ander blok inbouwen

Rucarodi

Ja.... noe is't uut z'fasol...😖
3 jan 2012
1.154
2.150
Middelharnis
Geachte mede forummers,

Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ook injectie, twee cilinder parallel, fysiek zou het moeten passen (denk ik) alleen vraag ik me af of ik alles van het BMW blok moet aanschaffen zoals gasklephuizen, injectie en brandstof systeem etc of kan ik het systeem van de Laverda één op één gebruiken op dit BMW blok. Enige waar ik dan tegenaan zou kunnen lopen is denk ik krukas en temperatuursensor en de aansluiting op spanningsregelaar

De Laverda is oliegekoeld en de BMW vloeistof....zou ik ik dan ook m'n (olie)radiateurs kunnen gebruiken voor vloeistof?

Ik heb 'm al 10 jaar en een beetje verknocht aan het 'kreng' maar nu gaat het blok wat bij geluiden produceren en doet mij het ergste vrezen, full blown revisie kost knap knaken en als ik voor veel minder een ander blok erin kan zetten......waarom niet is mijn gedachte dan.

Ik zal wss veel tekort door de bocht denken maar daar is 't forum voor toch? Ik hoop dat er techneuten zitten die mij kunnen helpen met info..... ;)
 
Ha, Ha, goeie Ruud;daar moet ik nog een ei over leggen... en daar onder, .....Tok,Tok,Tok,.........

Ik snap alleen niet waarom die kip daarna "rare jongens die Romeinen" roept?
Groetjes! ;)

''tok! tok! tok!... rare jongens, die Romeinen!'' is een gevleugelde uitspraak van Obelix, waarbij hij onbegrijpend op z'n voorhoofd tikt... :9 en aangezien de Laverda italiaans is was... :X
full



beetje vergezocht maar als je een Italiaan rijdt en sleutelt... dan snap je 'm wel... _O-
 
D'r zal toch niemand 't in z'n hoofd halen om het óók te gaan doen... :(





:+

zou wel kicken wezen, als er nog een kawerda gebouwd zou worden _O-

Als je er niet van houdt om het wiel opnieuw uit te vinden is het net zo handig een GPZ500 blok te nemen.

Of zou een ER6 blok ook passen?

Dan zit je bijna aan je origineel qua specificaties.
 
Ja hoor, daar istie weer... :P ik heb me zelf een kadootje gedaan en een Koso RX2 aangeschaft, ik was toch niet helemaal tevreden met de cockpit :N

full


Een kek dingetje met allemaal functies in één tellertje, aansluiten was appeltje eitje op het GPZ blok *O*

Met deze Koso kun je een waarschuwing lampje laten knipperen als je watertemperatuur te hoog is, maar wat is nu de hoogte van de temperatuur waar ik 'm op moet instellen? is dat 100 gr. of 110 gr. ? ik had door ruimte gebrek geen plaats voor de fan meer dus die zit er niet op. Ik wil het lampje laten knipperen zodat ik weet wanneer ik moet ingrijpen (lees, gaan rijden of stilzetten)
Ik had voorheen de fan-aanstuurdraad op een knipperledje aangesloten, zodra de fan ingeschakeld werd ging dat ledje knipperen op m'n dashboard, gebeurde maar sporadisch trouwens, voornamelijk met warm weer in de stad voor een stoplicht.

Hetzelfde geldt voor de olietemperatuur, ook als deze te hoog oploopt gaat er een lampje knipperen bij de ingestelde temp. wanneer is de olie te warm? gaat niet veel eerder je water koken voordat je olie verbrand?

Weet iemand deze twee 'bovengrens' temperaturen?

Groet Rucarodi...
 
Ja hoor, daar istie weer... :P ik heb me zelf een kadootje gedaan en een Koso RX2 aangeschaft, ik was toch niet helemaal tevreden met de cockpit :N

[afbeelding]

Een kek dingetje met allemaal functies in één tellertje, aansluiten was appeltje eitje op het GPZ blok *O*

Met deze Koso kun je een waarschuwing lampje laten knipperen als je watertemperatuur te hoog is, maar wat is nu de hoogte van de temperatuur waar ik 'm op moet instellen? is dat 100 gr. of 110 gr. ? ik had door ruimte gebrek geen plaats voor de fan meer dus die zit er niet op. Ik wil het lampje laten knipperen zodat ik weet wanneer ik moet ingrijpen (lees, gaan rijden of stilzetten)
Ik had voorheen de fan-aanstuurdraad op een knipperledje aangesloten, zodra de fan ingeschakeld werd ging dat ledje knipperen op m'n dashboard, gebeurde maar sporadisch trouwens, voornamelijk met warm weer in de stad voor een stoplicht.

Hetzelfde geldt voor de olietemperatuur, ook als deze te hoog oploopt gaat er een lampje knipperen bij de ingestelde temp. wanneer is de olie te warm? gaat niet veel eerder je water koken voordat je olie verbrand?

Weet iemand deze twee 'bovengrens' temperaturen?

Groet Rucarodi...


Ik heb een luchtgekoelde Italiaanse schone. Ik kan het je niet vertellen. Helaas.

Staat er geen rode streep op de bestaande GPZ teller waar je iets van af kunt leiden?
 
KVS heeft een kookpunt tussen de 110 en 120 graden celsius afhankelijk van de hoeveelheid druk in je koelsysteem
Olie boven de 150 graden celsius is schadelijk voor de eigenschappen van je olie.
 
KVS heeft een kookpunt tussen de 110 en 120 graden celsius afhankelijk van de hoeveelheid druk in je koelsysteem
Olie boven de 150 graden celsius is schadelijk voor de eigenschappen van je olie.


ah... kijk, dan zet ik de KVS op 105 en de olie op 100 graden, zit bij beide aan de veilige kant, bedankt voor de info....


Groet Rucarodi...
 
Terug
Bovenaan Onderaan