ander blok inbouwen

Rucarodi

Ja.... noe is't uut z'fasol...😖
3 jan 2012
1.148
2.135
Middelharnis
Geachte mede forummers,

Ik rij op een Laverda650 met injectie, oliegekoeld, twee cilinder parallel en zit er aan te denken om er een BMW F800 blok in te proppen, ook injectie, twee cilinder parallel, fysiek zou het moeten passen (denk ik) alleen vraag ik me af of ik alles van het BMW blok moet aanschaffen zoals gasklephuizen, injectie en brandstof systeem etc of kan ik het systeem van de Laverda één op één gebruiken op dit BMW blok. Enige waar ik dan tegenaan zou kunnen lopen is denk ik krukas en temperatuursensor en de aansluiting op spanningsregelaar

De Laverda is oliegekoeld en de BMW vloeistof....zou ik ik dan ook m'n (olie)radiateurs kunnen gebruiken voor vloeistof?

Ik heb 'm al 10 jaar en een beetje verknocht aan het 'kreng' maar nu gaat het blok wat bij geluiden produceren en doet mij het ergste vrezen, full blown revisie kost knap knaken en als ik voor veel minder een ander blok erin kan zetten......waarom niet is mijn gedachte dan.

Ik zal wss veel tekort door de bocht denken maar daar is 't forum voor toch? Ik hoop dat er techneuten zitten die mij kunnen helpen met info..... ;)
 
Ik dacht altijd dat de normale bedrijfstemp. rond de 85 graden zat voor olie? Maar ik zal het in de gaten houden, kan 'm altijd nog veranderen....

Je hebt wel vloeistofkoeling,dus mss wordt ie niet zo hoog.Ik dacht meer aan m'n vorige motor,een lucht/oliegekoelde duc.Die werd makkelijk 100 graden bij een beetje gassen *D
 
zo, ik heb de teller nog voorzien van een achterplaatje en gelijk een 12 volt socket erbij geplaatst, bij de eerstvolgende oliewissel plaats ik een Koso olietemperatuur meter in de aftapplug.
full


Job done..op naar de volgende :9

Groet Rucarodi...
 
He ruud begint al mooi te worden nu alleem nog een superbike stuur en een beetje plastic eraf.

Hmmm...dat had ik al eens eerder in m'n kop gehaald, kuip eraf, bellypan erop, leuk stuurkuipje en een andere kont...
full

full


Staat niet eens zo slecht, maar dan heb ik wel heul veul waerk... :X misschien ooit noggus...

Groet Rucarodi...
 
Met kuip en clip-ons vind ik hem toch echt veel mooier.
Maar als je voor een superbike stuur gaat, zal je je kabels en remleiding moeten verlengen.

klopt, was ook maar een probeersel met de Kawerda, als ik rechtop wil zitten zal ik een andere motor moeten kopen.... en aangezien ik er al twee heb O-) De Kawerda mag van mij niet weg en de Shadow niet van Pien, dus ik berust me maar in deze luxe impasse... :9
 
En als dan bij zijwind die luchtstroom verstoord wordt neemt de snelheid van die luchtstroom af, waardoor je vacuümwerking wordt verminderd.

Lijkt me niet onwaarschijnlijk.


Bij mijn Dr.Big waren die dikke slangen voor de ontluchting.


Effe hier op terugkomend, van de week waaide het hier weer eens flink dus ik heb m'n kans gegrepen om de gasnaalden 1 groefje hoger te zetten en een rondje met de kop in de wind te gaan rijden. Toegegeven, dit scheelt een heel stuk! ondanks de redelijk vlakke A/F ratio op de Dyno geeft de praktijk toch een ander resultaat. Dit was mij ook verteld bij het afstellen maar zoiets geloof je pas écht als je het ervaart.... |(

Verbruik zal wel omhoog gaan maar soit, no pain, no gain....



En om het plaatje compleet te maken...
full


De naam op de koffers.... net echt zo... _O-

Groet Rucarodi
 
Laatst bewerkt:
Effe hier op terugkomend, van de week waaide het hier weer eens flink dus ik heb m'n kans gegrepen om de gasnaalden 1 groefje hoger te zetten en een rondje met de kop in de wind te gaan rijden. Toegegeven, dit scheelt een heel stuk! ondanks de redelijk vlakke A/F ratio op de Dyno geeft de praktijk toch een ander resultaat. Dit was mij ook verteld bij het afstellen maar zoiets geloof je pas écht als je het ervaart.... |(

Verbruik zal wel omhoog gaan maar soit, no pain, no gain....



En om het plaatje compleet te maken...
[afbeelding]

De naam op de koffers.... net echt zo... _O-

Groet Rucarodi[/quote

Ziet er goed uit die koffers , klaar voor gebruik. :]
 
Weer eens een updatetje voor de liefhebbers, de koffers zijn helemaal goedgekeurd, we zijn maandag de 22e uit Duitsland teruggekomen en platgezegt....verrotgeregend... B| pas bij Venlo ging het van gestaag regenen over in buien....

Ik had er nog niet mee in de regen gereden na de ombouw en had een klein beetje vrees voor de aangepaste kabelboom maar dat bleek gelukkig onterecht, alles bleef het doen *O*

Ook de koffers bleken waterdicht zoals verwacht.

Sfeerplaatje...
full


M'n achterlicht was kaduuk gegaan, 1 schroef van het glaasje kon niet meer vastgezet worden. Na wat speurwerk kwam ik bij een ledlamp van een Ducati Monster terecht wat wel op de mijne leek, en wat denk je? 100% identiek als die van de Laverda :Y

Geeft beter licht als de oude...
full

full


Al met al niet veel gedaan en de teller staat nu op 11.000 km na de ombouw en nog steeds dik tevreden d'r mee...

Groet Rucarodi...
 
Weer eens een updatetje voor de liefhebbers, de koffers zijn helemaal goedgekeurd, we zijn maandag de 22e uit Duitsland teruggekomen en platgezegt....verrotgeregend... B| pas bij Venlo ging het van gestaag regenen over in buien....

Ik had er nog niet mee in de regen gereden na de ombouw en had een klein beetje vrees voor de aangepaste kabelboom maar dat bleek gelukkig onterecht, alles bleef het doen *O*

Ook de koffers bleken waterdicht zoals verwacht.

Sfeerplaatje...
[afbeelding]

M'n achterlicht was kaduuk gegaan, 1 schroef van het glaasje kon niet meer vastgezet worden. Na wat speurwerk kwam ik bij een ledlamp van een Ducati Monster terecht wat wel op de mijne leek, en wat denk je? 100% identiek als die van de Laverda :Y

Geeft beter licht als de oude...[afbeelding]
[afbeelding]

Al met al niet veel gedaan en de teller staat nu op 11.000 km na de ombouw en nog steeds dik tevreden d'r mee...

Groet Rucarodi...
Oh jee, nu moet je de naam van je motor veranderen...
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de complimenten ;) naast de Kawerda heb ik nog een Honda Shadow 1100 uit '87 waar ik samen met de vrouw op rond tuf, hebben we ook iets van 5.000 km op gemaakt vorig jaar, en da's alleen plezier kilometers. Woonwerk heb ik een Caddy van 't werk voor....

Een paar keer per jaar ga ik wel eens met 1 of meerdere vrienden 'effe' naar Luxemburg-Ardennen-Duitsland, da's dan zaterdag vroeg weg en zondagavond weer terug, dan pak je toch gauw 1.000 km in twee dagen.... :]

Groet Rucarodi...
 
Zo...Rucarodi is gezwicht voor bling-bling, de zelfbouw demper is doordat 'ie een stukje onder de kuip uitsteekt toch gevoelig voor weersinvloeden en steenslag B|
Ik heb 'm nu al 4 of 5 keer schoongeborsteld met de staalborstel en opnieuw in de hittebestendige lak gezet, elke keer weer roest -O- dit zal door het *ahum* hoogwaardige pisbakkenstaal komen wat ik gebruikt heb...

Ik kon voor weinig twee Laser dempers overnemen van m'n maat DVP76 uit het Street Fighter-forum, hij gaat deze toch maar niet op zijn project gebruiken...
full

Lekker klein, eventueel met DB-killer, en met E-keur *O*

Dit is ongeveer de bedoeling, eentje links en eentje rechts
full


kijkje van achteren...
full


Jullie kennen mij ondertussen wel een beetje dus het gaat weer low-budget en home-made worden :9 ik ga ophangbeugels vanaf de voetsteunen maken en linkpijpen naar de voorbochten maken wat weer extra lengte geeft en mijns inziens alleen maar beter is. De aansluiting op de dempertjes is 40 mm dus ik sprokkel de komende tijd naar materiaal, liefst RVS. Ik weet nog niet wat het geluid wordt dus ik maak 't zo dat ik altijd nog terug kan naar de zelfbouwdemper :Y

wordt vervolgt...

Groet Rucarodi...
 
~
Zo...Rucarodi is gezwicht voor bling-bling, de zelfbouw demper is doordat 'ie een stukje onder de kuip uitsteekt toch gevoelig voor weersinvloeden en steenslag B|
Ik heb 'm nu al 4 of 5 keer schoongeborsteld met de staalborstel en opnieuw in de hittebestendige lak gezet, elke keer weer roest -O- dit zal door het *ahum* hoogwaardige pisbakkenstaal komen wat ik gebruikt heb...

Ik kon voor weinig twee Laser dempers overnemen van m'n maat DVP76 uit het Street Fighter-forum, hij gaat deze toch maar niet op zijn project gebruiken...
[afbeelding]
Lekker klein, eventueel met DB-killer, en met E-keur *O*

Dit is ongeveer de bedoeling, eentje links en eentje rechts
[afbeelding]

kijkje van achteren...
[afbeelding]

Jullie kennen mij ondertussen wel een beetje dus het gaat weer low-budget en home-made worden :9 ik ga ophangbeugels vanaf de voetsteunen maken en linkpijpen naar de voorbochten maken wat weer extra lengte geeft en mijns inziens alleen maar beter is. De aansluiting op de dempertjes is 40 mm dus ik sprokkel de komende tijd naar materiaal, liefst RVS. Ik weet nog niet wat het geluid wordt dus ik maak 't zo dat ik altijd nog terug kan naar de zelfbouwdemper :Y

wordt vervolgt...

Groet Rucarodi...[/quote
Ziet er goed uit ruud of kommen ze toch ergens anders ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan