom. Toen later iets van 5€ betaald op een website waar je alle hoofdstukken leert + oefenexamens. Werkte zeer goed en merkte toen pas hoeveel dat anwb boekje mistte.

http://www.onlinetheorieles.nl/theorie-oefenen.html
 
Laatst bewerkt:
Het is echt lastig veel vragen welke niet in me boek zijn behandeld.
Volgens mij kun je het beste zoveel mogelijk vragen oefenen, uit oefenboekjes, oefen-dvd's en online. En als je ze allemaal gehad hebt, opnieuw, en weer opnieuw, tot je ze alemaal foutloos maakt. Bijna alle vragen uit het examen lijken wel op een van de oefenvragen, en wat er niet op lijkt dat zijn er minder dan zes, dus dat is niet erg. Het theorieboekje wegleggen dus, en 800 oefenvragen gaan maken dit weekend.
 
Baal stevig weer gezakt voor theorie, nu woensdag weer. Het is echt lastig veel vragen welke niet in me boek zijn behandeld. Zit te denken een klacht in te dienen? In onze laatste groep +20 man waren er maar 6 geslaagd. Dit gaat nergens meer over.

Maar goed goede moed houden en zorgen dat ik het voor 14 dec heb. Mijn examen avd kon nog geruild worden met iemand anders anders had het me 200 euro gekost ( kan maar een maal trouwens)

Maar goed Simon,

4 Dec theorie
14 Dec avd

Och, het is elke keer een slagveld. Ik zat naast iemand die voor de 8e keer kwam. Was toch al niet van plan af te kijken maar toen al helemaal niet meer!
Van ons clubje waren er geloof ik maar 5 geslaagd.
Heb je veel oefenexamens gemaakt? Anders heb ik die beroemde 1400 oefenvragen nog wel voor je!
Mijn tactiek waarmee ik in 1 x geslaagd ben: boek zorgvuldig leren, dan oefenexamens maken en elke foute vraag terugzoeken in je boek. Of desnoods op internet. Dat blijft beter hangen dan het goede antwoordje even afluisteren.
 
En, terugzoeken wát je nou fout had en waarom... DAT is het belangrijkste want dan doe je het de volgende keer niet meer fout...
 
Gaat er nog wel eens iemand naar theorieles bij de rijschool :? :? :?


"In mijn tijd", zaten we met 40 man in een theorieklas en zakten er 3 van de 40 voor de theorie. tegenwoordig lees ik alleen maar van dvd,s en plaatjes oefenen. Dan is de foto net iets anders en pats verkeerde antwoord en slagen er soms maar 5 of 6 van de 40....... |( |( |(
 
Gaat er nog wel eens iemand naar theorieles bij de rijschool :? :? :?


"In mijn tijd", zaten we met 40 man in een theorieklas en zakten er 3 van de 40 voor de theorie. tegenwoordig lees ik alleen maar van dvd,s en plaatjes oefenen. Dan is de foto net iets anders en pats verkeerde antwoord en slagen er soms maar 5 of 6 van de 40....... |( |( |(

Daar heb je een punt denk ik. de rijschool stimuleert dit ook minder heb ik het idee.
grt Dré
 
Och, het is elke keer een slagveld. Ik zat naast iemand die voor de 8e keer kwam. Was toch al niet van plan af te kijken maar toen al helemaal niet meer!
Van ons clubje waren er geloof ik maar 5 geslaagd.
Heb je veel oefenexamens gemaakt? Anders heb ik die beroemde 1400 oefenvragen nog wel voor je!
Mijn tactiek waarmee ik in 1 x geslaagd ben: boek zorgvuldig leren, dan oefenexamens maken en elke foute vraag terugzoeken in je boek. Of desnoods op internet. Dat blijft beter hangen dan het goede antwoordje even afluisteren.

Ik hou me aanbevolen voor die 1400 vragen:-) ik heb nu een dvd met 400 vragen en die maak ik foutloos. mijn boek ken ik van buiten, maar nog krijgen we vragen die niet in het boek staan.

grt Dré,

en allen bedankt voor de tips.
 
Zo, kunnen we nu effe het deeltje vollullen, heb de volgende net effe klaargezet... :P
 
Laatst bewerkt:
Om het toch enigsinds on-topic te houden, ik heb toen ook 8 examens gemaakt uit het ANWB boek van mijn collega, die had hem op mijn werk laten liggen.. naast de 400 vragen ofzo uit mijn verjo theorieboek, had ik daar genoeg aan...
 
Woohoo geslaagd vandaag voor mn AVD. Klein rondje rijswijk, toefje snelweg en pats handje gekregen met de bevrijdende woorden "je bent geslaagd".

Al de hele dag zo blij :)
 
Ik heb enkel de hoofdstukken gelezen die betrekking hadden op de motorfiets en daarna in een uur of 2 alle 8 oefen examens veelvuldig(totaal misschien wel 30 keer tot ik 0 fout had) gemaakt op de Verjo dvd en dezelfde avond geslaagd met 2 fout. Er waren inderdaad vragen die niet op de DVD stonden maar in mijn geval waren deze vragen nogal logisch te beantwoorden.

Ik kan deze DVD aan iedereen adviseren! een toppertje... en gewoon ergens van internet te plukken ;)
 
Ik heb enkel de hoofdstukken gelezen die betrekking hadden op de motorfiets en daarna in een uur of 2 alle 8 oefen examens veelvuldig(totaal misschien wel 30 keer tot ik 0 fout had) gemaakt op de Verjo dvd en dezelfde avond geslaagd met 2 fout. Er waren inderdaad vragen die niet op de DVD stonden maar in mijn geval waren deze vragen nogal logisch te beantwoorden.

Ik kan deze DVD aan iedereen adviseren! een toppertje... en gewoon ergens van internet te plukken ;)

Ik had ook een Verjo boek, zowel voor de motor, als 2 jaar geleden voor de auto, allebei in 1x gehaald toen...

Auto heb ik ook wel is een avondje meegedaan met de theoriecursus, mocht er zo bij komen zitten, was ook gewoon oefenexamens maken :P
 
Gefeliciteerd!!! maak er nog even gebruik van zolang het nog "mooi" weer is !!

Ik bleef ook rijden, maar denk eerlijk gezegd dat de pret wel op zijn einde begint te lopen voor nu, denk dat we nu een, hopelijk korte, periode met vriezen enzo tegemoet gaan... Hoop nog een paar ritjes met de motor te kunnen gaan maken, maar ik vraag het mij af... Zeker nu ze beginnen te pekelen hier schat ik...

Achja, maandje ofzo en dan kunnen we weer *O*
 
En, terugzoeken wát je nou fout had en waarom... DAT is het belangrijkste want dan doe je het de volgende keer niet meer fout...

:^
Dat dus.
Ik had in het begin zoiets van: och, ik rij al zo lang auto, ik red me wel in het verkeer, appeltje-eitje.
Toen kocht ik toch maar een theorieboek bij de rijschool, met een cd-rom er bij.
Eerste proefexamen van de cd-rom: gezakt als een baksteen! ;(
Ik ben als een malle gaan leren, ieder hoofdstuk bestuderen, de vragen na afloop maken.
Na het hele boek de hele cd-rom gemaakt, tot ik voor ieder examen (er stonden er 15 op op zo) slaagde.
Op het examen met ruim 20 man, slaagden er 11. Ik was ZO blij dat ik maar drie foutjes had!
 
:^
Dat dus.
Ik had in het begin zoiets van: och, ik rij al zo lang auto, ik red me wel in het verkeer, appeltje-eitje.
Toen kocht ik toch maar een theorieboek bij de rijschool, met een cd-rom er bij.
Eerste proefexamen van de cd-rom: gezakt als een baksteen! ;(
Ik ben als een malle gaan leren, ieder hoofdstuk bestuderen, de vragen na afloop maken.
Na het hele boek de hele cd-rom gemaakt, tot ik voor ieder examen (er stonden er 15 op op zo) slaagde.
Op het examen met ruim 20 man, slaagden er 11. Ik was ZO blij dat ik maar drie foutjes had!

Ik heb gewoon op mijn gemak dat hele boek door zitten lezen... Ben normaal absoluut niet van het boeken lezen, maar dit vond ik wel aardig te doen.. Was er eigenlijk zo doorheen... :P

En heb toen nog tussendoor op mijn werk, op een zaterdag, die 8 oefenexamens zitten maken van de ANWB :') _O-
 
Zat toen bij het CBR ook al naast iemand die al 2 of 3x gezakt was ofzo...

Ik snap niet wat er nou zo moeilijk aan is, maar het moet je ook wel liggen denk ik, heb ik op school ook wel is, ik begrijp het zo, en een ander moet er heel lang voor studeren.. En soms ook omgekeerd hoor, dat ik iets maar niet wilde snappen :')
 
Ik bleef ook rijden, maar denk eerlijk gezegd dat de pret wel op zijn einde begint te lopen voor nu, denk dat we nu een, hopelijk korte, periode met vriezen enzo tegemoet gaan... Hoop nog een paar ritjes met de motor te kunnen gaan maken, maar ik vraag het mij af... Zeker nu ze beginnen te pekelen hier schat ik...

Achja, maandje ofzo en dan kunnen we weer *O*

Ik moet de 19e afrijden en hoop dat het dan nog in ieder geval een weekje sneeuw vrij blijft, zodat ik nog een paar rondjes "vrij" kan rijden zonder een irritant oortje! })
 
Ik moet de 19e afrijden en hoop dat het dan nog in ieder geval een weekje sneeuw vrij blijft, zodat ik nog een paar rondjes "vrij" kan rijden zonder een irritant oortje! })

Kunnen we wel effe ritje doen als het weer het nog toelaat :] Kom eigenlijk nooit in Zaandam, tenzij ik rijles heb :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan