Het Grote KTM topic deel 6, waar framen spontaan breken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan dus ff kopen :z


ja origineel houd die bescherming daar dus ook op en zit er niks boven..

110.jpg
 
Mooi ding Maik,

Ik ga morgen de kop en cillinder van me 525 exc 05 er toch vanaf halen om de distributie ketting te vervangen/of slijtrubber mbt het tikken van paar pagina's terug. Nu heb ik de manual eens door gelezen wel is waar van een 525 exc 2003 maar ik ga er haast zeker van uit dat die overeen komt met mijne. Uitmekaar halen kan iedereen maar in elkaar zetten zou ik ook graag goed doen.

Nu had ik toch een paar vraagjes.

-Zo het mogelijk kunnen zijn dat mijn ketting slijtrubber/of aanduw rubber hoe het heet, zo ver in gesleten kan zijn dat ik hem met de steller niet meer op de juiste spanning kan zetten?
-Kan ik die vervangen vanaf boven zonder de ketting los te hebben?
-Moet ik echt zoon speciale tool hebben voor die ketting of ken het ook anders (zonder vanalles te molle).
-Kan iemand mij het precies zeggen hoe ik het hele ding weer netjes op tijd terug monteer zonder dat me timing verkeerd loopt etc?

alvast bedankt
 
Mooi ding Maik,

Ik ga morgen de kop en cillinder van me 525 exc 05 er toch vanaf halen om de distributie ketting te vervangen/of slijtrubber mbt het tikken van paar pagina's terug. Nu heb ik de manual eens door gelezen wel is waar van een 525 exc 2003 maar ik ga er haast zeker van uit dat die overeen komt met mijne. Uitmekaar halen kan iedereen maar in elkaar zetten zou ik ook graag goed doen.

Nu had ik toch een paar vraagjes.

-Zo het mogelijk kunnen zijn dat mijn ketting slijtrubber/of aanduw rubber hoe het heet, zo ver in gesleten kan zijn dat ik hem met de steller niet meer op de juiste spanning kan zetten?
-Kan ik die vervangen vanaf boven zonder de ketting los te hebben?
-Moet ik echt zoon speciale tool hebben voor die ketting of ken het ook anders (zonder vanalles te molle).
-Kan iemand mij het precies zeggen hoe ik het hele ding weer netjes op tijd terug monteer zonder dat me timing verkeerd loopt etc?

alvast bedankt

Als je er niet zoveel kennis van hebt , gewoon laten doen door een vakman
Anders ben je straks halverwege en heb je zoiets van , had ik het maar laten doen :X
 
Volgens mij moet je bij RFS blokken de ketting breken. Bij de nieuwere xc4 blokken hoef dit niet.

Verder kun je je vliegwiel ''locken'' Waardoor die vast staat. Daarna zet je de nokkenas goed. Dit door de 2 puntjes uit te lijnen. Vervolgens ketting erom. en dan spanner erin. Kan niet veel mis gaan. Daarna niet vergeten de ''lock'' van je krukas te halen.
 
ketting breken heb ik met een fiets ketting breker gedaan en daarna weer in elkaar gezet met 2 hamers.... :+
maar het werkt wel :)
 
Snap uhm, kga het met een bekende doen, die die blokken uit zun hoofd kan. Net nog eens goed gedacht en beter eerste keer doen met iemand die je er meer over kan vertellen en de haakjes en ogen kan uitleggen. Bedankt maar weer !
 
gfg, een ketting is een ketting :P

gister ook nog met een hamer de carters in elkaar lopen slaan :+
 
Zit al een poos te twijfelen of ik mn 525 in ga ruilen voor een 300,
Welke voor nadelen zitten er tussen die 2. Ben daar namelijk wel erg benieuwd naar :)
 
aangezien jij supermoto rijd zou ik geen 300 kopen. 2takt vind dat niet fijn.
voor offroad is de 300 lichter en wendbaarder met meer dan genoeg vermogen, de 525 kun je veel luier rijden.
4takt is benzine der in en gassen, 2takt moet je mengen.
Dus bij een lang ritje altijd olie meenemen.

Tis maar net wat je zelf wilt, Als je geen supermoto meer wilt gaan doen dan zou ik het wel weten.
 
ik heb net eens de nummers van mijn zuiger ingetypt op google
full

full


4732mo9700

echter als ik dit nummer intyp geeft hij aan: 525 of 520 etc met een 97 diameter.

mijn kit is 540, en als ik de zuiger bovenop meet. meet ik een diameter van 99.... zeg maar 100.

wie kan mij dit uitleggen. of klopt het als ik gewoon deze maat wederom bestel.

gr johan
 
volgens mijn manual heeft een 520/525 standaard een diameter van 95mm

heb je trouwens de cilinder (laten) nameten om te checken of deze nog rond en niet versleten is?
 
Sxs 540 kit, hij is nog rond. Maar vindt het zo raar dat dit nummer 97 aangeeft. Misschien de zuiger toch maar apart kopen bij een dealer. Meteen ff passen dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan